دیدگاه‌ها برای خودروی برقی دوم فراری به تعویق نیفتاده است، اصلا وجود خارجی ندارد! بسته هستند

خودروی برقی دوم فراری به تعویق نیفتاده است، اصلا وجود خارجی ندارد!

مدیرعامل توضیح می‌دهد که هیچ‌گاه صحبتی از خودروی برقی دوم نشده است. سه سال از زمانی که فراری اعلام کرد با معرفی نخستین خودروی برقی‌اش، جهنم یخ خواهد زد، گذشته است. اولین اسب سرکش بدون موتور درون‌سوز قرار است در تاریخ ۱۷ مهر ۱۴۰۴، در جریان «روز بازار سرمایه» این برند در مارانلو، رونمایی شود.

کد خبر : 98674
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 آگوست 2025 - 13:48

مدیرعامل توضیح می‌دهد که هیچ‌گاه صحبتی از خودروی برقی دوم نشده است. سه سال از زمانی که فراری اعلام کرد با معرفی نخستین خودروی برقی‌اش، جهنم یخ خواهد زد، گذشته است. اولین اسب سرکش بدون موتور درون‌سوز قرار است در تاریخ ۱۷ مهر ۱۴۰۴، در جریان «روز بازار سرمایه» این برند در مارانلو، رونمایی شود. البته نه به‌صورت کامل؛ این معرفی، فرآیندی چند مرحله‌ای خواهد بود که ابتدا با پرده‌برداری از «قلب فناورانه» آغاز می‌شود. سپس در اوایل سال ۲۰۲۶، شاهد نمایش «طرح و احساس کلی طراحی داخلی» خواهیم بود و رونمایی کامل خودرو برای پایان همان سال برنامه‌ریزی شده است.

با این حال، شایعاتی در فضای رسانه‌ای منتشر شده مبنی بر اینکه فراری تصمیم گرفته عرضه دومین خودروی برقی خود را به تعویق بیندازد. خبرگزاری رویترز در خرداد ماه گزارش داد که این مدل نه یک‌بار، بلکه دو بار به‌دلیل «نبود تقاضا» به تعویق افتاده است. این خبرگزاری با استناد به منابع آگاه مدعی شد که خودروی برقی دوم پیش از سال ۲۰۲۸ عرضه نخواهد شد. اما «بندتو وینیا»، مدیرعامل فراری، اکنون این گمانه‌زنی‌ها را رد کرده و تاکید دارد که چنین خودرویی اساسا به‌صورت رسمی وجود ندارد.

فراری برقی

وی در جریان کنفرانس اعلام درآمد سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۵ گفت: «ما هیچ‌گاه درباره خودروی برقی دوم یا سوم صحبت نکرده‌ایم.» این نکته منطقی به نظر می‌رسد؛ وقتی محصولی به‌طور رسمی اعلام نشده، چیزی برای به تعویق انداختن وجود ندارد. البته آنچه پشت درهای بسته رخ می‌دهد، داستان دیگری است. خودروها به‌طور معمول با تاخیر مواجه می‌شوند یا حتی به‌طور کامل لغو می‌شوند، اما در این مورد، فراری هیچ تناقضی در گفته‌هایش نداشته است. با این حال، ممکن است گزارش رویترز حقیقت داشته باشد، هرچند احتمالا هیچ‌گاه به‌طور قطع متوجه نخواهیم شد.

در حال حاضر، مدیرعامل فراری «کاملا اطمینان دارد» که اولین خودروی برقی این برند موفق خواهد بود و افزود: «حتی یک ساعت تاخیر هم نداشته‌ایم.» وینیا همچنین گفت که چند هفته پیش این فرصت را داشته تا نمونه اولیه خودرو را در پیست رانندگی کند و اظهار داشت: «می‌توانم بگویم که چقدر برای این معرفی هیجان‌زده‌ایم.» او از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد، اما تصاویر جاسوسی از نمونه‌های آزمایشی با بدنه مازراتی لوانته منتشر شده که ممکن است نشان دهد این خودرو الزاماً یک سوپراسپرت خالص نیست، بلکه احتمال دارد یک گرندتورر از نوع خاص خود باشد؛ هرچند نه لزوماً یک شاسی‌بلند، با وجود ارتباط با لوانته.

