امتیاز دهی آخرین خودرو به هوندا CR-V – امتیاز نهایی ۷ از ۱۰
منتشر شده در 01 آذر 1404 ساعت 15:13 در این مطلب با نگاهی به بخشهای مختلف، نکات مثبت و منفی امتیازدهی آخرین خودرو به هوندا CR-V هیبرید را مورد بررسی قرار می دهیم. هوندا CR-V از گران قیمت ترین خودروهای وارداتی بازار ایران است(با قیمت جهانی حدودا ۴۰ هزار یورویی) که با تکیه بر اعتبار
منتشر شده در 01 آذر 1404 ساعت 15:13

در این مطلب با نگاهی به بخشهای مختلف، نکات مثبت و منفی امتیازدهی آخرین خودرو به هوندا CR-V هیبرید را مورد بررسی قرار می دهیم.
هوندا CR-V از گران قیمت ترین خودروهای وارداتی بازار ایران است(با قیمت جهانی حدودا ۴۰ هزار یورویی) که با تکیه بر اعتبار جهانی برند هوندا، کیفیت ساخت بالا و استهلاک کم وارد رقابت با مدلهای کرهای و چینی شده. نسل ششم این خودرو که اخیراً توسط آذریوردسال وارد ایران شده، بهخاطر ترکیب طراحی بالغ، کابین جادار، سطح بالای ایمنی ، توجه خریداران خودروهای خانوادگی قلدر را به خود جلب کرده است. CR-V در بازاری حضور پیدا میکند که مشتری بهدنبال «اطمینان بلندمدت» و «تجربه رانندگی بدون دردسر» است؛ دقیقاً همان نقاط قوتی که سالها CR-V را در آمریکا و اروپا به یک پرفروش دائمی تبدیل کرده. در این مقاله قرار است این کراساوور وارداتی را در آیتم های ۱۶ گانه مثل مصرف سوخت، امکانات، راحتی، ارزش خرید و هزینه نگهداری بررسی و امتیازدهی کنیم.
قدرت موتور و شتابگیری-امتیاز ۷ از ۱۰

هوندا CR-V هیبرید وارداتی از یک پیشرانهٔ بنزینی ۲٫۰ لیتری چهارسیلندر (۱۴۸ اسببخار و ۱۸۹ نیوتنمتر) در کنار موتور برقی (۱۸۴ اسببخار و ۳۳۵ نیوتنمتر) بهره میبرد . این مجموعهٔ هیبریدی حدود ۱۸۴ اسببخار توان ترکیبی تولید کرده و توسط گیربکس E-CVT به هر چهارچرخ (AWD) منتقل میشود. شتاب صفر تا صد حدود ۹٫۵ ثانیهای برای کراساووری با نزدیک به ۱٫۷ تُن وزن، رقم بسیار خوبی محسوب میشود . هرچند این ارقام در حد یک خودروی اسپرت نیستند اما با توجه به ابعاد و وزن خودرو بسیار مناسب ارزیابی میشود . وجود گشتاور لحظهای موتور برقی، واکنش اولیهٔ پدال گاز را سریع و روان کرده است و خودرو تا سرعت ۱۸۷ کیلومتر برساعت نیز توانایی دارد.
کماستهلاک بودن و دوام فنی -امتیاز ۸ از ۱۰
محصولات هوندا به دوام فنی و استهلاک پایین شهرت دارند و CR-V نیز از این قاعده مستثنی نیست. مالکان ایرانی CR-V بارها به کیفیت ساخت بالا و عمر طولانی قوای محرکهٔ این خودرو اشاره کردهاند؛ بهطوریکه استهلاک کم و ماندگاری بالای موتور و گیربکس را از مهمترین نقاط قوت آن برمیشمرند این کراساوور ژاپنی از نظر کیفیت مونتاژ و متریال به مراتب سرآمد بسیاری از رقبای کرهای و چینی خود است و در درازمدت نیاز کمتری به تعمیرات اساسی دارد نتیجه اینکه CR-V در بازارهای جهانی به عنوان خودرویی کمدردسر و بادوام شناخته میشود که خریداران را از حیث هزینههای نگهداری آسودهخاطر میکند.
