نیسان ایکس تریل نیسمو معرفی شد ؛ نسخه ای جذاب تر و راننده محور از کراس اوور محبوب ژاپنی
شاخه تیونینگ و اسپرت ساز نیسان یعنی نیسمو (Nismo) این روزها پرکارتر از همیشه است. پس از معرفی نسخه ارتقا یافته آرمادا یا همان پاترول، حالا نوبت به شاسی بلند محبوب ایکس تریل (روگ در بازار آمریکای شمالی) رسیده تا توسط این شاخه تیونینگ شود. نیسان ایکس تریل نیسمو با چهرهای تهاجمی تر، سیستم تعلیق


شاخه تیونینگ و اسپرت ساز نیسان یعنی نیسمو (Nismo) این روزها پرکارتر از همیشه است. پس از معرفی نسخه ارتقا یافته آرمادا یا همان پاترول، حالا نوبت به شاسی بلند محبوب ایکس تریل (روگ در بازار آمریکای شمالی) رسیده تا توسط این شاخه تیونینگ شود. نیسان ایکس تریل نیسمو با چهرهای تهاجمی تر، سیستم تعلیق باز طراحی شده و بهینهسازی سیستم چهارچرخ محرک وارد بازار خواهد شد.
طراحی جذابتر با کیت بدنه اختصاصی
نیسان ایکس تریل نیسمو بر پایه نسخه فیس لیفت ژاپنی ساخته شده که در سال ۲۰۲۴ بروز رسانی های مشابهی با روگ موجود در بازار آمریکا دریافت کرد. این شاسی بلند اسپرت حالا به اسپلیتر جلوی مزین به نشان نیسمو، رکابهای جانبی، دیفیوزر عقب به همراه چراغ ترمز الهام گرفته از خودروهای فرمول یک و خطوط قرمز اختصاصی برند نیسمو مجهز شده است. جالب اینکه این قطعات فقط جنبه زیبایی ندارند، بلکه میزان لیفت آیرودینامیکی خودرو را ۲۹ درصد نسبت به نسخه استاندارد کاهش میدهند.

رینگهای اختصاصی و رنگآمیزی زیبا
آورده جدید نیسان روی رینگهای ۲۰ اینچی آلومینیومی ساخت Enkei سوار شده؛ طراحی این رینگها طوری است که باعث بهبود خنک کاری ترمزها میشود. این رینگها با تایرهای میشلن پایلوت اسپرت که دارای عرض و چسبندگی بیشتری هستند، احاطه شده است. رنگآمیزی نیسان ایکس تریل نیسمو هم جذابیت خاصی دارد و شامل رنگ خاکستری پنهان (انحصاری نیسمو) با سقف مشکی براق و جزئیات قرمز که هویت اسپرت نیسمو را به نمایش میگذارند، میشود.

کابین اسپرت با صندلیهای ریکارو
فضای داخلی نیز حال و هوای اسپرتتری به خود گرفته است. تودوزی مشکی با دوخت قرمز و تریم های هماهنگ جلوهای متفاوت ایجاد کردهاند. برای خریداران، صندلیهای اسپرت ریکارو با روکش چرمی و آلکانتارا در دسترس است. سفارش این آپشن نیازمند پرداخت مبلغی معادل ۳,۳۰۰ دلار خواهد بود. این صندلیها علاوه بر پشتیبانی بهتر بدن، دارای تنظیمات برقی و گرمکن داخلی هستند. ایکس تریل نیسمو تنها در نسخه ۵ نفره عرضه میشود و خبری از پیکربندی ۷ نفره استاندارد نیست.

تمرکز بر هندلینگ در نیسان ایکس تریل نیسمو
انتظار میرفت نسخه نیسان ایکس تریل نیسمو قدرت بیشتری ارائه کند، اما پیشرانه بدون تغییر باقی مانده است. در این نسخه هم همچنان از پیشرانه e-Power استفاده شده که ترکیبی از یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری توربو (به عنوان ژنراتور) و دو موتور برقی است. این پیشرانه در مجموع ۲۱۱ اسب بخار قدرت و ۵۲۵ نیوتن متر گشتاور دارد.
این اعداد به مراتب کمتر از خروجی پیشرانه رقیب مستقیم ایکس تریل نیسمو یعنی تویوتا RAV4 نسخه GR-Sport هستند. پیشرانه پلاگین هیبرید این خودرو ۳۲۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. اما تمرکز نیسان در نسخه نیسمو روی ارتقای چابکی و پایداری بوده است.

ایکس تریل نیسمو نخستین خودروی نیسان است که به کمک فنرهای Kayaba Swing Valve مجهز میشود. این فناوری حرکات بدنه را کاهش میدهد، بدون اینکه راحتی سرنشینان از بین برود. همچنین سیستم چهار چرخ محرک e-4ORCE دوباره تنظیم شده تا قدرت بیشتری به محور عقب منتقل کند و توزیع گشتاور در محور جلو را بهبود ببخشد. حالت رانندگی اسپرت نیز تعریف شده که واکنشها را سریعتر میکند.
زمان عرضه و قیمت نیسان ایکس تریل
نیسان ایکس تریل نیسمو از اواخر سپتامبر در بازار ژاپن عرضه خواهد شد. قیمت آن بین ۵,۴۱۶,۴۰۰ ین (۳۶,۷۰۰ دلار) تا ۵,۹۶۲,۰۰۰ ین (۴۰,۴۰۰ دلار) متغیر خواهد بود. هنوز مشخص نیست این نسخه خاص در سایر بازارها از جمله آمریکا هم عرضه خواهد شد یا خیر.







source
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0