دیدگاه‌ها برای دسترسی به کیفیت بی نظیر با مرسدس بنز GLC350e بسته هستند

دسترسی به کیفیت بی نظیر با مرسدس بنز GLC350e

بنز همیشه کامبک‌های جذابی در دنیای خودروهای با کفیت می‌زند و می‌توان آن را در بازگشت‌های موفق‌آمیز، بی رقیب دانست. به نظر می‌رسید مرسدس بنز مدتی بود که تمایلی به توسعه خودروهای پلاگین هیبرید (PHEV) نداشت. حتی مدل‌های محبوب کلاس C، GLC و E را در نسل‌های جدیدتر بدون نسخه پلاگین هیبرید عرضه کرد و

کد خبر : 113007
تاریخ انتشار : شنبه 18 اکتبر 2025 - 20:26

بنز همیشه کامبک‌های جذابی در دنیای خودروهای با کفیت می‌زند و می‌توان آن را در بازگشت‌های موفق‌آمیز، بی رقیب دانست. به نظر می‌رسید مرسدس بنز مدتی بود که تمایلی به توسعه خودروهای پلاگین هیبرید (PHEV) نداشت. حتی مدل‌های محبوب کلاس C، GLC و E را در نسل‌های جدیدتر بدون نسخه پلاگین هیبرید عرضه کرد و تمرکز خود را بیشتر روی مدل‌های پرفورمنس بالا مانند AMG C 63 S E Performance گذاشت. دلیل این تغییر رویکرد در استرالیا، مقاومت خریداران عنوان شد؛ کسانی که یا خودروهای بنزینی خالص را می‌خواستند یا مستقیماً به سراغ خودروهای تمام الکتریکی (EV) می‌رفتند.

  • مرسدس بنز هیبریدی در ایران اگر چه به دلیل تحریم‌ها، یک رویا هست اما دسترسی به آن دور از ذهن نیست.

اما گویا ورق برگشته. در سال جاری، شاهد بازگشت پرقدرت پلاگین هیبریدها به سبد محصولات مرسدس بنز بودیم. سه مدل C-Class، GLC و GLA با اضافه شدن پک باتری و موتور الکتریکی، نشان‌دهنده تغییری استراتژیک برای این خودروساز آلمانی هستند.

GLC350e ستاره‌ای درخشان در میان هیبریدها

مرسدس بنز GLC350eاز میان این سه مدل جدید، مرسدس بنز GLC350e را می‌توان مهم‌ترین عضو خانواده دانست. این خودرو نه تنها جایگزین نسل قبلی GLC300e شده، بلکه رقیب مستقیمی برای خودروهای SUV لوکس میان‌اندازه پلاگین هیبرید مانند BMW X3، رنج روور اووک، لکسوس NX و ولوو XC60 محسوب می‌شود.

با قیمتی در حدود 99,900 دلار (پیش از هزینه‌های پلاک و بیمه)، GLC350e در جایگاهی بین مدل‌های 200 و 300 در طیف گسترده GLC قرار می‌گیرد. قلب تپنده این خودرو همان موتور 2.0 لیتری بنزینی 150 کیلوواتی است که در سدان C350e نیز به کار رفته و با یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک هماهنگ شده است. اما نکته برجسته، باتری 25.28 کیلووات ساعتی بزرگتر و موتور الکتریکی 115 کیلوواتی قوی‌تر است. با وجود این قدرت الکتریکی اضافه، مرسدس بنز ادعا می‌کند که توان خروجی ترکیبی GLC350e برابر با 230 کیلووات و 550 نیوتن‌متر است، همانند C350e.

اما مهم‌تر از همه، برد الکتریکی ادعا شده 107 کیلومتر است که برای رفت و آمدهای روزانه اکثر رانندگان استرالیایی کافی به نظر می‌رسد. این موضوع این سوال را مطرح می‌کند که آیا GLC350e بهترین انتخاب در میان مدل‌های GLC است و آیا می‌تواند بر رقبای قدرتمند خود پیشی بگیرد؟ ما یک روز را در ملبورن پشت فرمان این خودرو گذراندیم تا پاسخ این سوالات را پیدا کنیم.

