کیا اسپورتیج ۲۰۲۶ با چهره ای شبیه به تلوراید بازطراحی شد
منتشر شده در 25 مرداد 1404 ساعت 19:30 شرکت کیا به تازگی نسخه جدید کراس اوور محبوب خود یعنی کیا اسپورتیج ۲۰۲۶ را معرفی کرده است. در ادامه به صورت مختصر به مشخصات آن می پردازیم. در بازار خودروی ایران نام کیا اسپورتیج (Kia Sportage) برای بسیاری از علاقهمندان به خودرو تداعیکنندهی ترکیبی از طراحی

منتشر شده در 25 مرداد 1404 ساعت 19:30


شرکت کیا به تازگی نسخه جدید کراس اوور محبوب خود یعنی کیا اسپورتیج ۲۰۲۶ را معرفی کرده است. در ادامه به صورت مختصر به مشخصات آن می پردازیم.
در بازار خودروی ایران نام کیا اسپورتیج (Kia Sportage) برای بسیاری از علاقهمندان به خودرو تداعیکنندهی ترکیبی از طراحی جذاب، کیفیت ساخت بالا، امکانات رفاهی گسترده و اعتمادپذیری کرهای است. این کراساوور کامپکت نخستین بار در دهه ۸۰ شمسی با نسل دوم خود به ایران وارد شد و بهسرعت جای خود را در میان خانوادههای ایرانی، بهویژه در شهرهای بزرگ، باز کرد. اما اوج محبوبیت اسپورتیج را باید در نسل سوم (مدلهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵) و نسل چهارم آن (۲۰۱۶ تا حوالی ۲۰۱۸) جستوجو کرد؛ خودروهایی که با طراحی مدرن، کابین مجهز، و سواری قابل قبول، به یکی از پرفروشترین کراساوورهای وارداتی بازار تبدیل شدند.
نسل چهارم اسپورتیج، بهویژه در تیپهایی مثل GT Line، بهدلیل ظاهر اسپرت، فضای جادار، فرمانپذیری مطلوب و خدمات پس از فروش نسبتاً گسترده، محبوبیت فراوانی پیدا کرد. از آن زمان تا امروز، واردات رسمی این خودرو بهدلیل محدودیتهای وارداتی متوقف شد اما همچنان اسپورتیج در بازار دستدوم و حتی از مسیرهای غیررسمی حضوری پررنگ دارد.
با معرفی نسل پنجم اسپورتیج در بازار جهانی برای مدل ۲۰۲۳ نگاهها به آیندهی این خودرو دوباره جلب شد. طراحی بسیار متفاوت و جسورانهی نسل جدید گرچه نظرات مختلفی را برانگیخت اما نشان داد که کیا در پی بازتعریف زبان طراحی خود است. حالا در مدل ۲۰۲۶، اسپورتیج با چهرهای بهمراتب متعادلتر، الهامگرفته از برادر بزرگتر خود، یعنی تلوراید (Telluride) پا به میدان گذاشته است؛ با ترکیبی از تغییرات ظاهری هوشمندانه، تکنولوژیهای داخلی بهروز و تنوع گستردهی قوای محرکه، از بنزینی تا پلاگین هیبریدی.
در ادامه نگاهی دقیق و تحلیلی خواهیم داشت به مشخصات فنی، تیپهای مختلف، امکانات رفاهی و قیمتگذاری نسل جدید کیا اسپورتیج ۲۰۲۶ که میتواند بار دیگر جایگاه این کراساوور محبوب را در بازارهای جهانی و شاید حتی در آیندهای نهچندان دور در بازار ایران نیز احیا کند.
شاسیبلند کامپکت کیا اسپورتیج برای مدل ۲۰۲۶ با نمای بیرونی عضلانیتر و بهروزرسانیشده (و همچنین فناوریهای داخلی جدید) بازطراحی شده است و نکته مهم اینجاست که حالا دیگر ظاهرش کمتر متفاوت از سایر اعضای خانواده کیا به نظر میرسد.

نسل فعلی اسپورتیج که نخستینبار در مدل ۲۰۲۳ معرفی شد پیشتر با طراحی جلوپنجرهای ماجراجویانه و حالوهوایی عجیب و غیرزمینی شناخته میشد. طراحیای که بیتردید خاص بود اما در مدل ۲۰۲۶، طراحان کیا جلوپنجره را با ظاهری زاویهدارتر و سنتیتر بازآفرینی کردهاند تا ظاهر آن با زبان طراحی پرطرفدار مدلهای بزرگتری چون تلوراید سهردیفه و سورنتو همراستا شود.
در فضای کابین نیز اسپورتیج به جدیدترین سیستم نمایشگر لمسی کیا و پنل پشتآمپر دیجیتال مجهز شده که از پردازنده سریعتر و گرافیک روانتری بهره میبرد و نکته غافلگیرکننده اینجاست که با وجود تمام این تغییرات نسبتاً گسترده، افزایش قیمت محسوسی در هیچیک از نسخههای اسپورتیج ۲۰۲۶ دیده نمیشود. تا حدی دلیل ثابت ماندن قیمتها این است که از نظر فنی، کیا اسپورتیج ۲۰۲۶ تقریباً همان خودروی سال گذشته باقی مانده است. همچنان سه نوع پیشرانه برای این خودرو ارائه میشود:

