موتور کی وی XDV 250 ؛ مشخصات فنی + امکانات
منتشر شده در 09 مرداد 1404 ساعت 08:00 ما در این مقاله قصد داریم به بررسی موتور سیکلت کی وی ایکس دی وی ۲۵۰ بپردازیم و اطلاعاتی را در مورد این اسکوتر در اختیار شما قرار دهیم. کی وی از جمله برندهای چینی موتور سیکلت در ایران محسوب میشود و میتوان گفت زیر مجموعه QJ

منتشر شده در 09 مرداد 1404 ساعت 08:00


ما در این مقاله قصد داریم به بررسی موتور سیکلت کی وی ایکس دی وی ۲۵۰ بپردازیم و اطلاعاتی را در مورد این اسکوتر در اختیار شما قرار دهیم.
کی وی از جمله برندهای چینی موتور سیکلت در ایران محسوب میشود و میتوان گفت زیر مجموعه QJ Group است که همان برند اصلی نیز بنلی محسوب میشود. موتور سیکلت کی وی ایکس دی وی ۲۵۰ توسط نیکران موتور در ایران عرضه میشود و تا حدودی میتوان گفت اولین اسکوتر ۲۵۰ سی سی سبک ادونچر بازار ایران است. این موتور سیکلت به امکانات نسبتا مناسبی مجهز شده است و آپشنهای خوبی برای جادههای آسفالت و خاکی دارد. قبل از ورود ایکس دی وی، هوندا ای دی وی ۱۵۰ تنها گزینه سبک اسکوتر ادونچر بازار محسوب میشد و با حضور اسکوتر ایکس دی وی شاهد اولین اسکوتر سبک ادونچر ۲۵۰ سی سی هستیم که تمامی معادلات را عوض میکند.
طراحی ظاهری موتور سیکلت کی وی ایکس دی وی ۲۵۰

در حالت کلی میتوان گفت کلیه اسکوترهایی که در سبک ادونچری تهیه و تولید میشوند از مدلهای پیشرو در این کلاس الهام میگیرند و به همین دلیل میتوان منبع الهام کی وی XDV 250 را هوندا ایکس ای دی وی معرفی کرد. طراحی ظاهری این موتور سیکلت نسبت به نسخه معمولی تهاجمیتر شده و شاهد تغییراتی در این اسکوتر جدید هستیم. در نمای جلوی این موتور سیکلت به طور کلی ۴ چراغ هالوژنی همراه با دیلایتها طراحی شده است و یک شیلد برقی جهت جلوگیری از عبور گرد و خاک در نمای جلویی تعبیه شده است. فرمان کی وی ایکس دی وی ۲۵۰ طراحی نسبتا جدیدی دارد و در آن میتوان حال و هوای برند کیو جی موتور را مشاهده کرد. برخلاف بسیاری از موتورهای سبک اسکوتر فرمان این اسکوتر با استفاده از فلاپ پوشانده نشده است و به طور کلی شاهد یک فرمان لولهای هستیم که در سمت راست و چپ آن کلیدهای استارت، فلاشر، بوق و تعویض نور پایین به نور بالا تعبیه شدهاند.
صفحه کیلومتر موتور سیکلت XDV 250 یکی از نقاط قوت آن محسوب میشود، چرا که ما شاهد یک نمایشگر تمام رنگی از نوع تی اف تی هستیم که تا حدودی اطلاعات کاملی را در اختیار راکب قرار میدهد. در این صفحه کیلومتر اطلاعاتی مانند فشار باد تایرها، تاریخ، ساعت، میزان بنزین، دمای انجین و حتی مصرف لحظهای بنزین قابل مشاهده است و با استفاده از بلوتوث میتوان به این پنل متصل شد و به امکانات پیشرفتهای مثل تماس دسترسی پیدا کرد. در کنار این صفحه کیلومتر شاهد یک پورت برق ۱۲ ولتی هستیم که امکان شارژ لوازم جانبی مثل تلفن همراه را فراهم میکند و همواره میتوانید به برق دسترسی داشته باشید.
باک اسکوتر ایکس دی وی ۲۵۰ بین پاها قرار گرفته و یکی از به روز رسانیهای مثبت این اسکوتر نسبت به مدل قبلی خود افزایش ظرفیت مخزن سوخت محسوب میشود که به ۱۳.۵ لیتر رسیده است. باک اسکوتر ایکس دی وی در هر ۱۰۰ کیلومتر ۳ لیتر سوخت مصرف میکند و با استفاده از یک باک پر میتوانید تا ۴۰۰ کیلومتر مسافت را طی کنید که یک عدد نسبتا منطقی برای یک اسکوتر ادونچری محسوب میشود.

