دیدگاه‌ها برای چری تیگو 4 هیبریدی تازه وارد به بازارهای جهانی بسته هستند

چری تیگو 4 هیبریدی تازه وارد به بازارهای جهانی

بازار خودروهای شاسی‌بلند کوچک در استرالیا، مدت‌هاست که شاهد حضور پررنگ خودروهای چینی است. در این میان، چری تیگو 4 (Chery Tiggo 4)، که با نام قبلی Tiggo 4 Pro نیز شناخته می‌شد، توانسته با جسارت و ویژگی‌های منحصر به فرد خود، جایگاه ویژه‌ای در دل خریداران استرالیایی باز کند. این خودروی کوچک چینی، نه

کد خبر : 118363
تاریخ انتشار : جمعه 21 نوامبر 2025 - 0:40

بازار خودروهای شاسی‌بلند کوچک در استرالیا، مدت‌هاست که شاهد حضور پررنگ خودروهای چینی است. در این میان، چری تیگو 4 (Chery Tiggo 4)، که با نام قبلی Tiggo 4 Pro نیز شناخته می‌شد، توانسته با جسارت و ویژگی‌های منحصر به فرد خود، جایگاه ویژه‌ای در دل خریداران استرالیایی باز کند. این خودروی کوچک چینی، نه تنها در همین سال اول عرضه، به جمع سه خودروی پرفروش در سگمنت شاسی‌بلندهای کوچک راه یافته، بلکه با معرفی نسخه هیبریدی (HEV)، گامی بلند در جهت پاسخگویی به تقاضای رو به رشد بازار برای خودروهای کم‌مصرف برداشته است.

چری تیگو 4 هیبریدیآمارها نشان می‌دهند که از هر ۱۰ خودروی جدید که در استرالیا فروخته می‌شود، بیش از یک خودرو، از پیشرانه هیبریدی بهره می‌برد. تا پایان اکتبر امسال (۲۰۲۴)، بیش از ۱۶۱,۴۲۶ خودروی هیبریدی در مجموع فروش ۱,۰۱۴,۰۲۷ خودروی نو در استرالیا به ثبت رسیده است. این آمار، اهمیت روزافزون فناوری هیبریدی را در بازار خودروی استرالیا به خوبی نشان می‌دهد.

اما سوال اصلی اینجاست: آیا چری تیگو 4 هیبریدی، با قیمتی که از ۲۹,۹۹۰ دلار استرالیا برای نسخه Urban و ۳۲,۹۹۰ دلار استرالیا برای نسخه فول‌آپشن Ultimate آغاز می‌شود، ارزش این سرمایه‌گذاری را دارد؟ این خودرو حتی ارزان‌تر از تویوتا یاریس هیبریدی و هاوال جولیون هیبریدی است. البته، باید در نظر داشت که اختلاف قیمت نسخه هیبریدی با نسخه بنزینی، حدود ۶۰۰۰ دلار استرالیاست. آیا این اختلاف قیمت، با صرفه‌جویی در مصرف سوخت جبران خواهد شد؟ در این مقاله، به بررسی دقیق و موشکافانه چری تیگو 4 هیبریدی خواهیم پرداخت تا به این سوال پاسخ دهیم.

قیمت‌گذاری و ارزش خرید: ورود به دنیای تیگو 4

چری تیگو 4 هیبریدیبرای ورود به دنیای تیگو 4، گزینه‌های متنوعی پیش روی شماست:

  • Chery Tiggo 4 Urban (بنزینی): از ۲۳,۹۹۰ دلار استرالیا (قیمت نهایی پس از محاسبه هزینه‌های جانبی)
  • Chery Tiggo 4 Ultimate (بنزینی): از ۲۶,۹۹۰ دلار استرالیا (قیمت نهایی پس از محاسبه هزینه‌های جانبی)
  • Chery Tiggo 4 Hybrid Urban: از ۲۹,۹۹۰ دلار استرالیا (قیمت نهایی پس از محاسبه هزینه‌های جانبی)
  • Chery Tiggo 4 Hybrid Ultimate: از ۳۲,۹۹۰ دلار استرالیا (قیمت نهایی پس از محاسبه هزینه‌های جانبی)

