دیدگاه‌ها برای بررسی فناوری هیبریدی DM-i در BYD Qin L؛ نقطه قوت اصلی محصول تیگارد بسته هستند

بررسی فناوری هیبریدی DM-i در BYD Qin L؛ نقطه قوت اصلی محصول تیگارد

در بین خودروهای وارداتی مختلفی که توسط شرکت‌های متعدد به کشور وارد شده، BYD Qin L محصول تیگارد موتور یکی از برجسته‌ترین مدل‌ها به‌حساب می‌آید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این خودرو که آن را از رقبا متمایز می‌کند، برخورداری از قوای محرکه پلاگین‌هیبریدی پیشرفته بی‌وای‌دی است. این قوای محرکه که با نام DM-i (مخفف Dual

کد خبر : 122183
تاریخ انتشار : جمعه 19 دسامبر 2025 - 9:46

در بین خودروهای وارداتی مختلفی که توسط شرکت‌های متعدد به کشور وارد شده، BYD Qin L محصول تیگارد موتور یکی از برجسته‌ترین مدل‌ها به‌حساب می‌آید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این خودرو که آن را از رقبا متمایز می‌کند، برخورداری از قوای محرکه پلاگین‌هیبریدی پیشرفته بی‌وای‌دی است. این قوای محرکه که با نام DM-i (مخفف Dual Mode intelligent) شناخته می‌شود، یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های پلاگین‌هیبریدی BYD است که از سال ۲۰۲۱ معرفی شد.

BYD Qin L تیگارد

سیستم DM-i بی‌وای‌دی در حال حاضر در نسل پنجم خود قرار دارد که آن را به اوج کارایی رسانده است. Qin L یکی از اولین خودروهای BYD بود که به نسل پنجم قوای محرکه DM-i مجهز شد. تمرکز اصلی این سیستم روی مصرف سوخت فوق‌العاده پایین و رانندگی الکتریکی طولانی است، درحالی‌که قدرت قابل قبولی ارائه می‌دهد. BYD Qin L یکی از بهترین نمونه‌های کاربرد این فناوری است که با مصرف سوخت ادعایی حدود ۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و برد کلی بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر، رقبای ژاپنی مثل تویوتا کمری هیبرید را به چالش می‌کشد.

BYD Qin L تیگارد

شیوه عملکرد قوای محرکه DM-i در BYD Qin L

DM-i اساساً یک سیستم هیبریدی سری-موازی هوشمند است اما رانندگی الکتریکی زا در اولویت دارد. موتور بنزینی ۱٫۵ لیتری تنفس طبیعی که با چرخه اتکینسون کار می‌کند، عمدتاً نقش ژنراتور را بازی می‌کند و مستقیماً چرخ‌ها را به حرکت درنمی‌آورد مگر در سرعت‌های بالا یا وقتی باتری خالی است. موتور الکتریکی اصلی که روی محور جلو نصب شده، مسئول رانندگی روزمره است و قدرت را مستقیم به چرخ‌ها می‌رساند. در نسل پنجم سیستم DM-i که در BYD Qin L استفاده شده، موتور بنزینی بازده حرارتی رکوردشکن ۴۶ درصدی دارد که بالاترین بازدهی در جهان برای موتورهای تولید انبوه محسوب می‌شود.

BYD Qin L تیگارد

گیربکس اختصاصی E-CVT (بدون تسمه، با کلاچ‌های هوشمند) نیز وظیفه انتقال نیرو به شکل بهینه را بر عهده دارد. سیستم در حالت‌های EV (تمام الکتریکی)، HEV سری (بنزینی فقط ژنراتور) و HEV موازی (هر دو موتور باهم) کار می‌کند و کامپیوتر مرکزی همیشه بهینه‌ترین حالت را انتخاب می‌کند. Qin L به باتری 15.8 کیلووات ساعتی بلید BYD با ترکیب فسفات آهن لیتیوم مجهز است که امکان پیمودن تا 120 کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی فراهم می‌کند. وقتی باتری خالی شود نیز مصرف سوخت به حدود 3 تا 3.8 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد.

BYD Qin L تیگارد

مزایای قوای محرکه DM-i

مصرف سوخت بسیار پایین (حتی پایین‌تر از بسیاری هیبریدی‌های ژاپنی)، برد الکتریکی مناسب برای استفاده شهری، قدرت خوب برای سبقت‌گیری و رانندگی پویا و ایمنی بالای باتری بلید بدون خطر آتش‌سوزی از مزیت‌های قوای محرکه DM-i بی‌وای‌دی است که در Qin L می‌بینیم.

source

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.