موتور ایتال موتو نویا E برقی ؛ مشخصات فنی + تجربه رانندگی
منتشر شده در 29 مهر 1404 ساعت 08:00 اسکوتر نویا E محصولی از ایتال موتو محسوب میشود که یک اسکوتر برقی است و ما در این مطلب به ارائه اطلاعاتی درباره آن میپردازیم. در حال حاضر بسیاری از تولید کنندگان موتور سیکلت و اسکوتر علاقه خاصی به طراحی موتورهای طرح وسپا دارند و در حال

منتشر شده در 29 مهر 1404 ساعت 08:00


اسکوتر نویا E محصولی از ایتال موتو محسوب میشود که یک اسکوتر برقی است و ما در این مطلب به ارائه اطلاعاتی درباره آن میپردازیم.
در حال حاضر بسیاری از تولید کنندگان موتور سیکلت و اسکوتر علاقه خاصی به طراحی موتورهای طرح وسپا دارند و در حال حاضر شاهد اختصاص بخشی از بازار اسکوتر به طراحی رترو هستیم. یکی از شرکتهای فعال در زمینه تولید اسکوتر، شرکت ایتال موتو محسوب میشود که یک شرکت ایتالیایی است و محصولاتی مثل نویا ۱۵۰ و نویا ای برقی را با طراحی شهری یا رترو عرضه کرده است. ایتال موتو در ابتدا کار خود را از سال ۱۹۵۲ آغاز کرده و به طور کلی در طراحی محصولات خود از موتور سیکلتهای دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی الهام گرفته است و این طراحی را با سبک امروزی و مدرن ترکیب کرده و در نهایت محصولاتی جذاب روانه بازار کرده است. بسیاری از قطعات موتور سیکلتهای این برند از جمله ترمز، باتری و انجین از برندهای معتبر محسوب میشوند و تا حدودی میتوان گفت از کیفیت بالایی برخوردار هستند. اسکوترهای نویا ۱۵۰ بنزینی و نویا برقی تا حدودی از طراحی یکسانی برخوردار هستند و در یک سری از جزئیات با یکدیگر تفاوتهایی دارند، ولی ما در این مقاله قصد داریم به بررسی یکی از این موارد یعنی ایتال موتو نویا ای برقی بپردازیم و اطلاعاتی را درباره طراحی، مشخصات فنی، سواری و رقبای آن در اختیار شما قرار دهیم.
طراحی ظاهری اسکوتر نویا ای برقی ایتال موتو

طراحی موتور سیکلت برقی نویا تا حدودی با موتورسیکلتهای وسپا شباهت دارد و طراحی آن تقریبا مدرن و جسورانه محسوب میشود، چرا که از تکنولوژیهای مدرن و قطعاتی با کیفیت بالا در ساخت آن استفاده شده است. فلاپهای استفاده شده برای این موتور سیکلت تقریبا سبک محسوب میشوند و علاوه بر سبک بودن از استحکام قابل قبولی برخوردار هستند.
در نمای جلویی اسکوتر نویا شاهد یک فلاپ سینه تزیین شده با قطعات کرومی هستیم که تا حدودی به عقب انحنا پیدا کرده و چراغ اصلی روی فلاپ فرمان تعبیه شده که ابعاد نسبتا مناسبی دارد و شامل یک چراغ کوچک و چراغ اصلی است که چراغ کوچک از نوع ال ای دی و چراغ اصلی از نوع هدلایت محسوب میشود. چراغهای استفاده شده در قاب گرد قرار گرفتهاند و علاوه بر اینکه کم مصرف هستند، میتوانند تا ۱۰۰ متر پرتاب نور داشته باشند و دید خوبی را در اختیار راکب قرار دهند. راهنماهای این موتور سیکلت با ابعاد کوچک روی فرمان موتور و در سمت راست و چپ چراغ اصلی به صورت افقی طراحی شدهاند.
فرمان موتور سیکلت برقی نویا ایتال موتو یک فرمان معمولی لولهای محسوب میشود که با استفاده از فلاپ پوشانده شده و شاهد جزئیات آزاردهندهای از آن نیستیم و دکمههای استارت، چراغ، راهنما، بوق و تغییر نور پایین به نور بالا روی فرمان در سمت راست و چپ تعبیه شدهاند و صفحه کیلومتر استفاده شده یک صفحه کیلومتر دیجیتالی نسبتا کوچک است. صفحه کیلومتر این اسکوتر صفحه نمایشی با تکنولوژی ال سی دی محسوب میشود که تا حدودی نسبت به سایر موتورها یا اسکوترهای دیگر متفاوت دیده میشود و این صفحه کیلومتر میتواند در شرایط مختلف دید مناسبی را در اختیار راکب قرار دهد. اطلاعاتی مثل مسافت طی شده در هر سفر، مسافت طی شده کلی، میزان سرعت، ساعت، شارژ موتور، وجود ایراد در سیستم، وضعیت چراغها و سایر چراغهای هشدار در این صفحه کیلومتر نسبتا کوچک قابل مشاهده هستند. آینههای قرار گرفته روی فرمان، طراحی کلاسیکی دارند و به صورت گرد طراحی شدهاند و علاوه بر آن میتوانند با نحوه قرارگیری خود دید مناسبی را فراهم کنند.

