 
  لکسوس با رونمایی از یک کانسپت عجیب در نمایشگاه حملونقل ژاپن به شکل ون فوق لوکس شش چرخ، آیندهٔ سدان پرچمدار خود یعنی لکسوس LS را به شکلی کاملاً غیرمنتظره به تصویر کشیده است. این حرکت جسورانه که در نگاه اول دیوانهوار به نظر میرسد، درواقع یک استراتژی هوشمندانه برای انطباق با بازاری است که دیگر مانند گذشته برای سدانهای بزرگ و اشرافی اشتیاقی ندارد.

حقیقت این است که فروش خودروهای سدان لوکس در سراسر جهان با کاهش شدیدی روبرو شده و مدل LS یکی از بزرگترین قربانیان این تغییر سلیقه بوده است. به همین دلیل، لکسوس تصمیم گرفته تا بهجای تلاش بیهوده در یک بازار رو به افول، کلاس خودرویی پرچمدار خود را بهطور کامل تغییر دهد و به سراغ فرم ون لوکس برود؛ کلاسی که در بازارهای آسیایی بسیار محبوب است و محبوبیت آن در سطح جهانی نیز روزبهروز در حال افزایش است. دلیل این محبوبیت ساده است؛ شکل جعبهای ونها، فضایی بینظیر برای آسایش و تجمل فراهم میکند.

کابین لکسوس LS
فضای داخلی کانسپت LS، دنیایی از آرامش، هنر دست و حریم خصوصی است. لکسوس بهجای استفاده از شیشههای دودی مرسوم، رویکردی خلاقانه در پیش گرفته و پنجرهها را با پردههای کرکرهای دستساز از جنس بامبو پوشانده است تا چشمهای کنجکاو را دور نگه دارد. بااینحال، به لطف پنجرههای تعبیه شده در بخش بالایی بدنه و سقف شیشهای، کابین همچنان روشن و دلباز به نظر میرسد. این کانسپت با دو چیدمان صندلی متفاوت و داشبوردی بسیار خوشساخت که شامل فرمان جنجالی یوغ لکسوس است، به نمایش درآمده است.
مهندسی شش چرخ برای راحتی بیشتر
وجود دو چرخ اضافه تنها برای خودنمایی نیست و منطقی مهندسی پشت آن قرار دارد. طراحان با کاهش قطر چرخهای عقب، توانستهاند فضای بیشتری را دقیقاً در جای موردنیاز در کابین آزاد کنند. سپس برای حفظ سطح تماس لاستیکها با جاده (مشابه چرخهای جلو)، یک محور دوم به عقب اضافه کردهاند. در بخش طراحی بیرونی نیز، شاهد تفسیری جدید از جلوپنجره دوکیشکل لکسوس و چراغهای LED قدرتمندتر در جلو و عقب هستیم. البته این اولین تجربه لکسوس در ساخت ونهای فوق لوکس نیست. مدل LM که در حال حاضر به تعداد محدود در اروپا نیز به فروش میرسد، موفقیتی چشمگیر در بازارهای هدف خود کسب کرده و این موفقیت، دلیل دیگری برای تغییر مسیر مدل LS بوده است.

 
  
 






ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0