برنامه ریزی شیائومی برای ورود به بازار خودروی اروپا تا سال ۲۰۲۷؛ زنگ خطر برای تسلا و دیگر بزرگان
منتشر شده در 01 شهریور 1404 ساعت 16:00 شرکت شیائومی تا همین دو سال پیش هیچ فعالیتی در عرصه خودروسازی نداشت. اما این کمپانی با عرضه سدان SU7 و کراس اوور YU7 اکنون به یکی از برندهای پرسروصدای بازار خودروهای برقی چین تبدیل شده است. این دو محصول نه تنها با استقبال گسترده مشتریان روبرو

منتشر شده در 01 شهریور 1404 ساعت 16:00


شرکت شیائومی تا همین دو سال پیش هیچ فعالیتی در عرصه خودروسازی نداشت. اما این کمپانی با عرضه سدان SU7 و کراس اوور YU7 اکنون به یکی از برندهای پرسروصدای بازار خودروهای برقی چین تبدیل شده است. این دو محصول نه تنها با استقبال گسترده مشتریان روبرو شدهاند، بلکه عموماً نقدهای مثبتی از سوی کارشناسان و رسانهها دریافت کردهاند. پس از کسب موفقیت در بازار داخلی، حالا شیائومی قصد دارد تا دو سال آینده وارد بازار اروپا شود و مستقیماً با تسلا و بی وای دی رقابت کند.
ورود رسمی شیائومی به بازار اروپا تا سال ۲۰۲۷
لو ویبینگ، رئیس هیئت مدیره شیائومی، در کنفرانس مالی اخیر گفته که این شرکت نخستین مقصد بینالمللی خود را اروپا انتخاب کرده و تا سال ۲۰۲۷ وارد این قاره خواهد شد. بدین ترتیب، رقابتی نفسگیر میان شیائومی و برندهای بزرگی همچون تسلا و بی وای دی در قاره سبز شکل خواهد گرفت.
رشد سریع فروش در بازار چین
موفقیت شیائومی در بازار داخلی چین چشمگیر بوده است. طبق آمار در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۵، این شرکت ۸۱,۳۰۲ دستگاه خودرو به مشتریان داده و مجموع فروش نیمه نخست سال به ۱۵۷ هزار دستگاه رسیده است. با افزایش تولید مدل YU7، انتظار میرود میزان تحویلها بیشتر شود؛ هرچند برخی مشتریان در حال حاضر با صف انتظار بیش از یک ساله مواجه هستند.

چالش تعادل میان رشد فروش و زیان مالی
اگرچه آمار فروش کاملاً قابل توجه است، اما بخش خودروسازی شیائومی در سه ماهه اخیر حدود ۳۰۰ میلیون یوان (۴۱ میلیون دلار) زیان ثبت کرده؛ با این حال، لی جون هم بنیان گذار شیائومی، گفته شاخه خودروسازی این شرکت از نیمه دوم سال ۲۰۲۵ به سوددهی خواهد رسید.
استخدام نیروهای متخصص اروپایی
شیائومی همزمان با رشد بازار داخلی، به فکر تحقیق و توسعه در اروپا نیز افتاده است. این شرکت اخیراً اقدام به استخدام نیروهای برجستهای کرده که رودولف دیتریش یکی از آنهاست؛ وی سابقه فعالیت در ب ام و و تیمهای فرمول یک ویلیامز و سائوبر را در کارنامه دارد. دوسان ساراک و یانیس هلوویگ نیز که از کارکنان سابق ب ام و هستند، توسط شیائومی جذب شدهاند. این موضوع نشان میدهد کمپانی چینی برنامهای جدی برای ورود قدرتمند به بازار اروپا دارد.

محصولات احتمالی شیائومی در اروپا
هنوز مشخص نیست که شیائومی با چه مدلهایی وارد بازار اروپا میشود، اما انتظار میرود SU7 و YU7 به عنوان گزینههای اصلی در این بازار عرضه شوند. علاوه بر این، شیائومی روی یک مدل جدید با نام YU9 کار میکند. این خودرو شاسی بلندی بزرگتر از YU7 خواهد بود که طبق اطلاعات موجود از پیشرانه EREV ( دارای افزایشدهنده برد حرکتی) بهره میبرد. گفته میشود این پیشرانه شامل موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ و دو موتور برقی خواهد بود تا ترکیبی از توان بالا و برد طولانی را در اختیار مشتریان قرار دهد.
source
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0