نرم بودن و کیفیت سواری-امتیاز ۷ از ۱۰
سواری هوندا CR-V هیبرید به نرمی و آرامش شهرت دارد و این نکته در تجربهٔ رانندگی شهری بلافاصله محسوس است. در سرعتهای پایین و ترافیک، خودرو غالباً با نیروی برق حرکت میکند و پیشرانهٔ بنزینی تنها هنگام نیاز به شتاب وارد مدار میشود؛ نتیجه، حرکت بیصدا و بدون لرزش در مسیرهای شهری است .سیستم تعلیق مکفرسون در جلو و مولتیلینک عقب ضربات جاده را بهخوبی جذب میکند و کابین با عایقبندی مناسب، سکوت و راحتی کمنظیری فراهم آورده است. مالکان گزارش کردهاند که نرمی سواری CR-V به حدی است که در سفرهای طولانی خستگی کمتری نسبت به رقبا احساس میشود و آن را از رقبایی چون تویوتا راو۴ و هیوندای سانتافه خوشسواریتر میدانند.
آپشنها و امکانات رفاهی- امتیاز ۸ از ۱۰

نسخهٔ وارداتی CR-V هیبرید در زمره فولترین تریمهای این مدل است و فهرست بلندبالایی از امکانات رفاهی مدرن را به سرنشینان ارائه میدهد.از جمله تجهیزات شاخص آن میتوان به صندلیهای برقی جلو با مموری صندلی و روکش چرم، گرمکن و سردکن صندلیهای جلو (بهعلاوهٔ گرمکن صندلیهای عقب)، گرمکن فرمان (۵ گرم ۲ سرد )، سقف پانورامیک، نورپردازی داخلی و درِ صندوق برقی هوشمند با کیک سنسور اشاره کرد.مالتی مدیای خودرو شامل نمایشگر لمسی ۹ اینچی مرکزی با پشتیبانی از Apple CarPlay و Android Auto (بهصورت بیسیم) بوده و یک پنل دیجیتال ۱۰٫۲ اینچی مقابل راننده قرار دارد .برای افزایش رفاه، تهویه خودکار دوگانه، شارژر بیسیم تلفن همراه، آیینه وسط الکتروکرومیک، استارت دکمهای، ترمز پارک برقی با اتوهولد و سیستم صوتی ممتاز BOSE با ۱۲ بلندگو در کابین تعبیه شده است.دوربین ۳۶۰ درجه بسیار بسیار باکیفیتی در این خودرو داریم و یک کلاستر دیجیتال کاملا پیشرفته هم شاهد هستیم که اطلاعات مختلفی از قبیل اطلاعات سیستم پخش و موسیقی و و اطلاعات مربوط به سیستم های هایبرید هم در آن دیده میشود.یک هدآپ دیسپلی بسیار با کیفیت و کامل هم داریم که علاوه بر عملکرد رایج و اصلی خود، بسیاری از هشدار ها و اخطار ها هم به راننده نشان میدهد.
هندلینگ-امتیاز ۷.۵ از ۱۰
فرمانپذیری CR-V هیبرید فراتر از یک کراساوور معمولی توصیف میشود و در جاده چسبندگی بسیار خوب و قابل توجهی روی زمین دارد . فرمان خودرو نرم و دقیق عمل میکند و هرچند ذات هندلینگ آن اسپرت و تهاجمی نیست، اما در پیچها احساس پایداری و اطمینان خاطر به راننده منتقل میشود. افزایش عرض محورهای جلو و عقب در نسل ششم به همراه شاسی بازطراحیشده و بهبود یافته، باعث شده فرمانگیری خودرو چابکتر و مطمئنتر گردد. سیستم تعلیق نیز با بهرهگیری از کمکفنرهای اصطکاکپایین و میلههای ضدلغزش تقویتشده، تکانهای بدنه را در مانورها و پیچها به حداقل رسانده است . نتیجه اینکه CR-V در عبور از مسیرهای پرپیچوخم تعادل مناسبی دارد و سامانه دو دیفرانسیل هوشمند آن (Real Time AWD) با توزیع خودکار گشتاور بین محورها، چسبندگی خودرو را در سطوح لغزنده یا پیچهای تند حفظ میکند.
