دیدگاه‌ها برای جنسیس GV60 ماگما رونمایی شد ؛ صفر تا ۲۰۰ کیلومتر فقط در ۱۰.۹ ثانیه بسته هستند

جنسیس GV60 ماگما رونمایی شد ؛ صفر تا ۲۰۰ کیلومتر فقط در ۱۰.۹ ثانیه

منتشر شده در 06 آذر 1404 ساعت 14:00 گروه خودروسازی هیوندای به طور رسمی از جنسیس GV60 ماگما (Genesis GV60 Magma) پرده‌برداری کرد. استفاده از پسوند ماگما نشان می‌دهد که با خودرویی اسپرت‌تر و هیجان‌ انگیز تر نسبت به مدل استاندارد GV60 طرف هستیم. این کراس اوور اولین گام جدی جنسیس در کلاس رو به

کد خبر : 118988
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 27 نوامبر 2025 - 15:12
جنسیس GV60 ماگما رونمایی شد ؛ صفر تا ۲۰۰ کیلومتر فقط در ۱۰.۹ ثانیه


منتشر شده در 06 آذر 1404 ساعت 14:00

جنسیس GV60 ماگما رونمایی شد ؛ صفر تا ۲۰۰ کیلومتر فقط در ۱۰.۹ ثانیه

گروه خودروسازی هیوندای به طور رسمی از جنسیس GV60 ماگما (Genesis GV60 Magma) پرده‌برداری کرد. استفاده از پسوند ماگما نشان می‌دهد که با خودرویی اسپرت‌تر و هیجان‌ انگیز تر نسبت به مدل استاندارد GV60 طرف هستیم. این کراس اوور اولین گام جدی جنسیس در کلاس رو به رشد خودروهای برقی پرفورمنس به حساب می‌آید و آغازگر یک برنامه ده ‌ساله برای توسعه مدل‌های لوکس و در عین حال پرفورمنس خواهد بود.

مشخصات فنی جنسیس GV60 ماگما ؛ پیشرانه دو موتوره با قدرت ۶۴۱ اسب‌ بخار

آورده جدید جنسیس از دو موتور الکتریکی بهره می‌برد؛ یکی روی محور جلو و دیگری روی محور عقب. این دو موتور با همکاری هم ۶۰۱ اسب‌ بخار (۴۴۸ کیلووات) قدرت و ۷۴۰ نیوتن ‌متر گشتاور در حالت عادی تولید می‌کنند. اما جذاب‌ترین بخش جنسیس GV60 ماگما را باید قابلیت Boost Mode دانست. این قابلیت مانند یک «قدرت ویژه» در بازی‌های کامپیوتری عمل کرده و برای ۱۵ ثانیه قدرت را به ۶۴۱ اسب ‌بخار (۴۷۸ کیلووات) و گشتاور را به ۷۹۰ نیوتن‌متر افزایش می‌دهد. با فعال کردن لانچ کنترل، GV60 ماگما می‌تواند در ۱۰.۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۲۴ مایل یا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد؛ نهایت سرعت این کراس اوور اسپرت هم ۱۶۴ مایل‌ یا ۲۶۴ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

ارتفاع کمتر، عرض بیشتر و رینگ‌های ۲۱ اینچی

برای بهبود هندلینگ، جنسیس ارتفاع GV60 ماگما را ۲۰ میلی‌متر کاهش داده و با نصب گلگیرهای پهن‌تر، عرض بدنه را افزایش داده است. رینگ‌های ۲۱ اینچی، تایرهای ۲۷۵ میلی‌متری، ترمزهای دیسکی بزرگ و کالیپرهای یک تکه همگی نشان می‌دهند که این نسخه تنها یک کراس‌ اوور لوکس نیست، بلکه خصوصیاتی کاملاً اسپرت دارد. در این نسخه سیستم تعلیق به طور کامل بازطراحی شده تا مرکز غلتش و هندسه چرخ‌ها اصلاح شود. افزوده شدن سیستم تعلیق کنترل الکترونیکی (ECS) نیز راحتی در رانندگی‌های روزمره و پایداری در زمان رانندگی تهاجمی را تضمین می‌کند.

جنسیس GV60 ماگما رونمایی شد ؛ صفر تا ۲۰۰ کیلومتر فقط در ۱۰.۹ ثانیه

سیستم تعویض دنده مجازی و حالت دریفت؛ تجربه‌ای شبیه خودروهای اسپرت بنزینی

در کنار قدرت بالا، جنسیس GV60 ماگما از ویژگی‌هایی مشابه هیوندای آیونیک ۵ N و کیا EV6 GT برخوردار است. یکی از جذاب‌ترین آنها، سیستم Virtual Gear Shift یا تعویض دنده مجازی است که با تنظیم گشتاور موتور و شدت ترمز احیاکننده، حس تعویض دنده خودروهای بنزینی را شبیه‌سازی می‌کند. حتی صدای موتور نیز برای واقعی‌تر شدن تجربه اضافه شده است.

