فراری F76 کانسپت، آیندهای دیجیتال از رؤیای سرعت
خبر خوب برای علاقهمندان دنیای خودرو و فناوری! فراری، اسطوره سرعت و طراحی، با معرفی کانسپت F76، مرزهای نوآوری را درنوردیده و تجربهای کاملاً جدید را برای علاقهمندان خود رقم زده است. این خودروی انقلابی، اولین محصول فراری است که منحصراً برای دنیای دیجیتال و در قالب NFT (توکن غیرمثلی) خلق شده است. ریشهها در
خبر خوب برای علاقهمندان دنیای خودرو و فناوری! فراری، اسطوره سرعت و طراحی، با معرفی کانسپت F76، مرزهای نوآوری را درنوردیده و تجربهای کاملاً جدید را برای علاقهمندان خود رقم زده است. این خودروی انقلابی، اولین محصول فراری است که منحصراً برای دنیای دیجیتال و در قالب NFT (توکن غیرمثلی) خلق شده است.
ریشهها در تاریخ، نگاه به آینده
نام F76 ادای احترامی است به اولین پیروزی تاریخی فراری در مسابقه ۲۴ ساعته لمان در سال ۱۹۴۹. ۷۶ سال پیش، لویجی چینتی با خودروی ۱۶۶ MM بارکتا، پرچمدار پیروزیهای مکرر اسب سرکش در این رقابت نفسگیر شد. F76 نه تنها یادآور این افتخار کهن است، بلکه با بهرهگیری از جدیدترین تکنولوژیها، آینده طراحی خودرو را پیشبینی میکند.
فراتر از یک خودروی معمولی
فراری F76 یک خودروی قابل تولید نیست، بلکه پروژهای پیشگامانه در دنیای مجازی است. این کانسپت، سنت مسابقهای فراری را با نوآوریهای طراحی مولد (Generative Design) و تکنولوژیهای دیجیتال در هم میآمیزد تا تجربهای بینظیر از برند فراری را ارائه دهد. F76 برای اعضای برنامه انحصاری Hyperclub فراری طراحی شده و بخشی از داراییهای دیجیتال این برنامه است که به منظور حمایت از مدل ۴۹۹P در مسابقات لمان و قهرمانی استقامتی جهان طراحی شده است. این امکان به مشتریان میدهد تا این مسیر هیجانانگیز را در کنار تیم رسمی فراری تجربه کنند.
مانیفست طراحی جدید
مرکز طراحی فراری به رهبری فلاویو مانزونی، F76 را به عنوان یک “مانیفست طراحی” خلق کرده است. هدف این پروژه، ترسیم شمایل خودروهای فراری در آینده است. F76 با رویکردی پارامتریک، مرزهای طراحی خودرو را بازتعریف میکند؛ جایی که فرم، عملکرد و کارایی به عنوان یک ارگانیسم واحد ادغام میشوند. راهحلهای نوآورانه حاصل از ترکیب زیستتقلیدی (Biomimetics)، اصول معماری، مهندسی و علوم کامپیوتر، افقهای جدیدی را در طراحی خودرو میگشایند و فراتر از یک تمرین طراحی صرف، به توسعه راهحلهای ثبت اختراع شده منجر شدهاند.
فرم و آیرودینامیک: رقصی با باد
در ظاهر، F76 با “بدنه دوگانه” (Double Fuselage) خود، تمرکز بر مدیریت بهینه جریان هوا را به نمایش میگذارد. پروفیلهای بال مانند و هندسههای دقیق، برای ارتقای عملکرد و عبور از قواعد مرسوم طراحی شدهاند. جداسازی کابین راننده و سرنشین، همراه با تنظیم فاصله محوری با کابینها، تعاملی نوین بین زیر بدنه و بدنه خودرو ایجاد میکند. کانال مرکزی، بدنه خودرو را به یک بال تبدیل کرده و از “اثر زمینی” (Ground Effect) حداکثر بهره را میبرد. جریان هوا در جلو تقسیم شده و در عقب مجدداً به هم میپیوندند، جایی که بال دوم روی دو دم، کارایی دیفیوزر منحصر به فرد را افزایش میدهد.
خطوط عمودی کناری، یادآور F80، نشاندهنده تأثیرگذاری زبان طراحی خودروهای سوپراسپرت جدید بر مدلهای تولیدی آینده هستند. این زبان با تضاد بین خطوط دقیق و فنی بالها و بدنه مجسمهگونه، جلوهای چشمنواز یافته است که با بهینهسازی ریاضی توسط الگوریتمهای مولد، زیباتر شده است.
در بخش مرکزی بدنه، پوشش سهبعدی با دریچههای جانبی، عنصری آشنا از زبان طراحی فراری را برجسته میکند. دمها با استفاده از بهینهسازی توپولوژی (Topology Optimisation)، که هندسههای پیچیده برای هدایت جریان خنککننده و دفع حداکثری گرما را تولید میکند، مستقیماً در ساختار ادغام شدهاند.
F76 همچنین چالش طراحی سازه را با پیکربندی آیندهنگرانه خود، متحول کرده و فضاهای داخلی را با فناوریهایی که نیازهای عملکردی سنتی را با هندسههای نوآورانه حاصل از روش مولد ترکیب میکنند، دگرگون نموده است.
قسمت عقب با دو پروفیل عمودی که عرض پیست را تعریف میکنند، مشخص میشود. بال بالایی به عنوان یک “سردر” عمل کرده و کانال مرکزی را به عنوان یک “دروازه” مفهومی به زبان طراحی جدید برجسته میکند. چهار چراغ عقب نمادین، به طور همافزا در بال ادغام شده و به عملکرد کلی کمک میکنند.
جلوی خودرو با نواری معلق بین بالها، مفهوم “جداکننده شناور” (Floating Splitter) را به حد اعلا میرساند. زیر این نوار، بدنه به سمت جداکننده شیب پیدا کرده و رمپهایی را ایجاد میکند که هم ورودی کانال مرکزی و هم مجاری جانبی برای جریان هوا از روی چرخها را برجسته میسازند. دو جفت چراغ جلوی جمعشونده، که در زیر نوار معلق قرار گرفتهاند، پیوند بین میراث چراغهای پاپآپ فراری در دهههای ۷۰ و ۸۰ میلادی و شخصیت آیندهنگرانه F76 را نشان میدهند و ظاهری متمایز و الهام گرفته از سنت به آن میبخشند.
فضای داخلی برای ارتقای تجربه رانندگی مشترک طراحی شده است. دو کاکپیت مجزا، با استفاده از فناوری “درایو-بای-وایِر” (Drive-by-Wire)، تمام اجزای رانندگی، از فرمان تا پدالها را همگامسازی میکنند. این امکان، به هر دو سرنشین اجازه میدهد تا احساسات را در زمان واقعی تجربه و به اشتراک بگذارند و مشارکت احساسی و فنی در تجربه رانندگی را ارتقا دهند.
شخصیسازی بیسابقه
پروژه F76 تجربهای بیسابقه از شخصیسازی را برای مشتریان فراهم آورد. هر خودروی دیجیتال با انتخاب گزینههای طراحی مختلف، که در طول سه سال برنامه Hyperclub به صورت قطرهای (Exclusive Drops) منتشر شدند، ساخته شد. به لطف این پلتفرم، مشتریان توانستند F76 خود را خلق کرده و به اعضای فعال یک جامعه انحصاری و نوآور تبدیل شوند؛ جایی که سنت و نوآوری در راستای عشق به سرعت با هم تلاقی میکنند.
source
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.





ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0