آواتار ۰۷ ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی
فهرست محتوا معرفی آواتار ۰۷ طراحی بدنه اوتار ۰۷ مشخصات فنی AVATR 07 طراحی کابین و امکانات آواتار ۰۷ رقبای اوتار صفر هفت آلبوم تصاویر سوالات متداول آواتار ۰۷ یک کراس اوور جذاب و جدید چینی است که طراحی آن توسط نادر فقیه زاده انجام شده و توسط شرکت آوا موتور پارس در ایران عرضه
 
آواتار ۰۷ یک کراس اوور جذاب و جدید چینی است که طراحی آن توسط نادر فقیه زاده انجام شده و توسط شرکت آوا موتور پارس در ایران عرضه می شود.
معرفی آواتار ۰۷
نشان آواتار یا اوتار (AVATR) حالا دیگر برای بازار ما غریبه نیست چراکه کراس اوور اوتار ۱۱ اولین خودرو از این نشان بود که توسط بی ام کارز به صورت محدود به بازار ایران راه پیدا کرد. نشانی که بر مبنای یک جوینت ونچر میان چانگان، هواوی و CATL (غول باتری و سیستم برقی در چین) به وجود آمد و خیلی زود توانست نه تنها در بازار چین، بلکه در بازارهای جهانی شناخته شود. قطعا دلیل موفقیت برند آواتار را می توان به طراحی خاص و خط طراحی مشترک این برند نسبت داد که نتیجه هنر طراح برجسته ایرانی، نادر فقیه زاده به عنوان سرتیم طراحی این خودروسازی است.
آواتار ۰۷ آگوست ۲۰۲۴ برای نخستین بار و به صورت رسمی معرفی شد و پس از آن به بازار چین و باقی بازارهای هدف آمد. این خودرو در جایگاه خودروهای برقی مدرن و پرمیوم قرار می گیرد و از نظر قیمتی در تمامی بازارها در رده بالای بازار قرار دارد. این کراس اوور متوسط خط طراحی هماهنگ با باقی مدل های آواتار (AVATR) را دارد که قبلا در مدل یک یک هم دیده بودیم. پلتفرم مورد استفاده در این خودرو CHN نام دارد که یک پلتفرم ماژولار یا منعطف است و سگمنت های مختلفی را پوشش می دهد.

این خودرو در بازار های مختلف با تیپ های مختلف و در نسخه های تمام برقی و EREV عرضه شده و قرار است در ایران هم تیپ های مختلفی از آن توسط آواموبیلیتی به عرضه برسد. شرکت واردکننده از نظر قوای محرکه، نسخه EREV را برای بازار ایران در نظر گرفته است که به نظر می رسد با توجه به شرایط بازار انتخاب درستی در این خصوص انجام شده چراکه دیگر دغدغه ها و چالش های یک خودروی تمام برقی را برای این کراس اوور نخواهیم داشت. آواموتور پارس حتی پکیج های مختلف ظاهری را برای این کراس اوور در بازار ایران در نظر گرفته تا طیف وسیعی از مشتریان را به این محصول جذب کند. در ادامه با مشخصات فنی و امکانات این خودرو بیشتر آشنا خواهیم شد.
طراحی بدنه اوتار ۰۷
در بخش بیرونی آواتار ۰۷ با یک کراس اوور کاملا مدرن و بروز و خاص روبرو هستیم که به دلیل طراحی فضایی گونه اش بسیار جلب توجه می کند و به نحوی به مخاطب می فهماند که از آینده آمده است. در طراحی بخش های جلوی این خودرو همان سبک طراحی بسیار خاص خانواده AVATR را می بینیم. به عبارت دیگر فرم طراحی چراغ های جلو، فرم طراحی سپر و… بسیار مشابه اوتار ۱۱ است. با این حال در این بخش یک قابلیت بسیار خاص را می توان مشاهده کرد که در دیگر مدل های آواتار در بازار ایران دیده نمی شود و آن هم نمایشگر و پنل LED ای است که در بین شیشه جلو و کاپوت این خودرو تعبیه شده و در هنگام روشن شدن خودرو نشان AVATR را به نمایش می گذارد.

در طراحی نماهای جانبی چندین مشخصه دیده می شود که می تواند برای بیننده جلب توجه کند. اولین مورد شیب و انحنا کاپوت و سقف AVATR 07 است که به صورت ماهرانه ای طراحی شده و می تواند در آیرودینامیک این خودرو موثر باشد. نکته دیگر استفاده از دستگیره های مخفی شونده است که هم جلوه به روزی به این خودرو داده و هم به ضد سرقت بودن آن کمک می کند. از طرفی اگر به طراحی رینگ های آلومینیومی نگاهی بیاندازیم با یک سبک طراحی کاملا اسپرت و جوان پسندانه روبرو می شویم که باعث افزایش جذابیت این خودرو شده است. نکته دیگری که می تواند برای بسیاری از افراد اعجاب آور باشد این است که در نسخه های مختلف و فول آپشن آواتار ۰۷ به جای آینه های جانبی از دوربین استفاده شده که این موضوع را حتی در بازارهای جهانی نیز در کمتر خودرویی می بینیم.

