اعتراف تأمل برانگیز جنرال موتورز ؛ باید از چینی ها یاد بگیریم
منتشر شده در 03 آبان 1404 ساعت 18:00 صنعت خودرو وارد مرحلهای تازه شده و دیگر آن برتری و پیشینه پرزرق و برق خودروسازان سنتی تضمینکننده موفقیت در ادامه مسیر نیست. حالا کار به جایی رسیده که باید دوران بیاعتنایی برندهای بزرگ غربی به رقبای نوظهور چینی را تمامشده دانست. شرکت بزرگی مثل جنرال موتورز
منتشر شده در 03 آبان 1404 ساعت 18:00

صنعت خودرو وارد مرحلهای تازه شده و دیگر آن برتری و پیشینه پرزرق و برق خودروسازان سنتی تضمینکننده موفقیت در ادامه مسیر نیست. حالا کار به جایی رسیده که باید دوران بیاعتنایی برندهای بزرگ غربی به رقبای نوظهور چینی را تمامشده دانست. شرکت بزرگی مثل جنرال موتورز به این واقعیت اذعان کرده و گفته برای عقب نماندن از خودروسازان برقی چین باید با سرعتی بیسابقه حرکت کند.
تفاوت بزرگ در سرعت توسعه خودروهای جدید
در حالی که میانگین زمان توسعه مدلهای جدید در شرکتهای چینی بین ۲۲ تا ۲۸ ماه است، خودروسازان غربی معمولاً برای عرضه یک محصول تازه به ۳۲ تا ۴۸ ماه زمان نیاز دارند. این اختلاف زمانی به خوبی نشان میدهد چرا برندهای چینی توانستهاند خود را با تحولات بازار هماهنگ نموده و در مدت کوتاهی بازار خودروهای برقی را در اختیار بگیرند.
اعتراف رئیس جنرال موتورز به عقبماندگی غربیها از چینیها
«مارک روس» رئیس جنرال موتورز در گفتوگویی با وبسایت InsideEVs، بر ضرورت تغییر نگرش در صنعت خودروسازی آمریکا تأکید کرده است. او در این رابطه گفته:
«ما میتوانیم چیزهای زیادی از سرعت چینیها یاد بگیریم. البته تقلید صرف از یکدیگر و وادار کردن رقبا به خروج از بازار از طریق جنگ قیمتی، راه حل درستی نیست.»

راز سرعت چینیها در توسعه خودروهای برقی
آقای روس در مصاحبه خود افزوده برندهای چینی معمولاً از شبکه تأمینکنندگان مشترک استفاده میکنند و میتوانند نوآوریها را به سرعت در محصولات خود پیاده کنند. با این حال، او هشدار داده که بسیاری از شرکتهای چینی برای کسب سود پایدار با مشکل مواجه هستند، مگر آنکه خودشان در حوزه تولید باتری نیز فعال باشند. او در این باره گفته:
«چینیها محصولات یکدیگر را به دقت بررسی میکنند، بهترین ایدهها را کپی کرده و فوراً وارد تولید میکنند. همین باعث میشود چرخه توسعه در چین بسیار سریعتر باشد. اما واقعیت این است که بسیاری از آن شرکتها دوام نمیآورند. اگر باتری نفروشید، کسبوکار در آن بازار بسیار دشوار است.»

خودروسازان اروپایی هم به دنبال سرعت چینیها
رقابت برای افزایش سرعت توسعه خودروها تنها به جنرال موتورز محدود نیست. آئودی ماه گذشته اعلام کرد که در پروژه نسل جدید TT با رویکرد «سرعت چین» حرکت میکند و قصد دارد این مدل را در مدت فقط ۳۰ ماه از زمان تأیید تا تولید نهایی به بازار برساند.
کمتر از دو هفته بعد، ب ام و نیز وارد میدان شد و ادعا کرد که سرعت توسعه این شرکت از رقبای چینی بیشتر است. این خودروساز آلمانی قصد دارد تا دو سال آینده ۴۰ مدل جدید و بروزرسانیشده از سری جدید نئو کلاس را روانه بازار کند.
رقابت جهانی برای پویایی در دنیای خودروهای برقی
این تحولات نشان میدهد که رقابت جهانی میان خودروسازان بر سر سرعت توسعه خودروهای برقی وارد مرحلهای تازه شده است. دیگر تنها نوآوری یا قدرت موتور اهمیت ندارد، بلکه توانایی عرضه سریعتر محصولات جدید و سازگار با نیازهای بازار، به عامل اصلی بقا و موفقیت در این صنعت تبدیل شده است.
source
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.





ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0