سیستمهای کمکی و دستیار راننده-امتیاز ۸ از ۱۰
CR-V هیبرید وارداتی مجموعه کامل و بهروزی از سامانههای کمکراننده و ایمنی فعال را در بر دارد و میتوان گفت یکی از کامل ترین ،بروز ترین و دقیق ترین سیستم های راداری را دارا است .این خودرو مجهز به Honda Sensing شامل رادار کروز کنترل تطبیقی و حفظ فاصله، سامانهٔ کمکی حرکت میانلاین (LKAS) و هشدار خروج از خط با مداخلهٔ فرمان است. همچنین سنسورهای هشدار برخورد از جلو و ترمز اضطراری خودکار (CMBS) برای پیشگیری از تصادف در لحظات بحرانی فعال میشوند. سامانه هشدار نقطهٔ کور و هشدار ترافیک عقب، دوربین ۳۶۰ درجه پیرامونی، تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی(تابلو خوان )، سیستم تشخیص خستگی راننده و نوربالای اتوماتیک تطبیقی از دیگر فناوریهای کمکی پیشرفته این مدل هستند. مجموع این سیستمها، که با بهرهگیری از دوربینها و رادارها عمل میکنند، سطح ایمنی رانندگی CR-V را به حد استانداردهای روز دنیا و حتی فراتر از آن رساندهاند.
سیستمهای ترمز-امتیاز ۷.۵ از ۱۰

هوندا CR-V هیبرید به ترمزهای پیشرفته و مطمئنی تجهیز شده است. چهار چرخ خودرو دارای ترمز دیسکی مجهز به ABS (جلو خنکشونده) هستند و سامانهٔ EBD نیز برای توزیع الکترونیکی نیروی ترمز میان محورها در آن تعبیه شده است. از سوی دیگر، سیستم ترمز کمکی اضطراری (Brake Assist) در مواقع ترمزگیری ناگهانی وارد عمل میشود تا خودرو در کوتاهترین مسافت ممکن متوقف شود. ویژگی شاخص این نسخهٔ هیبریدی، بهرهگیری از ترمز احیاگر انرژی است که ضمن کاهش سرعت خودرو، انرژی جنبشی را به برق تبدیل کرده و در باتری ذخیره میکند .این فناوری علاوه بر بهبود بهرهوری سوخت، استهلاک لنتها را کاهش میدهد. همچنین وجود سامانههای کنترل حرکت در شیب (HSA) و کنترل پایداری (ESC) مکمل عملکرد ترمزها بوده و ایستایی خودرو را در سراشیبی یا لغزش تضمین میکنند.
وضعیت بازار کارکرده -امتیاز ۴.۵ از ۱۰
به دلیل توقف چندسالهٔ واردات و عرضه بسیار محدود هوندا در سالهای اخیر، نمونههای دستدوم CR-V در بازار ایران کمیاب و گرانقیمت هستند. آخرین نسلهای غیرهیبریدی این خودرو (مدلهای ۲۰۱۵-۲۰۱۶) با کارکرد پایین، اکنون در بازار داخلی ارزشی در حدود ۴ تا ۴٫۵ میلیارد تومان پیدا کردهاند.ا آغاز واردات محدود نسل جدید هیبریدی در قالب سهمیه جانبازان، تعدادی CR-V صفرکیلومتر مدل ۲۰۲۴ نیز بهصورت محدود عرضه شده و سایر مدل های موجود اکثرا با پلاک اروند یا شرایط خاص هستند. قیمت مصوب رسمی این خودرو حدود ۳٫۷ میلیارد تومان اعلام شده است ، اما تعداد اندک و تقاضای بالا سبب شده برخی مالکان بلافاصله پس از تحویل، خودرو را با قیمتهایی بسیار بالاتر در بازار آزاد عرضه کنند ( حدود ۹ میلیارد تومان). بهطور کلی بازار دستدوم CR-V در ایران بهدلیل تیراژ پایین، کوچک است.