اگر طراحی بخش عقب آواتار صفر هفت را با ۱۱ و ۱۲ مقایسه کنیم می توانیم بگوییم که طراحی بخش عقب اوتار ۰۷ ترکیبی از طراحی آواتار ۱۱ و آواتار ۱۲ بوده اما در طراحی آن، ذات کراس اوور این خودرو بیشتر از دو مدل دیگر نمایان است. با این حال در این خودرو دیگر خبری از اسپویلر متحرک نیست و برآمدگی های کمتری در مقایسه با مدل ۱۱ دارد. فرم طراحی سپر عقب نیز بسیار ساده بوده و اِلمان طراحی خاص و ویژه در این بخش دیده نمی شود.
مشخصات فنی AVATR 07
همانطور که گفته شد نسخه ای که به احتمال زیاد در بازار ایران عرضه می شود از نوع EREV یا رنج اکستندد است و این یعنی یک پیشرانه بنزینی به عنوان ژنراتو باتری را شارژ می کند و دو پیشرانه برقی در عمل قوای محرکه خودرو را تشکیل می دهد. یک پیشرانه بنزینی ۱.۵ لیتر توربوشارژ با خروجی ۱۵۴ اسب بخار به عنوان ژنراتور در این خودرو باتری ها را تغذیه می کند و دو پیشرانه برقی سوار بر دو محور قوای محرکه را تشکیل داده اند. دو پیشرانه برقی در مجموع توان تولید نهایت قدرت ۴۸۵ اسب بخار (۳۶۲ کیلووات) قدرت و ۶۲۹ نیوتن متر گشتاور را دارند و با این اعداد و ارقام، کراس اوور بیش از ۲.۳ تنی اوتار در ۴.۹ ثانیه شتابگیری می کند.

باتری آواتار ۰۷ از نوع لیتیوم آهن فسفات یا LFP است و ظرفیت ۳۹.۰۵ کیلووات ساعتی دارد و سازنده آن CATL چین است که در کنار بی وای دی به عنوان بزرگ ترین باتری سازان خودروهای برقی در جهان شناخته می شوند. مدت زمان شارژ با شارژرهای معمولی نزدیک به ۷ ساعت است اما با شارژر های فست یا DC این مدت به حدود ۲۰ دقیقه کاهش می یابد.
میزان پیمایش در حالت تمام برقی و در حالت فول شارژ، ۲۲۰ کیلومتر (استاندارد CLTC) است و پیمایش ترکیبی با باک و باتری فول به بیش از هزار کیلومتر می رسد که عدد قابل توجه و راضی کننده ای به حساب می آید. در محور جلوی ماشین فضایی جدید بازار سیستم تعلیق دابل ویشبون مستقل را داریم و در عقب سیستم تعلیق چند اتصاله یا مولتی لینک استفاده شده که ترکیب این دو سیستم با فاصله محوری ۲۹۴۰ میلیومتری در این کراس اوور یک سواری نرم را برای راننده و سرنشینان به ارمغان می آورد. همچنین در این خودرو تنظیم ارتفاع پنوماتیک بادی را هم داریم که قابلیت بسیار جذابی برای یک کراس اوور به حساب می آید.
طراحی کابین و امکانات آواتار ۰۷
طراحی داخلی در این کراس اوور بسیار مدرن و جسورانه است به نحوی که تمامی المان های طراحی در کابین منحصر به فرد و جدید به نظر می رسد. خط طراحی کلی خودرو به آنچه در مدل یک یک دیده بودیم بسیار نزدیک است و قطعات به اندازه ای با کیفیت هستند که حس پرمیوم و مدرن بودن همزمان به راننده و سرنشینان منتقل می شود. یک پنل سرتاسری در بالای داشبورد سه صفحه نمایش را در خود جای داده که یک صفحه نمایش نقش کلاستر را دارد و در قسمت راست اطلاعات خودرو را نمایش می دهد و دو صفحه نمایش دیگر مربوط به دوربین های جانبی هستند که نقش آینه بغل را در این نسخه بازی می کنند.

یک صفحه نمایش بزرگ را در وسط داریم که سیستم اطلاعات سرگرمی را دردسترس قرار می دهد و فرمان مخصوص و فرمان ۸ ضلعی مخصوص AVATR را در این خودرو می بینیم که دو اسکرول در طرفین دارد. در عقب و روی زیرآرنجی پنل جداگانه ای را می بینیم که تنظیمات صندلی و سردکن و گرم کن از آن قابل تنظیم هستند. روکش تمامی صندلی ها چرمی است و در ستون سقف روکش جیر را می بینیم که باعث شده حس لوکس بودن به خوبی به سرنشینان منتقل شود.
نکته مهم دیگری که باید در این بخش به آن اشاره کرد، فضای بسیار خوب سرنشینان بخش عقب است که به واسطه فاصله محوری ۲۹۴۰ میلی متری اوتار ۰۷ شاهد آن هستیم. از طرفی در این خودرو امکانات بسیار خوبی نظیر؛ گرم کن و سرد کن، تنظیم برقی صندلی ها، تنظیم صندلی سرنشین جلو توسط سرنشینان عقب و… برای سرنشینان عقب در نظر گرفته شده که بسیار از این امکانات از طریق پنل لمسی کار شده بر روی زیر آرنجی این خودرو قابل تنظیم است.

