پلی میان امروز و فردا ؛ نبکا هیبرید و آغاز فصل تازهای از رانندگی هوشمند در ایران
منتشر شده در 06 آبان 1404 ساعت 15:00 نیاز بازار خودروی ایران به سرعت در حال تغییر است. هزینههای بالای نگهداری، کیفیت پایین سوخت، آلودگی صوتی و از همه مهمتر آلودگی هوا، به معضل اصلی این روزهای کشور تبدیل شدهاند. مهرماه امسال به عنوان آلودهترین مهر در یک دهه اخیر اعلام شد و با این
منتشر شده در 06 آبان 1404 ساعت 15:00

نیاز بازار خودروی ایران به سرعت در حال تغییر است. هزینههای بالای نگهداری، کیفیت پایین سوخت، آلودگی صوتی و از همه مهمتر آلودگی هوا، به معضل اصلی این روزهای کشور تبدیل شدهاند. مهرماه امسال به عنوان آلودهترین مهر در یک دهه اخیر اعلام شد و با این روند، هزینههای سنگینی در کوتاه مدت و بلندمدت در انتظار ماست. در چنین فضایی، شرکت خودرو برقی نبکا با عرضهی نبکا هیبرید (Skywell HT-i) دریچهای تازه به سوی آیندهی حملونقل پاک در ایران گشوده است.
نبکا هیبرید ترکیبی از فناوری، آرامش و قدرت است. سیستم هیبریدی پیشرفتهی آن شامل دو موتور الکتریکی با چرخش ۱۶ هزار دور در دقیقه است که بهصورت سری فعال هستند. پیشرانهی تنفس طبیعی بنزینی و ژنراتور نیز همگی از برند مطرح BYD انتخاب شدهاند تا با بهترین بهرهوری، مصرف سوختی حدود ۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را برای این کراساوور متوسط با وزن ۱۸۲۰ کیلوگرم فراهم کنند.
ترکیب موتورهای الکتریکی با پیشرانهی بنزینی و پک باتری ۲۲ کیلوواتساعتی این امکان را به راننده میدهد تا علاوه بر تجربهی روان و بیصدای یک خودروی تمامبرقی، دغدغهی پیمایش و نیاز به شارژ را بهطور کامل برطرف کند. پیشرانهی ۱.۵ لیتری با بازدهی حدود ۴۳ درصد در زمرهی پیشرانههای با بیشترین راندمان در جهان قرار دارد و بهدلیل تنفس طبیعی بودن، حساسیت بسیار کمتری نسبت به موتورهای توربوشارژ دارد؛ موضوعی که به دوام و طول عمر بالاتر این پیشرانهها کمک قابلتوجهی میکند.

نبکا هیبرید بهعنوان یک PHEV پیشرفته، امکان شارژ از طریق شارژرهاAC و سریع DC را دارد. همزمان، پیشرانهی بنزینی با بهحرکتدرآوردن ژنراتور اقدام به تولید انرژی برای موتورهای الکتریکی میکند؛ یعنی خودرو بدون توقف تا پایان باک ۶۰ لیتری بنزین خود به حرکت ادامه میدهد. در صورت شارژ کامل باتریها با برق خانگی یا شارژر سریع و پر کردن باک بنزین، پیمایش تا ۱۱۶۷ کیلومتر در چرخهی استاندارد امکانپذیر است.
این خودرو میتواند سبک رانندگی یک خودروی تمامبرقی را نیز برای راننده فراهم کند؛ بهگونهای که تنها با تکیه بر انرژی ذخیرهشده در پک باتریها، تا ۱۱۵ کیلومتر بدون نیاز به روشن شدن پیشرانهی بنزینی حرکت کند. این عدد، پاسخگوی پیمایش روزانهی بیش از ۹۰ درصد کاربران است.
پیشرانه ی بنزینی با تولید ۱۰۱ اسب بخار و موتورهای الکتریکی با قدرت ۱۸۰ اسب بخار، هرگونه نیاز راننده را پوشش میدهند. موتور الکتریکی به تنهایی نیروی کافی برای به حرکت درآوردن خودرو دارد و زمانی که نیروی بیشتری از سوی راننده درخواست شود، پیشرانه ی بنزینی علاوه بر تأمین توان ژنراتور، نیرو را به جعبه دندهی پیشرفتهی E-CVT منتقل کرده و به کمک موتورهای الکتریکی میشتابد.

اولویت سیستم دینامیکی خودرو، استفاده از انرژی ذخیره شده در پک باتری ها و تولید انرژی الکتریکی توسط پیشرانهی بنزینی و انتقال نیرو به چرخها از سوی موتورهای الکتریکی است تا کمترین مصرف سوخت ممکن در هر شرایطی حاصل شود.
درون کابین، همهچیز حول محور آسایش و تکنولوژی شکل گرفته است؛ از نمایشگر بزرگ مرکزی و صندلیهای برقی با حافظه گرفته تا تهویهی هوشمند و طراحی ارگونومیک فضای داخلی. طراحی خارجی نیز با خطوط نرم، جلو پنجرهی مدرن و زبانی ساده و کاربردی شکل گرفته که برخلاف بسیاری از رقبا، بر «برقی بودن» تأکید اغراقآمیز ندارد.

اما آنچه نبکا هیبرید را متمایز میکند، فلسفهی پشت انتخاب آن است. این خودرو تنها یک محصول وارداتی نیست؛ بلکه پاسخی است به نیاز واقعی جامعهای که در مسیر برقیشدن گام برمیدارد، اما هنوز به انعطاف بنزینی نیاز دارد ، همان پلی که میان امروزِ سوختی و فردای برقی قرار گرفته است.
نبکا باور دارد که گذار به خودروهای الکتریکی باید هوشمندانه، تدریجی و سازگار با شرایط واقعی کشور باشد. نبکا هیبرید برای کسانی ساخته شده که میخواهند آینده را زودتر تجربه کنند، بیآنکه از آسایش امروز فاصله بگیرند.
source
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.





ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0