نسخه بنزینی استاندارد با موتور چهار سیلندر ۲.۵ لیتری که با دو یا چهار چرخ محرک قابل سفارش است.
نسخه هیبریدی که از یک موتور چهار سیلندر ۱.۶ لیتری توربوشارژ با کمک موتور برقی بهره میبرد و توان ترکیبی آن به ۲۸۱ اسب بخار میرسد.
نسخه پلاگین هیبرید (PHEV) با همان پیشرانه توربوشارژ برقی، اما باتری بزرگتر که بردی حدود ۳۴ مایل (حدود ۵۵ کیلومتر) در حالت تمام برقی و قدرتی برابر با ۲۶۸ اسب بخار ارائه میدهد.

ساختار نسخههای تجهیزاتی نیز تقریباً بدون تغییر باقی مانده، البته با چند استثنا. نسخههای سال گذشته شامل LX، EX، X-Line و SX هستند که حالا با یک نسخه جدید Hybrid S و همچنین مدل X-Pro همراه شدهاند. X-Pro با ظاهر کمی ماجراجویانهتر، چهرهای شبیهتر به خودروهای آفرود دارد و از دیگر نسخههای اسپورتیج متمایز است.
نسل جدید کیا اسپورتیج مدل ۲۰۲۶ هماکنون وارد بازار شده و مانند قبل، از سطح تجهیزات استاندارد نسبتاً بالایی برخوردار است. نسخه پایه یعنی اسپورتیج LX با امکاناتی همچون اتصال بیسیم Apple CarPlay و Android Auto، کروز کنترل تطبیقی، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، ورود بدون کلید، فرمان با روکش چرمی و دو نمایشگر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی برای پشت آمپر و سیستم سرگرمی عرضه میشود.
تیپ EX علاوه بر امکانات نسخه پایه، بهصورت استاندارد به سیستم پایش نقطه کور با هشدار ترافیک پشت خودرو، صندلی راننده برقی، روکش چرمی مصنوعی صندلیها، تهویه مطبوع دومنطقهای خودکار، شارژر بیسیم تلفن همراه و درِ صندوق برقی مجهز شده است.
مدل X-Line با ظاهری اسپرتتر و جزئیات تزئینی مشکیرنگ در بدنه و رینگها، از نظر تجهیزات تقریباً مشابه نسخه EX است. اما تیپ SX فراتر رفته و تجهیزاتی مانند دستیار رانندگی در بزرگراه (Highway Driving Assist)، سانروف پانوراما و سیستم ناوبری را بهصورت استاندارد ارائه میدهد.
تیپ SX Prestige که از نامش پیداست لوکسترین نسخه شهری این خودروست، بهصورت استاندارد دارای صندلیهای جلو با قابلیت گرمکن و تهویه، فرمان گرمشونده، دوربین دید ۳۶۰ درجه، دوربین جانبی نقطه کور و سیستم صوتی حرفهای Harman Kardon است.
در نهایت، مدل X-Pro Prestige ترکیبی از امکانات نسخه SX Prestige را ارائه میدهد اما با شخصیتی آفرودیتر؛ از جمله شیشه جلو گرمشونده، تایرهای مخصوص مسیرهای خاکی و نمایی تنومندتر برای عبور از مسیرهای ناهموار.

تفاوت بین تیپهای تجهیزاتی مختلف، تقریباً به همان شکل در نسخههای هیبریدی و پلاگین هیبریدی اسپورتیج ۲۰۲۶ نیز ادامه پیدا کرده است. البته باید توجه داشت که نسخههای بالارده هیبریدی و PHEV (پلاگین هیبریدی) نسبتاً گرانقیمت هستند و برای این کلاس از خودروها قیمتی نزدیک به پنجاه هزار دلار دارند. با این حال بخش اصلی و پرتیراژتر این خانواده، یعنی نسخههایی مانند EX، X-Line و SX Prestige، همچنان قیمتی رقابتی و معقول دارند و در محدودهی معمول قیمت رقبا قرار میگیرند. رقبای اصلی اسپورتیج در این کلاس شامل خودروهایی مانند هیوندای توسان، هوندا CR-V، تویوتا راو۴، شورولت اکوئینوکس و دیگر کراساوورهای کامپکت محبوب بازار هستند که اکثر آن ها در دور جدید واردات به بازار کشورمان راه پیدا کرده اند. به نظر می رسد با توجه با سابقه خوب و طولانی اسپورتیج و همچنین تیراژ بالاتر واردات و گستردگی بیشتر نمایندگی ها، باز هم شاهد فروش خوبی از این محصول در بازار باشیم. آسودگی خاطر مصرف کننده جهت تامین قطعات و خدمات پس از فروش یکی از مهم ترین پارامترها برای انتخاب خودرو می باشد. این موضوع در همه جای دنیا اهمیت ویژه ای دارد و در ایران به دلیل هزینه بالاتر و مصرفی نبودن خودرو به عنوان یک کالا اهمیت بیشتری هم پیدا می کند.
source
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0