چانگان به دنبال خلق ماشین رویایی؛ خیز بلند اژدهای چینی برای تسخیر بازار اروپا!
شرکت خودروسازی چینی چانگان (Changan) که اخیرا فعالیت خود را در بازار بریتانیا آغاز کرده است، در حال بررسی ساخت یک ماشین رویایی و منحصربهفرد است تا از این طریق بتواند اعتبار و شهرت برند خود را در قاره اروپا تقویت کند. همزمان با گسترش فعالیتهای این شرکت بزرگ در کشورهای اروپایی و بریتانیا، وجود
شرکت خودروسازی چینی چانگان (Changan) که اخیرا فعالیت خود را در بازار بریتانیا آغاز کرده است، در حال بررسی ساخت یک ماشین رویایی و منحصربهفرد است تا از این طریق بتواند اعتبار و شهرت برند خود را در قاره اروپا تقویت کند. همزمان با گسترش فعالیتهای این شرکت بزرگ در کشورهای اروپایی و بریتانیا، وجود یک خودروی شاخص و پرچمدار – که احتمالا یک مدل جیتی (GT) جذاب و جسورانه خواهد بود – میتواند کمک شایانی به شناخته شدن هرچه بیشتر این نام تجاری کند.
این شرکت که تحت حمایت دولت چین فعالیت میکند، ریشههایی بسیار قدیمی دارد که به صنایع اسلحهسازی در دهه ۱۲۴۰ خورشیدی (دهه ۱۸۶۰ میلادی) بازمیگردد. چانگان بعدها در دهه ۱۳۳۰ خورشیدی شروع به تولید خودروهای جیپ تحت لیسانس کرد و در نهایت از دهه ۱۳۶۰ خورشیدی، توسعه و تولید مدلهای اختصاصی خود را آغاز نمود. جالب است بدانید که این شرکت از سال ۱۳۸۹ خورشیدی، یک مرکز تحقیق و توسعه فعال در کشور بریتانیا داشته است.

در حال حاضر، چانگان در فرایند ورود رسمی به بازار خردهفروشی بریتانیا قرار دارد و این کار را با عرضه کراساوور الکتریکی دیپال اس۰۷ (Deepal S07) آغاز کرده است؛ خودرویی که بهزودی برادر کوچکترش یعنی مدل دیپال اس۰۵ نیز به آن ملحق خواهد شد.
کلاوس زیسیورا، مدیر بخش طراحی چانگان در گفتوگویی با رسانه Autocar بیان کرد: «خودروها در واقع ماشینهای آزادی و ماشینهای رویایی هستند؛ چقدر این موضوع عالی است؟ بیایید این ویژگی را جشن بگیریم.»
زمانی که از او پرسیده شد آیا چانگان قصد دارد ماشین رویایی مخصوص به خود را بسازد یا خیر، او پاسخ داد: «بله. منتظر باشید و خواهید دید.»
اگرچه زیسیورا تمایلی نداشت که وارد جزئیات دقیق شود، اما این احتمال وجود دارد که خودروی جدید از کانسپت «VIIA» که در سال ۱۴۰۲ (۲۰۲۳ میلادی) معرفی شد، الهام بگیرد. این کانسپت، یک خودروی جیتی سه نفره با ظاهری بسیار جذاب و اسپرت بود که تاکنون اسپرتترین مدل نمایش داده شده توسط چانگان محسوب میشود. با توجه به سرعت بالای توسعه محصول در صنعت خودروی چین، یک دوره توسعه دو تا سه ساله برای تبدیل این کانسپت به واقعیت، کاملا منطقی به نظر میرسد.
زیسیورا همچنین چندین سرنخ درباره مسیری که چانگان ممکن است در پیش بگیرد ارائه کرد. او هنگام بحث درباره سه زیربرند اصلی این شرکت (یعنی آواتر، دیپال و نِوو)، برند دیپال (Deepal) را برجسته کرد و گفت که این برند با «رویکرد عملکردی و پرفورمنس»، مشتریان جوانتر را به خود جذب میکند. طبیعتا چنین ویژگیهایی برای ساخت یک خودروی برندساز، مانند یک ماشین اسپرت تمامعیار، بسیار مناسب هستند.
تا به امروز، برند دیپال پنج مدل را در سطح جهانی عرضه کرده است: مدلهای S05، S07 و S09 که همگی با استانداردهای رایج کراساوورهای اروپایی مطابقت دارند، سدان L07 و مدل G318 که یک خودروی چهارچرخ محرک (4×4) سنتیتر محسوب میشود.
با این حال، زیسیورا با نگاهی به آینده گفت: «در مسیر پیش رو، چیزهای بسیار بیشتری در راه است که فکر میکنم باعث میشود ما جامعه بزرگی از مشتریان را پیدا کنیم.»
زیسیورا با اشاره خاص به موضوع «ماشینهای رویایی» افزود: «در این لحظات سرنوشتساز، بهویژه در گروههای خودروسازی بزرگ، شما به عنوان یک طراح باید مطمئن شوید که شرکت را به سمت نابودی و فراموشی هدایت نمیکنید، زیرا اگر اشتباه کنید، در نهایت همه چیز خراب میشود. این اتفاقی است که نباید رخ دهد.»
نظر شما در خصوص گروه خودروسازی چری چیست و چه انتظاری از خودرو رویایی این شرکت دارید؟ نظرات ارزشمند خود را از طریق بخش دیدگاهها با ما و کاربران چرخان در میان بگذارید.
مطالب مرتبط:
- چانگان، اولین خودروساز مستقل چینی با تولید ۳۰ میلیون خودرو
- خریداری کارخانه هیوندای توسط دیپال چانگان
- چانگان Nevo A06 با برد دو هزار کیلومتری و شارژ ۱۲ دقیقهای رونمایی شد
source
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.






ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0