کابین تیگو 4: فراتر از انتظار یک خودروی اقتصادی

چری تیگو 4 هیبریدیوارد کابین تیگو 4 که می‌شوید، حس غریبی از آشنایی به شما دست می‌دهد؛ آشنایی با زبان طراحی چری. مهم‌تر از آن، این حس را ندارید که در یک خودروی “اقتصادی” نشسته‌اید. حداقل در نگاه اول!

نمایشگرهای براق و روکش‌های چرم‌نما: درست مثل سایر محصولات چری، نمایشگرهای براق و روکش‌های چرم‌نما با دوخت‌های کنتراست‌دار، ابتدا حس لوکس بودن را القا می‌کنند. این حس، به خصوص در قیمتی که انتظار طراحی‌های ساده و پلاستیک‌های خشک و زبر را داریم، بسیار چشمگیر است.

کیفیت ساخت در برابر قیمت: حتی اگر این عناصر، به اندازه آنچه که به نظر می‌رسند، براق و باکیفیت نباشند و کار کردن با آن‌ها به آن روانی نباشد، اما با توجه به قیمت فوق‌العاده پایین تیگو 4، این موضوع بسیار قابل قبول‌تر از مدل‌های بزرگتر چری مانند تیگو 7 و 8 است.

چری تیگو 4 هیبریدیدید راننده و سرنشین: راننده و سرنشین جلو، در موقعیتی بالا در کابین قرار گرفته‌اند که دیدی عالی و مسلط به جاده را فراهم می‌کند. صندلی‌های جلوی سطلی شکل با پشت‌سری‌های یکپارچه، در نسخه Ultimate از چرم مصنوعی پوشیده شده‌اند و در مدل فول‌آپشن، تنظیم برقی ۶ جهته برای راننده در نظر گرفته شده است.

مشکلات جزئی برای افراد بلندقد: با وجود فرمان با قابلیت تنظیم تلسکوپی و عمودی، اگر قد بلندی (مانند نویسنده این متن با قد ۱۸۵ سانتی‌متر) داشته باشید، ممکن است احساس کنید که نشیمنگاه صندلی جلو، حمایت کافی از قسمت زیرین ران را ندارد. و صد افسوس که در این خودرو (و بسیاری از خودروهای چینی دیگر)، امکان تنظیم زاویه نشیمنگاه وجود ندارد.

دوقلوهای دیجیتال: دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی، در یک قاب قرار گرفته‌اند؛ یکی برای صفحه آمپر دیجیتال و دیگری برای صفحه نمایش سیستم اطلاعات سرگرمی. گرافیک‌ها به طور کلی واضح هستند، اما سرعت واکنش و رفرش صفحه کمی کند است. اگرچه همه چیز “درست” کار می‌کند، اما حس رابط کاربری را کمی کهنه می‌کند و با ظاهر لوکس خودرو در تضاد است. به عنوان مثال، نمایشگر سرعت و توان موتور، گاهی اوقات با چند لحظه تاخیر، اطلاعات را به‌روزرسانی می‌کنند. همچنین، در هنگام استفاده از Apple CarPlay بی‌سیم با آیفون ۱۴ پرو مکس، چند مورد اختلال در سیستم اطلاعات سرگرمی تجربه شد.

رابط کاربری آشنا، اما کمی قدیمی: رابط کاربری این سیستم، یادآور طراحی‌های مدل‌های قدیمی‌تر مرسدس بنز است. منوهای لمسی کاشی‌مانند، ترکیبی از رابط کاربری گوشی‌های هوشمند اپل/اندروید و کشوی اپلیکیشن‌های BMW iDrive را تداعی می‌کند.

