دیدگاه‌ها برای نیسان مگنایت، ارزان با کیفیت و مهم‌تر از همه ایمن ؛ این خودرو همان چیزی است که بازار ایران نیاز دارد بسته هستند

نیسان مگنایت، ارزان با کیفیت و مهم‌تر از همه ایمن ؛ این خودرو همان چیزی است که بازار ایران نیاز دارد

منتشر شده در 07 مرداد 1404 ساعت 17:00 نیسان مگنایت یکی از اقتصادی‌ ترین مدل‌هایی است که می‌توان با یک برند مطرح ژاپنی خریداری کرد. این کراس اوور کوچک و ریز جثه برای بازار هند و دیگر کشورهای در حال توسعه طراحی شده، به همین خاطر از قیمت خیلی پایینی برخوردار است. نکته جالب توجه

کد خبر : 97718
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 جولای 2025 - 1:02
نیسان مگنایت، ارزان با کیفیت و مهم‌تر از همه ایمن ؛ این خودرو همان چیزی است که بازار ایران نیاز دارد


منتشر شده در 07 مرداد 1404 ساعت 17:00

نیسان مگنایت

نیسان مگنایت یکی از اقتصادی‌ ترین مدل‌هایی است که می‌توان با یک برند مطرح ژاپنی خریداری کرد. این کراس اوور کوچک و ریز جثه برای بازار هند و دیگر کشورهای در حال توسعه طراحی شده، به همین خاطر از قیمت خیلی پایینی برخوردار است. نکته جالب توجه اینکه با وجود ماهیت اقتصادی، مگنایت ایمنی بسیار خوبی دارد، طوری که از آزمون‌های شاخه جهانی انکپ سربلند بیرون آمده و توانسته امتیاز کامل، یعنی پنج ستاره ایمنی، را از این نهاد معتبر دریافت کند.

 انکپ چند نسخه از مگنایت را ارزیابی کرده که عبارتند از مدل قبل از فیس لیفت، فیس لیفت اولیه و نسخه ارتقایافته از مدل فیس‌ لیفت. این نسخه‌ها از نظر ایمنی، عملکرد متفاوتی به نمایش گذاشته‌اند؛ از این رو، امتیازهای دریافتی توسط آنها اختلاف معناداری دارد.

عملکرد ضعیف مدل قبل از فیس لیفت

مدل قبل از فیس لیفت نیسان مگنایت که تا پیش از اکتبر ۲۰۲۴ روی خط تولید بود، عملکرد درخشانی نداشته و برای ایمنی سرنشینان بزرگسال تنها دو ستاره ایمنی کسب کرده است. این نسخه فقط دو ایربگ دارد و در آن خبری از سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، قلاب‌های ISOFIX و استانداردهای حفاظت از عابر پیاده نیست. در تست تصادف جلو با مانع تغییرشکل‌دهنده، امتیاز ۱۰.۰۳۶ از ۱۶ و در تست تصادف جانبی با مانع متحرک تغییرشکل‌دهنده، امتیاز ۱۴.۴۵۴ از ۱۶ به این نسخه اعطا شده؛ در مجموع این نسخه برای حفاظت از سرنشینان بزرگسال امتیاز ۲۴.۴۹ از ۳۴ را کسب کرده است. بر اساس یافته‌های انکپ این نسخه از مگنایت در حفاظت از قفسه سینه راننده عملکرد ضعیفی دارد؛ میزان محافظت از زانوها هم در حد متوسط ارزیابی شده است.

در بخش ایمنی کودک، مجموع امتیاز نسخه پیش از فیس لیفت نیسان مگنایت ۱۸.۳۹ از ۴۹ محاسبه شده که رقمی پایین به حساب می‌آید. اگر بخواهیم وارد جزئیات شویم، باید بگوییم سر آدمک کودک سه ساله در تست تصادف جلو بدون محافظت باقی مانده و قفسه سینه آن به شکلی ضعیف محافظت شده است.