خدمات پس از فروش و لوازم یدکی-امتیاز ۵.۵ از ۱۰
بازگشت هوندا به ایران هنوز در آغاز راه است و خدمات پس از فروش CR-V هیبرید جای کار دارد. شرکت آذریوردسال بهعنوان واردکنندهٔ جدید، مسئولیت گارانتی و تامین قطعات این خودرو را برعهده گرفته اما شبکهٔ نمایندگیهای هوندا هنوز گستردگی لازم را نیافته است. هرچند Honda در جهان به عمر طولانی قطعات و نیاز کم به تعمیرات شهره است، اما در ایران دسترسی به قطعات یدکی ممکن است چالشبرانگیز باشد. محدودیتهای وارداتی و تحریمها میتواند تامین قطعات خاص را زمانبر و پرهزینه سازد.
طراحی ظاهری-امتیاز ۶.۵ از ۱۰

نسل ششم هوندا CR-V با ظاهری مدرن و پخته به ایران آمده است. طراحی بیرونی این خودرو تلفیقی متوازن از خطوط عضلانی و زوایای نرم است که به آن استایلی در عین حال باوقار و اسپرت بخشیده است . در نمای جلو، جلوپنجره ششضلعی بزرگ به همراه چراغهای LED باریک و کشیده، چهرهای جدی و بهروز به خودرو دادهاند . در نمای جانبی، خط شانه برجسته و حجمدهی گلگیرها نمایی عضلانی ایجاد کرده و رینگهای آلیاژی مشکی ۱۸ اینچ، استحکام ظاهری را تکمیل میکنند. بخش عقب خودرو با چراغهای عمودی Lشکل که تا نزدیکی سقف امتداد یافتهاند فوراً CR-V را قابلشناسایی میکند. بهطور کلی، زبان طراحی جدید هوندا در CR-V مورد پسند عموم واقع شده و بسیاری از منتقدان معتقدند این نسل از لحاظ ظاهری بالغانهترین و دلنشینترین CR-V تاکنون است.
فضای کابین و متریال داخلی کابین-امتیاز ۷.۵ از ۱۰
کابین هوندا CR-V هیبرید کاملاً بازطراحی شده و با رویکردی مدرن و کاربردی شکل گرفته است. کیفیت متریال بهکاررفته چشمگیر است؛ سطوح نرم و تریم طرح چرم همراه با تزئینات کرومی/مشکی، فضایی رضایت بخش پدید آوردهاند. داشبورد با طراحی منظم، هم زیبایی بصری دارد و هم ارگونومی عالی؛ کلیدها و کنترلها در دسترس و کارکردن با آنها آسان است. به لطف افزایش فاصله محوری به حدود ۲۷۰۰ میلیمتر، فضای پای ردیف عقب نسبت به نسل قبل کاملاً بهبود یافته و سرنشینان قدبلند کاملا احساس راحتی میکنند . سه نفر در صندلی عقب بدون تنگی جا میشوند و CR-V بر خلاف رقبا تنها به صورت ۵ نفره عرضه میشود که البته به معنای فضای بار بزرگتر است. حجم صندوق عقب حدود ۵۷۹ لیتر بوده که در کلاس خود یکی از بهترینهاست.