چری تیگو 4 هیبریدیکنسول مرکزی: تلفیقی از حس نوستالژیک و مدرن: یکی دیگر از نقاط بحث‌برانگیز، کنسول مرکزی است که کاملاً با تریم مشکی پیانویی براق پوشیده شده است. این قسمت، دارای نمایشگرهای دیجیتالی شبیه به رادیو ساعتی برای کنترل تهویه مطبوع است که نسبت به سایر امکانات مدرن تیگو 4، کمی نامتناسب به نظر می‌رسد. با وجود اینکه اعداد بزرگ و نمایشگرهای جریان هوا، خوانا هستند، اما شاید یک پنل کنترل فیزیکی کوچک‌تر و بهتر ادغام شده، انتخاب هوشمندانه‌تری بود. البته، دکمه‌های فیزیکی تنظیم دما، حس خوبی را منتقل می‌کنند.

دنده شیفت‌بای‌وایر: اهرم دنده کوچک و شیفت‌بای‌وایر تیگو 4، ظاهر جذابی دارد، اما باز هم با روکش براقش، جذب‌کننده اثر انگشت است. نکته دیگر، شبیه به سایر مدل‌های چری که اخیراً تست شده‌اند، این است که برای جابجایی بین حالت پارک (P) و درایو (D)، تقریباً باید پدال ترمز را تا انتها فشار دهید. این موضوع، در هنگام گردش‌های سه-نقطه‌ای، منجر به انتخاب تصادفی حالت خلاص (Neutral) می‌شد.

فضاهای ذخیره‌سازی: نقطه‌ی قوت کابین

چری تیگو 4 هیبریدیدر بخش فضاهای ذخیره‌سازی، تیگو 4 عملکرد خوبی دارد. تعداد زیادی جا برای لوازم در نظر گرفته شده است، از جمله یک قفسه زیر کنسول مرکزی، محفظه‌های درب با اندازه مناسب، و یک جعبه زیر استراحتگاه دست جلو. جا لیوانی‌ها نیز خوب هستند، اما شکاف کوچک برای قرار دادن گوشی، عمق کافی برای پنهان کردن آن را ندارد و خبری از شارژر بی‌سیم هم نیست.

فضای سرنشینان عقب: رقیب‌ستیز!

اگر به طور مرتب مسافرانی را در قسمت عقب خودرو جابجا می‌کنید، باید بدانید که تیگو 4، به لطف بدنه بلند و جعبه‌ای شکلش، فضایی را در ردیف عقب ارائه می‌دهد که در کلاس خود، بی‌نظیر است.

جای کافی برای همه: بدون هیچ مشکلی، فضایی کافی برای بزرگسالان قد بلند در صندلی‌های کناری عقب وجود داشت. فضای سر، زانو و پا، کافی است و صندلی میانی نیز برای استفاده‌های کوتاه مدت، مناسب است.

امکانات رفاهی عقب: حتی یک دریچه تهویه هوای مجزا برای سرنشینان عقب، به همراه یک استراحتگاه دست تاشو با جا لیوانی، در نظر گرفته شده است. جا بطری در درب‌ها و جیب‌های نقشه در پشت صندلی‌های جلو، امکانات رفاهی کلی را تکمیل می‌کنند. همچنین، همانطور که انتظار می‌رود، نقاط اتصال ISOFIX و Top-Tether برای صندلی کودک، تعبیه شده‌اند.

فضای بار: سخاوتمندانه

چری تیگو 4 هیبریدیدر قسمت عقب خودرو، چری حجمی سخاوتمندانه برابر با ۴۷۰ لیتر فضای بار را با استفاده از تمام پنج صندلی، تا سقف، اعلام کرده است. البته، در نسخه تیگو 4 هیبرید Ultimate، یک چرخ زاپاس کوچک (Space-saver) زیر کف صندوق قرار دارد، در حالی که مدل Urban به کیت پنچرگیری بسنده کرده است.

ابعاد و ظرفیت بار:

ابعاد Chery Tiggo 4
طول 4307mm
عرض 1825mm
ارتفاع 1660mm
فاصله محوری 2610mm
ظرفیت بار (VDA تا سقف) 470L

برای مقایسه دقیق تیگو 4 با رقبای خود، می‌توانید از ابزار مقایسه ما استفاده کنید.

