
نسخه پرقدرت و هیجانانگیز کیا EV4 GT در حال آزمایش است!
هاچبک کیا EV4 خودرویی با ظاهری تا حدی عجیب و متفاوت است. اما با توجه به اینکه این مدل روی همان پلتفرمی ساخته شده که هیوندای Ioniq 5 N و بسیاری دیگر از خودروهای برقی کیا و هیوندای نیز بر اساس آن طراحی شدهاند، انتظار میرود نسخه GT این خودرو با عملکردی چشمگیر، ظاهر خاصش

هاچبک کیا EV4 خودرویی با ظاهری تا حدی عجیب و متفاوت است. اما با توجه به اینکه این مدل روی همان پلتفرمی ساخته شده که هیوندای Ioniq 5 N و بسیاری دیگر از خودروهای برقی کیا و هیوندای نیز بر اساس آن طراحی شدهاند، انتظار میرود نسخه GT این خودرو با عملکردی چشمگیر، ظاهر خاصش را توجیه کند. حالا برای نخستین بار، کیا EV4 GT در حال آزمایش در آلمان دیده شده است؛ اگرچه هنوز به پیست نوربرگرینگ نرفته، اما حضور آن در خاک آلمان نشانهای جدی از این است که بهزودی در معروفترین پیست آزمایشی جهان نیز دیده خواهد شد.
هاچبک EV4 نخستینبار در بهمن ۱۴۰۲ معرفی شد، پس از پیشنمایشی که مدتها پیش در سال ۲۰۲۳ ارائه شده بود. نسخه سدان این خودرو چند ماه بعد در نمایشگاه نیویورک رونمایی شد، اما در این خبر تمرکز روی آن مدل متمرکز نیستیم.
EV4 GT، با توان بیش از دو برابر نسخه استاندارد
نسخه استاندارد کیا EV4 دارای یک موتور الکتریکی با توان ۲۰۱ اسببخار است که نیروی آن به چرخهای جلو منتقل میشود. چنین توانی این خودرو را به یک مدل پرفورمنس تبدیل نمیکند، اما با باتری ۵۸ کیلووات ساعتی با پیمایش حدود ۳۷۸ کیلومتر و نسخه ۸۱ کیلووات ساعتی با بردی نزدیک به ۵۳۰ کیلومتر، ممکن است این ترکیب برای بسیاری از خریداران ارزشمند باشد.
با این حال، جاسوسان خودرویی وبسایت CarBuzz گزارش دادهاند که نسخه GT این خودرو به دو موتور الکتریکی مجهز خواهد شد و قدرت ترکیبی آن بین ۴۳۰ تا ۴۸۰ اسببخار خواهد بود. این میزان قدرت هنوز کمتر از مدل ۵۷۷ اسببخاری EV6 GT است، اما همچنان برای ارائه عملکردی سریع و هیجانانگیز کفایت میکند. این خودرو که رقیب مستقیم فولکسواگن ID.3 GTX در نظر گرفته میشود، احتمالاً شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت (۰ تا ۶۰ مایل بر ساعت) را در کمتر از چهار ثانیه ثبت خواهد کرد. به لطف پلتفرم E-GMP، خودرو مذکور نیز همانند سایر اعضای خانواده خود به فناوری شارژ سریع ۸۰۰ ولتی مجهز خواهد بود که امکان شارژ باتری از ۱۰ تا ۸۰ درصد را تنها در ۱۸ دقیقه فراهم میکند.
در تصاویر منتشرشده، کالیپرهای ترمز سبز فسفری که از نشانههای اختصاصی مدلهای GT کیا هستند، بهوضوح دیده میشوند. این ویژگیها حاکی از استفاده از سیستم ترمز بزرگتر در این نسخه هستند. اگرچه ابعاد آنها چندان بزرگ به نظر نمیرسد. البته در خودروهای برقی این موضوع اهمیت کمتری دارد، چرا که بخش عمدهای از فرآیند ترمزگیری به کمک موتورهای الکتریکی و سیستم بازیابی انرژی صورت میگیرد، حتی در رانندگیهای پرشتاب.
ظاهر GT احتمالاً شامل یک بال عقب بزرگ خواهد بود
کیا در حال پنهانسازی بخشهای جلویی و پشتی خودرو است که ممکن است به تغییرات طراحی در این نواحی اشاره داشته باشد. برای مثال، استفاده از یک اسپویلر یا بال عقب مرتفع، و همچنین طراحی تهاجمیتر در سپرها و کاپوت جلو، دور از انتظار نیست. خودروی آزمایشی از تایرهای پیرلی P Zero بهره میبرد که نشانهای از تمرکز جدی بر عملکرد است.
انتظار میرود سایر ویژگیهای نسخه GT از مدل EV6 نیز به این خودرو منتقل شوند. صندلیهای اسپرت جدید با پشتیهای برجستهتر و دوخت GT تقریباً قطعی بهنظر میرسند. فرمان دیکات نیز برای یک خودروی اسپرت کاملاً مناسب است. همچنین، این خودرو احتمالاً به سیستم صوتی سطح بالا و تریم داخلی ممتاز مجهز خواهد شد تا قیمت بالاتر آن را توجیه کند.
بر اساس اطلاعات بهدست آمده، ممکن است کیا یکی از جذابترین ویژگیهای Ioniq 5 N را با نامی متفاوت در EV4 GT نیز ارائه دهد. این قابلیت، یک محدود کننده دور موتور مصنوعی است که گشتاور خروجی را به گونهای تغییر میدهد که حس رانندگی با گیربکس دستی را شبیهسازی کند. این سیستم حتی اجازه میدهد خودرو تا زمان فشردن پدال شیفتر شتاب نگیرد و حس برخورد با محدود کننده دور موتور را بازسازی کند. شاید این توضیح خیلی فنی و خشک بهنظر برسد، اما در عمل بسیار سرگرم کننده است، به ما اعتماد کنید!
احتمال میرود کیا این خودرو را در ماههای آینده بهصورت رسمی معرفی کند. آغاز فروش نیز ممکن است در اوایل سال ۲۰۲۶ میلادی (زمستان ۱۴۰۴) باشد.
نظر شما در خصوص EV4 GT با چنین عملکردی چیست؟ شما چه انتظاراتی از یک خودرو در این سطح دارید؟ نظرات خود را از طریق بخش دیدگاهها با ما و کاربران چرخان به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط:
- کیا EV4، یک خودروی الکتریکی با طراحی منحصر به فرد و آیندهنگر
- کیا EV3 مدل 2025، خودرویی که استرالیا را لرزاند
- کیا و تسلا، انقلاب شارژ خودروهای برقی را رقم زدند
- مقایسه سامسونگ XM3 و کیا اسپورتیج 2023: انتخاب بهترین کراساوور برای بازار ایران

source
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0