موتور دینو لئوپارد ۲۰۰ ؛ مشخصات فنی + تجربه رانندگی
منتشر شده در 12 آذر 1404 ساعت 08:00 موتور سیکلت دینو لئوپارد ۲۰۰ یکی از موتور سیکلتهای چینی بازار محسوب میشود و ما در این مطلب به بررسی این موتور میپردازیم. دینو موتور یکی از شرکتهای عرضه کننده موتور سیکلت در ایران محسوب میشود که همواره موتور سیکلتهای مختلفی را در سبک ریس، اسکوتر، کراسر
منتشر شده در 12 آذر 1404 ساعت 08:00

موتور سیکلت دینو لئوپارد ۲۰۰ یکی از موتور سیکلتهای چینی بازار محسوب میشود و ما در این مطلب به بررسی این موتور میپردازیم.
دینو موتور یکی از شرکتهای عرضه کننده موتور سیکلت در ایران محسوب میشود که همواره موتور سیکلتهای مختلفی را در سبک ریس، اسکوتر، کراسر و استریت وارد بازار میکند. یکی از موتور سیکلتهای عرضه شده توسط این شرکت موتور سیکلت لئوپارد ۲۰۰ محسوب میشود که یک محصول چینی است و موتوری در کلاس نیکد به شمار میرود. در ایران این موتور سیکلت با نام دینو لئوپارد ۲۰۰ شناخته میشود که در سالهای اخیر به فروش نسبتا قابل قبولی دست پیدا کرده است و میتواند یکی از موتورهای کم استهلاک موجود در ایران محسوب شود. شرکت اصلی تولید کننده این موتور سیکلت شرکت سنکه موتور نام دارد که واقع در کشور چین بوده و محصولاتی دیگری مثل مانستر ۲۵۰ را نیز طراحی کرده است. با وجود چینی بودن موتور سیکلت لئوپارد ۲۰۰ نمیتوان گفت که این موتور سیکلت یک موتور بیکیفیت محسوب میشود، چرا که در بازار ایران شاهد موتورهای چینی نسبتا با کیفیتی نیز بودهایم. با توجه به این مسائل بهتر است صبر کنید تا ما در این مقاله به بررسی مشخصات فنی، طراحی ظاهری، سواری و حتی رقبای موتور سیکلت دینو لئوپارد ۲۰۰ بپردازیم و شما را با این موتور بیشتر آشنا کنیم.
طراحی ظاهری موتور دینو لئوپارد ۲۰۰

طراحی موتور سیکلت دینو لئوپارد ۲۰۰ از جمله طراحیهای شرکت سنکه محسوب میشود و میتواند با توجه به طراحی که دارد در دسته استریت و اسپرت نیز قرار بگیرد و ظاهر قدرتمند و اسپرت خود را به خوبی القا میکند. این موتور سیکلت در رنگهای قرمز، آبی، سبز و نقرهای عرضه میشود و تا حدودی از رنگ بندی قابل قبولی برخوردار است. در نمای جلویی موتور سیکلت دینو لئوپارد ۲۰۰ شاهد فلاپ جلو و تعبیه چراغ اصلی در آن هستیم که خبری از دیلایت نیست، ولی چراغ اصلی پرتاب نور خوبی دارد. راهنماهای جلو در سمت راست و چپ چراغ جلو قرار گرفتهاند و تا حدودی به طراحی بسیاری از چراغهای راهنمای موتورهای دیگر شبیه هستند و شاهد طراحی متفاوتی نیستیم.
فرمان این موتور سیکلت یک فرمان لولهای قوسدار است، دکمههای لازم روی آن قرار گرفتهاند و شاهد یک صفحه کیلومتر ترکیبی هستیم. صفحه کیلومتر لئوپارد ۲۰۰ یک صفحه کیلومتر دیجیتالی و آنالوگ محسوب میشود که در بخش آنالوگ میزان سرعت را نشان میدهد و شاهد نماد برند سنکه روی این بخش هستیم که ماهیت برند موتور را به خوبی به نمایش میگذارد. در سمت راست نیز بخش دیجیتالی این صفحه کیلومتر قرار گرفته که میزان بنزین، مسافت طی شده، ساعت و سایر اطلاعات لازم را در اختیار راکب قرار میدهد و چراغهای هشدار بالای آن تعبیه شدهاند. سوئیچ این موتور سیکلت دقیقا بین فرمان و صفحه کیلومتر قرار گرفته است و علاوه بر این موارد شاهد ضبط و باند هستیم که در بسیاری از موتورهای کلاس نیکد از چنین چیزی خبری نیست. ضبط موتور سیکلت دینو لئوپارد ۲۰۰ دارای رادیو و بلوتوث است و تا حدودی میتوان گفت باند این ضبط دارای عملکرد متوسطی است و نمیتوان انتظار بسیار بالایی از آن داشت.

