دیدگاه‌ها برای فراری ۸۴۹ تستاروسا رونمایی شد؛ بازگشت یک مدل افسانه‌ای با مشخصاتی اعجاب انگیز بسته هستند

فراری ۸۴۹ تستاروسا رونمایی شد؛ بازگشت یک مدل افسانه‌ای با مشخصاتی اعجاب انگیز

منتشر شده در 20 شهریور 1404 ساعت 18:00 فراری ۸۴۹ تستاروسا معرفی شد. این خودرو جانشین SF90 شده و نقش پرچمدار جدید مارانلویی‌ ها را ایفا می‌کند. همانطور که از یک مدل پرچمدار انتظار می‌رود، این خودرو از مشخصات بسیار هیجان‌ انگیزی برخوردار بوده و شتاب و سرعت دیوانه‌واری دارد. مثل SF90 این مدل نیز

کد خبر : 104643
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 11 سپتامبر 2025 - 21:02
فراری ۸۴۹ تستاروسا رونمایی شد؛ بازگشت یک مدل افسانه‌ای با مشخصاتی اعجاب انگیز


منتشر شده در 20 شهریور 1404 ساعت 18:00

فراری ۸۴۹ تستاروسا معرفی شد. این خودرو جانشین SF90 شده و نقش پرچمدار جدید مارانلویی‌ ها را ایفا می‌کند. همانطور که از یک مدل پرچمدار انتظار می‌رود، این خودرو از مشخصات بسیار هیجان‌ انگیزی برخوردار بوده و شتاب و سرعت دیوانه‌واری دارد. مثل SF90 این مدل نیز در دو اتاق کوپه و اسپایدر به فروش خواهد رسید.

مروری بر تاریخچه نام تستاروسا

نام تستاروسا (Testarossa) در زبان ایتالیایی به معنای «سر قرمز» بوده و از کاور قرمز رنگ موتور قوی‌ترین عضو این خانواده اقتباس شده است. این نام در تاریخ فراری جایگاه ویژه‌ای دارد. اولین مدل خیابانی تحت این اسم در سال ۱۹۸۴ و به عنوان جانشین برلینتا باکسر معرفی شد. این خودرو از یک مدل مسابقه‌ای در دهه ۵۰ میلادی که با اسم تستاروسا در رقابت‌ها شرکت می‌کرد، برگرفته شده بود. به لطف قابلیت‌های فنی بسیار بالا، این مدل به سرعت به یکی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین مدل‌های تاریخ فراری تبدیل شد. ساخت این خودرو بیش از یک دهه ادامه داشت تا اینکه با مدل 512M در اواسط دهه ۹۰ میلادی از خطوط تولید خداحافظی نمود. حالا پس از نزدیک به سه دهه، فراری دوباره نام تستاروسا را زنده کرده است.

فراری ۸۴۹ تستاروسا رونمایی شد؛ بازگشت یک مدل افسانه‌ای با مشخصاتی اعجاب انگیز

مشخصات فنی فراری ۸۴۹ تستاروسا

فراری از ۸۴۹ تستاروسا به‌ عنوان جانشین رسمی SF90 یاد می‌کند. این ابرخودروی جدید به پیشرانه هیبریدی مجهز است. قلب اصلی این پیشرانه را نسخه بروز رسانی‌ شده از موتور V8  کمپانی که با کد F154 شناخته می‌شود، تشکیل می‌دهد. به لطف بروز آوری‌ های مهندسان، این موتور توئین توربو به تنهایی ۸۱۸ اسب بخار قدرت و ۸۴۱ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این ارقام نسبت به قبل به ترتیب ۴۹ و ۴۲ واحد افزایش یافته‌اند.

پیشرانه اسب وحشی جدید مارانلویی‌ها شامل سه موتور برقی نیز می‌شود. از این موتورها دو موتور روی محور جلو و یکی بین گیربکس و موتور نصب شده است. با این حساب باید گفت تمامی چرخ‌های این ابرخودرو نیرو را دریافت کرده و محرک هستند. به گفته فراری، سامانه انتقال قدرت هوشمند است و از قابلیت توزیع گشتاور سود می‌برد. این را هم اضافه کنیم که وظیفه انتقال قدرت در این ابرخودروی جدید به گیربکس ۸ سرعته دو دوکلاچه با تکنولوژی فرمول یک محول شده است.

