بررسی اکستریم SX: نگاهی کامل به کراساوور مدرن و پرآپشن بازار ایران
اکستریم SX محصول جدید اکستریم یا همان مدیران خودرو ظرفیتهای بالایی برای تبدیل شدن به یک خودروی پر فروش بازار را دارد. اکستریم SX، که پیش از این با نام اکستریم LX شناخته میشد و توسط مدیران خودرو به بازار ایران عرضه شده است. این کراساوور جمعوجور، که از خانواده محصولات چری است، سعی کرده
اکستریم SX محصول جدید اکستریم یا همان مدیران خودرو ظرفیتهای بالایی برای تبدیل شدن به یک خودروی پر فروش بازار را دارد. اکستریم SX، که پیش از این با نام اکستریم LX شناخته میشد و توسط مدیران خودرو به بازار ایران عرضه شده است. این کراساوور جمعوجور، که از خانواده محصولات چری است، سعی کرده تا با ارائه طیف وسیعی از امکانات و بهرهگیری از سیستم تمام چرخ محرک (AWD)، جایگاه ویژهای برای خود در بازار ایران دست و پا کند.
بررسی ظاهری اکستریم SX
اولین چیزی که در مواجهه با اکستریم SX جلب توجه میکند، طراحی مدرن و تا حدی متمایز آن است. این خودرو از یک زبان طراحی بهره میبرد که در محصولات جدیدتر برند چری و زیرمجموعه EXEED (که اکنون با نام XTRIM در ایران عرضه میشود) دیده میشود.
نجلوپنجرهای که به صورت یکپارچه با سپر طراحی شده، حس خودروهای برقی مدرن را القا میکند و همین باعث شده ظاهر مدرنتری داشته باشد. ورودیهای هوای رادیاتور به صورت ظریف در دل این جلوپنجره جای گرفتهاند. شاید برجستهترین المان در نمای جلو، چراغهای اصلی باشند که هر کدام شامل چهار مربع کوچک نورانی هستند و توسط طراحی هوشمندانهای در دو طرف جلوپنجره قرار گرفتهاند. این سبک طراحی، ظاهری خاص و تا حدی آیندهنگرانه به خودرو بخشیده است.
رینگهای آلومینیومی ۱۹ اینچی با طراحی چندلایه و تقارن مرکزی، یکی از بزرگترین سایز رینگها در کلاس کراساوورهای کامپکت محسوب میشوند و به خوبی با ابعاد خودرو هماهنگ شدهاند. تریم دو رنگ این رینگها نیز به جذابیت بصری آنها افزوده است.
به طور کلی، طراحی اکستریم SX، خودروی زیبایی برای انتخاب است و میتوان خط و نشانهای یک طراحی استاندارد و جذاب را در آن دید.
کابین؛ فضایی لوکس با المانهای دیجیتال
پس از ورود به کابین اکستریم SX، اولین چیزی که نظر را جلب میکند، استفاده از تریم داخلی دو رنگ است که حس لوکس بودن را القا میکند. انصافا متریال داخلی جنس خوبی دارند و نسبت به گذشته خودروهای چینی، تفاوت را واقعا میتوان حس کرد. چری در طراحی این کابین، تلاش کرده تا کلیدهای فیزیکی را به حداقل برساند و بخش عمدهای از تنظیمات را به صفحات لمسی منتقل کند؛ رویکردی که در اکثر خودروهای مدرن امروزی شاهد آن هستیم.
فرمان با طراحی D-cut حس اسپرتتری به راننده میدهد. این فرمان برقی و حساس به سرعت است و نکته جالب در مورد کلیدهای آن، بهرهگیری از تکنولوژی MicroMotion است که از فشردن اتفاقی کلیدها جلوگیری میکند.
یکی از شاخصترین ویژگیهای کابین، نمایشگر یکپارچه و بزرگ آن است که از ترکیب دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی تشکیل شده است. این نمایشگر، هم اطلاعات مربوط به راننده (مانند سرعت، دور موتور، وضعیت سیستمهای خودرو) و هم اطلاعات مربوط به سیستم مالتیمدیا، ناوبری و تنظیمات خودرو را نمایش میدهد.
دسته دنده الکترونیکی، علاوه بر زیبایی، کاربری آسانتری را فراهم میکند. صندلیهای جلو با طراحی اسپرت و ارگونومیک، همراه با روکش چرم مصنوعی و منافذ تهویه برای جلوگیری از تعریق، راحتی سرنشینان را در سفرهای طولانی تضمین میکنند. تنظیمات مموری صندلی راننده در سه حالت مختلف نیز از دیگر امکانات این بخش است.
