حدود سه سال پیش در اواخر بهمن 1401، شرکت ایستا موتور ارس از شاسیبلندی بنام لئو MX8 رونمایی کرد که درواقع همان نیسان ترا با نام و طراحی متفاوت بود. هرچند در تابستان 1402 خبر آغاز مونتاژ این خودرو منتشر شد و حتی نمونههایی از آن با پلاک گذر موقت دیده شدند اما به دلیل مشکلاتی، خبری از عرضه MX8 نشد. در همین بین، نیسان ترا توسط شرکت مانیان خودرو از زیرمجموعههای پرشیا خودرو در کشورمان روی خط مونتاژ رفت و راهی بازار شد درحالیکه لئو MX8 تقریباً فراموش شده بود.
حال اما پس از مدتها بیخبری، شرکت ایستا موتور ارس سرانجام پس از نزدیک به سه سال، اولین شرایط فروش این خودرو را اعلام کرده که حالا با نام ترا MX8 شناخته میشود. این طرح فروش با استقبال بالایی مواجه شده و خیلی زود تکمیل شده است. یکی از مهمترین تفاوتهای ترا MX8 با ترا مانیان خودرو، طراحی نمای جلو است. ترا مانیان خودرو از همان ظاهر قدیمی سال 2018 استفاده میکند اما شاسیبلند ایستا موتور ارس در جلو نمای جدیدتری با جلوپنجره بزرگتر و چراغهای متفاوت دارد.
علاوه بر این، ترا MX8 به هفت ایربگ شامل جلو، جانبی، پردهای و زانوی راننده مجهز است درحالیکه ترا مانیان خودرو فقط دو ایربگ جلو دارد. یکی دیگر از برتریهای این خودرو نیز برخورداری از فناوری کمکراننده سطح دو است که در رقیب وجود ندارد. همچنین این شاسیبلند مونتاژی با نمایشگر لمسی 10 اینچی عمودی به خریداران تحویل داده خواهد شد درحالیکه نمایشگر نمونه مانیان خودرو به شکل افقی است.
مشخصات فنی نیسان ترا MX8
ترا MX8 در قوای محرکه تفاوتی با رقیب خود ندارد و از همان پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربو GDI میتسوبیشی با 228 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور استفاده میکند. نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس هفت سرعته ZF به هر چهارچرخ منتقل میشود. سیستم انتقال قدرت 4WD با حالتهای 2H، 4H، 4L مناسب برای هر نوع مسیر، قفل دیفرانسیل سهگانه با قابلیت عبور از مسیرهای سخت با ایمنی بیشتر و سیستم تعلیق حرفهای دو جناغی و پنج اتصالی عقب هم از دیگر ویژگیهای این خودرو هستند.
قیمت نیسان ترا MX8
ترا MX8 با قیمت علیالحساب چهار میلیارد و 200 میلیون تومان از سوی شرکت ایستا موتور ارس عرضه شد و با توجه به استقبال بالا و پر شدن ظرفیت فروش، احتمالاً بهزودی دوباره شاهد ارائه شرایط فروش این شاسیبلند آفرودی خواهیم بود.







ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0