پیکاپ کوچک بیوایدی آماده عرضه در بازارهای جهانی میشود
خودروسازی بیوایدی (BYD) در حال آمادهسازی برای عرضه یک پیکاپ کوچک و چندمنظوره با تمرکز بر سبک زندگی مدرن در بازارهای جهانی است. اسناد ثبت اختراع فاش شده، تایید میکنند که این خودروی جدید بر پایه کراساوور محبوب سیلاین ۶ (Sealion 6) توسعه یافته است. در بخش قوای محرکه، این وانت از سیستم پیشرفته پلاگین-هیبرید
خودروسازی بیوایدی (BYD) در حال آمادهسازی برای عرضه یک پیکاپ کوچک و چندمنظوره با تمرکز بر سبک زندگی مدرن در بازارهای جهانی است. اسناد ثبت اختراع فاش شده، تایید میکنند که این خودروی جدید بر پایه کراساوور محبوب سیلاین ۶ (Sealion 6) توسعه یافته است. در بخش قوای محرکه، این وانت از سیستم پیشرفته پلاگین-هیبرید بیوایدی موسوم به DM-i استفاده میکند که قدرت را به هر چهار چرخ خودرو منتقل مینماید.
بزرگترین خودروساز کشور چین هنوز برنامهای برای توقف گسترش سبد محصولات متنوع خود ندارد. شرکت بیوایدی در حال حاضر مشغول انجام آخرین مراحل تنظیمات بر روی یک پیکاپ کامپکت جدید است. این خودرو به گونهای طراحی شده که در ردهای پایینتر از مدل بزرگتر شارک ۶ (Shark 6) قرار گیرد و رانندگانی را هدف قرار دهد که به دنبال کاربردی بودن خودرو در کنار ابعاد کوچکتر و جمعوجورتر هستند.
اگرچه نام رسمی این وسیله نقلیه هنوز به صورت نهایی اعلام نشده است، اما ما در حال حاضر آن را با نام بچه کوسه (Baby Shark) خطاب میکنیم. تصاویر و مدارک ثبت اختراعی که به تازگی در دفتر مالکیت معنوی اتحادیه اروپا منتشر شده است، جزئیات ارزشمندی را درباره آنچه باید از این خودرو انتظار داشته باشیم، آشکار میکند. این محصول یک خودرو با ساختار شاسی یکپارچه (unibody) است که بر پایه پلتفرم خودروهای سواری ساخته شده و به وضوح در همان دستهبندی خودروهای سبک زندگی قرار میگیرد که فورد ماوریک در آن دسته پادشاهی میکند.
در بخش عملکرد فنی نیز، قدرت و سرعت به عنوان یک اولویت ثانویه در نظر گرفته نشده است. بیوایدی این ابعاد بدنه جمعوجور را با یک سامانه پلاگین-هیبرید جفت کرده که نویدبخش شتابگیری سریع و برد حرکتی برقی کافی است تا نگرانیهای مربوط به ترددهای روزمره را به طور کامل برطرف کند. اگر کنجکاو هستید که بدانید این وانت کوچک در کجای بازار قرار میگیرد، بیایید نگاه دقیقتری به جزئیات این محصول جدید بیندازیم.
منحنیهای نرم به جای ظاهر خشن
بهترین توصیفی که میتوان برای پیکاپ کوچک و جدید بیوایدی به کار برد، واژه چشمنواز است؛ این خودرو از سبک طراحی سنتی و با ابهت پیکاپهای معمول که در محصولات شرکتهایی نظیر جنرال موتورز و فورد میبینیم دوری کرده است. در عوض، طراحان به سراغ یک زیباییشناسی بسیار نرمتر رفتهاند که شباهت زیادی به زبان طراحی هیوندای سانتا کروز دارد.
بینندگان تیزبین متوجه خواهند شد که بسیاری از خطوط بدنه و منحنیهای این خودرو، شباهت بسیار نزدیکی به کراساوورهای سیل یو (Seal U) یا همان سیلاین ۶ دارد. این موضوع نشان میدهد که پروژه مذکور بیش از آنکه یک طراحی کاملا جدید و از صفر باشد، در واقع یک بازطراحی داخلی و هوشمندانه از محصولات موجود این شرکت است. در نمای جلو، یک جلوپنجره ذوزنقهای شکل برجسته دیده میشود که بخش بالایی آن به شکل بالمانند طراحی شده و شباهت زیادی به مدل آتو ۳ (Atto 3) دارد. گلگیرهای خوشتراش و درهای فرورفته، به پروفیل جانبی خودرو عمق و شخصیت بخشیدهاند، در حالی که بخش بار در عقب به صورت یکپارچه با کابین ادغام شده است (فراموش نکنید که این یک خودرو با شاسی یکپارچه است و نه یک وانت شاسیمستقل سنتی).