طراحی جا پاییها در این اسکوتر تا حدودی مناسب است و مشکلی برای راکب و ترک نشین ایجاد نمیشود. در بخش کنسول شاهد سیستم کیلس هستیم و در سمت راست کنسول امکان دسترسی به منبع انبساط رادیاتور وجود دارد و در سمت چپ یک داشبورد کوچک برای وسایل ضروری مثل تلفن همراه تعبیه شده است. اگر به بخش زین ویسته ایکس دی وی ۲۵۰ برسیم شاهد افزایش ارتفاع نسبت به مدل معمولی آن هستیم، چرا که این موتور سیکلت در بخش زین خود ۳ سانتیمتر افزایش ارتفاع داشته و فاصله آن از سطح زمین ۷۷ سانتیمتر محسوب میشود. چنین ارتفاعی برای افرادی با قد متوسط و افرادی که بالای ۱۷۰ سانتیمتر قد دارند، یک ارتفاع مناسب محسوب میشود و این افراد میتوانند هندلینگ مناسبی را داشته باشند.
فضای زیر زین XDV 250 تقریبا ۲۶ لیتر گزارش شده است و جنس روکش زین نسبت به مدل معمولی نرمتر محسوب میشود. یکی از نقاط مثبت یا به روز رسانیهای مثبت در این اسکوتر، حذف تکیهگاه زین محسوب میشود، چرا که این تکیهگاه در جابجایی محدودیتهایی را ایجاد میکرد و خوشبختانه در این مدل شاهد حذف آن هستیم. در بخش عقب موتور سیکلت XDV 250 شاهد تغییر طراحی چراغ خطر و راهنما هستیم و به طور کلی طراحی چراغهای عقب مشابه سبک طراحی ادونچری است و حالت تهاجمی موتور سیکلت را به خوبی نشان میدهد. وزن خشک این موتورسیکلت ۱۳۹ کیلوگرم گزارش شده است که با احتساب مایعات وزن آن افزایش پیدا میکند.
ابعاد موتور سیکلت کی وی XDV 250 به شرح زیر است:
طول: ۱۹۵۵ میلیمتر، عرض: ۷۸۰ میلیمتر، ارتفاع: ۱۱۱۵ میلیمتر.
مشخصات فنی ویسته کی وی ایکس دی وی ۲۵۰

در کی وی ویسته معمولی شاهد یک انجین ۲۷۸ سی سی بودیم که ۱۸.۷ اسب بخار قدرت داشت و ۲۲ نیوتن متر گشتاور تولید میکرد، ولی در حال حاضر در نسخه ایکس دی وی قدرت و گشتاور به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرده و میتوان گفت شاهد ارتقا عملکرد انجین هستیم. این موتور سیکلت به یک انجین تک سیلندر، ۴ زمانه و چهار سوپاپه مجهز است و سیستم خنک کننده آن آب خنک محسوب میشود. نسبت تراکم انجین ۱۱ به یک گزارش شده است و این انجین میتواند ۲۵.۵ اسب بخار قدرت را در ۸۲۵۰ دور در دقیقه تولید کرده و گشتاوری معادل ۲۴ نیوتن متر در ۷۵۰۰ دور در دقیقه داشته باشد.
سیستم انتقال قدرت یا گیربکس این موتور سیکلت از نوع اتوماتیک CVT محسوب میشود و شتاب صفر تا صد آن ۱۶ ثانیه گزارش شده که نهایتا میتواند تا ۱۲۸ کیلومتر بر ساعت سرعت داشته باشد. سیستم سوخت رسانی موتور سیکلت XDV 250 از نوع انژکتور برقی است و در بخش سیستم تعلیق شاهد حضور برند KYB هستیم که برای قسمت جلو از سیستم تعلیق تلسکوپی دوشاخ و برای عقب از دو کمک فنر گازی استفاده شده است.
سایز لاستیک جلو ۱۱۰/۷۰ و سایز لاستیک عقب ۱۳۰/۷۰ محسوب میشود که هر دو بر روی رینگهای ۱۳ اینچی تعبیه شدهاند و به طور کلی ترکیب سیستم تعلیق با این لاستیکها باعث شده تا اسکوتر ایکس دی وی بتواند در مسیرهای شهری عملکرد رضایت بخشی را ارائه دهد. سیستم ترمز استفاده شده از برند J.Juan است که یک برند اسپانیایی نسبتا معروف محسوب میشود و در قسمت جلو یک دیسک با قطر ۲۴۰ میلیمتر تعبیه شده و در قسمت عقب یک دیسک با قطر ۲۲۰ میلیمتر قرار گرفته است. سیستم ترمز جلو و عقب این موتور سیکلت به ABS مجهز است و کیفیت ترمزها مانند نسخه قبلی با عملکرد مناسبی حفظ شده است.
تجربه سواری و رانندگی کی وی XDV 250

