فوتون تونلند V9-L مدل 2026 غول دوستداشتنی چینی
شاید تا به حال اسم فوتون تونلند (Foton Tunland) را نشنیده باشید، اما این پیکاپ غولپیکر چینی با قیمتی که نفس را در سینه حبس میکند، آمده تا بازار را حسابی تکان دهد. وقتی برای اولین بار این وانت را دیدم، یاد خودروهای بزرگ آمریکایی افتادم. اما وقتی فهمیدم که قیمتش فقط یک سوم یک
شاید تا به حال اسم فوتون تونلند (Foton Tunland) را نشنیده باشید، اما این پیکاپ غولپیکر چینی با قیمتی که نفس را در سینه حبس میکند، آمده تا بازار را حسابی تکان دهد. وقتی برای اولین بار این وانت را دیدم، یاد خودروهای بزرگ آمریکایی افتادم. اما وقتی فهمیدم که قیمتش فقط یک سوم یک رم ۱۵۰۰ است، تعجب همگان را برانگیختم!
این ماشین چقدر میارزد؟ ارزان است یا با ارزش؟
فوتون تونلند با ابعادی شبیه به پیکاپهای بزرگ آمریکایی، قیمتی دارد که باورش سخت است. در حال حاضر، این وانت در چهار مدل عرضه میشود:
- V7-C 4×2: از ۳۹,۹۹۰ دلار
- V7-C 4×4: از ۴۲,۹۹۰ دلار
- V9-L 4×4: از ۴۵,۹۹۰ دلار
- V9-S 4×4: از ۴۹,۹۹۰ دلار
نکته جالب اینجاست که فوتون دو نوع طراحی متفاوت با سیستم تعلیق عقب مختلف ارائه داده است. مدلهای V7 با سیستم تعلیق تیغهای (leaf-sprung) در عقب، ظرفیت حمل بار بیشتری دارند و برای کسانی که به دنبال کارایی هستند عالی هستند. اما مدلهای V9، که من تست کردم، سیستم تعلیق چند اتصالی پیشرفتهتری با فنرهای کویل دارند که سواری نرمتری ارائه میدهد.
فوتون تونلند جدید
بدون شک، در مقایسه با وانتهای قدیمیتر بازار که قیمتی بیشتر دارند، امکانات کمتری ارائه میدهند و از نظر ابعاد هم کوچکتر هستند، تونلند یکه تاز میدان است. این وانت به عنوان یک جایگزین جسورانه برای غولهای بازار مطرح شده و با قیمتی کمتر از سه وانت از این دست، میتوانید یک عدد از آنها را بخرید و تازه کلی هم پول اضافه میآید! حتی در مقایسه با گزینههای چینی دیگر مانند GWM Cannon Alpha، ام جی U9 یا LDV Terron 9، باز هم فوتون مقرون به صرفهتر است.
اما نکتهای که از همان اول توجه من را جلب کرد، کیفیت رنگ بدنه بود. مثل پوست پرتقال بود و انگار پنلهای بدنه به استحکام برخی دیگر از وانتها نبودند. شاید این همان جایی باشد که هزینه را کاهش دادهاند.
فضای داخلی: فراتر از انتظار!
وقتی وارد فوتون تونلند میشوید، حس میکنید سوار ماشینی گرانتر از قیمتش شدهاید. صفحه نمایش دیجیتال ۱۲.۳ اینچی اطلاعات زیادی را نمایش میدهد و صفحه نمایش لمسی ۱۴.۶ اینچی با پشتیبانی از Apple CarPlay و Android Auto بیسیم، امکانات خوبی را ارائه میدهد.
البته، نرمافزار کمی ایراد داشت. گاهی اوقات صفحه نمایش کند میشد و یا واکنشهای گنگی نشان میداد. به نظر میرسد پردازنده آن کمی ضعیف است و نمیتواند همه خواستههای صفحه نمایش را همزمان مدیریت کند. اما دوربین ۳۶۰ درجه با کیفیت عالی و نمایشگرهای مختلف، کار را برای پارک کردن و مانور دادن راحت کرده است.
کنترلهای تهویه مطبوع با دکمههای فیزیکی، واقعاً عالی هستند، اما روکش براق آنها در نور بازتاب ایجاد میکند و گاهی دیدن آیکونها را سخت میکند. شارژر بیسیم گوشی، دریچههای هوای بزرگ و کنترلهای فیزیکی برای سیستمهای آفرود مانند قفل دیفرانسیل و انتخابگر ۴WD، از دیگر امکانات داخلی هستند.