قلب تپنده تیگو 4 هیبریدی: ترکیبی از بنزین و برق

مشخصات پیشرانه هیبریدی:

چری تیگو 4 هیبریدیتیگو 4 هیبریدی، از ترکیب یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی، یک موتور الکتریکی، و یک بسته باتری کوچک بهره می‌برد.

مشخصات Chery Tiggo 4 Hybrid
موتور بنزینی ۱.۵ لیتر، ۴ سیلندر
قدرت موتور بنزینی ۷۱ کیلووات / ۱۲۰ نیوتن‌متر
قدرت موتور الکتریکی ۱۵۰ کیلووات / ۳۱۰ نیوتن‌متر
باتری ۱.۸ کیلووات ساعت لیتیوم-یون
گیربکس تک سرعته Dedicated Hybrid Transmission
نوع انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
وزن (خودرو خالی) ۱۴۹۴ کیلوگرم
شتاب ۰-۱۰۰ (ادعا شده)
مصرف سوخت (ادعا شده) ۵.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
حجم باک بنزین ۵۱ لیتر
بنزین مورد نیاز معمولی ۹۱ اکتان
آلایندگی CO2 ۱۲۳ گرم در کیلومتر
استاندارد آلایندگی

مصرف سوخت: کمی دور از انتظار؟

ممکن است نام “هیبرید” شما را به یاد مصرف سوخت زیر ۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خودروهایی مانند یاریس یا یاریس کراس بیندازد. اما در عمل، مصرف سوخت خودروی تست شده، در محدوده ۵.۷ تا ۶.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بود. این مصرف، در طول یک هفته رانندگی ترکیبی، که شامل رفت و آمدهای روزانه در ترافیک اوج ساعت و بخش عمده‌ای از مسیر در بزرگراه بود، به دست آمد.

بهبود نسبت به نسخه بنزینی: این میزان مصرف، قطعاً بهتر از نسخه بنزینی است که در شرایط مشابه، حدود ۸ تا ۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند. اما با توجه به اینکه یک هیبرید کامل است، انتظار می‌رفت که کم‌مصرف‌تر از این باشد. همچنین، ادعای پیمایش ۱۰۰۰ کیلومتر با یک باک کامل، در عمل قابل دستیابی به نظر نمی‌رسد.

برای درک بهتر موقعیت تیگو 4 در بازار، می‌توانید آن را با رقبایش مقایسه کنید.

تجربه رانندگی با تیگو 4 هیبریدی: توازنی دلنشین بین قدرت و راحتی

چری تیگو 4 هیبریدیترکیب ایده‌آل: هیبرید یا بنزینی؟

من در فاصله کوتاهی، هم نسخه بنزینی و هم نسخه هیبریدی تیگو 4 را راندم. شخصاً، نسخه هیبریدی منطقی‌تر به نظر می‌رسد، حتی با وجود اختلاف قیمت ۸۰۰۰ دلاری بین دو نسخه Ultimate.

گیربکس هیبریدی اختصاصی: چری جزئیات فنی دقیقی از “Dedicated Hybrid Transmission” خود ارائه نکرده است. اما بر اساس تجربه رانندگی، این گیربکس شبیه به e-CVT است، اما برخلاف سیستم هیبریدی تویوتا، چری بیشتر بر موتور الکتریکی تکیه می‌کند، حتی با وجود اینکه این موتور به اندازه برخی رقبا، کم‌مصرف نیست.

قدرت موتور الکتریکی، ستاره اصلی: با خروجی ۱۵۰ کیلووات و ۳۱۰ نیوتن‌متر، موتور الکتریکی، نیروی محرکه اصلی و ترجیحی خودرو است. موتور بنزینی، عمدتاً برای شارژ باتری وارد مدار می‌شود و نه برای تامین مستقیم نیرو.

