
مرسدس بنز GLC الکتریکی با جلوپنجرهای غولپیکر معرفی شد
مدل جدید مرسدس بنز GLC با فناوری EQ قرار است در کنار نسخههای مجهز به موتور احتراقی به بازار عرضه شود. یکی از شاخصترین ویژگیهای این خودرو، صفحهنمایش ۳۹ اینچی یکپارچه MBUX Hyperscreen است که برای نخستین بار روی این مدل ارائه میشود. در تمامی نسخهها، یک پکیج باتری ۹۴ کیلووات ساعتی همراه با معماری

مدل جدید مرسدس بنز GLC با فناوری EQ قرار است در کنار نسخههای مجهز به موتور احتراقی به بازار عرضه شود. یکی از شاخصترین ویژگیهای این خودرو، صفحهنمایش ۳۹ اینچی یکپارچه MBUX Hyperscreen است که برای نخستین بار روی این مدل ارائه میشود. در تمامی نسخهها، یک پکیج باتری ۹۴ کیلووات ساعتی همراه با معماری ۴۰۰ ولتی بهصورت استاندارد نصب خواهد شد.
طراحی خاص و متمایز
از نظر بصری، GLC با فناوری EQ شباهتهای زیادی در تناسبات و فرم کلی بدنه با نسخه بنزینی دارد، اما در بخشهای جلو و عقب، طراحی کاملا جدیدی برای مرسدس ارائه شده است. برجستهترین عنصر این طراحی، باز تعریف جلو پنجره کلاسیک مرسدس است که اکنون نسخهای نورپردازی شده از آن در دسترس قرار گرفته است. این جلو پنجره شامل ۹۴۲ مربع کوچک است که توسط ۱۴۰ چراغ LED روشن میشوند. برای برخی افراد این طراحی جذاب و مدرن به نظر خواهد رسید و برای برخی دیگر شاید کمی ساده انگارانه یا حتی اغراق شده. اما نمیتوان انکار کرد که جلوهای کاملا چشمنواز دارد.
چراغهای جلو نیز کاملا باز طراحی شدهاند و با چراغهای روز به شکل ستارهای (که با تم کلی این خودرو هماهنگ است) همراه هستند. این الگوی طراحی قرار است بهعنوان یک امضا در سراسر محصولات مرسدس گسترش یابد. در قسمت عقب خودرو هم داستان مشابهی جریان دارد؛ چراغهای LED ستارهای و همچنین اسپویلر سقفی دو تکه، ظاهری آیندهنگر و متمایز ایجاد کردهاند.
گزارشگران حاضر در نمایشگاه خودروی مونیخ، تصاویر زندهای از مرسدس GLC با فناوری EQ ثبت کردهاند که جلوپنجره نورپردازیشده آن را به نمایش میگذارد. میتوانید در گالری تصاویر مشاهده کنید و خودتان قضاوت نمایید که آیا طراحی این جلوپنجره چشمگیر است، بیشازحد اغراقشده است یا شاید هر دو.
در شرایطی که بیامو در نسل دوم iX3 که هفته گذشته رونمایی شد، از ابعاد بزرگ جلوپنجره فاصله گرفته است، مرسدس بنز کاملا برعکس عمل کرده و این روند را با قدرت ادامه داده است. این شاسیبلند تمام الکتریکی قرار است در نیمه نخست سال ۱۴۰۵ وارد خط تولید شود و جایگزین EQC گردد که فروش چندان موفقی در بازار نداشت.
کابینی مدرن و سرشار از فناوری
مرسدس بنز همواره بهعنوان یکی از بهترین طراحان کابین در جهان شناخته میشود و در GLC الکتریکی نیز هیچ جزئیاتی را از قلم ننداخته است. شاخصترین بخش کابین، صفحهنمایش MBUX Hyperscreen یکپارچه با طول ۹۹.۳ سانتیمتر است که سراسر داشبورد را در بر میگیرد.
افزون بر این، یک سیستم نورپردازی محیطی پیچیده به فضای داخلی جلوهای مدرن بخشیده است، اما آنچه واقعا چشمگیر است، سقف پانورامیک شیشهای محسوب میشود. این سقف میتواند در ۹ بخش مستقل از حالت شفاف به مات تغییر کند و برای کسانی که به دنبال تجربهای متفاوتتر هستند، مرسدس امکان سفارش مجموعهای از ۱۶۲ ستاره نورانی را فراهم کرده است که فضایی جادویی و چشمنواز ایجاد میکند.
در دو طرف صفحهنمایش بزرگ، دریچههای هوای گرد و زیبا تعبیه شدهاند و در پایین آن نیز دو دریچه مستطیلی دیگر قرار دارند. کنسول مرکزی معلق هم طراحی سادهای دارد و شامل دو جا لیوانی و دو شارژر بیسیم برای گوشیهای هوشمند است که با استانداردهای مرسدس، بسیار مینیمالیستی به نظر میرسد.
