موتور بنلی ۳۰۰ ؛ مشخصات فنی + امکانات
منتشر شده در 28 مرداد 1404 ساعت 08:00 موتور بنلی ۳۰۰ از جمله موتورهای نسبتا محبوب در ایران به حساب می آید و در این مطلب اطلاعاتی را درباره آن در اختیار شما قرار میدهیم. بنلی از جمله برندهای ایتالیایی فعال در زمینه ساخت و تولید موتور سیکلت است و تاسیس آن به سال ۱۹۱۱

منتشر شده در 28 مرداد 1404 ساعت 08:00


موتور بنلی ۳۰۰ از جمله موتورهای نسبتا محبوب در ایران به حساب می آید و در این مطلب اطلاعاتی را درباره آن در اختیار شما قرار میدهیم.
بنلی از جمله برندهای ایتالیایی فعال در زمینه ساخت و تولید موتور سیکلت است و تاسیس آن به سال ۱۹۱۱ باز میگردد که تا حدودی قدیمی محسوب میشود. با این قدمت میتوان این برند را به عنوان دومین برند قدیمی موتورسازی ایتالیایی معرفی کرد. به طور کلی عمده فعالیتهای بنلی در زمینه بازاریابی و همچنین مسائل مربوط به تحقیق و توسعه برند، در پسارو که واقع در ایتالیا است صورت میگیرد، ولی محصولات این برند در چین تولید میشوند. در داخل ایران، شرکت نیکران موتور پاسارگاد عرضه کننده موتورها و اسکوترهای برند بنلی محسوب میشود و این شرکت از سال ۱۳۹۴ تا به این لحظه در حال فعالیت است. موتورسیکلت بنلی ۳۰۰ نیز در ایران توسط نیکران موتور پاسارگاد عرضه میشود و از این طریق میتوانید این موتور سیکلت را در ایران نیز خریداری کنید. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی طراحی ظاهری موتور بنلی ۳۰۰، مشخصات فنی، سواری، رقبا و نقاط ضعف و مثبت آن بپردازیم.
طراحی ظاهری موتورسیکلت بنلی ۳۰۰

بنلی ۳۰۰ را میتوان یکی از موتورسیکلتهای سبک بازار عنوان کرد و با وجود سبک بودن همچنان شاهد یک طراحی هیجان انگیز در ظاهر این موتورسیکلت هستیم. بنلی ۳۰۰ در دسته موتورهای کلاس نیکد قرار میگیرد و با توجه به محدودیتهای موجود در بازار موتورسیکلت ایران، شاهد ارائه نسخه ۲۴۹ سی سی این موتور توسط نیکران موتور هستیم. چراغ موجود در نمای جلو بنلی ۳۰۰ نسبت به نسخه اصلی تغییراتی داشته و تا حدودی میتوان گفت چراغ جلو دست خوش بازنگری شده است.
در نمای جلوی این موتور شاهد یک چراغ ال ای دی نسبتا اسپرت هستیم که پرتاب نور خوبی دارد و در داخل یک فریم نسبتا جذاب تعبیه شده است. فرمان بنلی ۳۰۰ یک فرمان لولهای است که از نظر ظاهری جذابیت خاصی ندارد، ولی با انحنای مناسبی طراحی شده و میتواند هندلینگ مناسبی را در اختیار راکب قرار دهد. در سمت راست و چپ فرمان شاهد دکمهها یا کلیدهای استارت، روشن کردن چراغ، تعویض نور پایین به نور بالا، فلاشر، بوق و راهنما هستیم و آینهها در فریم نسبتا جذاب با زاویهای مناسب روی فرمان تعبیه شدهاند.
صفحه کیلومتر این موتورسیکلت یک صفحه نمایش دیجیتالی محسوب میشود که میتواند اطلاعات مورد نیاز راکب از جمله، سرعت، دور موتور، میزان کیلومتر طی شده، میزان سوخت و ساعت را در اختیار او قرار دهد. چراغهای هشدار صفحه کیلومتر نیز به صورت رنگی و واضح در سمت راست و چپ تعبیه شدهاند. باک موتورسیکلت بنلی ۳۰۰ تا حدودی طراحی جوان پسندانه و جسورانهای دارد و توانسته به این موتور جذابیت بصری ببخشد. حجم باک این موتورسیکلت برابر با ۱۶ لیتر است که به نظر میرسد حجم قابل توجهی باشد و بتواند در مسیرهای طولانی عملکرد خوبی ارائه دهد.