فراری ۸۴۹ تستاروسا رونمایی شد؛ بازگشت یک مدل افسانه‌ای با مشخصاتی اعجاب انگیز

با احتساب خروجی ۲۱۷ اسب بخاری موتورهای برقی، مجموع قدرت فراری ۸۴۹ تستاروسا به رقم خارق‌العاده ۱۰۳۵ اسب بخار می‌رسد. با اتکا به این خروجی عظیم، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها ۲.۲ ثانیه زمان می‌برد. شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت هم در ۶.۳ ثانیه محقق می‌شود. این رکوردها در مقایسه با SF90 استراداله به ترتیب ۰.۲ و ۰.۴ ثانیه بهبود پیدا کرده‌اند. در صورت ادامه شتابگیری در خط مستقیم، امکان دستیابی به حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت (۲۰۵ مایل) برای راننده وجود دارد.

وظیفه تأمین انرژی موتورهای برقی را باتری ۶.۵ کیلووات ‌ساعتی بر عهده دارد. این باتری امکان رانندگی تمام برقی تا ۲۶ کیلومتر (۱۶ مایل) را فراهم می‌کند. در این حالت حداکثر خودرو به سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت (۸۱ مایل) می‌رسد.

عملکرد عالی در پیست فیورانو

آورده جدید فراری نمایش درخشانی در پیست داشته است. در تست‌هایی که پیست اختصاصی کمپانی یعنی فیورانو برگزار شده، ۸۴۹ تستاروسا توانسته زمان ۱ دقیقه و ۱۷.۵ ثانیه را به ثبت برساند. برای مقایسه بد نیست بدانید این رقم حدود ۱.۵ ثانیه سریع‌تر از رکورد SF90 استراداله در همین است.

آیرودینامیک فعال و پکیج Assetto Fiorano

برای دستیابی به بهترین عملکرد ممکن، فراری این مدل را به اسپویلر عقب فعال مجهز کرده که در کمتر از یک ثانیه باز یا بسته می‌شود. همچنین دو اسپویلر کوچک‌تر موسوم به «دم دوقلو» در سپر عقب تعبیه شده؛ این اسپویلرها با همکاری هم ۴۱۵ کیلوگرم نیروی رو به پایین (داون فورس) در سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت تولید می‌کنند. این رقم در SF90 با ۲۵ کیلوگرم برابر است.

فراری ۸۴۹ تستاروسا رونمایی شد؛ بازگشت یک مدل افسانه‌ای با مشخصاتی اعجاب انگیز

پکیج اختصاصی Assetto Fiorano نیز برای علاقه‌مندان پیست در دسترس است. با سفارش این پکیج، آیرودینامیک خودرو تهاجمی‌تر شده و وزن تا ۳۰ کیلوگرمی کاهش می‌یابد. ناگفته نماند در صورت سفارش این پکیج، وزن خشک فراری ۸۴۹ تستاروسا با ۱۵۷۰ کیلوگرم برابر خواهد بود.

ادای احترام به گذشته در طراحی بیرونی

برخلاف لامبورگینی که کونتاش جدید را بر اساس اونتادور مدرنیزه کرده، ۸۴۹ تستاروسا هیچ شباهتی به مدل کلاسیک ندارد. البته در این بین برخی جزئیات مانند نوار مشکی براق متصل‌کننده چراغ‌های جلو و خطوط خاص سپر جلو، ادای دینی به مدل افسانه‌ای دهه ۸۰ هستند. به طور کلی فرم بدنه و نسبت‌های به کار رفته در این ابرخودروی هیبریدی خیلی شبیه SF90 و SP3 دیتونا دیده می‌شود.

فراری این خودرو را در دو نسخه کوپه و اسپایدر عرضه می‌کند. مدل اسپایدر ۸۴۹ تستا روسا دارای سقف فلزی جمع‌ شونده است که تنها در ۱۴ ثانیه و تا سرعت ۴۵ کیلومتر بر ساعت (۲۸ مایل) باز یا بسته می‌شود. البته این نسخه به دلیل مکانیسم سقف حدود ۹۰ کیلوگرم سنگین‌تر از مدل کوپه است.