شتاب‌گیری نرم‌تر در شروع حرکت: گشتاور آنی موتور الکتریکی، باعث شتاب‌گیری نرم‌تر و لذت‌بخش‌تری در شروع حرکت نسبت به نسخه بنزینی می‌شود که از تاخیر توربو رنج می‌برد و گاهی اوقات، با فشار زیاد پدال گاز، حس کشش یا ارتجاعی بودن را منتقل می‌کند.

وزن اندک، چابکی بیشتر: تفاوت وزن بین نسخه هیبریدی و بنزینی، تنها حدود ۹۰ کیلوگرم است. این اختلاف کم، در کنار قدرت موتور الکتریکی، باعث می‌شود که تیگو 4 هیبریدی، زنده‌تر، پاسخگوتر، و آرام‌تر از نسخه بنزینی به نظر برسد.

فرمان‌پذیری: جایی برای بهبود

چری تیگو 4 هیبریدییکی از حوزه‌هایی که چری می‌تواند بهتر عمل کند، حس فرمان است. اگرچه شاسی خودرو، تعادل خوبی بین هندلینگ و راحتی برقرار کرده است، اما فرمان، گنگ و فاقد حس دقیق است. این موضوع، باعث می‌شود که در پیچ‌ها، گاهی اوقات احساس تردید در قسمت جلو داشته باشید، که با توجه به بدنه نسبتاً بلند و باریک خودرو، این موضوع تشدید می‌شود. با این حال، اگر با هدف و سرعت مناسب رانندگی کنید، عملکرد قابل قبولی دارد.

حس خودروی بزرگتر در شهر: در سناریوهای روزمره که خودرو برای آن‌ها طراحی شده است، ارتفاع بلند و موقعیت بالای راننده، حس رانندگی با یک خودروی بزرگتر و امن‌تر را به شما می‌دهد، بدون اینکه مانور دادن در شهر را دشوار کند.

عایق‌بندی صدا: پیشرفت قابل توجه

صدای پیشرانه، به خوبی کنترل شده است. موتور بنزینی، به سختی شنیده می‌شود، هرچند هنگام روشن شدن، کمی لرزش را منتقل می‌کند.

سیستم‌های کمک راننده: ترکیبی از خوب و بد

چری تیگو 4 هیبریدیسیستم‌های کمک راننده چری، همچنان یک کیسه مخلوط هستند. کروز کنترل تطبیقی خوب کار می‌کند و سیستم دوربین ۳۶۰ درجه نسخه Ultimate، بسیار کاربردی است. اما سیستم کمک راننده نیمه خودکار در بزرگراه، همچنان مورد علاقه من نیست.

کمک یکپارچه کروز (Integrated Cruise Assist): همانطور که در مدل‌های دیگر چری-اومودا-جعیکو تجربه کرده‌ام، عملکرد سیستم حفظ حرکت بین خطوط، همچنان دقیق نیست و گاهی اوقات فرمان را به شکلی بیش از حد مداخله‌گر می‌کشد و خودرو را به سمت خط سمت راننده متمایل می‌کند. اگر دستیار حفظ حرکت بین خطوط را خاموش کنید، مشکلی نیست.

هشدارها و اعلان‌های صوتی: تعداد زیادی بوق و آلارم صوتی برای سیستم‌های مختلف وجود دارد. صادقانه بگویم، گاهی اوقات متوجه نمی‌شدم سیستم سعی دارد چه پیامی را منتقل کند، چون همیشه اعلان بصری وجود نداشت.

سیستم نظارت بر توجه راننده: این سیستم، مانند یک عقاب، مراقب شماست و به طور مرتب اخطارهای مبهمی مانند “شما حواستان پرت شده” را نمایش می‌دهد، حتی اگر فقط برای لحظه‌ای طولانی به صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی نگاه کرده باشید.

برای مقایسه دقیق تیگو 4 با رقبای خود، می‌توانید از ابزار مقایسه ما استفاده کنید.

