بی وای دی یانگ وانگ U9 ترک ادیشن رکورد سرعت خودروهای برقی را شکست
منتشر شده در 06 شهریور 1404 ساعت 15:00 برند لوکس یانگ وانگ که زیرمجموعه بی وای دی محسوب میشود، با نسخه مخصوص پیست (ترک ادیشن) ابر خودروی U9 توانسته رکورد جهانی سرعت خودروهای برقی را بشکند. این ابر خودروی تمام الکتریکی با ثبت سرعت ۲۹۳.۵۴ مایل بر ساعت (معادل ۴۷۲.۴ کیلومتر) در آلمان عنوان سریعترین

منتشر شده در 06 شهریور 1404 ساعت 15:00

برند لوکس یانگ وانگ که زیرمجموعه بی وای دی محسوب میشود، با نسخه مخصوص پیست (ترک ادیشن) ابر خودروی U9 توانسته رکورد جهانی سرعت خودروهای برقی را بشکند. این ابر خودروی تمام الکتریکی با ثبت سرعت ۲۹۳.۵۴ مایل بر ساعت (معادل ۴۷۲.۴ کیلومتر) در آلمان عنوان سریعترین خودروی برقی جهان را از آن خود کرده است. رکورد قبلی در سال ۲۰۲۴ توسط اسپارک Owl ژاپنی با سرعت ۲۷۲.۶ مایل بر ساعت (۴۳۸.۷ کیلومتر) ثبت شده بود.
پیشرانه ۳۰۰۰ اسب بخاری و پلتفرم ۱۲۰۰ ولتی بی وای دی یانگ وانگ U9 نسخه پیست
بی وای دی یانگ وانگ U9 نسخه مخصوص پیست با آنکه بر پایه همان پلتفرم و معماری فنی نسخه استاندارد U9 ساخته شده، اما تغییرات مهمی را تجربه کرده است. این نسخه از نخستین پلتفرم ۱۲۰۰ ولتی فوق پیشرفته در صنعت خودرو بهره میبرد که با یک سیستم مدیریت حرارتی بروز ترکیب شده؛ ترکیب این ویژگی با چهار موتور الکتریکی قدرتمند، توان خارقالعادهای برای ابرخودروی چینیها به ارمغان آورده است. به گفته بی وای دی هر موتور توانایی چرخش تا ۳۰,۰۰۰ دور در دقیقه را دارد و ۷۴۴.۲۶ اسب بخار قدرت تولید میکند. در مجموع خروجی سیستم به بیش از ۲,۹۵۸ اسب بخار میرسد؛ چنین خروجی عظیمی U9 را در میان قدرتمندترین خودروهای جهان قرار میدهد.

سیستم کنترل بدنه هوشمند DiSus-X
ابرخودروی الکتریکی بی وای دی یانگ وانگ U9 ترک ادیشن همانند نسخه استاندارد از سیستم هوشمند کنترل بدنه DiSus-X سود میبرد. این سیستم به قدری پیشرفته است که میتواند خودرو را برای لحظاتی از زمین جدا کند! در نسخه ترک ادیشن، این سیستم ارتقا یافته تا در شرایط پیست با کنترل وضعیت بدنه، تعلیق هر چرخ را به صورت مستقل تنظیم نماید تا بهترین هندلینگ ممکن حاصل شود.

تکنولوژیهای پیشرفته برای کنترل و پایداری
این خودرو به سیستم توزیع هوشمند گشتاور مجهز است که مانع از لغزش چرخها در سرعتهای بالا میشود. به گفته چینیها این سیستم توانایی دارد تا ۱۰۰ بار در ثانیه بر توزیع گشتاور نظارت نموده و تغییرات لازم را اعمال کند. از نظر ظاهری، یانگ وانگ U9 ترک ادیشن باله عقب موجود در نسخه استاندارد را از دست داده، ولی در عوض یک اسپلیتر فیبرکربنی به جلوی آن افزوده شده است.

تایر اختصاصی برای سرعتهای بالا
یانگ وانگ با همکاری شرکت Giti تایری اختصاصی برای U9 ترک ادیشن توسعه داده که نیمه اسلیک و مخصوص پیست است. این تایر طراحی آج ویژه و ترکیب شیمیایی بهینه برای ارائه بیشترین چسبندگی در سرعتهای بالا دارد.
source
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0