باک این موتور سیکلت به صورت اسپرت و عضلانی طراحی شده و تا حدودی میتوان گفت که جذاب به نظر میرسد. ظرفیت باک موتور سیکلت لئوپارد ۲۰۰ دینو تقریبا ۱۵ لیتر گزارش شده و مصرف سوخت آن در هر ۱۰۰ کیلومتر ۳ کیلومتر است. زین این موتور سیکلت ظاهر خوبی دارد و بد به نظر نمیرسد، ولی روکش آن نازک است و میتواند در طی زمان به راحتی خراب شود. این زین، یک زین دو تکه است که تا حدودی باریک بوده و در بخش ترک نشین شاهد فضای بسیار محدودی هستیم، ولی در انتهای آن دستگیرهای برای حفظ تعادل تعبیه شده که به اسپرت بودن موتور نیز افزوده است.
در نمای جانبی موتور سیکلت لئوپارد ۲۰۰ شاهد استیکرهای متعددی هستیم که با نماد لئوپارد، دینو و طرحهای مختلف مشاهده میشوند و باعث جذابیت نسبی موتورسیکلت شدهاند. علاوه بر این موارد در نمای جانبی رینگهای اسپرت و اگزوز جذاب دیده میشوند و حتی ترکیبات کرومی باعث جذابیت موتور شدهاند. در نمای عقب این موتور سیکلت شاهد طراحی چراغ به صورت اسپرت هستیم که جذاب به نظر میرسد و در قسمت پایین آن راهنماها در سمت راست و چپ قرار دارند که مشابه راهنماهای جلو طراحی شدهاند. وزن موتور سیکلت دینو لئوپارد تقریباً ۱۳۵ کیلوگرم محسوب میشود که تا حدودی سبک نیست، ولی موتورهای سنگینتر از این نیز در بازار وجود دارند.
ابعاد موتور سیکلت دینو لئوپارد ۲۰۰ به شرح زیر است:
طول: ۲۰۷۰ میلیمتر، عرض: ۸۳۰ میلیمتر، ارتفاع: ۱۲۲۲ میلیمتر.
مشخصات فنی موتورسیکلت دینو لئوپارد ۲۰۰

Dino Leopard 200 از یک انجین تک سیلندر هوا خنک با حجم ۲۰۰ سی سی بهرهمند است و حداکثر توان آن ۱۱ کیلووات و گشتاور آن ۱۴ نیوتن متر محسوب میشود. نوع جعبه دنده انجین این موتور سیکلت از نوع دستی ۵ دنده است سیستم راهاندازی آن استارتی محسوب میشود. سیستم سوخت رسانی موتور سیکلت دینو لئوپارد ۲۰۰ از نوع انژکتور الکترونیکی محسوب میشود و دارای یک باتری لیتیومی است. در بخش جلویی این موتور سیکلت شاهد سیستم تعلیق تلسکوپی هستیم و برای سیستم تعلیق عقب از دو کمک فنر بهره گرفته شده که میتواند ضربات را تا حدودی دفع کند و سواری نسبتا نرمی را برای راکب ایجاد کند.
آلایندگی موتور سیکلت لئوپارد ۲۰۰ یورو ۴ محسوب میشود و در بخش سیستم ترمز شاهد ترمزهای دیسکی در قسمت جلو و عقب موتور سیکلت هستیم که میتواند تا حدودی ایمن محسوب شود. سایز چرخ جلو در این موتور سیکلت ۱۰۰/۸۰ محسوب میشود و سایز چرخ عقب ۱۳۰/۷۰ است که هر دو از برند CST هستند و روی رینگهای اسپرت نسبتا جذاب ۱۷ اینچی سوار شدهاند.
تجربه سواری و رانندگی با موتور لئوپارد ۲۰۰ دینو

