دیدگاه‌ها برای نگاهی به تیپ‌های مختلف اطلس S,G,L,E بسته هستند

نگاهی به تیپ‌های مختلف اطلس S,G,L,E

اطلس یکی از جدیدترین خودروهای سایپا است که به‌زودی آن را در خیابان‌های کشورمان خواهیم دید. این خودرو به‌عنوان یک هاچ‌بک اقتصادی، به لطف طراحی جدید بیرونی، کابین بروز، پیشرانه قوی‌تر و طیف تجهیزات گسترده، می‌تواند در بازار راه موفق پیشینیان خود یعنی تیبا 2 و کوییک را ادامه دهد. اطلس قرار

کد خبر : 10101
تاریخ انتشار : شنبه 9 دسامبر 2023 - 17:25
Saipa Atlas 1 750x430 1

fownix banner – dakheli zir slider


persia khodro

اطلس یکی از جدیدترین خودروهای سایپا است که به‌زودی آن را در خیابان‌های کشورمان خواهیم دید. این خودرو به‌عنوان یک هاچ‌بک اقتصادی، به لطف طراحی جدید بیرونی، کابین بروز، پیشرانه قوی‌تر و طیف تجهیزات گسترده، می‌تواند در بازار راه موفق پیشینیان خود یعنی تیبا 2 و کوییک را ادامه دهد. اطلس قرار است در چهار تیپ مختلف به بازار عرضه شود که دو تیپ دستی و دو تیپ اتوماتیک هستند.

تفاوت این تیپ‌ها در سطح تجهیزات آن‌ها است که از پایه تا فول آپشن را شامل شده و باعث می‌شود اطلس بتواند طیف‌های قیمتی مختلف بازار را پوشش دهد. برای آشنایی بیشتر با آپشن‌ها و تجهیزات تیپ‌های مختلف اطلس، در ادامه به بررسی ویژگی‌های هر تیپ خواهیم پرداخت.

اطلس تیپ S

تیپ پایه سایپا اطلس S نام دارد. این تیپ از کمترین تجهیزات بهره می‌برد و امکانات آن تفاوت چندانی با کوییک ندارد؛ بنابراین، در این تیپ شاهد مواردی مثل نشانگر تعویض دنده، سنسور پارک عقب، کامپیوتر سفری، دی‌لایت، سیستم پایش باد تایرها، چراغ‌های اتوماتیک، شارژر USB گوشی، سیستم تهویه نیمه اتوماتیک و دو ایربگ خواهیم بود. در این تیپ‌تریم داخلی هم تک‌رنگ مشکی است. البته طبق اعلام سایپا حتی در همین تیپ هم سیستم‌های کنترل پایداری، کنترل کشش، ترمز کمکی و سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی هم ارائه می‌شود که پیشرفت قابل‌توجهی نسبت به کوییک محسوب می‌شود.

اطلس تیپ G

تیپ G نسخه فول آپشن با گیربکس دستی محسوب می‌شود. در این تیپ، نمایشگر 7 اینچی، دوربین دید عقب، دکمه‌های کنترلی روی فرمان، صندلی‌های چرمی، آینه‌های جانبی تاشو برقی، آنتن کوسه‌ای، تریم داخلی دورنگ، سانروف و طرح بدنه دورنگ (مشابه کوییک R) به لیست تجهیزات اضافه می‌شود.

اطلس تیپ L

تیپ L تیپ اتوماتیک پایه است. در این تیپ تمام تجهیزات تیپ G به‌جز سانروف و طرح بدنه دورنگ ارائه می‌شود. از سوی دیگر، تیپ L در عوض به کروز کنترل و سیستم ورود بدون کلید مجهز است که در تیپ G وجود ندارد.

اطلس تیپ E

این نهایتاً بالاترین تیپ اطلس است که با گیربکس اتوماتیک و تجهیزات کامل ارائه می‌شود. در این تیپ علاوه بر تمام تجهیزات قبلی، موارد دیگری هم شامل تنظیم برقی صندلی راننده با گرم‌کن، شیشه دودی عقب، سنسور باران، توئیتر و سیستم تشخیص نقطه کور هم وجود خواهد داشت. این تیپ همچنین به رینگ آلومینیومی هم مجهز است درحالی‌که سه تیپ قبلی همگی با رینگ فولادی ارائه می‌شوند. فرمان هم در دو تیپ دستی از نوع هیدرولیک و در تیپ‌های اتوماتیک از نوع برقی است.

پیشرانه سایپا اطلس

اطلس همچنان از همان پیشرانه چهار سیلندر خانواده M15 هشت سوپاپ استفاده می‌کنند اما این موتور حالا ارتقاءهایی را تجربه کرده است که مهم‌ترین آن‌ها تجهیز به سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ است. این نسخه جدید بهبودهایی را هم در سیستم جرقه‌زنی و پاشش سوخت تجربه کرده که باعث شده بتواند با استانداردهای آلایندگی یورو پنج مطابقت پیدا کند. به لطف این تغییرات، خروجی موتور به 90 اسب بخار قدرت و 137 نیوتن متر گشتاور رسیده که 3 اسب بخار و 9 نیوتن متر افزایش را نسبت به نسخه قبلی نشان می‌دهد. مصرف سوخت ترکیبی این موتور هم 6.9 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.


source

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.