دیدگاه‌ها برای اولین فریم آلومینیومی یک‌ تکه جهان روی بی‌وای‌دی یانگ وانگ U8L رونمایی شد بسته هستند

اولین فریم آلومینیومی یک‌ تکه جهان روی بی‌وای‌دی یانگ وانگ U8L رونمایی شد

شرکت چینی هانتک برای اولین‌ بار در جهان یک فریم بزرگ آلومینیومی را به‌ صورت یک‌ تکه و با روش ریخته‌گری تحت فشار پایین ساخته است. این فریم روی شاسی بلند لوکس بی‌وای‌دی یانگ وانگ U8L قرار گرفته و به تازگی رونمایی شده است. فریم جدید هانتک از یک قطعه آلومینیوم ساخته شده و دیگر

کد خبر : 120088
تاریخ انتشار : جمعه 5 دسامبر 2025 - 17:13

شرکت چینی هانتک برای اولین‌ بار در جهان یک فریم بزرگ آلومینیومی را به‌ صورت یک‌ تکه و با روش ریخته‌گری تحت فشار پایین ساخته است. این فریم روی شاسی بلند لوکس بی‌وای‌دی یانگ وانگ U8L قرار گرفته و به تازگی رونمایی شده است.

فریم جدید هانتک از یک قطعه آلومینیوم ساخته شده و دیگر مثل قبل از ده‌ها تکه جداگانه تشکیل نمی‌شود. این موضوع باعث می‌شود سازه قوی‌تر و خط تولید ساده‌تر شود.

اندازه بزرگ این فریم بی‌وای‌دی یانگ وانگ U8L

این فریم سطحی حدود 4.2 متر مربع دارد و ضخامت دیواره آن بین 4 میلی‌ متر تا 50 میلی‌ متر تغییر می‌کند. چنین اختلاف ضخامت بزرگی تا امروز در هیچ فریم یک‌ تکه‌ای ساخته نشده بود.

در فریم‌های معمولی، بخش‌های جوش‌ خورده به عنوان نقاط ضغیف شناخته می‌شوند. اما این فریم چون یک‌ تکه است، چنین مشکلاتی ندارد و استحکام کلی بدنه بیشتر می‌شود.

ساخت چنین قطعه بزرگی مشکلات زیادی داشته است و اما تیم هانتک بعد از چند سال تحقیق توانست این چالش‌ها را حل کند و به ساخت یک فریم کامل برسد. به‌ دلیل یکپارچه بودن سازه، در تصادف‌ها امنیت بیشتر به وجود می‌آید و دوام بالاتر خواهد بود.

بی‌وای‌دی یانگ وانگ U8L

نقش بی‌وای‌دی یانگ وانگ U8L در این پروژه

خودرو بی‌وای‌دی یانگ وانگ U8L که امسال معرفی شده بود، یک شاسی بلند بزرگ و لوکس است که روی پلتفرم e4 ساخته شده و از موتور 2.0T، چهار موتور برقی و باتری 55.53 کیلو وات ساعت استفاده می‌کند. قدرت مجموع آن 1180 اسب بخار، گشتاور 1520 نیوتن متر و برد ترکیبی 1160 کیلومتر است.

این خودرو امکانات زیادی دارد، از 13 حالت رانندگی، سیستم کمک‌ راننده چشم خدا و 32 بلندگو گرفته تا پانوراما، یخچال و 14 ایربگ همگی در کابین حضور دارند. صدای داخل کابین در سرعت 120 کیلومتر بر ساعت فقط 64.6 dB است.

 این فناوری می‌تواند روش ساخت فریم خودروهای بزرگ را تغییر دهد و یک قدم مهم برای صنعت آلومینیوم‌ریزی چین باشد. هانتک با خودروسازانی مثل بی وای دی، نیو، هونگچی و دانگ فنگ لانتو همکاری دارد و احتمال می‌رود این نوع فریم در مدل‌های بیشتری مورد استفاده قرار بگیرد.

source

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.