در مواجهه با آواتار ۰۷، ما با یک خودروی بسیار فول آپشن طرف هستیم و تقریبا آپشنی نیست که در آواتار ۰۷ دیده نشود. در این نسخه از کراس اوور وارداتی آواموتور پارس امکاناتی نظیر صندلی های تمام برقی، خسته گیر زانو برای صندلی های جلو، گرم کن صندلی های جلو و عقب، سردکن صندلی های جلو و عقب، ماساژور صندلی های جلو و عقب، حافظه صندلی های جلو، پنل تنظیمات مستقل ردیف دوم برای صندلی ها، سیستم تهویه اتوماتیک دوکاناله با رایحه مطبوع، سقف پانورامیک، سنسور باران و نور، نمایشگر فول HD جانبی، نمایشگر آینه وسط، نورپردازی داخلی، شارژر وایرلس، سنسور های اولترا سونیک و لایدار، دستگیره های مخفی سونده، در صندوق عقب برقی، گرم کن فرمان، سیستم صوتی حرفه ای MERIDIAN با ۲۵ بلندگو، دوربین ثبت وقایع، ۸ کیسه هوای ۱۲ نقطه ای، تابلوخوان، ترمز پارک برقی، اتوهلد، کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری، رادار نقطه کور، ترمز اضطراری هوشمند، هشدار برخورد از جلو، سیستم رانندگی خودکار بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، دستیار پارک خودکار، دستیار پارک از راه دور و … دیده می شود.
رقبای اوتار صفر هفت
با توجه به اینکه در این خودرو با یک محصول کاملا بروز و مدرن روبرو هستیم، در بازار فعلی ایران کمتر خودرویی را می توان پیدا کرد که چنین سطح تکنولوژی را ارائه دهد. نکته دیگری که در مورد محصولات نشان AVATR باید بدانیم این است که محصولات این شرکت حتی در بازارهای جهانی، قیمت به نسبت بالایی دارد و این موضوع نیز پیدا کردن رقیبی برای آواتار ۰۷ را در ایران مشکل می کند. اما با تمام این موضوعات در حال حاضر با توجه به قیمت، مشخصات و امکانات می توان آئودی Q5 ای ترون، مرسدس بنز EQE SUV، وویا فری، ایرس HM5 و… را رقیب اوتار ۰۷ در بازار ایران دانست.
آلبوم تصاویر













سوالات متداول
آواتار ۰۷ به احتمال زیاد در نسخه EREV در بازار ایران عرضه می شود و این یعنی یک پیشرانه بنزینی به عنوان ژنراتو باتری را شارژ می کند و دو پیشرانه برقی در عمل قوای محرکه خودرو را تشکیل می دهد. یک پیشرانه بنزینی ۱.۵ لیتر توربوشارژ با خروجی ۱۵۴ اسب بخار به عنوان ژنراتور در این خودرو باتری ها را تغذیه می کند و دو پیشرانه برقی سوار بر دو محور قوای محرکه را تشکیل داده اند. دو پیشرانه برقی در مجموع توان تولید نهایت قدرت ۴۸۵ اسب بخار (۳۶۲ کیلووات) قدرت و ۶۲۹ نیوتن متر گشتاور را دارند و با این اعداد و ارقام، کراس اوور بیش از ۲.۳ تنی اوتار در ۴.۹ ثانیه شتابگیری می کند.
در مواجهه با آواتار ۰۷، ما با یک خودروی بسیار فول آپشن طرف هستیم و تقریبا آپشنی نیست که در آواتار ۰۷ دیده نشود. در این نسخه از کراس اوور وارداتی آواموتور پارس امکاناتی نظیر صندلی های تمام برقی، خسته گیر زانو برای صندلی های جلو، گرم کن صندلی های جلو و عقب، سردکن صندلی های جلو و عقب، ماساژور صندلی های جلو و عقب، حافظه صندلی های جلو، پنل تنظیمات مستقل ردیف دوم برای صندلی ها، سیستم تهویه اتوماتیک دوکاناله با رایحه مطبوع، سقف پانورامیک، سنسور باران و نور، نمایشگر فول HD جانبی، نمایشگر آینه وسط، نورپردازی داخلی، شارژر وایرلس، سنسور های اولترا سونیک و لایدار، دستگیره های مخفی سونده، در صندوق عقب برقی، گرم کن فرمان و… دیده می شود.
source
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
 





ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0