در قسمت کنسول فضایی برای قرارگیری وسایل تعبیه نشده و شاهد بخش سوئیچ هستیم و جاپایی در نظر گرفته شده تا حدودی مناسب محسوب میشود و میتواند راحتی راکب را در طول سواری فراهم کند. جا پای ترک نشین نیز به صورت تاشو در بخش بدنه قرار گرفته و تا حدودی کوچک محسوب میشود، ولی در اکثر موتورها شاهد فضای محدود برای جاپایی ترک نشین هستیم و این مسئله عجیبی نیست. زین اسکوتر نویا E شبیه به زین موتور سیکلتهای وسپا و سایر اسکوترها طراحی شده و تا حدودی راحت به نظر میرسد و میتواند از نرمی قابل قبولی برخوردار باشد. ارتفاع زین این موتور سیکلت تقریبا ۷۹۵ میلیمتر گزارش شده است که میتواند یک ارتفاع استاندارد و عادی برای راکب باشد و دسترسی و راحتی آسانی را برای او فراهم کند. در بخش زیر زین شاهد فضای ذخیره سازی هستیم که میتواند برای قرار دادن وسایل کاربردی باشد و در انتهای زین نیز یک ترک بند قرار گرفته که برای قرار دادن وسایل یا باکس کوچک میتواند مفید به نظر برسد. در نمای جانبی شاهد یک طراحی شبیه به وسپا هستیم و تمامی قطعات و جزئیات با استفاده از فلاپهای نسبتا با کیفیت پوشانده شدهاند و اگزوز اسکوتر برقی نویا کوچک به نظر میرسد.
در نمای انتهایی شاهد چراغهای ال ای دی هستیم و تا حدودی طراحی چراغها به صورت مدرن به نظر میرسد و راهنماها در سمت راست و چپ با ابعاد کوچک به صورت افقی قرار گرفتهاند. وزن خالص گزارش شده برای این اسکوتر تقریبا ۱۱۲ کیلوگرم محسوب میشود که در کلاس خود میتواند سبک باشد و سواری نسبتا راحتی را با این وزن برای راکب فراهم کند.
طول(میلیمتر) | عرض(میلیمتر) | ارتفاع(میلیمتر) |
۱۹۳۰ | ۷۰۰ | ۸۱ |
مشخصات فنی NEVIA E ایتال موتو

