آزمایش زمستانی بزرگ خودروهای برقی چین، ۶۷ خودرو در سرمای منفی ۲۵ درجه
به تازگی، نتایج بزرگترین تست زمستانی خودروهای برقی چین در سال ۲۰۲۵ را منتشر شده است. این آزمایش در دمایی بین منفی ۱۰ تا منفی ۲۵ درجه سانتیگراد انجام شد. در این تست، عملکرد ۶۷ خودرو در هفت موقعیت سخت زمستانی بررسی شد، یعنی برد حرکتی، مصرف انرژی، شارژ سریع، عملکرد سیستم تهویه، ترمز اضطراری
به تازگی، نتایج بزرگترین تست زمستانی خودروهای برقی چین در سال ۲۰۲۵ را منتشر شده است. این آزمایش در دمایی بین منفی ۱۰ تا منفی ۲۵ درجه سانتیگراد انجام شد. در این تست، عملکرد ۶۷ خودرو در هفت موقعیت سخت زمستانی بررسی شد، یعنی برد حرکتی، مصرف انرژی، شارژ سریع، عملکرد سیستم تهویه، ترمز اضطراری خودکار (AEB)، شتابگیری و تواناییهای آفرودی.
رکورد گینس برای بزرگترین تست زمستانی خودرو
این پروژه، بزرگترین تست همزمان خودرو در شرایط زمستانی بوده و به همین دلیل رکورد گینس را ثبت کرده است. خودروهای حاضر در این تست، از هاچبکهای اقتصادی تا سدانها و شاسی بلندهای لوکس را شامل میشدند که با بازه قیمتی ۶۰ هزار یوان تا بیش از ۲ میلیون یوان در این تست شرکت کرده بودند.

تست برد حرکتی خودروهای برقی چین
در آزمون کاهش برد در سرما، Xpeng P7 دو دیفرانسیل با ثبت ۵۳.۹ درصد تحقق برد، بهترین نتیجه را به دست آورد. بعد از آن، بیوایدی یانگ وانگ U7 (AWD) با ۵۱.۸ درصد در رتبه دوم و زیکر 001 (AWD) با ۴۹.۶ درصد در رتبه سوم قرار گرفت.
در مقابل، تسلا مدل Y دو دیفرانسیل با ۳۵.۲ درصد در جایگاه ۳۱ ایستاد و ضعیفترین نتیجه به Li Auto i8 (AWD) با ۳۴.۸ درصد رسید. دیگر خودروهای حاضر در این بخش، عمدتا پلاگین هیبریدی بودند.
نتیجه تست مصرف انرژی
در بخش مصرف انرژی در هر ۱۰۰ کیلومتر، طبق انتظار خودروهای کوچک عملکرد بهتری داشتند. بیوایدی Seagull دیفرانسیل جلو با مصرف ۲۳.۵ کیلووات ساعت در هر ۱۰۰ کیلومتر، رتبه اول را به دست آورد. پس از آن، جیلی Xingyuan دیفرانسیل عقب با اختلاف بسیار کم دوم شد و BYD Seal 06 در جایگاه سوم قرار گرفت.
در این آزمون، شیائومی YU7 با مصرف ۳۳.۷ کیلووات ساعت در رتبه ۲۰ و تسلا مدل Y با ۳۴.۹ کیلوواتساعت کمی عقبتر قرار گرفت.
شارژ سریع خودروهای برقی چین در سرما
سرعت شارژ در دمای بسیار پایین، از ۳۰ تا ۸۰ درصد اندازهگیری شد. در این بخش، Avatr 06 با زمان ۱۵ دقیقه بهترین عملکرد را ثبت کرد. پس از آن Nevo 06 و فالوین A9L (نسخه EREV) در رتبههای بعدی قرار گرفتند. شیائومی YU7 با زمان ۳۱ دقیقه در رده ۳۹ و تسلا مدل Y با ۳۵ دقیقه در رده ۴۴ این بخش ایستاد. در این تستها، شیائومی SU7 حضور نداشت.
توضیح تصاویر از راست: نتیجه تست کلی، نتیجه تست مصرف انرژی، نتیجه تست شارژ سریع
source
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.






ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0