مشخصات فنی، قدرت و برد حرکتی
از نظر ابعاد، فاصله محوری GLC با فناوری EQ برابر ۲۹۷۲ میلیمتر است که حدود ۸ سانتیمتر از نسخه بنزینی بیشتر شده است. این افزایش ابعاد، فضای بیشتری برای پای سرنشینان جلو و عقب و همچنین فضای سر ایجاد کرده است. حجم صندوق عقب خودرو ۵۷۰ لیتر است و در قسمت جلوی خودرو نیز یک فضای بار کوچک (Frunk) با ظرفیت ۱۲۸ لیتر در نظر گرفته شده است.
تمامی نسخهها از یک پکیج باتری ۹۴ کیلوواتساعتی لیتیوم-یونی استفاده میکنند. مرسدس تایید کرده که در ابتدا نسخه GLC 400 4MATIC به بازار عرضه میشود که با بهرهگیری از سیستم دو موتوره، توان ۴۸۳ اسب بخار تولید خواهد کرد. چهار نسخه دیگر نیز در ادامه به خط تولید اضافه خواهند شد.
هرچند هنوز اعداد رسمی مربوط به شتابگیری اعلام نشدهاند، اما مرسدس بنز میگوید این خودرو قادر است با یک بار شارژ کامل، تا ۷۱۳ کیلومتر بر اساس استاندارد WLTP پیمایش داشته باشد. نکته قابلتوجه دیگر، پشتیبانی از سرعت شارژ بسیار بالا است؛ این خودرو میتواند با شارژ سریع DC تا ۳۳۰ کیلووات انرژی دریافت کند، بهطوری که در عرض تنها ۱۰ دقیقه، حدود ۳۰۰ کیلومتر به برد حرکتی آن افزوده میشود.
تعلیق سطح S-Class و سیستمهای هوشمند
مرسدس برای GLC الکتریکی، همان سیستم تعلیق بادی Airmatic را که در S-Class استفاده میشود، در دسترس قرار داده است. این سیستم شامل فرمانپذیری محور عقب و کنترل هوشمند تعلیق است که هدف آن افزایش چشمگیر راحتی سواری است. جالب آنکه این سیستم میتواند با زیرساختهای جادهای ارتباط برقرار کند تا دستاندازهای پیشرو را پیشبینی و مدیریت نماید.
علاوه بر این، دادههای نقشه گوگل نیز به سیستم متصل است تا خودرو در بخشهای طولانی بزرگراه در پایینترین ارتفاع ممکن قرار گیرد و بدین ترتیب راندمان مصرف انرژی افزایش یابد. برای مثال، اگر در بزرگراه مجبور به کاهش سرعت به دلیل تعمیرات جاده باشید، GLC همچنان در وضعیت پایین باقی میماند، در حالی که سایر خودروهای مجهز به سیستم تعلیق بادی اغلب در سرعتهای پایینتر ارتفاع خود را افزایش میدهند.
مرسدس همچنین از بهبود چشمگیر سیستم بازیابی انرژی ترمز خبر داده است. چهار سطح مختلف برای این سیستم وجود دارد که در بالاترین حالت میتواند تا ۳۰۰ کیلووات انرژی بازتولید کند.
جمعبندی
مرسدس بنز با معرفی GLC الکتریکی مجهز به فناوری EQ نشان داد که همچنان به دنبال ترکیب لوکسگرایی، طراحی آیندهنگر و فناوریهای پیشرفته است. این خودرو نه تنها با جلوپنجره نورپردازی شده و زبان طراحی خاص خود نگاهها را به سمت خود جلب میکند، بلکه با کابینی مملو از فناوریهای نوآورانه، باتری قدرتمند ۹۴ کیلوواتساعتی، برد حرکتی چشمگیر بیش از ۷۰۰ کیلومتر و سیستم تعلیق هوشمند برگرفته از S-Class، تجربهای کاملا متفاوت از یک شاسیبلند الکتریکی را نوید میدهد. البته فعلا اطلاعاتی در خصوص قیمت این خودرو دوست داشتنی برای بازارهای مختلف جهانی منتشر نشده و احتمالا در آینده نزدیک شاهد لیست قیمت آن خواهیم بود.
هرچند هنوز شرایط عرضه آن بهطور رسمی مشخص نشده است، اما به نظر میرسد مرسدس بنز تلاش دارد با این محصول جایگاه خود را در بازار رقابتی خودروهای الکتریکی تثبیت کند و در برابر رقبایی همچون بیامو و آئودی حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشد.
به نظر شما، مرسدس GLC الکتریکی با این ویژگیهای جدید میتواند موفقیت بزرگی در بازار جهانی کسب کند یا اینکه مانند EQC با چالشهای فروش مواجه خواهد شد؟ دیدگاه خودتان را در بخش نظرات با ما و کاربران چرخان به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط:
- بررسی مرسدس بنز EQB راسا موتور
- کاتالوگ مرسدس بنز EQE سدان راسا موتور منتشر شد
- مرسدس بنز کلاس A تا سال ۲۰۲۸ به فروش ادامه خواهد داد
- رقیب تازه نفس مرسدس بنز EQB و بیامو iX1 از راه رسید، عرضه آئودی Q4 40 e Tron توسط نادین خودرو

source
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0