نسخه جدید چری آریزو ۸ پرو با موتور توربوشارژ ۲۵۷ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتنمتر معرفی شد!
شرکت چری به تازگی یک تریم جدید از سدان کامپکت خود یعنی آریزو ۸ پرو را برای مدل سال ۲۰۲۵ به بازار معرفی کرده است. این تریم تازه که با نام 400TGDI DCT Luxury شناخته میشود، با افزایش نسبتا جزئی در توان خروجی موتور و البته یک قیمتگذاری جدید عرضه میگردد. قیمت رسمی اعلام شده
شرکت چری به تازگی یک تریم جدید از سدان کامپکت خود یعنی آریزو ۸ پرو را برای مدل سال ۲۰۲۵ به بازار معرفی کرده است. این تریم تازه که با نام 400TGDI DCT Luxury شناخته میشود، با افزایش نسبتا جزئی در توان خروجی موتور و البته یک قیمتگذاری جدید عرضه میگردد. قیمت رسمی اعلام شده برای خرید این خودرو، از ۱۳۲,۹۰۰ یوان آغاز میشود که تقریبا معادل ۱۸,۸۰۰ دلار آمریکا است.
طراحی خارجی و ابعاد بدنه
طراحی بدنه خارجی در تریم جدید، شباهت بسیار زیادی به نسخه قبلی با موتور ۲.۰ لیتری توربو دارد و در این بخش شاهد تغییرات بنیادین نبودهایم. در نمای جلوی خودرو، همچنان از همان جلوپنجره شش ضلعی استفاده شده که با یک شبکه داخلی لانهزنبوری مشکی و تزئینات کرومی در بخش پایینی سپر، ظاهری جذاب و اسپرت دارد.
در بخش عقب خودرو، ساختار چراغها که در کل عرض بدنه امتداد دارند، حفظ شده است. این طراحی با یک سیستم اگزوز چهارگانه تکمیل میشود که شامل دو لوله اگزوز در هر طرف است که ظاهر خوبی به خودرو میبخشد. یکی از تغییرات ظریف در این مدل جدید، به روز رسانی نشانگذاری (بج) سمت راست عقب خودرو است که از عبارت “390T” به “400T” تغییر یافته است تا نشاندهنده گشتاور بالاتر موتور باشد.
ابعاد کلی این خودروی سدان بدون هیچ تغییری باقی ماندهاند: طول خودرو ۴۸۰۰ میلیمتر، عرض آن ۱۸۴۳ میلیمتر، ارتفاع ۱۴۶۹ میلیمتر و فاصله محوری آن ۲۷۹۰ میلیمتر است. این تریم جدید، گزینههایی برای رینگهای ۱۷ اینچی و ۱۸ اینچی را به مشتریان ارائه میدهد. در برخی تصاویر منتشر شده از خودرو، میتوان کالیپرهای ترمز قرمز رنگ را در ترمزهای جلو و عقب مشاهده کرد که جلوهای اسپرت به ظاهر خودرو بخشیدهاند.
مشخصات فنی پیشرانه
در قلب این سدان جدید، یک موتور توربوشارژ قدرتمند قرار گرفته است که توانایی تولید ۱۹۲ کیلووات (معادل تقریبی ۲۵۷ اسب بخار) قدرت و ۴۰۰ نیوتنمتر گشتاور را دارد. این پیشرانه نیروی خود را از طریق یک گیربکس دوکلاچه (DCT) به چرخها منتقل میکند. این موتور جدید یک افزایش جزئی در خروجی موتور نسبت به نسخه قبلی را به ارمغان آورده و به خوبی نشان میدهد که چری همچنان بر روی ارائه عملکرد بهتر در این سدان تمرکز کرده است.
جایگاه رقابتی و آمار فروش
در میان محصولات برند چری، مدلهای آریزو ۸ پرو با موتور ۲.۰ لیتری توربو، مستقیما با خودروهایی از جمله گکAion Yingbao R که قیمت آن از ۱۳.۸ میلیون یوان (حدوداً ۱,۹۵۰ دلار آمریکا) شروع میشود، و همچنین Lynk & Co 03 2.0T که قیمت پایهای آن ۱۵.۶۸ میلیون یوان (حدودا ۲,۲۲۰ دلار آمریکا) است، رقابت میکنند.
بر اساس آمار منتشر شده، سری خودروهای آریزو ۸ توانستهاند در ماه آبان و اوایل آذر ماه ۱۴۰۴ (نوامبر ۲۰۲۵)، مجموع فروش ۱۱,۷۷۵ دستگاه را به ثبت برسانند که نشاندهنده استقبال خوب بازار از این سدان است.
مدل بهروز شده 400TGDI DCT Luxury با حفظ طراحی بیرونی و چیدمان داخلی مدل قبلی و همزمان با ارائه یک افزایش کوچک در توان خروجی موتور، توانسته است جایگاه بازار خود را در بخش سدانهای کامپکت به خوبی حفظ کند و یک گزینه رقابتی قوی باقی بماند. نظر شما در خصوص این تریم جدید چیست و آیا مایل به عرضه این نسخه در بازار کشور هستید؟ نظرات ارزشمند خود را از طریق بخش دیدگاهها با ما و کاربران چرخان به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط:
- فونیکس آریزو ۸ پلاگین هیبرید رسماً به بازار عرضه شد
- نسل جدید چری آریزو 8 (فونیکس Z8) در ایران ديده شد
- طرح خانواده چری آریزو 8 (فونیکس Z8) جدید در ایران ثبت شد
source
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.






ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0