
بررسی تیگو 7 از دید مجله معتبر بریتانیایی؛ ارزان و با ارزش
بررسی تیگو 7 توسط یکی از رسانههای معتبر بریتانیایی نشان میدهد که این کراس اور چینی با ارائه تجهیزات سخاوتمندانه و قیمتی به شدت رقابتی، میتواند معادلات بازار را بر هم بزند، اما همزمان معایب خود را نیز دارد. ورود برند چری به بازار بسیار رقابتی و برند محور بریتانیا، یک آزمون بزرگ برای این

بررسی تیگو 7 توسط یکی از رسانههای معتبر بریتانیایی نشان میدهد که این کراس اور چینی با ارائه تجهیزات سخاوتمندانه و قیمتی به شدت رقابتی، میتواند معادلات بازار را بر هم بزند، اما همزمان معایب خود را نیز دارد.
ورود برند چری به بازار بسیار رقابتی و برند محور بریتانیا، یک آزمون بزرگ برای این غول خودروسازی چینی محسوب میشود. چری با عرضه کراس اور سایز متوسط تیگو 7، به صورت مستقیم وارد رقابت با نامهای بزرگ و پرآوازهای مانند فورد کوگا، اوپل گرندلند و فولکس واگن تیگوان شده است. اما استراتژی اصلی چری برای موفقیت در این نبرد دشوار چیست؟
پاسخ در یک کلمه خلاصه میشود: ارزش. یکی از رسانههای معتبر خودرویی بریتانیا یعنی وب سایت autocar به تازگی به بررسی تیگو 7 در هر دو نسخه بنزینی و پلاگین هیبرید پرداخته تا مشخص کند آیا این خودرو که هزاران پوند ارزانتر از رقبایش است، یک معامله هوشمندانه و یک انتخاب منطقی برای خانوادههاست یا یک محصول ارزانقیمت با انبوهی از ایرادات پنهان؟
نتیجه این بررسی، تصویری جالب از نقاط قوت شگفتانگیز و نقاط ضعف قابل پیشبینی این کراس اور چینی را ترسیم میکند که در آخرین مطلب از اخبار خودرو چرخان به سراغ آن خواهیم رفت.
بررسی تیگو 7 پلاگین هیبریدی
در بخش فنی، بررسی تیگو 7 دو تصویر متفاوت را به نمایش میگذارد. نسخه بنزینی از یک موتور 1.6 لیتری توربو با قدرت 145 اسب بخار بهره میبرد که عملکردی کاملا قابل قبول برای استفادههای روزمره دارد و در سرعتهای ثابت بزرگراهی، بسیار آرام و بیصداست. با این حال، عملکرد گیربکس دوکلاچه آن در هنگام شتابگیریهای ناگهانی، چندان نرم و یکنواخت نیست و میتواند حالتی جهشی و غیرقابل پیشبینی داشته باشد که از لذت رانندگی میکاهد.
اما ستاره اصلی این بررسی، بدون شک نسخه پلاگین هیبرید تیگو 7 است. این مدل با ترکیب یک موتور 1.5 لیتری بنزینی و یک موتور الکتریکی قدرتمند 201 اسب بخاری، برای یک کراس اور خانوادگی اقتصادی به طرز چشمگیری سریع است و گشتاور آنی موتور الکتریکی، شتابگیری لذتبخشی را فراهم میکند. مهمتر از آن، باتری 18.4 کیلووات ساعتی آن، برد پیمایش تمام الکتریکی خیرهکننده 90 کیلومتر را فراهم میکند که به گفته منتقدان، برای یک خودرو در این بازه قیمتی شگفتانگیز است و از رقیب بسیار گرانقیمتتری مانند فورد کوگا با برد 64 کیلومتر بهتر عمل میکند. این ویژگی، تیگو 7 هیبریدی را به گزینهای فوقالعاده اقتصادی برای ترددهای روزمره تبدیل میکند.
کیفیت کابین و امکانات چری تیگو 7 در بریتانیا
اولین و بزرگترین شگفتی برای منتقد بریتانیایی پس از ورود به کابین تیگو 7 رخ داده است. بر خلاف انتظار از یک خودرو در این بازه قیمتی، در داخل کابین به ندرت پلاستیک خشک و بیکیفیت یافت میشود و اکثر سطوح با مواد نرم و خوشساخت پوشانده شدهاند که حسی ردهبالا را به سرنشینان منتقل میکنند.
صندلی راننده که راحت و مجهز به تنظیمات برقی است، در کنار فضای سر و پای تحسینبرانگیز برای سرنشینان بلندقد در ردیف عقب، کاربردی بودن این خودرو به عنوان یک کراس اور خانوادگی را تایید میکند. داشبورد دیجیتال که از دو نمایشگر 12.3 اینچی باکیفیت برای صفحه کیلومتر و سیستم اطلاعات و سرگرمی تشکیل شده، به همراه لیست بلندبالایی از امکانات استاندارد مانند اپل کارپلی و اندروید اتو، این حس را در ذهن منتقد ایجاد کرده که با خودرویی بسیار گرانتر از قیمت واقعی آن روبرو است.
هندلینگ تیگو 7 هیبریدی
با وجود تمام نقاط قوت در زمینه قیمت، کیفیت کابین و قوای محرکه هیبریدی، بررسی تیگو 7 نشان داد که در بخش دینامیک رانندگی و لذت فرمانپذیری، این خودرو نمیتواند با رقبای اروپایی خود رقابت کند. سواری خودرو در جادههای هموار بهطور کلی راحت و قابل قبول توصیف شده، اما در مواجهه با دستاندازها و چالههای مسیر، سیستم تعلیق عملکرد خشنی دارد و ضربات را به خوبی جذب نمیکند.
اما بزرگترین نقطه ضعف از دیدگاه این رسانه بریتانیایی، فرمان بیحس و کاملا مرده آن است. این فرمان هیچ اطلاعاتی از سطح مسیر به راننده منتقل نمیکند و به دلیل عدم دقت کافی، اعتماد به نفس راننده را در پیچها کاهش میدهد. نتیجهگیری منتقد این است که تیگو 7 برای راحتی و سهولت در رانندگی طراحی شده، نه برای هیجان و لذت. یعنی موضوعی که خریداران علاقهمند به رانندگی باید پیش از انتخاب، آن را به دقت در نظر بگیرند.
قیمت تیگو 7 در بریتانیا و ارزش خرید از نگاه مجله AutoCar
در نهایت، تمام بررسی به یک نقطه کلیدی و غیرقابل انکار ختم میشود: قیمت. بررسی تیگو 7 تایید میکند که این خودرو هزاران پوند ارزانتر از رقبای مستقیم خود است. قیمت نسخه بنزینی در بریتانیا از حدود حدود 32 هزار دلار آمریکا و نسخه پلاگین هیبرید از حدود 38.5 هزار دلار آمریکا آغاز میشود. این در حالی است که ارزانترین نسخه پلاگین هیبرید فورد کوگا، بیش از 12 هزار دلار گرانتر است. این اختلاف قیمت عظیم، بسیاری از نقاط ضعف دینامیکی خودرو را برای بخش بزرگی از خریداران که به دنبال یک کراس اور جادار، بسیار مجهز و فوقالعاده اقتصادی هستند، کاملا توجیهپذیر میکند و برگ برنده اصلی چری در بازارهای جهانی است.

source
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0