طراحی راننده محور در داخل کابین

در داخل کابین فراری ۸۴۹ تستاروسا همه چیز با تمرکز بر راننده طراحی شده است. فرم صندلی‌ها و شکل داشبورد مدل‌های مسابقه‌ای را تداعی می‌کند. طبق وعده قبلی فراری، دکمه‌های سنتی دوباره به فرمان بازگشته و جایگزین کنترل‌های لمسی شده‌اند. از نظر فناوری، سیستم سرگرمی شامل نمایشگر دیجیتال پیشرفته با پشتیبانی از اپل کارپلی، اندروید اتو و MyFerrari Connect می‌شود. شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند نیز در دسترس قرار دارد.

قیمت و زمان عرضه فراری ۸۴۹ تستاروسا

قیمت رسمی برای بازار آمریکا هنوز اعلام نشده، اما از آنجایی که SF90 با قیمت پایه حدود ۵۵۰ هزار دلار به فروش می‌رسید، انتظار می‌رود ۸۴۹ تستاروسا قیمتی بالاتر داشته باشد. در بازار اروپا، نسخه کوپه با قیمت پایه ۴۶۰ هزار یورو و نسخه اسپایدر با قیمت ۵۰۰ هزار یورو عرضه خواهد شد. تولید این ابرخودرو از سال آینده آغاز می‌شود و پیش‌فروش آن از هم‌اکنون شروع شده است.

جدول مشخصات کلیدی فراری ۸۴۹ تستاروسا
پیشرانه V8  توئین توربو هیبریدی
قدرت کل پیشرانه ۱۰۳۵ اسب‌بخار
شتاب ۰ تا ۱۰۰ km/h ۲.۲ ثانیه
بیشینه سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت
زمان دور فیورانو ۱:۱۷.۵ دقیقه
ظرفیت باتری ۶.۵ کیلووات‌ساعت
برد تمام ‌برقی ۲۶ کیلومتر
قیمت پایه در اروپا ۴۶۰ هزار یورو (کوپه) / ۵۰۰ هزار یورو (اسپایدر)
زمان عرضه تولید از سال آینده

source

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

دیدگاه‌ها برای فراری ۸۴۹ تستاروسا رونمایی شد؛ بازگشت یک مدل افسانه‌ای با مشخصاتی اعجاب انگیز بسته هستند

فراری ۸۴۹ تستاروسا رونمایی شد؛ بازگشت یک مدل افسانه‌ای با مشخصاتی اعجاب انگیز

منتشر شده در 20 شهریور 1404 ساعت 18:00 فراری ۸۴۹ تستاروسا معرفی شد. این خودرو جانشین SF90 شده و نقش پرچمدار جدید مارانلویی‌ ها را ایفا می‌کند. همانطور که از یک مدل پرچمدار انتظار می‌رود، این خودرو از مشخصات بسیار هیجان‌ انگیزی برخوردار بوده و شتاب و سرعت دیوانه‌واری دارد. مثل SF90 این مدل نیز

کد خبر : 104644
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 11 سپتامبر 2025 - 21:02
فراری ۸۴۹ تستاروسا رونمایی شد؛ بازگشت یک مدل افسانه‌ای با مشخصاتی اعجاب انگیز


منتشر شده در 20 شهریور 1404 ساعت 18:00

فراری ۸۴۹ تستاروسا معرفی شد. این خودرو جانشین SF90 شده و نقش پرچمدار جدید مارانلویی‌ ها را ایفا می‌کند. همانطور که از یک مدل پرچمدار انتظار می‌رود، این خودرو از مشخصات بسیار هیجان‌ انگیزی برخوردار بوده و شتاب و سرعت دیوانه‌واری دارد. مثل SF90 این مدل نیز در دو اتاق کوپه و اسپایدر به فروش خواهد رسید.

