دیدگاه‌ها برای تارا جی تی ؛ فیس لیفت اسپرت تارا بسته هستند

تارا جی تی ؛ فیس لیفت اسپرت تارا

منتشر شده در 13 مرداد 1404 ساعت 16:30 امیر عباسی از طراحان باسابقه در خودروسازیی های داخلی برای تارا رندر هایی در نسخه جی تی در نظر گرفته، در ادامه به برسی آنها خواهیم پرداخت. اولین ایده های تولید خودروی جی تی که بیشتر مورد علاقه جوانان است در بین خودرو سازان داخلی در زمان

کد خبر : 98719
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 آگوست 2025 - 16:47
تارا جی تی ؛ فیس لیفت اسپرت تارا


منتشر شده در 13 مرداد 1404 ساعت 16:30

تارا جی تی ؛ فیس لیفت رندر آخرین خودرو

امیر عباسی از طراحان باسابقه در خودروسازیی های داخلی برای تارا رندر هایی در نسخه جی تی در نظر گرفته، در ادامه به برسی آنها خواهیم پرداخت.

اولین ایده های تولید خودروی جی تی که بیشتر مورد علاقه جوانان است در بین خودرو سازان داخلی در زمان اوج ایران خودرو در سال ۱۳۸۷ صورت گرفت. ایران خودرو ایده تولید خودروی جی تی یا همان جوانان را با سمند که در آن زمان پرچم دار محصولات ایران خودرو به حساب می آمد اجرای کرد. سمند جی تی قرار بود در سال ۱۳۸۸ به تولید انبوه برسد اما هیچگاه خطوط تولید ایران خودرو رنگ آن را به خود ندید. این خودرو داری کیت بدنه و موتور تقویت شده پارس ElX بود که توانای تولید ۱۳۰ اسب بخار را داشت.

تارا جی تی از نسخه از تارا است که احساس نیاز به آن در بین محصولات ایران خودرو وجود دارد. ایران خودرو نمونه جدید از تارا را با موتور EF7 پلاس توربو مشترک با ری را در نمایشگاه خودرو شیراز رونمایی کرد؛ اما نظر اکثر بازدیدکنندگان و مخاطبان در صفحات مجازی به تمایل سلایق مشتریان به فیس لیفت این خودرو اشاره داشت. یکی از طراحان ایرانی با توجه به تقویت موتور تارا در نسخه جدید ظاهر این خودرو را با استفاده از ابزار های ویرایش تصور فیس لیفت کرده است که در ادامه به برسی آن می پردازیم.

برسی تغییرات داخلی و خارجی فیس لیفت تارا جی تی

این طراح با سابقه به طراحی اصلی تارا که برگرفته از پژو ۳۰۱ است وفادار بوده و تغییرات در این خودرو را به فیس لیفت در بخش های جلو و عقب محدود کرده و المان های اسپرت را به آن افزوده است. در نمای روبه رو شاهد همان خط طراحی یوز در تارا جی تی هستیم. جلوپنجره مقداری به محصولات کیا همانند اپتیما شبیه بوده که در بخش هایی از آن الگو های قرمز رنگی به جلوه اسپرت بودن خودرو کمک کرده است. نوشته TARA GT بر روی جلوپنجره این خودرو نقش بسته که در خودروهای اسپرت چنین الگویی رایج به حساب می آید. چراغ های اصلی دارای امضای نوری فلش مانند در بخش داخلی کاسه چراغ هستند که به هویت بصری اسپرت بودن تارا جی تی می افزاید.

در نمای جانبی این خودرو دارای تغییرات محسوسی نیست و تنها بخش های پلاستیکی به شکل رنگ پیانوای براق درآمده اند که با سقف مشکی خودرو در هماهنگی است. به نظر می رسد اندازه رینگ ها تغییر پیدا کرده و مقداری بزرگ تر شده، بزرگ تر بودن اندازه رینگ در خودرو های اسپرت نسبت به معمولی رایج بحساب می آید.

در نمای عقب الگو های طراحی همانند بخش جلو نسبت به نسخه اصلی یکسان است اما با افزوده شدن چاشنی های از اسپرت بودن. در این خودرو چراغ هم پیوسته به چشم می خورد اما با تغییراتی در اجرا. نشان ایران خودرو در مرکز چراغ های اصلی این خودرو به چشم می خورد که در طراحی های جدید خودروسازان چینی مرسوم شده است. طراح این خودرو در تارا جی تی اسپویلر عقب افزوده که دو خروجی اگزوز فیک به شکل مربع بر روی آن قرار گرفته است. در کل طراحی تارا جی تی در رندرها چنان پیچیده نیست و از ساختار های ساده در آن استفاده شده که قطعا قابلیت اجرایی و الگو گیر از آن در فیس لیفت تارا وجود دارد.

در نمای داخل همانند خارج خودرو سعی بر این نشده که طراحی کاملا جدید اجرا شود بلکه تغییراتی در دیزاین آن اتفاق افتاده و همانند خارج خودرو قابلیت اجرایی برای ایران خودرو را دارد. فرمان به طور کلی تغییر پیداکرده و ارگونمی آن در کنار قابلیت دسترسی به امکانات آن افزایش یافته است. رودری های تارا جی تی در این خودرو بسیار شبیه به کراس اوور ری را شده اما با تغییراتی محسوس در طراحی. تغییرات دیگری نیز در داشبورد رخ داده که با دقت در تصاویر دیده می شوند.

تارا توربو ؛ مشخصات فنی + امکانات

پیشرانه مورد استفاده در این خودرو همان پیشرانه ای است که قبلا در محصولات نظیر ری را استفاده شده بود. در واقع این پیشرانه یک موتور بنزینی ۱.۶۵ لیتری توربوشارژ است که می تواند نهایت قدرت ۱۶۰ اسب بخار و گشتاور نهایی ۲۴۰ نیوتن متر را تولید کند. با اینکه این پیشرانه به لحاظ ساختاری شباهت های بسیاری با موتور EF7 توربو دارد اما به دلیل بهره مندی از سیستم Dual VVTI و برخی تغییرات مهندسی، بازدهی بالاتری داشته و شتاب بهتری را از خود به نمایش می گذارد. لازم به ذکر است که جعبه دنده استفاده شده در این نسخه تارا از نوع ۶ سرعته AT که از فناوری نسل هفتم بهره مند است و توسط شرکت DAE تامین می شود.

تارا توربو در نمایشگاه خودروی شیراز رونمایی شد

در بخش طراحی کابین این خودرو تفاوت و یا ارتقا خاصی را نسبت به دیگر نسخه های تارا شاهد نیستیم. به طور کلی سبک طراحی داخل کابین تارا، سبکی عامه پسند است و نسبت به بسیاری از خودروهای داخلی، سبک طراحی بروزتری را از خود به نمایش می گذارد. از طرفی کابین تارا توربو به دلیل بهره مندی از فاصله محوری ۲۶۵۲ میلی متری، فضای به نسبت خوبی را در اختیار کاربر قرار می دهد و به همین دلیل می تواند برای استفاده خانوادگی مناسب تر باشد.

source

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.