دیدگاه‌ها برای حضور شیائومی SU7 اولترا در مقر فراری ؛ وقتی ایتالیایی ها از چینی ها الگوبرداری می کنند! بسته هستند

حضور شیائومی SU7 اولترا در مقر فراری ؛ وقتی ایتالیایی ها از چینی ها الگوبرداری می کنند!

منتشر شده در 09 مرداد 1404 ساعت 18:00 چند روز قبل بود که به اطلاعتان رساندیم حضور یک دستگاه شیائومی SU7 در مرکز تحقیق و توسعه هیوندای در کره جنوبی، توجه رسانه‌ها را جلب کرده؛ حالا به فاصله کوتاهی، یک دستگاه SU7 اولترا در مقر فراری در مارانلو مشاهده شده است! شاید بدانید فراری خود

کد خبر : 98069
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 31 جولای 2025 - 18:55
حضور شیائومی SU7 اولترا در مقر فراری ؛ وقتی ایتالیایی ها از چینی ها الگوبرداری می کنند!


منتشر شده در 09 مرداد 1404 ساعت 18:00

حضور شیائومی SU7 اولترا در مقر فراری ؛ وقتی ایتالیایی ها از چینی ها الگوبرداری می کنند!

چند روز قبل بود که به اطلاعتان رساندیم حضور یک دستگاه شیائومی SU7 در مرکز تحقیق و توسعه هیوندای در کره جنوبی، توجه رسانه‌ها را جلب کرده؛ حالا به فاصله کوتاهی، یک دستگاه SU7 اولترا در مقر فراری در مارانلو مشاهده شده است!

شاید بدانید فراری خود را برای معرفی نخستین خودروی الکتریکی خود آماده می‌کند. از این رو تست و بررسی شیائومی SU7 که یکی از پرسروصداترین مدل‌های برقی حال حاضر دنیاست، می‌تواند مارانلویی‌ها را در دستیابی به بهترین نتیجه ممکن کمک کند. نسخه اولترا از این سدان چینی حرف‌های زیادی برای گفتن در پیست دارد، طوری که چندی قبل موفق شد عنوان سریع‌ترین خودروی برقی تولید انبوه پیست معروف نوربرگرینگ را از آن خود نماید.

تصاویر شکارشده یک دستگاه شیائومی SU7 اولترا زرد رنگ را درست در لحظه خروج از کارخانه فراری در مارانلو نشان می‌دهند. از آنجایی که این سدان چینی در ایتالیا به فروش نمی‌رسد و مدل مورد بحث پلاک‌های سنتی ایتالیایی را نیز ندارد، گمانه‌زنی‌ها مبنی بر واردات آن توسط فراری برای اهداف تحقیقاتی، شدت گرفته است.

دلیل علاقه‌مندی فراری به شیائومی SU7 اولترا چیست؟

مسلماً اگر چند سال پیش کسی می‌گفت برندی افسانه‌ای مثل فراری روزی محصولی از یک شرکت چینی را به عنوان مرجعی برای توسعه محصولات خود استفاده می‌کند، مورد تمسخر قرار می‌گرفت. اما این اتفاق در عمل افتاده و خودروساز پرآوازه ایتالیایی به سراغ شیائومی SU7 اولترا رفته تا اسرار مهندسی آن را کشف کند. این سوپر سدان برقی توانسته زمان ۶ دقیقه و ۲۲ ثانیه را در پیست نوربرگرینگ ثبت کند و با کنار زدن تایکان و سایر رقبای بزرگ و کوچک سریع‌ترین خودروی برقی جهنم سبز لقب بگیرد.

مشخصات فنی شیائومی SU7 اولترا

پیشرانه این سدان الکتریکی شامل سه موتور الکتریکی بوده و در مجموع ۱٬۵۴۸ اسب بخار قدرت دارد. به لطف این نیروگاه برقی، شیائومی SU7 اولترا تنها در ۱.۹۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. سقف سرعت آن نیز ۳۵۹ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. مسلماً چنین عملکردی حتی برای مهندسان شرکتی مثل فراری جذابیت دارد. یکی از دلایل خیلی محتمل که توجه این مهندسان را جلب کرده، سیستم مدیریت حرارت پیشرفته SU7 اولتراست که رانندگی با سرعت بالا در بازه‌های زمانی طولانی مدت را تضمین می‌کند.

فراری و وسواس در مسیر برقی سازی

فراری پیش از این وعده داده بود اولین خودروی الکتریکی خود را در بهار ۲۰۲۶ معرفی می‌کند. این مدل که به‌ صورت محدود تولید خواهد شد، قرار است نگاه اولیه‌ای از فناوری برقی در فراری را ارائه دهد. البته طبق گزارش رویترز، به‌ دلیل نبود تقاضای کافی در بازار لوکس، عرضه نسخه دوم و گسترده‌تر این خودرو تا سال ۲۰۲۸ به تعویق افتاده است.

جالب آنکه مدیرعامل شیائومی یعنی آقای لی جون، علاقه‌ زیادی به محصولات فراری دارد و با یک دستگاه فراری پوروسانگوئه قرمز رنگ دیده شده است. به همین خاطر شاید او یکی از اولین مشتریان فراری برقی در آینده باشد.

با توجه به عملکرد خیره‌کننده SU7 اولترا و پیشرفت‌های چشمگیر چین در حوزه خودروهای برقی، حضور یک خودروی چینی در مقر فراری خیلی هم اتفاقی عجیب به نظر نمی‌رسد. این موضوع نشان می‌دهد قطب جدیدی در آسیا در حال شکل‌گیری است، قطبی که جبهه شرق را در برابر جبهه غرب به شکل قابل ملاحظه‌ای تقویت خواهد کرد.

source

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.