مروری بر تاریخچه نام تستاروسا

نام تستاروسا (Testarossa) در زبان ایتالیایی به معنای «سر قرمز» بوده و از کاور قرمز رنگ موتور قوی‌ترین عضو این خانواده اقتباس شده است. این نام در تاریخ فراری جایگاه ویژه‌ای دارد. اولین مدل خیابانی تحت این اسم در سال ۱۹۸۴ و به عنوان جانشین برلینتا باکسر معرفی شد. این خودرو از یک مدل مسابقه‌ای در دهه ۵۰ میلادی که با اسم تستاروسا در رقابت‌ها شرکت می‌کرد، برگرفته شده بود. به لطف قابلیت‌های فنی بسیار بالا، این مدل به سرعت به یکی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین مدل‌های تاریخ فراری تبدیل شد. ساخت این خودرو بیش از یک دهه ادامه داشت تا اینکه با مدل 512M در اواسط دهه ۹۰ میلادی از خطوط تولید خداحافظی نمود. حالا پس از نزدیک به سه دهه، فراری دوباره نام تستاروسا را زنده کرده است.

فراری ۸۴۹ تستاروسا رونمایی شد؛ بازگشت یک مدل افسانه‌ای با مشخصاتی اعجاب انگیز

مشخصات فنی فراری ۸۴۹ تستاروسا

فراری از ۸۴۹ تستاروسا به‌ عنوان جانشین رسمی SF90 یاد می‌کند. این ابرخودروی جدید به پیشرانه هیبریدی مجهز است. قلب اصلی این پیشرانه را نسخه بروز رسانی‌ شده از موتور V8  کمپانی که با کد F154 شناخته می‌شود، تشکیل می‌دهد. به لطف بروز آوری‌ های مهندسان، این موتور توئین توربو به تنهایی ۸۱۸ اسب بخار قدرت و ۸۴۱ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این ارقام نسبت به قبل به ترتیب ۴۹ و ۴۲ واحد افزایش یافته‌اند.

پیشرانه اسب وحشی جدید مارانلویی‌ها شامل سه موتور برقی نیز می‌شود. از این موتورها دو موتور روی محور جلو و یکی بین گیربکس و موتور نصب شده است. با این حساب باید گفت تمامی چرخ‌های این ابرخودرو نیرو را دریافت کرده و محرک هستند. به گفته فراری، سامانه انتقال قدرت هوشمند است و از قابلیت توزیع گشتاور سود می‌برد. این را هم اضافه کنیم که وظیفه انتقال قدرت در این ابرخودروی جدید به گیربکس ۸ سرعته دو دوکلاچه با تکنولوژی فرمول یک محول شده است.

فراری ۸۴۹ تستاروسا رونمایی شد؛ بازگشت یک مدل افسانه‌ای با مشخصاتی اعجاب انگیز

با احتساب خروجی ۲۱۷ اسب بخاری موتورهای برقی، مجموع قدرت فراری ۸۴۹ تستاروسا به رقم خارق‌العاده ۱۰۳۵ اسب بخار می‌رسد. با اتکا به این خروجی عظیم، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها ۲.۲ ثانیه زمان می‌برد. شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت هم در ۶.۳ ثانیه محقق می‌شود. این رکوردها در مقایسه با SF90 استراداله به ترتیب ۰.۲ و ۰.۴ ثانیه بهبود پیدا کرده‌اند. در صورت ادامه شتابگیری در خط مستقیم، امکان دستیابی به حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت (۲۰۵ مایل) برای راننده وجود دارد.

وظیفه تأمین انرژی موتورهای برقی را باتری ۶.۵ کیلووات ‌ساعتی بر عهده دارد. این باتری امکان رانندگی تمام برقی تا ۲۶ کیلومتر (۱۶ مایل) را فراهم می‌کند. در این حالت حداکثر خودرو به سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت (۸۱ مایل) می‌رسد.

عملکرد عالی در پیست فیورانو

آورده جدید فراری نمایش درخشانی در پیست داشته است. در تست‌هایی که پیست اختصاصی کمپانی یعنی فیورانو برگزار شده، ۸۴۹ تستاروسا توانسته زمان ۱ دقیقه و ۱۷.۵ ثانیه را به ثبت برساند. برای مقایسه بد نیست بدانید این رقم حدود ۱.۵ ثانیه سریع‌تر از رکورد SF90 استراداله در همین است.

