پروژه Horse Powertrain که توسط رنو و جیلی شکل گرفته است، حالا از نسل جدید سیستمهای هیبریدی خود رونمایی کرد. این شرکت مشترک بین رنو و جیلی که کارش ساخت موتورهای کممصرف و سیستمهای هیبریدی است، چندین هزار کارمند دارد و تمرکزش ارائه راهحلهایی است که سریع، کمهزینه و قابل نصب روی پلتفرمهای برقی موجود باشد.
سیستم هیبریدی جیلی و رنو قرار است از سال ۲۰۲۷ روی خودروهای برقی فعلی نیز قرار گیرد. هدف این طرح این است که خودروسازها بتوانند بدون هزینه و تغییرات سنگین، نسخههای هیبریدی یا EREV را روی پلتفرمهای برقی کنونی پیاده کنند.
طراحی فشرده سیستم هیبریدی جیلی و رنو
این مجموعه در دو نسخه معرفی شده است: نسخه P1+P3 با عرض ۷۴۰ میلی متر و نسخه P2 فوق فشرده با عرض ۶۵۰ میلی متر.
هر دو نسخه به موتور ۱.۵ لیتری مجهز هستند و حدود ۱۵ سانتیمتر فضای بیشتری در بخش جلو آزاد میکنند؛ بنابراین روی بیشتر خودروهای برقی موجود در بازار بدون هیچ تغییر جدی جای میگیرند. پشتیبانی از PHEV و EREV، و امکان عرضه در حالت تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل نیز از مزایای این سیستم هستند.
سازگار با چند نوع سوخت
سیستم هیبریدی جیلی و رنو با سوختهای مختلف شامل بنزین، E85، متانول M100 و سوخت سنتتیک قابل استفاده است. نسخه سه سیلندر هم در حال توسعه قرار دارد و حدود ۷ سانتی متر باریکتر از نسخه دیگر خواهد بود.
هدف اصلی سیستم هیبریدی جیلی و رنو
سیستم هیبریدی جیلی و رنو به خودروسازها امکان میدهد بدون شروع یک پروژه تازه، مدلهای برقی فعلی را به نسخههای هیبریدی تبدیل کنند.
این پروژه عملا تمام نیاز بازار را رفع کرده و به شرکتها اجازه میدهد بدون سرمایهگذاری سنگین، سبد محصولات خود را متنوعتر کنند. جالب است بدانید که این پلتفرم هیبریدی جدید به خودروسازها اجازه میدهد عمر پلتفرمهای فعلی خود را افزایش دهند.







ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0