در بخش زین بنلی ۳۰۰ شاهد یک زین یک تکه هستیم که کیفیت مناسبی دارد و ارتفاع آن تا سطح زمین تقریبا ۸۰۰ میلیمتر است. زین مربوط به بخش راکب با قوس طراحی شده تا در طول مسیر راحتی را برای او فراهم کند و ارتفاع زین ترک نشین مقداری بلندتر است. در انتهای زین ترک نشین شاهد دو دستگیره هستیم که علاوه بر جذابیت بخشیدن به بخش عقب، میتواند به حفظ تعادل ترک نشین نیز کمک کند.
اگر توجهی به نمای جانبی این موتور داشته باشیم، شاهد نماد بنلی ۳۰۰ روی باک خواهیم بود و طراحی جالب اگزوز نیز توجه ما را جلب میکند. رینگهای این موتور تا حدودی طراحی پیچیدهای ندارند، ولی در جذابیت نمای جانبی بی تاثیر نیستند. در نمای عقب بنلی ۳۰۰، چراغ نسبتا جذاب ال ای دی قابل مشاهده است و کمی پایینتر شاهد راهنماهای این موتور هستیم که نمای بدی ندارند. وزن موتورسیکلت بنلی ۳۰۰ با احتساب بنزین و روغن تقریبا به ۱۸۰ کیلوگرم میرسد.
ابعاد موتورسیکلت بنلی ۳۰۰ به شرح زیر است:
طول: ۲۱۳۰ میلیمتر، عرض: ۸۰۰ میلیمتر، ارتفاع: ۱۱۲۰ میلیمتر.
مشخصات فنی موتور بنلی ۳۰۰

موتورسیکلت بنلی ۳۰۰ از یک انجین ۲ سیلندر با ۸ سوپاپ بهره میبرد و حجم انجین آن تقریبا ۲۴۹ سی سی گزارش شده است. این انجین قادر ۳۱.۵ اسب بخار قدرت را در ۱۱۰۰۰ دور بر دقیقه تولید کند و در نهایت گشتاوری معادل ۲۷ نیوتنمتر در ۹۰۰۰ دور بر دقیقه داشته باشد. این موتور در هر ۱۰۰ کیلومتر حدودا ۳.۳ لیتر سوخت مصرف میکند که تقریبا مصرف کمی نیست و نمیتوان آن را کم استهلاک نامید. انجین بنلی ۳۰۰ به سیستم رادیاتور آب خنک مجهز است و سیستم سوخت رسانی آن از نوع انژکتور برقی است. شتاب صفر تا صد این موتور ۸.۳ ثانیه گزارش شده است و در واقع بنلی ۳۰۰ میتواند در مدت زمان ۸.۳ ثانیه به سرعتی معادل ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. نهایت سرعت گزارش شده برای این موتور نیز ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت است که با توجه به وزن آن قابل قبول به نظر میرسد.
گیربکس بنلی ۳۰۰ یک گیربکس دستی ۶ سرعته است و از یک استارت برقی بهره میبرد. در سیستم تعلیق جلوی این موتور سیکلت شاهد کمک فنر تلسکوپی و در سیستم تعلیق عقب شاهد سیستم دوگانه هیدرولیک هستیم که امکان حفظ تعادل را در مسیرهای ناهموار فراهم میکنند. ترمزهای بنلی ۳۰۰ هر دو از نوع دیسکی است و ترمز جلو از یک جفت دیسک ۲۶۰ میلیمتری بهره میبرد و در ترمز عقب شاهد یک دیسک ۲۴۰ میلیمتری هستیم. نسخههایی از این موتور در ایران به سیستم ترمز ضد قفل مجهز نیستند و این مسئله میتواند امنیت راکب را به خطر بیندازد. سایز تایر جلوی بنلی ۳۰۰، ۱۱۰/۷۰ و سایز تایر عقب آن ۱۶۰/۶۰ است که هردوی تایرها بر روی رینگهای نسبتا ساده ۱۷ اینچی سوار شدهاند.
تجربه سواری و رانندگی با بنلی ۳۰۰

