تویوتا توربو تریل کروزر: وقتی نوستالژی با آینده ترکیب میشود
بازار خودروهای کلاسیک و بازسازی شده (Restomod) همواره هیجانانگیز بوده و حالا تویوتا با رونمایی از “توربو تریل کروزر کانسپت” در نمایشگاه SEMA 2025، تعریف جدیدی به این سبک بخشیده است. این پروژه منحصر به فرد، شاهدی بر تلفیق بینقص مهندسی مدرن تویوتا با یکی از نمادینترین خودروهای کلاسیک این برند، یعنی لند کروزر FJ60،
بازار خودروهای کلاسیک و بازسازی شده (Restomod) همواره هیجانانگیز بوده و حالا تویوتا با رونمایی از “توربو تریل کروزر کانسپت” در نمایشگاه SEMA 2025، تعریف جدیدی به این سبک بخشیده است. این پروژه منحصر به فرد، شاهدی بر تلفیق بینقص مهندسی مدرن تویوتا با یکی از نمادینترین خودروهای کلاسیک این برند، یعنی لند کروزر FJ60، است.
قلب تپنده مدرن در کالبد کلاسیک
راز هیجانانگیز توربو تریل کروزر، در پیشرانه قدرتمند آن نهفته است. تویوتا به جای استفاده از موتور شش سیلندر خطی اصلی FJ60، قلب تپنده مدرن و شگفتانگیز i-FORCE V6 با حجم 3.4 لیتر و دو توربوشارژ را در این شاسی کلاسیک جای داده است. این ترکیب، قدرت 389 اسب بخار و گشتاور 479 پوند-فوت را به ارمغان میآورد که تقریباً دو برابر قدرت موتور اصلی FJ60 است! اما این فقط قدرت خام نیست که توربو تریل کروزر را متمایز میکند. این پیشرانه مدرن، سواری نرمتر، مصرف سوخت بهینهتر، و آلایندگی کمتر را نیز فراهم میکند. همچنین، پاسخگویی سریع توربوها و منحنی گشتاور خطی آنها، باعث میشود که لند کروزر جدید، حسی مدرنتر، شهریتر و توانمندتر از همیشه داشته باشد.
یک رویکرد “هاتراد” با DNA تویوتا
به گفته مارتی شوورتر، مدیر عملیات گاراژ موتور اسپورت تویوتا و سازنده اصلی این پروژه: “توربو تریل کروزر نشان میدهد که وقتی فناوری مدرن عملکرد تویوتا با یکی از نمادینترین کلاسیکهایمان ادغام میشود، چه اتفاقی میافتد. این یک رویکرد هاتراد با DNA تویوتا است – قدرت، قابلیت رانندگی، و اطمینانپذیری در بستهای که هنوز حس اصالت لند کروزر را حفظ کرده است.”
اصالت در اولویت: بدون دستکاری سازه
برخلاف بسیاری از پروژههای بازسازی، توربو تریل کروزر با فلسفهای واحد ساخته شده است: حفظ ظاهر فابریک و اصیل. هر قطعه به گونهای توسعه یافته که بدون نیاز به برش شاسی، تغییر محل نصب، یا آسیب رساندن به ساختار یکپارچه FJ60 مدل 1985، نصب شود. تیم گاراژ موتور اسپورت تویوتا، پایههای موتور جدیدی مهندسی کرده و صفحهای آداپتور برای اتصال موتور i-FORCE V6 به پوسته گیربکس 5 سرعته کارخانهای FJ60 طراحی کرده است.
جزئیات مهندسی شده برای حداکثر عملکرد و اصالت
کاسه روغن موتور برای انطباق با چیدمان شاسی لند کروزر بازطراحی شده است، در حالی که سیستم اگزوز سفارشی، صدای تهاجمی و جذابی را به ارمغان میآورد. یک مبدل حرارتی جدید در محل نصب اصلی برای افزایش ظرفیت خنککنندگی موتور توربوشارژ نصب شده است. همچنین، دسته سیم سفارشی، اتصال به سیستم مدیریت موتور را تضمین کرده و کیفیتی مشابه کارخانه را در قابلیت رانندگی فراهم میکند.
بهروزرسانیهای ظریف برای تجربهای دلنشین
فراتر از پیشرانه، این FJ کلاسیک، ارتفاعی 1.5 اینچی (حدود 3.8 سانتیمتر) افزایش یافته و به تایرهای 35 اینچی مجهز شده است. تغییر موقعیت کمک فنرهای جلو (Front Shackle Reversal) و رنگآمیزی مطابق با دوره، با استفاده از رنگ PPG و شبیهسازی نقرهای اصلی تویوتا مدل 1986 (Silver 147)، ظاهری نوستالژیک و دلنشین به آن بخشیده است. در داخل کابین، سیستم صوتی مدرن JBL به طرز ماهرانهای تجربه کابین کلاسیک را ارتقا داده است. این بهروزرسانیها، ضمن حفظ شخصیت بیزمان خودرو، این حس را القا میکنند که گویی این خودرو در 40 سال گذشته در گاراژی نگهداری شده و در عین کهنسالی، برای امروز تازهسازی شده است.
تویوتا توربو تریل کروزر کانسپت، نه تنها یک خودروی بازسازی شده، بلکه گواهی بر توانایی تویوتا در ترکیب میراث غنی خود با نوآوریهای پیشرفته است. این پروژه، برای علاقهمندان خودروهای کلاسیک و مهندسی مدرن، یک تجربه بصری و فنی شگفتانگیز را ارائه میدهد.
source
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.





ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0