تجربه سواری با موتور لئوپارد ۲۰۰ دینو تا حدودی میتواند لذت بخش باشد، چرا که از فرمانپذیری مناسبی برخوردار است و میتواند شتاب قابل قبولی را ارائه دهد. زین این موتور نسبتا نرم است، ولی جنس آن چندان جالب نیست و در بخش ترک نشین فضای کافی برای راحتی ترک نشین در نظر نگرفتهاند. موتور لئوپارد از صدای قابل توجهی برخوردار است سیستم تعلیق آن تقریبا در دفع ضربات و لرزشها میتواند عملکرد خوبی ارائه دهد. در طول مسیر میتوانید از ضبط موتور لذت ببرید و با سیستم بلوتوث به آن متصل شوید، ولی توجه داشته باشید که در سرعت بالا صدای موتور مانع از شنیدن صدای ضبط خواهد شد. ترمزهای دیسکی از عملکرد مناسبی برخوردار هستند و تا حدودی میتوانند ایمنی راکب و ترک نشین را فراهم کنند، ولی اشارهای به ترمز ABS نشده است. این موتور قادر است ۱۱۸ کیلومتر بر ساعت سرعت داشته باشد و سواری نسبتا خوبی را برای شما فراهم کند.
رقبای موتور دینو لئوپارد ۲۰۰
دینو ZII میتواند یکی از رقبای اصلی و مستقیم موتور سیکلت دینو لئوپارد ۲۰۰ باشد که کیفیت ساخت نسبتا بهتری دارد و حتی شاید از نظر ظاهری زیباتر به نظر برسد. قیمت دینو ZII از این موتور گرانتر است، ولی در هر صورت همچنان میتواند رقیب خوبی محسوب شود. موتورسیکلت بنلی ۱۸۰ نیز میتواند رقیبی برای لئوپارد ۲۰۰ باشد، هر چند سرعت پایینتری دارد و استهلاک آن نیز بیشتر است.
نقاط ضعف و مثبت لئوپارد ۲۰۰ و جمع بندی
مزایا: سیستم تعلیق نسبتا مناسب، تجهیز به باند و ضبط
معایب: کیفیت نسبتا پایین زین، فضای محدود در بخش ترک نشین
در پایان باید بگوییم که موتورسیکلت دینو لئوپارد ۲۰۰ محصولی از شرکت سنکه چین محسوب میشود که در ایران با دینو موتور شاهد حضور آن هستیم. این موتور، موتوری در کلاس نیکد است و ظاهری اسپرت دارد و در آن شاهد ضبط و باند هستیم که میتواند کاربردی باشد. مشخصات فنی لئوپارد ۲۰۰ تقریبا قابل قبول است و فرمانپذیری این موتور میتواند همراه با زین نسبتا نرم، سواری قابل قبولی را در اختیار راکب قرار دهد. توجه داشته باشید که فضای ترک نشین محدود است و به همین دلیل شاید ترک نشین نتواند از سواری لذت ببرد، پس بهتر است به فکر سواری تک نفره باشید. در حالت کلی لئوپارد ۲۰۰ بد به نظر نمیرسد، ولی انتخاب آن به سلیقه شما بستگی دارد.
نظر شما درباره موتور دینو لئوپارد ۲۰۰ چیست؟ به نظر شما این موتور میتواند راضی کننده باشد؟
source
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.





ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0