دیدگاه‌ها برای باز هم جنجال بر سر دستگیره‌های برقی؛ تصادف شیائومی SU7 اولترا و زنده سوختن راننده بسته هستند

باز هم جنجال بر سر دستگیره‌های برقی؛ تصادف شیائومی SU7 اولترا و زنده سوختن راننده

منتشر شده در 27 مهر 1404 ساعت 14:00 در تاریخ ۱۳ اکتبر ۲۰۲۵، یک دستگاه شیائومی SU7 اولترا در شهر چنگدو چین دچار حادثه شده و جان راننده خود را گرفت. مثل چند سانحه قبلی، در این تصادف نیز خودرو دچار آتش‌سوزی شده و راننده نتوانسته خود را از میان شعله‌های آتش نجات دهد. این

کد خبر : 113502
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 اکتبر 2025 - 14:35
باز هم جنجال بر سر دستگیره‌های برقی؛ تصادف شیائومی SU7 اولترا و زنده سوختن راننده


منتشر شده در 27 مهر 1404 ساعت 14:00

در تاریخ ۱۳ اکتبر ۲۰۲۵، یک دستگاه شیائومی SU7 اولترا در شهر چنگدو چین دچار حادثه شده و جان راننده خود را گرفت. مثل چند سانحه قبلی، در این تصادف نیز خودرو دچار آتش‌سوزی شده و راننده نتوانسته خود را از میان شعله‌های آتش نجات دهد. این اتفاق بار دیگر بحث‌های گسترده‌ای درباره ایمنی خودروهای برقی مدرن و دسترسی اضطراری به سرنشینان در مواقع تصادف ایجاد کرده است.

ویدئویی که از محل حادثه منتشر شده، نشان می‌دهد رهگذران تلاش کرده‌اند شیشه‌های خودرو را بشکنند و با کپسول آتش‌نشانی شعله‌ها را در ناحیه راننده مهار کنند. اما این تلاش‌ها بی‌ثمر بوده و در نهایت راننده جان خود را از دست داده است. طبق گزارش پلیس محلی، راننده حین رانندگی تحت تأثیر الکل بوده است.

واکنش طعنه آمیز هواوی ؛ ایمنی بزرگ‌ترین فاکتور لوکس بودن است

در پی این حادثه، یو چنگ‌ دونگ مدیرعامل بخش مصرف‌کنندگان هواوی، در شبکه‌های اجتماعی پستی منتشر کرده و به اهمیت ایمنی خودروهای برقی پرداخته است. او در این باره نوشته:

«ایمنی بزرگ‌ترین فاکتور لوکس بودن است! ما همیشه تلاش می‌کنیم بالاترین استانداردهای کیفیت و ایمنی را به دست آوریم.»

یو چنگ دونگ در پست خود به ویدیویی از ۱۷ جولای اشاره نموده که پیشتر منتشر کرده بود. در آن ویدیو، او ماژول ایمنی درب‌ها (CPM) و سیستم قفل چهار‌ لایه درب آیتو M8 و سایر خودروهای مجهز به سیستم HarmonyOS را معرفی می‌کند.

مدیر اجرایی هواوی در ویدیو مذکور در توضیح عملکرد این سیستم می‌گوید در شرایط تصادف شدید، ممکن است یکی از اجزای اصلی مانند گیرنده سیگنال تصادف، منبع تغذیه یا واحد کنترل از کار بیفتد و در نتیجه قفل درب‌ها باز نشود. سیستم CPM هواوی با دو برابر کردن ایمنی ماژول‌های حیاتی، آنها را در بخش‌های محافظت‌شده بدنه قرار می‌دهد و علاوه بر آن، یک خط ارتباطی اختصاصی برای دریافت سیگنال تصادف دارد. به گفته او، طراحی چهار‌لایه قفل درب اهمیت حیاتی دارد، زیرا دسترسی اضطراری به کابین در لحظات بحرانی می‌تواند به معنای مرگ یا زندگی باشد.

باز هم جنجال بر سر دستگیره‌های برقی؛ تصادف شیائومی SU7 اولترا و زنده سوختن راننده

تمرکز بر ایمنی ساختاری و پلتفرم باتری «وال»

یو چنگ‌ دونگ همچنین بر محافظت ساختاری اطراف پک باتری و استانداردهای بالای پلتفرم باتری «وال» تأکید کرده است. این فناوری با طراحی چندلایه و سیستم قطع خودکار مدار، از بروز آتش‌سوزی یا انفجار در اثر ضربه‌های شدید جلوگیری می‌کند.

به گفته او، ترکیب قفل اضطراری چندمرحله‌ای، معماری مقاوم باتری و سیستم‌های تکرارشونده ایمنی در خودروهای HarmonyOS، نشان‌دهنده رویکرد یکپارچه هواوی به ایمنی سرنشینان است.

تمرکز رسانه‌ها بر تفاوت دیدگاه دو برند

در حالی که هواوی در اظهارنظر خود به طور مستقیم به سانحه شیائومی SU7 اولترا اشاره نکرده، اما لحن فنی و تأکید این شرکت بر «ایمنی فعال و دسترسی اضطراری» باعث شده بسیاری از تحلیلگران آن را پاسخی غیرمستقیم به حادثه اخیر تلقی کنند.

کارشناسان صنعت خودرو چین تأکید کرده‌اند که افزایش توان فنی خودروهای برقی باید با افزایش سطح ایمنی الکتریکی و ساختاری همراه باشد، به ‌ویژه در شرایطی که سیستم‌های خودران، ولتاژ بالا و طراحی باتری‌های پرظرفیت در حال گسترش هستند.

source

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.