دیدگاه‌ها برای انقلاب در صنعت خودرو ؛ تولید اولین موتور تزریق مستقیم LPG جهان در رومانی بسته هستند

انقلاب در صنعت خودرو ؛ تولید اولین موتور تزریق مستقیم LPG جهان در رومانی

منتشر شده در 11 شهریور 1404 ساعت 18:00 شرکت رومانیایی Horse Technologies با معرفی و تولید اولین موتور تزریق مستقیم گاز مایع (LPG) سر و صدای زیادی ایجاد کرده است. این موتور از مشخصات بسیار خوبی برخوردار بوده و علی‌ رغم حجم کم، قدرت و گشتاور مناسبی را تولید می‌کند. معرفی موتورHR12 LPG ؛ ترکیب

کد خبر : 103237
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 سپتامبر 2025 - 2:20
انقلاب در صنعت خودرو ؛ تولید اولین موتور تزریق مستقیم LPG جهان در رومانی


منتشر شده در 11 شهریور 1404 ساعت 18:00

انقلاب در صنعت خودرو ؛ تولید اولین موتور تزریق مستقیم LPG جهان در رومانی

شرکت رومانیایی Horse Technologies با معرفی و تولید اولین موتور تزریق مستقیم گاز مایع (LPG) سر و صدای زیادی ایجاد کرده است. این موتور از مشخصات بسیار خوبی برخوردار بوده و علی‌ رغم حجم کم، قدرت و گشتاور مناسبی را تولید می‌کند.

معرفی موتورHR12 LPG ؛ ترکیب نوآوری و عملکرد

شرکت هورس که توسط گروه رنو و صندوق جیلی پایه‌گذاری شده، وظیفه توسعه نسل جدید موتورهای درون‌سوز و هیبریدی کم‌ مصرف و دوستدار محیط‌ زیست را بر عهده دارد. دستاورد بزرگ این شرکت یک موتور توربو شارژ سه سیلندر ۱.۲ لیتری است که HR12 LPG نامگذاری شده؛ این موتور هم با بنزین و هم با گاز مایع کار می‌کند. اما آنچه که باعث تمایز این موتور می‌شود، استفاده از فناوری تزریق مستقیم گاز مایع است. این فناوری تاکنون در هیچ موتور تولید انبوهی دیده نشده بود.

آنطور که اعلام شده، موتور HR12 LPG با وجود حجم کم ۱.۲ لیتری، توانایی تولید ۱۳۸ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور بر دقیقه و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور از ۲۱۰۰ دور بر دقیقه را دارد. در حالت استفاده از  LPG، انتشار دی‌ اکسید کربن حدود ۹ درصد کمتر از حالت بنزینی است.

فناوری‌های نوین و بهره‌وری محیط‌زیستی

فناوری موتور HR12 تنها به تزریق مستقیم LPG محدود نمی‌شود، بلکه شامل یک سیستم هیبرید نرم ۴۸ ولتی نیز می‌باشد. این سیستم با استفاده از ژنراتور استارتر تسمه‌ای و مبدل DC/DC قادر است در هنگام شتاب‌گیری گشتاور بیشتری تولید کند، مصرف سوخت را کاهش دهد و آلایندگی را پایین بیاورد.

در این موتور، سیستم سوخت‌رسانی به طور کامل بازطراحی شده است. این موتور از سیستم تزریق مستقیم ویژه، تبخیرکننده الکترونیکی برای کنترل دقیق فشار و قطعات مکانیکی تقویت‌شده استفاده می‌کند. مخزن LPG در محل چرخ زاپاس تعبیه شده تا فضای داخلی خودرو حفظ شود.

استانداردهای روز اروپا و ظرفیت تولید بالا

مهندسان رومانیایی این موتور را مطابق با استاندارد یورو 6e طراحی کرده‌اند، با این حال امکان ارتقای آن برای رعایت قوانین سخت‌گیرانه‌تر یورو ۷ نیز وجود دارد. این محصول در کارخانه هورس در شهر میوِنی تولید می‌شود؛ کارخانه‌ای که ظرفیت سالانه ۴۵۰ هزار موتور را داراست.

پاتریس هاتل، مدیرعامل Horse Technologies در معرفی این موتور نوین گفته:

«موتور HR12 LPG نشان‌دهنده تعهد ما به ارائه راهکارهای نوآورانه برای انواع سوخت‌هاست. فناوری تزریق مستقیم برای LPG یک دستاورد جهانی و بی‌سابقه محسوب می‌شود و نشان می‌دهد که ما در زمینه سوخت‌های جایگزین پیشگام هستیم.»

اهمیت این دستاورد در صنعت خودرو

تا پیش از این، موتورهای دوگانه‌سوز (بنزین و LPG) از سیستم تزریق غیرمستقیم استفاده می‌کردند؛ یعنی سوخت LPG قبل از ورود به سیلندر با هوا ترکیب می‌شد. این موضوع کارایی و راندمان را نسبت به بنزین محدود می‌کند. موتور HR12 LPG با ترکیب سه نوآوری مهم یعنی تزریق مستقیم، سیستم هیبرید نرم و تولید انبوه صنعتی، مرزهای جدیدی در بهبود راندمان، قدرت، کاهش مصرف سوخت و آلایندگی گازهای گلخانه‌ای ترسیم کرده است.

این فناوری جدید می‌تواند نقطه عطفی در صنعت خودروسازی جهان باشد و مسیر تازه‌ای برای پیشرانه‌های پاک و مقرون‌به‌صرفه ایجاد کند.

source

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.