نیسان مگنایت

نسخه فیس لیفت و نمایشی قابل قبول

در مرحله دوم، مدل فیس لیفت مگنایت که از اکتبر ۲۰۲۴ در هند عرضه شده، توسط انکپ جهانی مورد ارزیابی قرار گرفته است. این مدل که از شش ایربگ، ESC، قلاب ISOFIX و استانداردهای ایمنی عابر پیاده سود می‌برد، توانسته چهار ستاره برای ایمنی بزرگسالان دریافت کند. امتیاز این بخش ۲۶.۵۱ از حداکثر ۳۴ امتیاز ممکن محاسبه شده است. در تست تصادف جانبی با مانع متحرک تغییرشکل‌دهنده، این نسخه امتیاز کامل ۱۶ از ۱۶ را کسب نموده؛ در تست برخورد جانبی با ستون، انکپ میزان محافظت از سر، شکم و لگن را خوب و محافظت از قفسه سینه را متوسط گزارش کرده است. امتیاز ایمنی کودک نیز با بهبودی چشمگیر به ۳۶ از ۴۹ جهش داشته و در نصب صندلی کودک امتیاز ۱۲ از ۱۲  اعطا شده است. نتیجه اینکه این نسخه از مگنایت توانسته ۴ ستاره از پنج ستاره ایمنی را به خود اختصاص دهد.

بازطراحی نهایی و رسیدن به پنج ستاره ایمنی

نیسان که به رضایت از چهار ستاره بسنده نکرده بود، با انجام ‌بروزرسانی‌های بیشتر نسخه‌ای دیگر از مگنایت را به طور داوطلبانه برای ارزیابی توسط شاخه جهانی انکپ فرستاده است. این نسخه که به عنوان مدل سوم مگنایت تحت ارزیابی قرار گرفته، موفق به دریافت پنج ستاره برای ایمنی سرنشین بزرگسال (با امتیاز ۳۲.۳۱ از ۳۴) شده است. در تست تصادف جلو، این نسخه امتیاز ۱۵.۳۰۷ از ۱۶ را به دست آورده و محافظت از راننده و سرنشین جلو بین بازه «خوب تا مناسب» بوده است.

در کمال تعجب، امتیاز ایمنی کودک در این نسخه کاهش یافته و به سه ستاره افت کرده است. این مدل امتیاز ۱۵.۶۴ از ۲۴ برای تست دینامیک، امتیاز ۱۲ از ۱۲ برای نصب صندلی کودک و امتیاز ۶ از ۱۳ برای ارزیابی خودرو دریافت نموده؛ دلیل افت امتیاز این نسخه، عملکرد ضعیف در محافظت از سر آدمک کودک سه ‌ساله در تست برخورد جلو اعلام شده است.

نیسان مگنایت، گزینه‌ای جذاب برای بازار ایران

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، مگنایت قیمت بسیار کمی دارد. مدل پایه از این خودرو که کوچک‌ترین کراس اوور ساخت نیسان محسوب می‌شود، در هند با قیمت ۶۰۰ هزار روپیه به فروش می‌رسد. نسخه فول مگنایت هم ۱,۱۵۰ میلیون روپیه قیمت گذاری شده است. با نرخ روز ارز این ارقام به ترتیب معادل تقریباً ۶۱۰ و ۱,۱۷۰ میلیارد تومان هستند.

نیسان مگنایت

در مدل‌های پایه نیسان مگنایت یک موتور ۱ لیتری با توانایی تولید ۷۲ اسب بخار قدرت و ۹۶ نیوتن‌ متر گشتاور نیروی مورد نیاز را تأمین می‌کند. در مدل‌های پرچمدار این وظیفه به موتور توربو شارژ که ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتن‌ متر گشتاور دارد، سپرده شده است. در حالت استاندارد جعبه‌ دنده دستی ۵ سرعته نیرو را به سمت چرخ‌ها ارسال می‌کند، ولی گیربکس اتوماتیک برای موتور معمولی و گیربکس CVT برای موتور توربو قابل سفارش است.

صفحه نمایش ۸ اینچی لمسی، سیستم تهویه مطبوع خودکار، شارژر بی‌سیم، دوربین ۳۶۰ درجه، پورت شارژ تایپ C، سوئیچ جدید با استارت از راه دور و چراغ‌های اصلی خودکار از جمله امکانات نیسان مگنایت هستند.

با توجه به مشخصات، امکانات، برچسب اقتصادی، ایمنی بالا و البته اعتبار نیسان، مگنایت به شرطی که با همان قیمت اصلی در دسترس عموم مشتریان قرار بگیرد، می‎‌تواند یک گزینه جذاب و موفق در بازار ژاپنی‌پسند کشور باشد؛ چیزی که البته بیشتر به یک خیال خام شباهت دارد تا اتفاقی قابل تحقق!

source

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.