دیدگاه‌ها برای هوندا HR-V RS، نسخه اسپرت از شاسی‌بلند محبوب ژاپنی بسته هستند

هوندا HR-V RS، نسخه اسپرت از شاسی‌بلند محبوب ژاپنی

هوندا HR-V RS نسخه‌ای اسپرت از کراس‌اوور ژاپنی است که در کشورمان توسط شرکت آذریوردسال عرضه می‌شود. این نسخه اسپرت برای بازار ژاپن در نظر گرفته شده است یعنی جایی که با نام وزل RS عرضه می‌شود. این نسخه جدید با تمرکز بر ظاهر اسپرت، ارتقای کابین و بهبودهای فنی در شاسی، تجربهٔ رانندگی جذاب‌تری

کد خبر : 120009
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 4 دسامبر 2025 - 22:59

هوندا HR-V RS نسخه‌ای اسپرت از کراس‌اوور ژاپنی است که در کشورمان توسط شرکت آذریوردسال عرضه می‌شود. این نسخه اسپرت برای بازار ژاپن در نظر گرفته شده است یعنی جایی که با نام وزل RS عرضه می‌شود. این نسخه جدید با تمرکز بر ظاهر اسپرت، ارتقای کابین و بهبودهای فنی در شاسی، تجربهٔ رانندگی جذاب‌تری را وعده می‌دهد، هرچند که در زیر کاپوت، همان پیشرانهٔ هیبریدی استاندارد قرار دارد.

هوندا HR-V RS

تغییرات ظاهری وزل RS شامل یک کیت بدنهٔ ظریف اما مؤثر است. جلوپنجرهٔ ویژه با نشان RS، الحاقات اسپرت روی سپرهای جلو و عقب با تزیینات کروم تیره و رکاب‌های جانبی هماهنگ، چهره‌ای تهاجمی‌تر به این خودرو بخشیده‌اند. رینگ‌های ۱۸ اینچی آلیاژی با طرح دورنگ نیز این مجموعه را تکمیل می‌کنند. در داخل کابین، فضایی تاریک و اسپرت با دوخت‌های قرمز، تریم‌های ویژه، فرمان و دسته‌دندهٔ چرمی و صندلی‌هایی با روکش جیر برای جلوگیری از لغزش سرنشینان، خودنمایی می‌کند.

تغییرات فنی هوندا HR-V RS

تغییرات نسخهٔ RS تنها به ظاهر محدود نمی‌شود و مهندسان هوندا با کاهش ارتفاع سیستم تعلیق و کالیبراسیون مجدد فرمان برقی، به دنبال دستیابی به پاسخی تیزتر و مستقیم‌تر در رانندگی بوده‌اند اما این کاهش ارتفاع یک مزیت جانبی و بسیار کاربردی برای مشتریان ژاپنی به همراه دارد و ارتفاع کلی خودرو را از ۱,۵۸۰ میلی‌متر به ۱,۵۴۵ میلی‌متر کاهش داده است. به گفتهٔ هوندا، همین تغییر به ظاهر کوچک باعث می‌شود تا این شاسی‌بلند به‌راحتی در پارکینگ‌های مکانیزهٔ چندطبقهٔ ژاپن که محدودیت ارتفاع دارند، جای بگیرد.

هوندا HR-V RS

همانند سایر مدل‌های RS هوندا، در این نسخه خبری از افزایش قدرت نیست. پیشرانهٔ هیبریدی e:HEV از ترکیب یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری با دو موتور الکتریکی تشکیل شده که مجموعاً قدرتی معادل ۱۲۹ اسب بخار و گشتاور ۲۵۳ نیوتن متر تولید می‌کنند. این مدل در هر دو نسخهٔ دیفرانسیل جلو و چهارچرخ محرک عرضه می‌شود. این مشابه همان قوای محرکه‌ای است که در نمونه‌های وارداتی به ایران می‌بینیم. فروش هوندا وزل e:HEV RS از ماه اکتبر در ژاپن آغاز خواهد شد. قیمت نسخهٔ دیفرانسیل جلو از ۳,۷۴۸,۸۰۰ ین (حدود ۲۵,۵۰۰ دلار) و نسخهٔ چهارچرخ محرک از ۳,۹۶۸,۸۰۰ ین (حدود ۲۷,۰۰۰ دلار) شروع می‌شود.

هوندا HR-V RS

همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، هوندا HR-V توسط شرکت آذریوردسال به ایران وارد شده است. این شرکت نسخه هیبریدی کراس‌اوور هوندا را وارد کرده که با نام e:HEV شناخته می‌شود و از نوع محرک جلو است.

source

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.