باز هم تمجید کمپانی چینی توسط مدیرعامل فورد؛ جیم فارلی شیائومی را اپل صنعت خودرو توصیف کرد
منتشر شده در 16 آذر 1404 ساعت 16:00 جیم فارلی مدیرعامل فورد، تاکنون بارها به تمجید خودروسازان چینی به ویژه شیائومی پرداخته است. وی برای شناخت بهتر رقبای قدرتمند خود در بازار خودروهای برقی، روش متفاوتی را انتخاب کرده و این روزها برای تردد روزانه از یک دستگاه شیائومی SU7 استفاده میکند. آقای فارلی اعتقاد
منتشر شده در 16 آذر 1404 ساعت 16:00

جیم فارلی مدیرعامل فورد، تاکنون بارها به تمجید خودروسازان چینی به ویژه شیائومی پرداخته است. وی برای شناخت بهتر رقبای قدرتمند خود در بازار خودروهای برقی، روش متفاوتی را انتخاب کرده و این روزها برای تردد روزانه از یک دستگاه شیائومی SU7 استفاده میکند. آقای فارلی اعتقاد دارد تجربه دیجیتالی SU7 تا حد زیادی مشابه محصولات اپل است و نشان میدهد چرا خودروسازان چینی با چنین سرعتی در حال پیشرفت هستند.
فارلی در گفتوگویی با روزنامه آرژانتینی La Nación گفته:
«شیائومی واقعاً من را شگفتزده کرد. تعجبی ندارد که آنها این قدر موفق شدهاند؛ آنها اپلِ چین هستند. وقتی وارد خودرو میشوید، لازم نیست گوشی را متصل کنید، چون خودرو شما را به صورت خودکار شناسایی میکند. سیستم تشخیص چهره و دستیار هوش مصنوعی داخل خودرو دارد و با فشردن یک دکمه از صفر تا صد را در سه ثانیه طی میکند. حس و حال این خودرو مثل پورشه تایکان است.»
مهندسی معکوس فورد از پنج خودروی چینی
فارلی میگوید پس از سفر سال گذشته به چین، از مدیران فورد خواسته پنج خودروی برتر الکتریکی این کشور را انتخاب کنند. این خودروها با هواپیما به شیکاگو منتقل شده و سپس از آنجا به مقر فورد در دیربورن میشیگان انتقال پیدا کردهاند. اکنون خود فارلی و اعضای مدیریت ارشد فورد، هر روز با این خودروهای چینی رانندگی میکنند تا «رقیب واقعی» را از نزدیک بشناسند.
آقای فارلی تأکید میکند: «فورد ژاپن را از دست داد، کرهجنوبی را از دست داد، اما حق ندارد چین را از دست بدهد. پیام من به تیم این است: وقتی مدیرعامل رقابت با چین را جدی میگیرد، کل شرکت باید جدی بگیرد.»

اعتراف صریح: فورد ۲۵ سال عقبتر از رقباست
این اولین بار نیست که مدیرعامل فورد به برتری خودروسازان چینی اشاره میکند. او پیشتر گفته بود پس از استخدام داگ فیلد مهندس سابق تسلا مدل ۳ و از اعضای پروژه خودروی اپل، مشخص شد که فورد در زمینههای مهم فناوری حدود ۲۵ سال عقب است.
فارلی در این باره توضیح داده:
«داگ به من گفت: جیم، سیستم انتشار قطعات، معماری فناوری اطلاعات و ابزارهای طراحی CAD فورد ۲۵ سال عقب هستند. با این ابزارها نمیتوانید با بی وای دی رقابت کنید. شما به تخصص واقعی نیاز دارید.»
رویکرد جدید مدیرعامل فورد نشان میدهد خودروسازان غربی بیش از همیشه از سرعت پیشرفت فناوری در چین نگران شدهاند؛ پیشرفتی که حتی قبل از ورود گسترده خودروهای چینی به بازار آمریکا، موجی از هشدارها و بازنگریها در شرکتهای بزرگ خودروسازی ایجاد کرده است.
source
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.





ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0