آیرودینامیک فعال و پکیج Assetto Fiorano

برای دستیابی به بهترین عملکرد ممکن، فراری این مدل را به اسپویلر عقب فعال مجهز کرده که در کمتر از یک ثانیه باز یا بسته می‌شود. همچنین دو اسپویلر کوچک‌تر موسوم به «دم دوقلو» در سپر عقب تعبیه شده؛ این اسپویلرها با همکاری هم ۴۱۵ کیلوگرم نیروی رو به پایین (داون فورس) در سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت تولید می‌کنند. این رقم در SF90 با ۲۵ کیلوگرم برابر است.

فراری ۸۴۹ تستاروسا رونمایی شد؛ بازگشت یک مدل افسانه‌ای با مشخصاتی اعجاب انگیز

پکیج اختصاصی Assetto Fiorano نیز برای علاقه‌مندان پیست در دسترس است. با سفارش این پکیج، آیرودینامیک خودرو تهاجمی‌تر شده و وزن تا ۳۰ کیلوگرمی کاهش می‌یابد. ناگفته نماند در صورت سفارش این پکیج، وزن خشک فراری ۸۴۹ تستاروسا با ۱۵۷۰ کیلوگرم برابر خواهد بود.

ادای احترام به گذشته در طراحی بیرونی

برخلاف لامبورگینی که کونتاش جدید را بر اساس اونتادور مدرنیزه کرده، ۸۴۹ تستاروسا هیچ شباهتی به مدل کلاسیک ندارد. البته در این بین برخی جزئیات مانند نوار مشکی براق متصل‌کننده چراغ‌های جلو و خطوط خاص سپر جلو، ادای دینی به مدل افسانه‌ای دهه ۸۰ هستند. به طور کلی فرم بدنه و نسبت‌های به کار رفته در این ابرخودروی هیبریدی خیلی شبیه SF90 و SP3 دیتونا دیده می‌شود.

فراری این خودرو را در دو نسخه کوپه و اسپایدر عرضه می‌کند. مدل اسپایدر ۸۴۹ تستا روسا دارای سقف فلزی جمع‌ شونده است که تنها در ۱۴ ثانیه و تا سرعت ۴۵ کیلومتر بر ساعت (۲۸ مایل) باز یا بسته می‌شود. البته این نسخه به دلیل مکانیسم سقف حدود ۹۰ کیلوگرم سنگین‌تر از مدل کوپه است.

طراحی راننده محور در داخل کابین

در داخل کابین فراری ۸۴۹ تستاروسا همه چیز با تمرکز بر راننده طراحی شده است. فرم صندلی‌ها و شکل داشبورد مدل‌های مسابقه‌ای را تداعی می‌کند. طبق وعده قبلی فراری، دکمه‌های سنتی دوباره به فرمان بازگشته و جایگزین کنترل‌های لمسی شده‌اند. از نظر فناوری، سیستم سرگرمی شامل نمایشگر دیجیتال پیشرفته با پشتیبانی از اپل کارپلی، اندروید اتو و MyFerrari Connect می‌شود. شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند نیز در دسترس قرار دارد.

قیمت و زمان عرضه فراری ۸۴۹ تستاروسا

قیمت رسمی برای بازار آمریکا هنوز اعلام نشده، اما از آنجایی که SF90 با قیمت پایه حدود ۵۵۰ هزار دلار به فروش می‌رسید، انتظار می‌رود ۸۴۹ تستاروسا قیمتی بالاتر داشته باشد. در بازار اروپا، نسخه کوپه با قیمت پایه ۴۶۰ هزار یورو و نسخه اسپایدر با قیمت ۵۰۰ هزار یورو عرضه خواهد شد. تولید این ابرخودرو از سال آینده آغاز می‌شود و پیش‌فروش آن از هم‌اکنون شروع شده است.

جدول مشخصات کلیدی فراری ۸۴۹ تستاروسا
پیشرانه V8  توئین توربو هیبریدی
قدرت کل پیشرانه ۱۰۳۵ اسب‌بخار
شتاب ۰ تا ۱۰۰ km/h ۲.۲ ثانیه
بیشینه سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت
زمان دور فیورانو ۱:۱۷.۵ دقیقه
ظرفیت باتری ۶.۵ کیلووات‌ساعت
برد تمام ‌برقی ۲۶ کیلومتر
قیمت پایه در اروپا ۴۶۰ هزار یورو (کوپه) / ۵۰۰ هزار یورو (اسپایدر)
زمان عرضه تولید از سال آینده

source

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.