امکانات و تجهیزات: تیگو 4 چه چیزهایی را در چنته دارد؟

چری تیگو 4 هیبریدیمانند نسخه بنزینی، تیگو 4 هیبریدی نیز در دو سطح تجهیزات عرضه می‌شود:

تجهیزات اصلی Chery Tiggo 4 Hybrid Urban:

  • چراغ‌های جلوی LED اتوماتیک با بازتابنده
  • نوربالای اتوماتیک
  • سنسور باران
  • چرخ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی با تایرهای ۲۱۵/۶۰ R17
  • کیت تعمیر تایر
  • حالت‌های رانندگی Eco/Sport
  • ترمز پارک برقی با اتوهلد
  • آینه‌های جانبی برقی با قابلیت تنظیم و گرمکن
  • ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای
  • استارت از راه دور
  • صفحه آمپر دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی
  • سیستم اطلاعات سرگرمی ۱۰.۲۵ اینچی
  • اپل کارپلی و اندروید اتو با سیم و بی‌سیم
  • رادیو دیجیتال DAB+
  • دستیار صوتی
  • سیستم صوتی با ۴ بلندگو
  • روکش پارچه‌ای صندلی‌ها
  • صندلی‌های عقب تاشو با نسبت ۶۰:۴۰
  • فرمان با قابلیت تنظیم شیب و عمق
  • نورپردازی LED ردیف جلو
  • خروجی USB-A و USB-C در جلو (هر کدام ۱ عدد)
  • ۱ خروجی USB-A در عقب
  • تهویه مطبوع دو منطقه‌ای با دریچه برای سرنشینان عقب

تجهیزات اضافه شده در Chery Tiggo 4 Hybrid Ultimate:

  • چرخ زاپاس کوچک (Space-saver)
  • سانروف برقی با سایه‌بان
  • آینه‌های جانبی تاشو برقی
  • باز و بسته شدن شیشه‌ها از راه دور
  • سیستم صوتی با ۶ بلندگو
  • روکش چرم مصنوعی صندلی‌ها
  • صندلی راننده برقی ۶ جهته (شامل تنظیم گودی کمر ۴ جهته)
  • صندلی‌های جلوی گرم‌شونده
  • فرمان “Premium”
  • نورپردازی LED ردیف دوم
  • نورپردازی داخلی قابل تنظیم رنگ
  • شارژر بی‌سیم تلفن همراه ۱۵ وات

برای مقایسه دقیق تیگو 4 با رقبای خود، می‌توانید از ابزار مقایسه ما استفاده کنید.

ایمنی تیگو 4: ستاره‌ای در انتظار ارزیابی نهایی

چری تیگو 4 هیبریدیامتیاز ایمنی: نسخه بنزینی چری تیگو 4 پرو، در سال ۲۰۲۳ موفق به کسب امتیاز ۵ ستاره ایمنی از ANCAP شد. با این حال، نسخه‌های هیبریدی هنوز به طور مستقل ارزیابی نشده‌اند.

امتیازات نسخه بنزینی (مدل ۱.۵T):

بخش ارزیابی امتیاز
حفاظت از سرنشین بزرگسال ۸۸٪
حفاظت از سرنشین کودک ۸۷٪
حفاظت از عابر پیاده ۷۹٪
سیستم‌های کمک ایمنی ۸۵٪

تجهیزات ایمنی استاندارد:

  • ۷ ایربگ
  • ترمز اضطراری خودکار (AEB)
  • سیستم پایش نقطه کور (Blind-spot monitoring)
  • هشدار عبور ترافیک از عقب (Rear cross-traffic alert)
  • هشدار خروج از خط (Lane departure warning)
  • دستیار حفظ حرکت بین خطوط (Lane-keep assist)
  • سیستم حفظ مرکزیت بین خطوط (Lane centring)
  • کروز کنترل تطبیقی (Adaptive cruise control)
  • دستیار ترافیک (Traffic Jam Assist)
  • سیستم پایش هوشیاری راننده (Driver monitoring system)
  • سنسورهای پارک جلو و عقب
  • دوربین دید عقب

تجهیزات ایمنی اضافه شده در نسخه Ultimate:

  • دوربین دید ۳۶۰ درجه (Surround-view camera)

برای مقایسه دقیق تیگو 4 با رقبای خود، می‌توانید از ابزار مقایسه ما استفاده کنید.