تجربه رانندگی در GLC350e: ترکیبی از لوکس بودن و کارایی

دسترسی به کیفیت بی نظیر با مرسدس بنز GLC350eوقتی پشت فرمان GLC350e می‌نشینید، بلافاصله متوجه حس لوکس بودن و کیفیت ساخت بالای مرسدس بنز می‌شوید. داشبورد با طراحی آبشاری، صفحه نمایش لمسی بزرگ سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX و استفاده سخاوتمندانه از چرم مصنوعی با کیفیت (که حس چرم واقعی را القا می‌کند)، همگی دست در دست هم داده‌اند تا تجربه‌ای لذت‌بخش را خلق کنند. صندلی‌ها بسیار راحت هستند و با وجود پشتیبانی جانبی خوب، برای سفرهای طولانی مناسبند.

مرسدس بنز GLC350eیکی از نقاط قوت اصلی GLC350e، برد الکتریکی چشمگیر آن است. در تست ما، خودرو توانست 103 کیلومتر را تنها با نیروی برق طی کند که تنها 4 کیلومتر کمتر از ادعای رسمی مرسدس بنز بود. این یعنی اکثر رانندگان می‌توانند تمام رفت و آمدهای روزانه خود را بدون نیاز به روشن شدن موتور بنزینی انجام دهند. قابلیت تنظیم شدت ترمز احیاکننده (Regenerative Braking) نیز به بهبود بهره‌وری انرژی کمک شایانی می‌کند.

در حالت رانندگی تمام الکتریکی، GLC350e تجربه‌ای کاملاً آرام و بی‌صدا ارائه می‌دهد. موتور الکتریکی به نرمی و با قدرت کافی خودرو را به حرکت در می‌آورد و برای محیط‌های شهری کاملاً مناسب است. اگر به قدرت بیشتری نیاز داشتید، با فشار دادن پدال گاز، موتور بنزینی نیز به یاری می‌آید.

هنگامی که خودرو در حالت هیبرید قرار می‌گیرد، تعامل بین موتور بنزینی و الکتریکی بسیار نرم و بی‌صدا است. موتور بنزینی 2.0 لیتری توربوشارژ، با وجود وزن بالای خودرو (بیش از 2300 کیلوگرم)، عملکردی قابل قبول دارد و سیستم هیبرید به خوبی بین دو منبع قدرت جابجا می‌شود. سواری خودرو نیز بسیار راحت و نرم است و سیستم تعلیق عقب خود-تنظیم شونده، ضربات ناشی از ناهمواری‌های جاده را به خوبی جذب می‌کند.

دسترسی به کیفیت بی نظیر با مرسدس بنز GLC350eفضای داخلی و کاربردی بودن

فضای داخلی GLC350e برای چهار سرنشین کاملاً جادار و راحت است. صندلی‌های عقب فضای کافی برای پا و سر را فراهم می‌کنند، اما صندلی وسط به دلیل وجود تونل انتقال قدرت، کمی تنگ‌تر است. با این حال، صندوق عقب خودرو با ظرفیت 620 لیتر (با خوابانده شدن صندلی‌های عقب تا 1680 لیتر) بسیار کاربردی است و حتی با وجود باتری بزرگ در محور عقب، فضای کافی برای بار را فراهم می‌کند.

مرسدس بنز GLC350e با برد الکتریکی عالی، سواری نرم و راحت، و کابین لوکس، گزینه بسیار جذابی برای کسانی است که به دنبال ترکیبی از کارایی یک خودروی تمام الکتریکی برای رفت و آمدهای روزانه و انعطاف‌پذیری یک خودروی پلاگین هیبرید برای سفرهای طولانی‌تر هستند. قیمت آن نیز نسبت به مدل‌های دیگر GLC، ارزش خرید بالایی را ارائه می‌دهد. اگرچه هزینه‌های نگهداری آن ممکن است کمی بالا باشد، اما در مجموع، GLC350e یکی از بهترین گزینه‌ها در کلاس SUVهای لوکس پلاگین هیبرید محسوب می‌شود.

source

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.