Wp Header Logo 816.png

کارشناسان توصیه می‌کنند وقتی اوضاع جوی نامساعد است و در شرایط یخبندان و حوادث آب و هوایی شدید تا حد امکان در جاده‌ها تردد نداشته باشید.

با این حال اگر ناچار به استفاده از اتومبیل خود هستید، مطمئن شوید که برای رانندگی، آمادگی لازم را دارید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از ایسنا، کارشناسان «کمیته بین المللی صلیب سرخ» اقدامات و توصیه های ایمنی را مطرح کرده‌اند که می توان با بکارگیری به موقع آنها، از خود و دیگران در برابر حوادث آب و هوایی شدید در فصل زمستان حفاظت کرده و خطر مصدومیت‌ها و تلفات احتمالی را کاهش داد.

سایت اطلاع رسانی صلیب سرخ در این باره آورده است: درصورتیکه مجبور هستید در هوای زمستانی رانندگی کنید، نکات زیر را حتما رعایت کنید:

– ابزار و لوازم ضروری را در وسیله نقلیه خود نگه دارید از جمله یک لیسه (کاردک یخ زدایی از شیشه خودرو) برای تمیز کردن شیشه جلو و یک جارو کوچک همراه خود داشته باشید. همچنین همراه داشتن یک کیسه شن و زنجیر چرخ، کبریت (در یک ظرف ضد آب) و یک تکه پارچه رنگ روشن (ترجیحا قرمز) برای بستن به آنتن توصیه می شود. یک کیت یا جعبه وسایل ضروری از جمله لباس گرم نیز همراه داشته باشید. در صورت امکان مقداری مواد خوراکی مانند شکلات و بیسکویت و همچنین آب و نوشیدنی گرم با خود داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که داروهایی را که به آنها نیاز دارید همراه آورده‌اید.

– گزارش‌های مربوط به وضعیت ترافیک و شرایط راه‌ها را بررسی کنید و بکوشید تا حد امکان راه‌ها و مسیرهای اصلی را انتخاب ‌کنید که در برف‌روبی و یخ‌زدایی از سطح جاده در اولویت قرار می‌گیرند. از راه‌های میان‌بر و مسیرهای فرعی تا حد امکان دوری کنید.

– مطمئن شوید همه سرنشینان کمربندهای ایمنی خود را بسته اند و توجه کامل خود را به جاده معطوف کنید.

– در حین رانندگی فاصله ایمن را با وسایل نقلیه دیگر حفظ کنید. توقف ناگهانی در جاده های برفی دشوار است.

– هنگام رانندگی در هوای زمستانی از سیستم کروز کنترل (سیستم مدیریت سرعت خودرو) استفاده نکنید.

– از کنار برف روب ها عبور نکنید.

– به یاد داشته باشید که رمپ ها، پل ها و روگذرها قبل از جاده ها یخ می زنند.

چگونه ماشین را برای رانندگی در برف و یخبندان آماده کنیم؟

همچنین بنابر گزارش بی‌بی‌سی، خرید لاستیک‌های زمستانی را که قابلیت چسبندگی بیشتری بر سطح جاده دارند در نظر داشته باشید به خصوص اگر در منطقه‌ای سردسیر با بارش مرتب برف زندگی می‌کنید.

اگر لاستیک‌های معمولی دارید، مطمئن شوید که عاج همه آنها دست‌کم سه میلی‌متر عمق دارد و میزان باد آنها برای رانندگی زمستانی تنظیم شده است.

باتری ماشین‌های الکتریکی در زمستان زودتر تمام می‌شود. بنابراین، اگر در زمستان به طور منظم به سفرهای طولانی می‌روید، از شارژ قطره‌ای استفاده کنید.

مطمئن شوید که آب‌پاش برف پاک‌کن خودرو پر است و برای جلوگیری از یخ‌ زدن آن، از مواد ضدیح با غلظت مناسب استفاده کنید.

اگر خطر یخ زدن برف پاک‌کن‌ و چسبیدن به شیشه در طول شب وجود دارد، اول شب بین تیغه برف پاک‌کن و شیشه یک تکه مقوا بگذارید.

باک بنزین خود را پر نگه دارید تا اگر در راه مشکلی پیش آمد و ناچار شدید موتور را روشن نگه دارید تا داخل خودرو گرم بماند، یا قبل از رسیدن به مقصد، مجبور شدید باز گردید، سوخت کافی داشته باشید.

همچنین اگر در راه ماندید، مطمئن شوید که برف لوله اگزوز را مسدود نکرده است زیرا در چنین صورتی، گاز خروجی و مضر اگزوز وارد ماشین می‌شود.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje