قوانین سختگیرانه جدید چین برای ایمنی خودروها ؛ الزام باز شدن مکانیکی درها پس از تصادف
پس از وقوع چند تصادف پرحاشیه مرتبط با سدان برقی شیائومی SU7، توجه نهادهای نظارتی چین بار دیگر به ایمنی درهای خودرو جلب شده است. در همین راستا، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین فرایند مشاوره عمومی درباره پیشنویس استانداردهای ملی جدید را آغاز کرده؛ استانداردهایی که هدف آنها تضمین قابلیت باز شدن مکانیکی درهای

پس از وقوع چند تصادف پرحاشیه مرتبط با سدان برقی شیائومی SU7، توجه نهادهای نظارتی چین بار دیگر به ایمنی درهای خودرو جلب شده است. در همین راستا، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین فرایند مشاوره عمومی درباره پیشنویس استانداردهای ملی جدید را آغاز کرده؛ استانداردهایی که هدف آنها تضمین قابلیت باز شدن مکانیکی درهای خودرو پس از تصادف یا بروز حوادث حرارتی مرتبط با باتری خودروهای برقی است.
آغاز مشاوره عمومی و گام جدید در مقررات ایمنی خودرو
به گزارش آخرین خودرو، آنطور که اعلام شده، این پیش نویسها از ۲۷ تا ۲۳ دسامبر ۲۰۲۵ برای دریافت نظرات عمومی در دسترس قرار میگیرند. به گزارش رسانههای چینی، این اقدام مرحلهای مهم در مسیر بروز رسانی مقررات اجباری ایمنی خودرو در چین محسوب میشود و نشاندهنده عزم جدی دولت برای افزایش سطح ایمنی خودروهای سواری، به ویژه خودروهای برقی و هوشمند است.
ادامه روندی که از پاییز آغاز شد
این مشاوره عمومی در ادامه اقدامی است که پیشتر در ۲۴ سپتامبر گزارش شده بود؛ زمانی که پیشنویس اولیه الزامات ایمنی مربوط به دستگیرههای در خودرو برای نخستین بار منتشر شد. آن نسخه اولیه، چارچوب کلی عملکرد مکانیکی باز شدن درها در شرایط اضطراری را ترسیم میکرد. اکنون اسناد جدید منتشرشده، نسخه رسمی پیشنویس برای تصویب نهایی به شمار میروند و شامل جزئیات فنی، الزامات دقیق و روشهای آزمون هستند که نشان میدهد این مقررات یک گام دیگر به مرحله اجرا نزدیک شدهاند.
الزام دستگیره مکانیکی برای تمامی درهای جانبی
طبق اعلام وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، استاندارد پیشنهادی با عنوان «الزامات فنی ایمنی دستگیره در خودرو» تصریح میکند که تمامی درهای جانبی خودرو، به غیر از درب صندوق عقب، باید به دستگیره خارجی با عملکرد کاملاً مکانیکی مجهز باشند. این طراحی باید به گونهای باشد که سرنشینان یا نیروهای امدادی بتوانند بدون استفاده از ابزار، درِ خودرو را پس از فعال شدن غیر قابل بازگشت سیستمهای ایمنی یا وقوع پدیده گسترش حرارت باتری باز کنند.
حتی در خودروهایی که از سیستمهای قفل الکترونیکی یا قفلهای خودکار استفاده میکنند، باز شدن مکانیکی در باید در شرایط اضطراری امکانپذیر باقی بماند؛ حتی اگر سیستم قفل الکترونیکی همچنان فعال باشد.
الزامات محل نصب و دسترسی به دستگیره بیرونی
در این پیشنویس تأکید شده که دستگیرههای بیرونی در باید در محدودههای مشخص و قابل دسترس روی در یا چارچوب مجاور آن نصب شوند. محل قرارگیری دستگیره به نوع باز شدن در وابسته خواهد بود. همچنین باید همواره فضای کافی برای عملکرد دست انسان وجود داشته باشد تا حتی در صورت قطع کامل برق یا بروز نقص سیستمی، امکان باز کردن مکانیکی در میسر شود.

قوانین جداگانه برای دستگیرههای داخلی
الزامات مربوط به دستگیرههای داخلی نیز به طور جداگانه تعریف شدهاند. هر در جانبی باید حداقل یک دستگیره داخلی با عملکرد مکانیکی داشته باشد. در صورتی که چند دستگیره داخلی وجود داشته باشد، هر یک باید به شکلی مستقل قابلیت باز کردن در را فراهم کنند. حداقل یکی از دستگیرههای داخلی باید به وضوح برای سرنشین قابل مشاهده باشد و در فاصله مشخصی از لبه در و نسبت به نقطه مرجع صندلی نصب شود.
بیشتر دستگیرههای داخلی باید دارای علائم شناسایی دائمی باشند. این علائم شامل نمادهای استاندارد با حداقل اندازه مشخص، کنتراست بالا و قابلیت تشخیص در شرایط نور کم هستند تا در وضعیتهای اضطراری، سردرگمی برای سرنشینان به حداقل برسد.
آزمونهای سختگیرانه و استانداردهای مقاومت
این مقررات جدید، روشهای آزمون دقیق و متنوعی را معرفی میکنند که شامل بررسی عملکرد استاتیک و دینامیک دستگیرههای بیرونی، عملکرد دستگیرههای داخلی و میزان استحکام آنها میشود. بر اساس این الزامات، دستگیرههای بیرونی باید توان تحمل نیرویی معادل حداقل ۵۰۰ نیوتن را بدون شکستن یا جدا شدن داشته باشند. در مقابل، اغلب دستگیرههای داخلی باید حداقل ۲۰۰ نیوتن نیرو را تحمل کنند، هرچند برای دستگیرههای الکترونیکی یا دکمهای، مقادیر پایینتری در نظر گرفته شده است.
فرایندهای آزمون مواردی مثل شبیهسازی شرایط تصادف، قطع برق سیستمها و بررسی امکان باز شدن در پس از وقوع حادثه را در بر میگیرد تا عملکرد واقعی خودرو در سناریوهای بحرانی ارزیابی شود.
زمانبندی اجرای مقررات جدید
در پیشنویس منتشرشده، معیارهایی برای تشخیص یکسان بودن پیکربندی دستگیرهها در مدلهای مختلف خودرو نیز تعریف شده؛ همچنین زمانبندی اجرای مقررات به صورت مرحلهای مشخص شده است. برای مدلهایی که پس از اجرای قانون، گواهی تأیید نوع دریافت میکنند، برخی الزامات خاص ۱۳ ماه پس از لازمالاجرا شدن مقررات اعمال خواهد شد، در حالی که سایر الزامات از همان ابتدا اجرایی میشوند. خودروهایی که پیشتر گواهی تأیید نوع دریافت کردهاند نیز باید حداکثر تا ۲۵ ماه پس از اجرای قانون، خود را با این استانداردها تطبیق دهند.
گامی مهم در ایمنی خودروهای برقی و سواری
این مشاوره عمومی نشاندهنده تداوم حرکت قانون گذاران چینی به سوی استانداردسازی الزامات باز شدن مکانیکی درها در خودروهای سواری جدید و موجود است. اقدامی که میتواند نقش مهمی در افزایش ایمنی سرنشینان، نیروهای امدادی و اعتماد عمومی به خودروهای برقی و فناوریهای نوین صنعت خودرو ایفا کند.
نوشته قوانین سختگیرانه جدید چین برای ایمنی خودروها ؛ الزام باز شدن مکانیکی درها پس از تصادف اولین بار در آخرین خودرو. پدیدار شد.
source
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
قوانین سختگیرانه جدید چین برای ایمنی خودروها ؛ الزام باز شدن مکانیکی درها پس از تصادف
منتشر شده در 30 آذر 1404 ساعت 16:00 پس از وقوع چند تصادف پرحاشیه مرتبط با سدان برقی شیائومی SU7، توجه نهادهای نظارتی چین بار دیگر به ایمنی درهای خودرو جلب شده است. در همین راستا، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین فرایند مشاوره عمومی درباره پیشنویس استانداردهای ملی جدید را آغاز کرده؛ استانداردهایی که
منتشر شده در 30 آذر 1404 ساعت 16:00

پس از وقوع چند تصادف پرحاشیه مرتبط با سدان برقی شیائومی SU7، توجه نهادهای نظارتی چین بار دیگر به ایمنی درهای خودرو جلب شده است. در همین راستا، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین فرایند مشاوره عمومی درباره پیشنویس استانداردهای ملی جدید را آغاز کرده؛ استانداردهایی که هدف آنها تضمین قابلیت باز شدن مکانیکی درهای خودرو پس از تصادف یا بروز حوادث حرارتی مرتبط با باتری خودروهای برقی است.
آغاز مشاوره عمومی و گام جدید در مقررات ایمنی خودرو
به گزارش آخرین خودرو، آنطور که اعلام شده، این پیش نویسها از ۲۷ تا ۲۳ دسامبر ۲۰۲۵ برای دریافت نظرات عمومی در دسترس قرار میگیرند. به گزارش رسانههای چینی، این اقدام مرحلهای مهم در مسیر بروز رسانی مقررات اجباری ایمنی خودرو در چین محسوب میشود و نشاندهنده عزم جدی دولت برای افزایش سطح ایمنی خودروهای سواری، به ویژه خودروهای برقی و هوشمند است.
ادامه روندی که از پاییز آغاز شد
این مشاوره عمومی در ادامه اقدامی است که پیشتر در ۲۴ سپتامبر گزارش شده بود؛ زمانی که پیشنویس اولیه الزامات ایمنی مربوط به دستگیرههای در خودرو برای نخستین بار منتشر شد. آن نسخه اولیه، چارچوب کلی عملکرد مکانیکی باز شدن درها در شرایط اضطراری را ترسیم میکرد. اکنون اسناد جدید منتشرشده، نسخه رسمی پیشنویس برای تصویب نهایی به شمار میروند و شامل جزئیات فنی، الزامات دقیق و روشهای آزمون هستند که نشان میدهد این مقررات یک گام دیگر به مرحله اجرا نزدیک شدهاند.
الزام دستگیره مکانیکی برای تمامی درهای جانبی
طبق اعلام وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، استاندارد پیشنهادی با عنوان «الزامات فنی ایمنی دستگیره در خودرو» تصریح میکند که تمامی درهای جانبی خودرو، به غیر از درب صندوق عقب، باید به دستگیره خارجی با عملکرد کاملاً مکانیکی مجهز باشند. این طراحی باید به گونهای باشد که سرنشینان یا نیروهای امدادی بتوانند بدون استفاده از ابزار، درِ خودرو را پس از فعال شدن غیر قابل بازگشت سیستمهای ایمنی یا وقوع پدیده گسترش حرارت باتری باز کنند.
حتی در خودروهایی که از سیستمهای قفل الکترونیکی یا قفلهای خودکار استفاده میکنند، باز شدن مکانیکی در باید در شرایط اضطراری امکانپذیر باقی بماند؛ حتی اگر سیستم قفل الکترونیکی همچنان فعال باشد.
الزامات محل نصب و دسترسی به دستگیره بیرونی
در این پیشنویس تأکید شده که دستگیرههای بیرونی در باید در محدودههای مشخص و قابل دسترس روی در یا چارچوب مجاور آن نصب شوند. محل قرارگیری دستگیره به نوع باز شدن در وابسته خواهد بود. همچنین باید همواره فضای کافی برای عملکرد دست انسان وجود داشته باشد تا حتی در صورت قطع کامل برق یا بروز نقص سیستمی، امکان باز کردن مکانیکی در میسر شود.

قوانین جداگانه برای دستگیرههای داخلی
الزامات مربوط به دستگیرههای داخلی نیز به طور جداگانه تعریف شدهاند. هر در جانبی باید حداقل یک دستگیره داخلی با عملکرد مکانیکی داشته باشد. در صورتی که چند دستگیره داخلی وجود داشته باشد، هر یک باید به شکلی مستقل قابلیت باز کردن در را فراهم کنند. حداقل یکی از دستگیرههای داخلی باید به وضوح برای سرنشین قابل مشاهده باشد و در فاصله مشخصی از لبه در و نسبت به نقطه مرجع صندلی نصب شود.
بیشتر دستگیرههای داخلی باید دارای علائم شناسایی دائمی باشند. این علائم شامل نمادهای استاندارد با حداقل اندازه مشخص، کنتراست بالا و قابلیت تشخیص در شرایط نور کم هستند تا در وضعیتهای اضطراری، سردرگمی برای سرنشینان به حداقل برسد.
آزمونهای سختگیرانه و استانداردهای مقاومت
این مقررات جدید، روشهای آزمون دقیق و متنوعی را معرفی میکنند که شامل بررسی عملکرد استاتیک و دینامیک دستگیرههای بیرونی، عملکرد دستگیرههای داخلی و میزان استحکام آنها میشود. بر اساس این الزامات، دستگیرههای بیرونی باید توان تحمل نیرویی معادل حداقل ۵۰۰ نیوتن را بدون شکستن یا جدا شدن داشته باشند. در مقابل، اغلب دستگیرههای داخلی باید حداقل ۲۰۰ نیوتن نیرو را تحمل کنند، هرچند برای دستگیرههای الکترونیکی یا دکمهای، مقادیر پایینتری در نظر گرفته شده است.
فرایندهای آزمون مواردی مثل شبیهسازی شرایط تصادف، قطع برق سیستمها و بررسی امکان باز شدن در پس از وقوع حادثه را در بر میگیرد تا عملکرد واقعی خودرو در سناریوهای بحرانی ارزیابی شود.
زمانبندی اجرای مقررات جدید
در پیشنویس منتشرشده، معیارهایی برای تشخیص یکسان بودن پیکربندی دستگیرهها در مدلهای مختلف خودرو نیز تعریف شده؛ همچنین زمانبندی اجرای مقررات به صورت مرحلهای مشخص شده است. برای مدلهایی که پس از اجرای قانون، گواهی تأیید نوع دریافت میکنند، برخی الزامات خاص ۱۳ ماه پس از لازمالاجرا شدن مقررات اعمال خواهد شد، در حالی که سایر الزامات از همان ابتدا اجرایی میشوند. خودروهایی که پیشتر گواهی تأیید نوع دریافت کردهاند نیز باید حداکثر تا ۲۵ ماه پس از اجرای قانون، خود را با این استانداردها تطبیق دهند.
گامی مهم در ایمنی خودروهای برقی و سواری
این مشاوره عمومی نشاندهنده تداوم حرکت قانون گذاران چینی به سوی استانداردسازی الزامات باز شدن مکانیکی درها در خودروهای سواری جدید و موجود است. اقدامی که میتواند نقش مهمی در افزایش ایمنی سرنشینان، نیروهای امدادی و اعتماد عمومی به خودروهای برقی و فناوریهای نوین صنعت خودرو ایفا کند.
source
برچسب ها :
ناموجودارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.





ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0