المانهای متناسب با فعالیتهای آفرود نیز در اینجا حضور دارند که از جمله آنها میتوان به پوششهای پلاستیکی سیاه بدنه، باربند سقفی و میلههای اسپرت در بخش عقب اشاره کرد. درب قسمت بار و امضای نوری چراغهای LED عقب نیز از برادر بزرگتر یعنی شارک ۶ الهام گرفته شده تا اصالت خانوادگی محصولات بیوایدی در این مدل نیز حفظ شود.
کابین کراساوور در قامتی بلندتر
اگرچه مشخصات دقیق هنوز به طور کامل تشریح نشده است، اما فضای داخلی این خودرو به احتمال بسیار زیاد اشتراکات فراوانی با مدل «سیلاین ۶» خواهد داشت. این بدان معناست که بیوایدی در این مدل به دنبال ایجاد ظاهر زمخت و خشن پیکاپهای کلاسیک نبوده و در عوض، هدف خود را بر روی ارائه یک فضای لوکس و باکیفیت متمرکز کرده است.
برخلاف محصولات ارائه شده از سوی خودروسازان دیترویت یا سئول، این مدل بیوایدی یک خودروی پریمیوم و مجلل خواهد بود که در مرکز داشبورد آن، یک صفحه نمایش لمسی چرخشی ۱۵.۶ اینچی خودنمایی میکند. همچنین تمامی نقاطی که دست با آنها در تماس است، با مواد نرم پوشانده شدهاند که شامل داشبورد و پوشش داخلی درها با استفاده از چرم مصنوعی باکیفیت میشود.
از دیگر ویژگیهای برجسته این کابین میتوان به کلاستر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی، هداپ (HUD)، سقف پانورامیک، سیستمهای کارپلی بیسیم و اندروید اتو و همچنین شارژر وایرلس گوشی هوشمند اشاره کرد. کف تخت خودرو و فضای پای مناسب، راحتی سرنشینان عقب را تضمین میکند، در حالی که محفظه بار عقب راهکارهای خلاقانهای برای بستن بار و یک خروجی برق V2L را در اختیار مالک قرار میدهد.
نگاهی به موتور خودرو
این پیکاپ کوچک تمامچرخ محرک، از معماری DM-i (هوشمندی حالت دوگانه) بیوایدی استفاده میکند که بر پایه یک سیستم پلاگین-هیبرید پیشرفته بنا شده است. به طور دقیقتر، انتظار میرود که یک پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با دو موتور الکتریکی همکاری کند؛ به طوری که بر روی هر محور یک موتور قرار میگیرد تا سیستم چهار چرخ محرک را پدید آورد.
خروجی مجموع این سیستم به ۳۱۹ اسب بخار قدرت و ۴۰۶ پوند-فوت گشتاور میرسد که این خودرو را از نظر توان فنی، بسیار بالاتر از میانگین این سگمنت قرار میدهد. با در نظر گرفتن سیلاین ۶ به عنوان معیار، احتمالا این پیکاپ به باتریهای مشهور بلید (Blade) بیوایدی با ظرفیت ۱۸.۳ کیلووات ساعت مجهز خواهد بود. این باتری تخمین زده میشود پیش از آنکه موتور بنزینی برای کمک وارد مدار شود بردی در حدود ۸۰ کیلومتر را در حالت تمامبرقی فراهم کند. با فعالیت همزمان هر دو سیستم، برد حرکتی کل خودرو به نزدیکی ۱۰۰۰ کیلومتر خواهد رسید.
رقبا و زمان رونمایی
از نظر دستهبندی در بازار، پیکاپ کوچک بیوایدی با خودروهایی نظیر فورد ماوریک و هیوندای سانتا کروز قابل مقایسه است. با این حال، از آنجایی که دسترسی به محصولات این خودروساز چینی در بازار آمریکا ممنوع است، رقبای احتمالی و اصلی آن شامل رم رامپیج، جیلی رادار (که با نام ریدارا RD6 نیز شناخته میشود) و دیپال E07 خواهند بود.
انتظار میرود رونمایی کامل از این محصول به زودی انجام شود و برنامه تولید انبوه آن برای اوایل سال ۲۰۲۶ میلادی (زمستان ۱۴۰۴) برنامهریزی شده است.
آیا شما تمایل دارید که شاهد حضور بیشتر چنین پیکاپهای یکپارچه و مدرنی در خیابانها باشید؟ نظرات ارزشمند خود را از طریق بخش دیدگاهها با ما و کاربران چرخان در میان بگذارید.
source
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.






ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0