برای علاقه‌مندان به پیست، حالت Drift Mode نیز در نظر گرفته شده است. این حالت با تغییر توزیع قدرت و تنظیم دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی عقب، جنسیس GV60 ماگما را به یک اتومبیل دیفرانسیل عقب تبدیل می‌کند تا انجام حرکت جذاب دریفت میسر شود.

کابین اسپرت و هیجان انگیز

کراس اوور جنسیس GV60 ماگما داخل کابین نیز روح اسپرتی دارد و راننده را به سرعت و هیجان ترغیب می‌کند. صندلی‌ها، رودری‌ها و کنسول میانی با چرم جیرمانند شامود (Chamude) پوشانده شده‌اند و دارای دوخت‌های نارنجی و خاکستری هستند. کلیدها و پنل‌ها هم پوشش فلزی تیره و مشکی براق دارند. برای نمایشگر پشت فرمان حالت ماگما تعریف شده؛ با انتخاب این حالت گرافیک و طرح المان‌ها عوض شده و اطلاعاتی مانند دمای موتور و باتری، سرعت خودرو و میزان شتاب در اختیار راننده قرار می‌گیرد.

باتری احتمالی ۸۴ کیلووات‌ساعتی و شارژ ۱۰ تا ۸۰ درصد در ۱۸ دقیقه

اگرچه جنسیس هنوز ظرفیت دقیق باتری و برد رسمی GV60 ماگما را اعلام نکرده، اما به دلیل اشتراک پلتفرم با آیونیک ۵ N و آیونیک ۶ N، احتمالاً از بسته ۸۴ کیلووات ‌ساعتی در این خودرو استفاده شده است. آیونیک ۵ N با این باتری ۲۲۱ مایل یا ۳۵۶ کیلومتر برد دارد؛ انتظار می‌رود GV60 ماگما نیز در همین محدوده باشد. این باتری در صورت اتصال به شارژر ۳۵۰ کیلوواتی می‌تواند در ۱۸ دقیقه از ۱۰ درصد به ۸۰ درصد شارژ شود.

زمان عرضه و بازارهای هدف

جنسیس GV60 ماگما ابتدا اوایل سال آینده در کره جنوبی عرضه می‌شود. بعد از سرزمین مادری نوبت به اروپا و آمریکای شمالی خواهد رسید تا میزبان این کراس اوور برقی اسپرت باشند. قیمت این مدل هنوز اعلام نشده ، اما قطعاً از نسخه‌های پرفورمنس هیوندای و کیا گران‌تر خواهد بود.

جنسیس امیدوار است GV60 ماگما بتواند این برند را وارد دنیای خودروهای الکتریکی اسپرت لوکس کند؛ بازاری که رقابت در آن هر روز داغ‌تر می‌شود. باید منتظر ماند و دید که آیا این مدل خواهد توانست در برابر رقبا به پیروزی دست پیدا کند یا خیر. در جدول زیر می‌توانید مشخصات این خودرو را به اختصار مشاهده نمایید.

جدول مشخصات جنسیس GV60
نوع خودرو کراس‌اوور الکتریکی پرفورمنس  (AWD)
پیشرانه دو موتور الکتریکی (جلو + عقب)
قدرت در حالت عادی ۶۰۱ اسب ‌بخار (۴۴۸ کیلووات)
گشتاور در حالت عادی ۷۴۰ نیوتن‌ متر
قدرت در حالت  Boost ۶۴۱ اسب ‌بخار (۴۷۸ کیلووات)
گشتاور در حالت  Boost ۷۹۰ نیوتن ‌متر
شتاب ۰ تا ۲۰۰ کیلومتر‌ بر ساعت ۱۰.۹ ثانیه (با لانچ کنترل)
حداکثر سرعت ۲۶۴ کیلومتر ‌بر ساعت
کاهش ارتفاع نسبت به نسخه استاندارد ۲۰ میلی‌متر
برد احتمالی حدود ۳۵۵ کیلومتر  (EPA)
ظرفیت احتمالی باتری ۸۴ کیلووات ‌ساعت
زمان عرضه اوایل سال آینده در کره – عرضه جهانی در ۲۰۲۶

source

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.