فراری تاکنون هیچ اطلاعاتی درباره قیمت‌گذاری اولیه این خودرو منتشر نکرده، اما گزارش‌ها حاکی از آن هستند که قیمت آن بیش از ۵۰۰ هزار دلار خواهد بود. انتظار می‌رود این مدل در تیراژ محدود تولید شود. در همین حال، خودروی بعدی (که به‌صورت رسمی هنوز وجود ندارد) قرار است تولیدی بالاتر داشته باشد؛ حدود ۵ تا ۶ هزار دستگاه طی یک چرخه پنج‌ساله.

فراری برقی

هدف از پیش اعلام ‌شده فراری مبنی بر اینکه خودروهای برقی تا سال ۲۰۳۰ سهمی ۴۰ درصدی از فروش سالانه برند داشته باشند، همچنان به قوت خود باقی است. ۴۰ درصد دیگر مربوط به خودروهای هیبریدی خواهد بود و ۲۰ درصد پایانی نیز به مدل‌های تماما درون‌سوز اختصاص می‌یابد. فراری پیش‌تر وعده داده که تا زمان ممنوعیت قطعی، موتور V12 افسانه‌ای خود را حفظ خواهد کرد. این پیشرانه دیگر در خودروی پرچم‌دار شرکت استفاده نمی‌شود، اما همچنان در شاسی‌بلند پوروسانگو و مدل جدید 12Cilindri با موتور جلو، حضور دارد. همچنین به احتمال زیاد، در مدل‌های خاص آینده از سری Icona نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت؛ آن هم با همان حجم ۶.۵ لیتری و تنفس طبیعی، در جایگاهی پشت صندلی‌ها.

در حالی که فراری متعهد به آغاز تحویل نخستین خودروی برقی‌اش در سال ۲۰۲۶ است، رقیب دیرینه‌اش لامبورگینی معرفی مدل «لانتسادر» را تا سال ۲۰۲۹ به تعویق انداخته و ممکن است این خودرو همچنان از موتور درون‌سوز در قالب یک سیستم هیبریدی شارژی بهره‌مند باشد. برندهای خاص دیگری مانند کونیگزگ و پاگانی اعلام کرده‌اند که مشتر یان‌شان علاقه‌ای به خودروهای برقی ندارند. مدیرعامل شرکت بوگاتی-ریماک نیز سال گذشته اظهار داشت که مشتریان ثروتمند دیگر به ابرخودروهای برقی تمایلی نشان نمی‌دهند؛ یکی از دلایلی که باعث شده مدل «نورا» با وجود ثبت رکوردهای متعدد، با کمبود تقاضا مواجه شود.

به همین دلیل، احتمالاً نخستین گام فراری در ورود به دنیای خودروهای برقی، قرار نیست با «نورا» رقابت کند؛ و همین رویکرد محافظه‌کارانه‌تر ممکن است در نهایت تصمیم هوشمندانه‌تری باشد. نظر شما در خصوص یک سوپر اسپرت مانند فراری با موتور برقی چیست؟ نظرات خود را از طریق بخش دیدگاه‌ها با ما و کاربران چرخان در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

  1. فراری آمالفی: تعادل بین عملکرد و زیبایی
  2. فراری و بازگشت گیربکس دستی؛ اسب سرکش ایتالیایی به روزهای طلایی برمی‌گردد
  3. رویای طراحی سوپرکار جدید فراری با الهام از F40 آغاز می‌شود
  4. فراری 296 Speciale A، خودروی هیبریدی فراری

source

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.