این امکان که در کمتر خودرویی در این کلاس یافت میشود، به ایجاد فضایی مطبوعتر در کابین کمک میکند. رکاب برقی که با سنسور عمل کرده و در صورت برخورد با مانع جمع میشود، راحتی ورود و خروج را به خصوص برای بانوان و افراد مسن افزایش میدهد.
با فاصله محوری ۲.۶۷ متری، اکستریم SX به عنوان یک کراساوور کوچک شناخته میشود، اما ارتفاع مناسب سقف، باعث میشود سرنشینان بزرگسال نیز تجربه راحتی داشته باشند. فضای صندوق عقب ۳۵۱ لیتر است که با خواباندن صندلیهای عقب به ۱۱۷۴ لیتر افزایش مییابد. هرچند این حجم برای یک کراساوور جمعوجور مناسب است، اما شاید برای خانوادههای پرجمعیت یا سفرهای طولانی، کمی محدود باشد.
کابین اکستریم SX، با ترکیب متریال با کیفیت، طراحی مدرن، و امکانات دیجیتال، سعی کرده تا حس لوکس بودن و تکنولوژی را به سرنشینان منتقل کند.
مشخصات فنی؛ قلب تپنده قدرتمند با تمام چرخ محرک
اکستریم SX در بخش فنی، یکی از نقاط قوت برجسته خود را به نمایش میگذارد: بهرهگیری از سیستم تمام چرخ محرک (AWD) و یک پیشرانه نسبتاً قدرتمند.
| مشخصات فنی | اکستریم SX (LX) |
|---|---|
| نوع بدنه | کراساوور جمعوجور (CUV) |
| کلاس بدنه | کراساوور (CUV – نیمه شاسی) |
| پیشرانه | 1.6 لیتر توربوشارژ GDI (4 سیلندر) |
| کد موتور | 4J16 |
| قدرت | 197 اسببخار |
| گشتاور | 290 نیوتنمتر |
| گیربکس | 7 سرعته اتومات دوکلاچه تر (WET) |
| سیستم انتقال نیرو | تمام چرخ محرک (AWD) با کنترل الکترونیکی |
| شتاب 0 تا 100 | 8.8 ثانیه |
| حداکثر سرعت | 200 کیلومتر بر ساعت |
| مصرف سوخت ترکیبی | 8.3 لیتر در 100 کیلومتر |
| حجم باک | 55 لیتر |
| استاندارد آلایندگی | یورو 6 |
نکات مهم در بخش فنی:
- موتور 1.6 لیتری توربو: این موتور، که در خودروهایی مانند تیگو 7 پرو مکس نیز استفاده شده، با بهرهگیری از سیستم پاشش مستقیم سوخت (GDI) و توربوشارژر، قدرت و گشتاور قابل قبولی را ارائه میدهد. قدرت 197 اسببخاری و گشتاور 290 نیوتنمتری، شتاب 8.8 ثانیهای را برای این کراساوور ممکن ساخته است.
- گیربکس دوکلاچه تر: گیربکس 7 سرعته دوکلاچه تر ساخت شرکت Getrag آلمان، به دلیل راندمان بالا (96%) و تعویض دنده سریع (کمتر از 0.3 ثانیه)، تجربه رانندگی نرم و لذتبختی را فراهم میکند. خاصیت “تر” بودن (WET) این گیربکس، به خنککاری بهتر و دوام بیشتر آن کمک میکند.
- سیستم تمام چرخ محرک (AWD): این سیستم، یکی از نقاط قوت برجسته اکستریم SX در مقایسه با بسیاری از رقبای خود محسوب میشود. AWD نیرو را به صورت هوشمند بین چرخهای جلو و عقب توزیع میکند و در شرایط لغزنده (مانند برف، گل و لای، یا جادههای کوهستانی) پایداری و چسبندگی بسیار بهتری را فراهم میآورد. هرچند این خودرو برای آفرود سنگین طراحی نشده، اما تواناییهای آن در مسیرهای خارج از جاده و شرایط دشوار، به طور محسوسی نسبت به خودروهای دیفرانسیل جلو افزایش یافته است.
امکانات رفاهی و ایمنی؛ تبلور تکنولوژی در جاده
اکستریم SX در بخش امکانات، ادعای بالایی دارد و سعی کرده تا با ارائه طیف وسیعی از تجهیزات، رضایت مشتریان امروزی را جلب کند.
