تست پرفروش ترین خودرو برقی بازار ایران ؛ نسخه فول ID.4 چه مشخصاتی دارد؟
ID.4 با عرضه نسبتا زیادی که داشته حالا لقب پرفروش ترین خودرو برقی بازار ایران را یدک می کشد و ما در این قسمت به بررسی این خودرو پرداخته ایم. با آغاز دور جدید واردات در کشور، زمینه ای فراهم شد تا برای اولین بار خودروهای برقی هم به ایران بیایند. اگرچه از همان ابتدا
ID.4 با عرضه نسبتا زیادی که داشته حالا لقب پرفروش ترین خودرو برقی بازار ایران را یدک می کشد و ما در این قسمت به بررسی این خودرو پرداخته ایم.
با آغاز دور جدید واردات در کشور، زمینه ای فراهم شد تا برای اولین بار خودروهای برقی هم به ایران بیایند. اگرچه از همان ابتدا انتقادهای زیادی به نبود زیراسخت های کافی برای این خودروها مطرح بود اما برقی هایی که برند شناخته شده ای داشتند و به نوعی اصیل به حساب می آمدند، خیلی زود جایگاه خودرو را در بازار کشور پیدا کردند و حالا حتی بازار داغی دارند. یکی از خودروهایی که در تعداد نسبتا بالا وارد شد و اتفاقابازار هم روی خوش به آن نشان داد، فولکس واگن ID.4 بود که به عنوان یک کراس اوور تمام برقی غیر چینی توانست جایگاه خوبی در بازار کشور داشته باشد. فولکس واگن ID.4 پرفروش ترین برقی بازار ایران است و تا به حال در سه تیپ مختلف وارد شده است. تیپ پایه از ID.4 تیپ پیور نام دارد و دو تیپ قوی تر و البته فول تر، پیور پلاس و پرو نام دارند. خودروسازان راین در دور جدید واردات اقدام به عرضه دو تیپ فول یعنی پیور پلاس و پرو کرده است و ما در این قسمت تیپ پیور پلاس را بررسی کرده ایم. در ادامه نگاهی به مشخصات این تیپ و تفاوتش با تیپ های دیگر خواهیم داشت.

رسانه آخرین خودرو بیشترین تعداد ویدیوهای تخصصی معرفی و تست خودروهای جدید در ایران را دارد و در این قسمت به سراغ فولکس واگن ID.4 تیپ پیور پلاس رفته است. در حال حاضر شما می توانید ویدیوی تست و بررسی فولکس واگن ID.4 را از آپارات، یوتیوب و فیلم نت به صورت رایگان تماشا کنید.
مشخصات فنی فولکس واگن ID.4 پیور پلاس
همانطور که اشاره شد، از ID.4 سه تیپ در بازار ایران داریم که شرکت خودروسازان راین نسخه های فول تر و قوی تر را عرضه می کند. در تیپ پایه از ID.4 یک پیشرانه تمام برقی سوار بر محور عقب است که توان تولید ۱۶۸ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. پک باتری در این نسخه ۵۵.۷ کیلووات ساعتی است که با هر بار شارژ کامل آن می توان مسافت ۴۰۰ کیلومتر را در شرایط استاندارد پیمود.

اما نسخه ای که آخرین خودرو بررسی کرده است تیپ پیور پلاس است که از نظر فنی تفاوتی با فول ترین نسخه یعنی پرو ندارد. در این نسخه پیشرانه برقی قوی تر عمل می کند و خروجی ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. پک باتری در این نسخه ۸۴.۸ کیلووات ساعتی است که با هر بار شارژ آن می توان مسافت ۶۰۰ کیلومتر را در شرایط استاندارد پیمود. پس نسخه های پیور پلاس و پرو خودروسازان راین هم قوی تر هستند و هم پیمایش استاندارد بالاتری دارند.

کابین و امکانات
در داخل کابین همان طراحی جدید نشان فولکس واگن را داریم که حتی در محصولات بنزینی اش هم دیده می شود اما در این خودرو طراحی مدرن تر و البته مینیمال تر به نظر می رسد. کلاستر دیجیتال کوچک طراحی شده و صفحه نمایش مالتی مدیا در وسط است که بیشتر امکانات هم از همین صفحه تنظیم می شود و دکمه های فیزیکی در کمترین حالت ممکن طراحی شده اند.

در تیپ پیور پلاس امکاناتی نظیر امکان تغییر انیمیشن چراغ ها، فناوری IQ لایت، کرنر لایت، گرم کن فرمان، در صندوق عقب برقی، ۶ کیسه هوای ده نقطه ای، کروز کنترل تطبیقی، رادار خط خوان، سیستم کنترل کشش و پایداری، هشدار برخورد از جلو، تابلوخوان، ترمز پارک برقی، اتوهلد، ورود بدون کلید، تهویه اتوماتیک دوکاناله، صندلی های برقی جلو، شیشه دودی عقب، سنسور نور و باران و استارت دکمه ای دیده می شود. در فول ترین تیپ یعنی پرو، که توسط خودروسازان راین عرضه می شود و می توان امکانات دیگری نظیر دوربین ۳۶۰ درجه، حافظه صندلی، ماساژور صندلی، گرم کن صندلی، سقف پانورامیک، رادار نقطه کور، سیستم کمکی تغییر لاین، شارژر وایرلس و نورپردازی کابین را هم دید.






















source
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.





ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0