ایمنی سرنشینان-امتیاز ۸.۵ از ۱۰
ایمنی همواره از اولویتهای هوندا بوده و CR-V هیبرید از این نظر با دست پُر وارد شده است. این خودرو دارای ۱۱ ایربگ در ۱۵ نقطه مختلف کابین است که از جمله شامل ایربگهای جلو، جانبیهای پردهای برای ردیف جلو و عقب، و حتی ایربگ میان صندلیهای جلو و ایربگهای زانویی راننده و سرنشین میشود. وجود این تعداد کیسهٔ هوا در یک کراساوور نشان از توجه ویژه به ایمنی دارد. علاوه بر آن، انبوهی از سیستمهای ایمنی فعال مانند کنترل پایداری الکترونیک، ترمز اضطراری خودکار، هشدار تصادف، سنسورهای نقطه کور و حفظ خودرو بین خطوط، ریسک وقوع حادثه را به حداقل میرسانند. به گواه موسسات جهانی، نسل جدید CR-V یکی از ایمنترین خودروهای کلاس خود است؛ این مدل موفق به کسب جایزهٔ ایمنی برتر از مؤسسه IIHS آمریکا شده و در آزمونهای تصادف امتیازات بسیار بالایی ثبت کرده است. برخورداری از ساختار بدنه مستحکم با درصد بالایی فولاد مقاوم، محافظت از سرنشینان در تصادفات را تضمین میکند. مجموعه این عوامل موجب شده CR-V هیبریدی در بازار جهانی نیز به خودرویی مورداعتماد برای خانوادهها بدل شود.
عملکرد گیربکس-امتیاز ۷ از ۱۰

هوندا در مدل هیبریدی CR-V از گیربکس E-CVT بهره گرفته است. این گیربکس الکترونیکی عملاً بهجای پولی و تسمه، وظیفه مدیریت هوشمند توان بین پیشرانهٔ بنزینی، موتور الکتریکی و چرخها را برعهده دارد. حاصل کار در رانندگی عادی، انتقال نیرو به نرمی و بیوقفه است؛ تا حدی که برای راحتی بیشتر، حسی شبیه به تعویض دنده مصنوعی را نیز شبیهسازی میکند تا یکنواختی صدای پیشرانه کمتر حس شود. طبق نظر کارشناسان و صاحب نظران در فشار بالا (مثلاً سبقت سریع یا سربالایی تند)، مقداری تاخیر در واکنش گیربکس و افزایش صدای موتور مشاهده میشود که برای یک سیستم E-CVT طبیعی است . همچنین هوندا پَدِلشیفترهایی روی فرمان تعبیه کرده که نه برای تعویض دنده، بلکه برای تنظیم شدت ترمز احیاگر (شبیه معکوسکشی جهت کاهش سرعت) بهکار میروند . این ابتکار به راننده امکان میدهد میزان شارژگیری از ترمز موتور را کنترل و تجربهٔ رانندگی پویاتری ایجاد کند.
کیفیت رنگ و بدنه-امتیاز ۸ از ۱۰
هوندا CR-V از بدنهای مستحکم و کیفیت ساخت بالا بهره میبرد که در دوام و عمر خودرو نقش مهمی دارد. بنا بر اعلام منابع فنی، بیش از ۴۰٪ ساختار شاسی و بدنهٔ این مدل از فولادهای پراستحکام تشکیل شده که ایمنی و مقاومت را افزایش میدهد. کیفیت رنگ بدنه نیز در سطح بسیار خوبی قرار دارد؛ لایههای رنگآمیزی شده در برابر نور شدید آفتاب و سرمای محیط مقاوم بوده و بهمرور زمان کمتر دچار رنگپریدگی یا ترکخوردگی میشوند. مونتاژ این سری در کارخانه دانگفنگ هوندا در چین به سفارش اروپا انجام میشود، اما تحت نظارت استانداردهای سختگیرانهٔ هوندا ژاپن، بنابراین دقت اتصالات بدنه و رنگآمیزی با محصولات دیگر بازارهای جهانی برابری میکند. اتصالات داخلی کابین و عایق بودن کابین نیز کاملا مناسب و کم صدا است .مجموعه این ویژگیها باعث میشود بدنهٔ CR-V در برابر فرسودگی محیطی و ضربههای احتمالی روزمره، دوام بالایی از خود نشان دهد و در بلندمدت کیفیت مورد انتظار خود را حفظ کند.
هوندا سیویک تایپ R ؛ ویدیوی تست و بررسی + مشخصات فنی
source
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.





ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0