خبر خوش لامبورگینی برای طرفداران ؛ موتور ۱۲ سیلندر دهه بعد هم تولید می شود
منتشر شده در 28 مرداد 1404 ساعت 17:10 از زمان معرفی لامبورگینی روئلتو در سال ۲۰۲۳، این برند ایتالیایی وعده داده موتور ۱۲ سیلندر افسانهای خود را دستکم تا سال ۲۰۳۰ حفظ میکند. اما حالا مدیران شرکت اعلام کردهاند که افق زمانی حفظ این پیشرانه پرطرفدار فراتر از ۲۰۳۰ بوده و در دهه بعدی نیز

منتشر شده در 28 مرداد 1404 ساعت 17:10


از زمان معرفی لامبورگینی روئلتو در سال ۲۰۲۳، این برند ایتالیایی وعده داده موتور ۱۲ سیلندر افسانهای خود را دستکم تا سال ۲۰۳۰ حفظ میکند. اما حالا مدیران شرکت اعلام کردهاند که افق زمانی حفظ این پیشرانه پرطرفدار فراتر از ۲۰۳۰ بوده و در دهه بعدی نیز غرش آن را در خیابانها خواهیم دید.
تاکید لامبورگینی بر هویت موتور ۱۲ سیلندر
متئو اورتنزی، مدیر بخش محصولات لامبورگینی، در مراسم رونمایی از لامبورگینی فنومنو در گردهمایی The Quail با اشاره به این موضوع گفته: «افق ما حالا فراتر از ۲۰۳۰ است. این موتور بخشی از شخصیت روئلتو است، ما پاسخگویی سریع این پیشرانه را دوست داریم، این امضای لامبورگینی است و نمیخواهیم آن را تغییر دهیم.»
آقای اورتنزی تأکید کرده که سیستم هیبریدی روئلتو کلید اصلی ادامه حیات موتور V12 است. وی در این رابطه هم گفته: «این فناوری به ما اجازه میدهد با قوانین آلایندگی به ویژه در زمینه دی اکسیدکربن و انتشار گازها هماهنگ باشیم؛ چیزی که بدون داشتن این نوع فناوری بسیار دشوار بود.»
قوانین جهانی و مسیر پیش روی لامبورگینی
مدیر بخش محصولات لامبورگینی در ادامه صحبتهای خود افزوده تصمیم کمپانی برای حفظ موتور V12 هیچ ارتباطی با سیاستهای دولت ترامپ مبنی بر حذف جریمههای آلایندگی در آمریکا ندارد. وی در این باره اظهار کرده:
«ما میخواهیم با تمام قوانین جهانی مطابقت داشته باشیم، نه فقط قوانین آمریکا. برای مثال استاندارد C6 در چین (معروف به China VI) هم مدنظر ماست. ما باید یک راهکار پیدا کنیم که در تمام دنیا جواب بدهد، چرا که یک تولیدکننده کوچک هستیم و باید واقعبین باشیم.»

عقبنشینی از برنامههای بلندپروازانه الکتریکی
این خبر در شرایطی منتشر میشود که لامبورگینی همزمان در برنامههای جاهطلبانه خود برای تولید خودروهای تمام الکتریکی بازنگری کرده است. این برند پیشتر قصد داشت نخستین خودروی تمام برقی خود را در سال ۲۰۲۸ معرفی کند و سپس لامبورگینی اوروس را در سال ۲۰۲۹ به یک شاسی بلند الکتریکی تبدیل نماید. اما مدیرعامل لامبورگینی یعنی آقای استفان وینکلمن، اوایل سال جاری طی مصاحبههایی اعلام کرد که این برنامهها بازنگری شده و احتمال دارد این دو خودرو به جای پیشرانه تمام الکتریکی، با پیشرانه پلاگین هیبرید عرضه شوند.
آینده لامبورگینی؛ پیوند غرش و هیجان موتورهای سنتی با فناوری برقی
با این حساب، آینده لامبورگینی ترکیبی خواهد بود از استفاده گسترده از فناوری برقی در کنار حفظ موتورهای درونسوز اصیل و پرهیجان. این یعنی طرفداران همچنان میتوانند روی صدای جذاب و خشن V12 حساب باز کنند، حتی در دنیایی که برق بیش از پیش بر صنعت خودرو سلطه پیدا کرده است.
source
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0