هزینه‌های جاری و گارانتی: اطمینان از آینده

چری تیگو 4 هیبریدیچری، خط تولید تیگو 4 را با گارانتی ۷ ساله نامحدود کیلومتر پوشش می‌دهد. این شامل کمک جاده‌ای برای همین مدت و همچنین برنامه سرویس دوره‌ای با قیمت سقف‌گذاری شده برای ۷ سال یا ۱۵۰,۰۰۰ کیلومتر است.

گارانتی و سرویس Chery Tiggo 4 Hybrid
گارانتی ۷ سال، نامحدود کیلومتر
کمک جاده‌ای ۷ سال
فواصل سرویس ۱۲ ماه یا ۱۵,۰۰۰ کیلومتر
سرویس با قیمت سقف‌گذاری شده ۷ سال یا ۱۵۰,۰۰۰ کیلومتر
کل هزینه سرویس ۵ ساله ۲۵۱۹.۴۶ دلار استرالیا (تخمینی)

هزینه سرویس‌های دوره‌ای: پنج سرویس اول با قیمت مناسب ۲۹۹ دلار استرالیا انجام می‌شود که مجموع هزینه ۵ سال اول را به ۱۴۹۵ دلار می‌رساند. البته، سرویس ششم، گران‌ترین خواهد بود با هزینه ۷۳۶.۶۲ دلار.

برای مقایسه دقیق تیگو 4 با رقبای خود، می‌توانید از ابزار مقایسه ما استفاده کنید.

نظر نهایی در مورد چری تیگو 4:

چری تیگو 4 هیبریدیپیشرانه هیبریدی، قطعاً بهترین گزینه در بین مدل‌های تیگو 4 است، اما من معتقدم نسخه پایه Urban، خریدی هوشمندانه‌تر است.

هرچند نسخه Ultimate، با ۳۰۰۰ دلار بیشتر، امکانات رفاهی جذابی را ارائه می‌دهد، اما تفاوت آن با نسخه بنزینی معادل، به اندازه ۶۰۰۰ دلار ارزش ندارد. با توجه به تمرکز این خودرو بر روی ارائه ارزش خرید بالا، قیمت ۳۰,۰۰۰ دلاری نسخه هیبریدی، کمی درخشش آن را کم می‌کند.

پیشرانه هیبریدی، مزایای ملموسی در رانندگی و بهره‌وری سوخت نسبت به موتور بنزینی استاندارد به همراه دارد. درست است که به اندازه یک یاریس کراس هیبریدی کم‌مصرف نیست، اما در مقایسه با خواهر بنزینی‌اش، تفاوت را احساس خواهید کرد، به خصوص اگر بیشتر رانندگی شما در شهر انجام می‌شود.

کوچکترین شاسی‌بلند چری، به طور قطع، تجسم دقیق نقاط قوت برند است. این خودرو، در ازای پولی که می‌پردازید، سطوح بی‌نظیری از تجهیزات استاندارد و کیفیت کابین را ارائه می‌دهد؛ ارزشی که تقریباً بیش از حد خوب به نظر می‌رسد. همچنین، می‌توانم با اطمینان بگویم که این پکیج، انسجام بیشتری نسبت به نسخه پایه هاوال جولیون GWM دارد.

چری تیگو 4 هیبریدی ارزان است، ظاهر هوشمندانه‌ای دارد، مجهز است، و هزینه نگهداری نسبتاً پایینی دارد. گارانتی ۷ ساله طولانی مدت چری و برنامه سرویس با قیمت سقف‌گذاری شده، باید به شما اطمینان خاطر لازم را هنگام انتخاب یک محصول چالش‌برانگیز در بازار بدهد.

source

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.