استایل نشستن روی موتور بنلی ۳۰۰ ممکن است شبیه به موتورهای سنگین به نظر برسد، ولی پس از حرکت متوجه خواهید شد که سوار یک موتور سنگین نیستید. شتاب این موتور تقریبا قابل قبول است و با توجه به وزن سنگین، بنلی ۳۰۰ در هر حال شتاب خوبی ارائه میدهد. استایل فرمان به خوبی طراحی شده و این طراحی میتواند فرمان پذیری و هندلینگ مناسبی را در اختیار راکب قرار دهد. طراحی آینهها در تجربه سواری لذت بخش و ایمن تاثیر مثبتی دارند، چرا که میتوانند دید قابل قبولی را ارائه دهند. کشش موتور تا حدودی قابل قبول است، ولی احتمال این وجود دارد که در سربالاییها نتواند عملکرد خوبی را ارائه دهد و دچار چالش شود. سیستم تعلیق به خوبی میتواند ضربات را در ناهمواریها دفع کند و از کیفیت مناسبی برخوردار است. سیستم ترمز این موتور تقریبا قابل قبول است و میتواند ایمنی راکب را تامین کند، ولی شاید بهتر بود تا از سیستم ضد قفل نیز در طراحی این موتور بهره میبردند و امنیت بیشتری را تامین میکردند. تایرهای بنلی ۳۰۰ چسبندگی خوبی دارند و میتوانند پایداری مناسبی را فراهم کرده و هندلینگ موتور را راحتتر کنند.
رقبای موتور بنلی ۳۰۰
اگر به دنبال رقبای اصلی موتور سیکلت بنلی ۳۰۰ در بازار ایران باشیم میتوانیم به موتورهایی مثل KTM 250، باجاج دومینار ۲۵۰ و باجاج پالس 200NS اشاره کنیم. همچنین، علاوه بر مواردی که ذکر کردیم، موتورسیکلتهایی مانند یاماها WR155 و باجاج اونجر ۲۲۰ نیز تا حدودی با این موتور در یک رده قیمت قرار دارد و میتواند از رقبای غیر مستقیم بنلی ۳۰۰ محسوب شود.
نقاط ضعف و مثبت بنلی ۳۰۰ و جمع بندی
مزایا: طراحی نسبتا جذاب، سواری نسبتا نرم
معایب: وزن نسبتا بالا، نبود سیستم ABS
در پایان باید بگوییم که موتور سیکلت بنلی ۳۰۰ از جمله موتورهای موجود در بازار ایران است که طراحی ظاهری نسبتا جذابی دارد و میتواند برای تردد شهری گزینه مناسبی باشد. مشخصات فنی این موتور قابل قبول است و با وجود وزن بالای آن شاهد عملکرد نسبتا مطلوبی هستیم. سواری بنلی ۳۰۰ تا حدودی نرم محسوب میشود و در هر صورت میتوان این موتور را گزینهای مناسب برای سواری در داخل شهر حساب کرد.
نظر شما درباره موتور سیکلت بنلی ۳۰۰ چیست؟ به نظر شما این موتور قابل قبول است؟
موتور هیوسانگ GT250R ؛ مشخصات فنی + امکانات
source
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0