سیستمهای کمکی راننده (ADAS) و رانندگی خودران سطح 2.5: این خودرو به مجموعهای کامل از سیستمهای کمک راننده مجهز است که تجربه رانندگی را به سطحی نوین میبرد:
- کروز کنترل هوشمند (ACC)
- کنترل ایستایی در سربالایی (HSA) و سرازیری (HDA)
- کنترل کشش (TCS) و پایداری (ESC)
- اتو پارک
- رادار نقطه کور (BSD)
- رادار تغییرلاین (LDW) و ماندن در لاین (LKA)
- رادار تصادف جلو (FCW) و عقب (RCTA)
- رادار تابلوخوان (TSR)
- رادار حرکت در ترافیک (TJA)
- اخطار باز شدن دربها (DOW)
سیستمهای ترمز: ترکیب کاملی از سیستمهای ترمز فعال و غیرفعال:
سیستم روشنایی:
- چراغهای جلو LED با قابلیت تنظیم ارتفاع اتوماتیک
- دیلایت LED
- نوربالا اتومات
- چراغهای ماتریکسی جلو (در برخی نسخهها)
سایر امکانات رفاهی:
- کیلس استارتر و ورود هوشمند
- سنسور پارک جلو و عقب
- سنسور باران و نور (اتولایت)
- سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه با دریچه عقب
- نمایشگر مولتیمدیا 12.3 اینچی (x2) یکپارچه
- سیستم صوتی با 8 بلندگو
- شارژر بیسیم تلفن همراه
- فرمان برقی با گرمکن و کلیدهای لمسی MicroMotion
- صندلی راننده با تنظیمات برقی و مموری (3 حالت)
- گرمکن و سردکن صندلیهای جلو
- سیستم رایحه افشانی
- رکاب برقی هوشمند
- 6 کیسه هوا
ایمنی بدنه: بدنه خودرو با 65% فولاد با مقاومت بالا ساخته شده و ساختار قفس مانند آن، مطابق با استانداردهای ایمنی 5 ستاره CNCAP، حفاظت بالایی را برای سرنشینان فراهم میکند.
ابعاد و اندازهها
| ابعاد و اندازهها | اکستریم SX (LX) |
|---|---|
| نوع بدنه | کراساوور جمعوجور (CUV) |
| کلاس بدنه | کراساوور (CUV – نیمه شاسی) |
| نسل (کد اتاق) | نسل اول – فیسلیفت اول |
| طول | 4533 میلیمتر |
| عرض | 1848 میلیمتر |
| ارتفاع | 1699 میلیمتر |
| فاصله محوری | 2670 میلیمتر |
| وزن | 1470 کیلوگرم |
| سایز رینگ | 19 اینچی |
جایگاه اکستریم SX در بازار ایران
اکستریم SX، با توجه به مشخصات فنی، امکانات رفاهی و ایمنی، و سیستم تمام چرخ محرک، خود را در جایگاهی بالاتر از بسیاری از کراساوورهای مونتاژی قرار میدهد.
مشتریان هدف این خودرو، افرادی هستند که به دنبال:
- یک کراساوور مدرن با طراحی بهروز هستند.
- امکانات رفاهی و ایمنی کامل، از جمله سیستمهای کمک راننده پیشرفته، برایشان اولویت دارد.
- نیاز به سیستم چهار چرخ محرک برای تردد در شرایط جادهای متنوع دارند.
- به دنبال خودرویی با عملکرد فنی مناسب و شتاب قابل قبول هستند.
با توجه به قیمتگذاری احتمالی و شبکه خدمات پس از فروش مدیران خودرو، اکستریم SX میتواند گزینهای جذاب برای کسانی باشد که به دنبال ترکیب متفاوتی از طراحی، تکنولوژی و قابلیتهای فنی در بازار خودروهای لوکس مونتاژی ایران هستند.
جمعبندی
اکستریم SX ، محصولی است که نشان میدهد خودروسازان چینی، به خصوص در حوزه برندهای لوکستر مانند EXEED، در حال پیشرفتهای چشمگیری هستند. این کراساوور با ارائه ترکیبی از طراحی خیرهکننده، کابینی مجهز به آخرین تکنولوژیها، پیشرانهای قدرتمند با سیستم تمام چرخ محرک، و مجموعهای کامل از سیستمهای ایمنی و کمک راننده، سعی کرده تا خود را به عنوان یک گزینه برتر در کلاس کراساوورهای جمعوجور لوکس مطرح کند.
source
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.






ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0