پورشه کاین برقی معرفی شد، شاسیبلند 1139 اسب بخاری!
رونمایی از پورشه کاین برقی، فصلی جدید و هیجانانگیز را در تاریخ این برند آلمانی را آغاز کرده است. این شاسیبلند تمام برقی نهتنها یک قدم بزرگ در مسیر الکتریکیسازی محصولات این شرکت است، بلکه با نسخهٔ پرچمدار خود، یعنی کاین توربو الکتریک، رسماً عنوان قدرتمندترین خودروی جادهای تاریخ پورشه را از آن خود میکند.
رونمایی از پورشه کاین برقی، فصلی جدید و هیجانانگیز را در تاریخ این برند آلمانی را آغاز کرده است. این شاسیبلند تمام برقی نهتنها یک قدم بزرگ در مسیر الکتریکیسازی محصولات این شرکت است، بلکه با نسخهٔ پرچمدار خود، یعنی کاین توربو الکتریک، رسماً عنوان قدرتمندترین خودروی جادهای تاریخ پورشه را از آن خود میکند. این غول جدید آلمانی قرار است در دو نسخه به بازار عرضه شود که نسخهٔ پرچمدار آن، موسوم به توربو الکتریک، تعریفی تازه از عملکرد ارائه میکند.
مشخصات پورشه کاین برقی
نسخهٔ استاندارد کاین برقی با دو موتور الکتریکی و سیستم چهارچرخ محرک، در حالت عادی ۴۰۲ اسب بخار قدرت دارد؛ اما با فعال کردن حالت لانچ کنترل، این رقم به ۴۳۵ اسب بخار و گشتاور به ۸۳۳ نیوتن متر میرسد؛ اما این تنها دستگرمی است. در نسخهٔ کاین توربو الکتریک، قدرت در حالت عادی ۸۴۴ اسب بخار است و با فعالسازی لانچ کنترل به عدد باورنکردنی ۱۱۳۹ اسب بخار قدرت و ۱۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دست پیدا میکند. با چنین نیرویی، این شاسیبلند خانوادگی میتواند صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را تنها در ۲.۴ ثانیه طی کند، عملکردی که بسیاری از سوپراسپرتها را شرمنده میکند.
برای مهار چنین قدرتی، پورشه مجموعهای از پیشرفتهترین فناوریهای خود را به کار گرفته است. کاین برقی به یک پکیج باتری ۱۱۳ کیلووات ساعتی و معماری ۸۰۰ ولتی مجهز است که امکان شارژ فوقسریع تا ۴۰۰ کیلووات را فراهم میکند. تحت شرایط ایدهآل، شارژ باتری از ۱۰ به ۸۰ درصد تنها ۱۶ دقیقه زمان میبرد. پورشه برد این خودرو را برای بازار اروپا بر اساس چرخه WLTP تا ۶۴۰ کیلومتر تخمین زده است.
یکی از جذابترین نوآوریهای پورشه کاین برقی، سیستم شارژ بیسیم ۱۱ کیلوواتی سفارشی است که به مالک اجازه میدهد تنها با پارک کردن خودرو روی یک پد مخصوص، آن را شارژ کند. سیستم ترمز نیز به همان اندازهٔ پیشرانه، تحسینبرانگیز است. سیستم ترمز احیاکننده میتواند تا ۶۰۰ کیلووات انرژی را بازیابی کند و به گفتهٔ پورشه، ۹۷ درصد از فرآیندهای ترمزگیری توسط موتورهای الکتریکی انجام میشود که عمر لنتها را به شکل چشمگیری افزایش میدهد. البته برای علاقهمندان به عملکرد اسپرت، ترمزهای سرامیک کامپوزیت نیز برای نسخهٔ توربو قابل سفارش است.
پورشه برای حفظ تجربهٔ رانندگی جذاب و آشنای خود، سیستم تعلیق فعال خود را بهصورت استاندارد در هر دو مدل عرضه میکند. نسخهٔ توربو از سیستم توزیع گشتاور هوشمند نیز بهره میبرد. علاوه بر این، سیستم فرمانپذیری محور عقب و سیستم تعلیق پیشرفتهٔ اکتیو راید نیز قابل سفارش هستند. این سیستم بهطور فعال حرکات بدنه هنگام شتابگیری، ترمز و پیچیدن را خنثی کرده و پایداری و راحتی بینظیری را فراهم میکند.
داخل پورشه کاین برقی
در داخل کابین پورشه کاین برقی با فضایی کاملاً مدرن و دیجیتال روبرو هستیم. یک نمایشگر ۱۴.۳ اینچی OLED برای صفحه آمپر، یک پنل OLED خمیده در مرکز برای سیستم اطلاعات و سرگرمی و تهویه و یک نمایشگر ۱۴.۹ اینچی سفارشی برای سرنشین جلو، فضایی آیندهنگرانه را خلق کردهاند. بااینحال، پورشه کنترلرهای فیزیکی را برای تنظیمات اصلی تهویه و حجم صدا حفظ کرده است.
علاقهمندان میتوانند از هماکنون برای خرید این شاسیبلند برقی اقدام کنند. قیمت پایهٔ پورشه کاین برقی از ۱۱۱,۳۵۰ دلار آغاز میشود اما برای تملک قدرتمندترین پورشه تاریخ یعنی کاین توربو الکتریک، باید مبلغ پایهٔ ۱۶۵,۳۵۰ دلار را در نظر گرفت. انتظار میرود اولین نسخههای این خودرو در اواخر تابستان 2026 به دست مشتریان برسد ولی تولید نسخههای بنزینی هم همچنان ادامه خواهد داشت.
source
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.






ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0