دیدگاه‌ها برای سابرینا U5 پلاس، گزینه‌ای قابل‌توجه در قیاس با رقبا بسته هستند

سابرینا U5 پلاس، گزینه‌ای قابل‌توجه در قیاس با رقبا

بازار سدان‌های اقتصادی زیر 1.5 میلیارد تومان در کشورمان تقریباً به‌طور کامل در انحصار سدان‌های داخلی است که همگی از کیفیت پایین و طراحی قدیمی رنج می‌برند. سدان‌های چینی مونتاژی هم اکثراً بالای 1.5 میلیارد تومان قیمت دارند و از دسترس بخشی از جامعه خارج هستند. حال دیار خودرو با عرضه یک سدان جدید بنام

کد خبر : 104031
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 سپتامبر 2025 - 23:39

بازار سدان‌های اقتصادی زیر 1.5 میلیارد تومان در کشورمان تقریباً به‌طور کامل در انحصار سدان‌های داخلی است که همگی از کیفیت پایین و طراحی قدیمی رنج می‌برند. سدان‌های چینی مونتاژی هم اکثراً بالای 1.5 میلیارد تومان قیمت دارند و از دسترس بخشی از جامعه خارج هستند. حال دیار خودرو با عرضه یک سدان جدید بنام سابرینا U5 پلاس، به‌خوبی این خلأ را پر کرده است.

سابرینا U5 پلاس

این خودرو که محصول شرکت خوش‌نام و معتبر بایک است، در سال 2018 معرفی و در سال 2021 دستخوش یک فیس‌لیفت بزرگ شده و بنابراین به‌مراتب از رقبای داخلی خود بروزتر است. این موضوع در طراحی بیرونی U5 پلاس که چند سر و گردن از سدان‌های داخلی جدیدتر است به‌وضوح دیده می‌شود. همین موضوع در کابین خودرو هم ادامه دارد و محصول جدید دیار خودرو کاملاً از ترندهای روز صنعت خودروسازی جهان مثل نمایشگرهای پیوسته برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی بهره می‌برد.

سابرینا U5 پلاس

یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این خودرو، استفاده از متریال نرم و باکیفیت در داخل است. در U5 پلاس علاوه بر داشبورد، حتی برای رو دری‌های عقب هم از مواد نرم استفاده شده است یعنی چیزی که در سدان‌های اقتصادی کمتر می‌بینیم. در جایی که سدان‌های ایرانی در داخل تماماً پلاستیک خشک و بی‌کیفیت را به راننده و سرنشینان هدیه می‌دهند، این یک برگ برنده مهم برای سابرینا U5 پلاس محسوب می‌شود.

امکانات سابرینا U5 پلاس

علاوه بر متریال نرم و باکیفیت، سابرینا U5 پلاس امکانات چشمگیری را هم مثل پکیج ایمنی کامل‌تر با چهار ایربگ، هشدار خروج از خط و رادار نقطه کور ارائه می‌کند یعنی مواردی که در رقبا دیده نمی‌شود. سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری، دوربین 360 درجه، سنسور پارک عقب، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، چراغ‌های خودکار، ترمز کمکی، کنترل، ترمز پارک برقی با اتوهلد، صندلی‌های چرمی، نمایشگر لمسی 12.3 اینچی، صفحه آمپر دیجیتالی 7 اینچی، سانروف، آینه‌های جانبی تاشو برقی و شش بلندگو هم از دیگر امکانات سابرینا U5 پلاس هستند که آن را به مجهزترین خودرو در بازه قیمتی خود تبدیل می‌کنند.

سابرینا U5 پلاس

قوای محرکه سابرینا U5 پلاس

یکی دیگر از برگ‌های برنده مهم این خودرو زیر کاپوت پنهان شده است. سابرینا U5 پلاس از یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی استفاده می‌کند که 112 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور دارد. این اعداد شاید در نگاه اول چندان هیجان‌انگیز به نظر نرسند اما ویژگی مثبت مهم این موتور، استهلاک بسیار پایین است که خریداران را از شر دردسرهای پیشرانه‌های توربو خلاص می‌کند. این در حالی است که اکثر رقبای چینی و حتی داخلی از موتورهای توربو استفاده می‌کنند و مشکلات خاص خود را دارند.

سابرینا U5 پلاس

همچنین پیشرانه تنفس طبیعی سابرینا مصرف سوخت بسیار پایینی هم دارد که تنها 6.5 لیتر در هر صد کیلومتر است و در کنار باک 48 لیتری، در سفرهای طولانی راننده را از توقف‌های مکرر برای سوخت‌گیری بی‌نیاز می‌کند. در همین حال، خروجی پیشرانه سابرینا U5 پلاس برای یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی قابل‌قبول و در حد موتور 1.6 لیتری TU5 است که به‌طور گسترده در خودروهای ایرانی استفاده می‌شود.

سابرینا U5 پلاس

درنهایت هم به کیفیت ساخت و مونتاژ این خودرو می‌رسیم. پانل‌های بدنه سابرینا U5 پلاس با کمترین درز و فاصله در کنار هم قرار گرفته‌اند که این یک مزیت مهم در دوام و ماندگاری خودرو خواهد بود. ترکیب این ویژگی‌ها باعث شده سابرینا U5 پلاس نه‌تنها از نظر قیمت رقابتی باشد، بلکه در کیفیت، ایمنی و راحتی هم بالاتر از بسیاری از گزینه‌های موجود در بازار قرار بگیرد.

source

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.