فضای عقب هم با وجود ابعاد بزرگ ماشین، خیلی هم سرراست نیست. اما برای سرنشینان بزرگسال هم قد من (۱۸۲ سانتیمتر) فضای کافی برای زانو و پا وجود دارد و تا چند اینچ فضای بالای سر هم هست. امکاناتی مثل نورپردازی سقفی، جیبهای نقشه، نگهدارنده بطری در دربها و سیستم تهویه برای سرنشینان عقب، کار را برای مسافرت لذتبخشتر میکند.
کفی بار: غولپیکر و کاربردی
کفی بار با پوشش اسپری مقاوم، ابعادی بسیار کاربردی دارد: ۱۵۷۷ میلیمتر طول، ۱۶۵۰ میلیمتر عرض و ۱۲۴۰ میلیمتر فاصله بین چرخها، که برای قرار دادن پالتهای استاندارد استرالیا ایدهآل است. همچنین با نقاط اتصال متعدد، بارگیری و تخلیه بار را آسان میکند.
مشخصات فنی: قلبی توانا با کمی احتیاط!
تونلند از یک موتور ۲ لیتری توربودیزل با سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی استفاده میکند. این موتور که با همکاری کامینز، غول سازنده موتورهای دیزل، توسعه یافته، به دوام بالا شهرت دارد. با توان ۱۲۰ کیلووات و گشتاور ۴۵۰ نیوتنمتر، برای رانندگی روزمره و شهری کافی است. اما در سرعتهای بالا یا هنگام سبقتگیری، ممکن است کمی احساس کمبود قدرت کنید.
مصرف سوخت ادعا شده ۸.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است، اما در تست من به ۹.۳ لیتر رسید. فراموش نکنید که این وانت به مایع AdBlue نیاز دارد که باید به هزینههای جاری اضافه شود.
تجربه رانندگی: راحتتر از آن چیزی که فکر میکنید!
باور کنید یا نه، رانندگی با این وانت غولپیکر، راحتتر از آن چیزی است که فکر میکنید. فرمان آن سبک است و شعاع گردش ۱۳.۵ متری آن، با وجود ابعاد بزرگ، باعث میشود حس چابکی داشته باشید. سیستم تعلیق عقب کویلدار در سرعتهای بالا سواری نرم و دلپذیری ارائه میدهد، هرچند در سرعتهای پایین و دستاندازها کمی کوبش احساس میشود.
سیستمهای ایمنی:
فوتون تونلند با طیف وسیعی از سیستمهای ایمنی استاندارد عرضه میشود، از کروز کنترل تطبیقی و ترمز اضطراری خودکار گرفته تا سیستم حفظ حرکت بین خطوط و سنسورهای پارک. همچنین ۸ کیسه هوا برای حداکثر ایمنی در نظر گرفته شده است. نکته قابل توجه، دوربین ۳۶۰ درجه با کیفیت عالی است که مانور دادن را بسیار آسان میکند.
هزینههای جاری: یک خبر خوب!
فوتون برای تونلند یک پیشنهاد عالی ارائه داده است: گارانتی ۷ ساله بدون محدودیت کیلومتر! همچنین برنامه سرویس دورهای ۷ ساله نیز وجود دارد. میانگین هزینه سالانه سرویس حدود ۶۴۲ دلار است که با توجه به ابعاد و امکانات ماشین، بسیار منطقی به نظر میرسد.
حرف آخر:
فوتون تونلند V9-L
فوتون تونلند V9-L، با توجه به قیمتش، یک گزینه فوقالعاده برای خریداران است. قطعا بینقص نیست، اما انتظار کیفیت “فوقالعاده” از ماشینی با این قیمت داشته باشید. اگر به دنبال یک پیکاپ بزرگ، با امکانات فراوان و قیمت باورنکردنی هستید، تونلند را حتماً در لیست خود قرار دهید. با این پول، میتوانید یک تویوتا هایلوکس مدل قدیمیتر با لاستیکهای فلزی و چراغهای هالوژن بخرید، اما با تونلند، شما یک کامیون مدرن و پر از امکانات خواهید داشت. انتخاب با شماست!
source
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.






ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0