در حالت کلی موتور سیکلت ایکس دی وی ۲۵۰ سواری قابل قبولی دارد و قدرت مانور و هندلینگ آن برای گذر از مسیرهای ترافیکی مناسب به نظر میرسد. در نسخه جدید این موتور سیکلت شاهد افزایش وزن هستیم که تا حدودی میتوان گفت از چابکی آن میکاهد و سبک بودن نسخه پایه راحتی بیشتری را فراهم میکرد. با توجه به سبک ادونچری اسکوتر XDV 250 نمیتوان از کنار عملکرد آن به سادگی عبور کرد، چرا که این اسکوتر در مسیرهای خاکی عملکرد مناسبی دارد و نسبت به هوندا adv در مسیرهای ناهموار عملکرد بهتری را نشان میدهد. احساس لرزش و کوبش در نسخه جدید کی وی به شکل محسوسی کاهش یافته و در حالت کلی سواری نرمتر شده است. زین این موتور نیز نسبتا نرم محسوب میشود و استایل نشستن روی موتور سیکلت XDV 250 راحتتر به نظر میرسد.
رقبای کی وی ایکس دی وی ۲۵۰
یکی از رقبای اصلی کی وی ایکس دی وی ۲۵۰ همان هوندا ای دی وی محسوب میشود که تا حدودی ظاهر مشابهی دارند و در یک سبک طراحی شدهاند. هرچند در این اسکوتر شاهد به روز رسانیهای بهتری هستیم، ولی همچنان با توجه به سبک آن نمیتوان به گزینههای زیادی به عنوان رقیب اشاره کرد.
نقاط ضعف و مثبت KEEWAY XDV 250 و جمعبندی
مزایا:
انجین نسبتا قوی، ترمزهای ایمن.
معایب:
وزن نسبتا بالا، مصرف سوخت نسبتا بالا.
در پایان میتوان گفت موتورسیکلت کی وی ایکس دی وی ۲۵۰ او *لین اسکوتر ادونچر ۲۵۰ سی سی موجود در بازار ایران محسوب میشود و طراحی نسبتا تهاجمیتری پیدا کرده است. در ساخت این اسکوتر از قطعات با کیفیت و برندهای مطرحی استفاده شده و انجین آن نسبت به مدلهای قبلی ارتقا پیدا کرده و عملکرد بهتری دارد. از آپشنها و نقاط قابل توجه اسکوتر ایکس دی وی میتوان به گرمکن فرمان، کیلومتر دیجیتال تی اف تی و سنسور فشار باد تایر اشاره کرد که تجربه جذابی را ایجاد میکنند. در حالت کلی میتوان گفت کی وی ویسته ایکس دی وی ۲۵۰ یک گزینه کاربردی و اقتصادی نسبت به رقبای خود محسوب میشود و سواری خوبی را در شهر و مسیرهای خاکی فراهم میکند.
نظر شما درباره موتور سیکلت ایکس دی وی ۲۵۰ چیست؟ به نظر شما آیا این اسکوتر سبک ادونچری ارزش خرید دارد؟
بررسی برقی کوچک سوئدی ؛ ولوو EX30 چه امکاناتی دارد؟
source
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0