در انجین موتور سیکلت برقی نویا شاهد یک باتری لیتیومی سامسونگ ۲۶ آمپری و ۶۰ ولتی هستیم و نوع انجین این اسکوتر انجین برقی بوش آلمان محسوب میشود که حجم آن ۲۰۰۰ وات است. برد این موتور سیکلت تا ۱۴۰ کیلومتر است و میتواند ۵۵ کیلومتر بر ساعت سرعت داشته باشد و باتری آن قابل جابجایی محسوب میشود. در طراحی موتور سیکلت برقی نویا از قطعات مکانیکی نسبتا کمی استفاده شده و به همین دلیل میتوان گفت نیاز به سرویس دورهای چندانی نخواهد داشت و میتوانید این موتور سیکلت را یک موتور سیکلت کم مصرف با راندمان بالا محسوب کنید. این موتور آلایندگی زیست محیطی و صوتی چندانی ندارد و میتواند برای استفاده در شهرهای بزرگ گزینه خوبی محسوب شود. سیستم تعلیق جلوی اسکوتر نویا برقی از نوع تلسکوپی محسوب میشود و سیستم تعلیق عقب آن از نوع هیدرولیک است و ترمزهای آن ترمزهای ترکیبی cbs هستند که در هر چرخ از ترمز دیسکی استفاده شده است. سایز تایر جلو و عقب این اسکوتر ۱۲ اینچ محسوب میشود و نوع گیربکس از cvt است.
تجربه رانندگی و سواری با ایتال موتو نویا E برقی

رانندگی با موتور سیکلت برقی نویا صدای بسیار کمی تولید میکند و تا حدودی میتوان گفت با استفاده از این موتور آلودگی صوتی و آلودگی هوا ایجاد نخواهد شد. اسکوتر نویا تا حدودی راحت به نظر میرسد و میتوانید در طول مسیر از نرمی قابل قبول زین این اسکوتر لذت ببرید. فرمانپذیری، بخش جاپایی، بخش ذخیره سازی و تایرها برای رانندگی قابل قبول به نظر میرسند و سیستم تعلیق میتواند تا حدودی ضربهها را دفع کند؛ ولی ممکن است در ناهمواریها شاهد لرزشهای کوچکی باشید. سیستم ترمز نویا برقی از نوع دیسکی بوده و میتواند ایمنی راکب را با سیستم ترمز ترکیبی یا cbs فراهم کند. برای امنیت بیشتر اکثر نسخههای موتور سیکلت نویا به سنسور پارک مجهز شدهاند که این سنسور قادر است از حرکت ناگهانی اسکوتر جلوگیری کند. رانندگی با این اسکوتر چندان سخت به نظر نمیرسد و برای رانندگی نیاز به مهارت خاصی نخواهید داشت، چرا که استفاده از موتور نویا ای و رانندگی با آن روان و ساده محسوب میشود.
رقبای موتور سیکلت برقی نویا ای
شاید در بازار ایران شاهد تنوع بی نظیری از موتورها و اسکوترهای برقی نباشیم، ولی در هر حال برندهایی در زمینه تولید این دسته از موتورها فعالیت دارند و میتوان به مواردی اشاره کرد. اسکوترهای برقی برند سوپر سوکو و مادو گزینههای نسبتا مناسبی برای رقابت با نویا E به نظر میرسند و میتوانند رقیب خوبی برای این اسکوتر محسوب شوند.
نقاط ضعف و مثبت ایتال موتو ای نویا و جمع بندی
مزایا: طراحی نسبتا جذاب، مجهز به هدلایت
معایب: سرعت نسبتا محدود، پیمایش و برد نسبتا محدود
در پایان میتوان گفت موتورسیکلت برقی نویا یکی از محصولات ایتال موتو محسوب میشود که در ایران نیز شاهد حضور آن هستیم. طراحی این اسکوتر به اسکوترهای وسپا شباهت دارد و اجزای موتو با استفاده از فلاپ پوشانده شدهاند. نیروی نویا ای از طریق باتری سامسونگ نسبتا قوی تامین میشود و حداکثر سرعت آن ۵۵ کیلومتر بر ساعت که تقریبا سرعت محدودی است، ولی در حالت کلی این اسکوتر برای استفاده شهری قابل قبول به نظر میرسد.
source
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0