بررسی نیسان پاترول وارداتی ویدا موتورز؛ بینظیر!
نیسان پاترول یکی از آشناترین و محبوبترین نامها در بین شاسیبلندهای آفرودی چه در ایران و چه در خارج از کشور است. این شاسیبلند توانمند ژاپنی سالها پیش توسط پارسخودرو مونتاژ میشد و خریداران زیادی پیدا کرد. حال پس از چند دهه، پاترول محبوب دوباره به کشورمان بازگشته است و جدیدترین نسل این خودرو قرار
نیسان پاترول یکی از آشناترین و محبوبترین نامها در بین شاسیبلندهای آفرودی چه در ایران و چه در خارج از کشور است. این شاسیبلند توانمند ژاپنی سالها پیش توسط پارسخودرو مونتاژ میشد و خریداران زیادی پیدا کرد.
حال پس از چند دهه، پاترول محبوب دوباره به کشورمان بازگشته است و جدیدترین نسل این خودرو قرار است توسط ویدا موتورز بهصورت وارداتی در کشور عرضه شود. در ادامه به بررسی مشخصات و ویژگیهای این مهمان جدید بازار کشورمان خواهیم پرداخت.

تاریخچه نیسان پاترول
نیسان پاترول یکی از نمادهای ماندگار صنعت خودروسازی است که داستانش به سال ۱۹۵۱ بازمیگردد، زمانی که نیسان اولین مدل چهارچرخ محرک خود را با نام 4W60 معرفی کرد. این خودرو که برای ارتش ژاپن طراحی شده بود، بهسرعت به یک شاسیبلند آفرود افسانهای تبدیل شد و در دهههای ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ در بازارهای جهانی محبوبیت یافت.
پاترول از ابتدا برای شرایط سخت بیابانی و آفرود ساخته شده بود و در رالیهای مشهوری مثل داکار، بارها قهرمان شد. نسل سوم پاترول که در سال 1980 معرفی شد یعنی همان نسلی که توسط پارسخودرو در ایران مونتاژ شد، این شاسیبلند را به خودرویی خانوادگی و درعینحال توانمند تبدیل کرد.
پاترول هماکنون در نسل هفتم قرار دارد که در سال 2024 در خاورمیانه رونمایی شد و با کد Y63 شناخته میشود. این خودرو که در آمریکا با نام نیسان آرمادا عرضه میشود، در بازارهایی مثل خاورمیانه و استرالیا اصلیترین رقیب تویوتا لندکروزر است. این نسل، پاترول را به یک شاسیبلند مدرن با فناوریهای پیشرفته تبدیل کرده، درحالیکه روح آفرود آن را حفظ کرده است.
طراحی بیرونی نیسان پاترول
طراحی خارجی نیسان پاترول Y63 ترکیبی هوشمندانه از ظاهر کلاسیک و عناصر مدرن است که آن را از نسلهای قبلی متمایز میکند. جلوپنجره بزرگ با خطوط افقی برجسته، حس قدرت و ثبات را القا میکند و لوگوی نیسان با نور LED احاطه شده تا در شب برجستهتر باشد. چراغهای LED باریک و تیز با دیلایتهای C شکل، ظاهری تهاجمی به آن میبخشد و سپر جلو با ورودیهای هوای پهن، جریان هوای بهتری برای خنککاری موتور فراهم میکند.
بدنه جعبهای شکل با خطوط صاف و عضلانی، نسلهای قدیمی پاترول را یادآوری میکند اما با گلگیرهای برجسته و دستگیرههای مخفی، حس مدرنیته را هم اضافه کرده است. در عقب، چراغهای عمودی که توسط یک نوار LED به هم متصل شدهاند، ظاهری مدرن ایجاد کردهاند.
کلیت طراحی، پاترول را به یک شاسیبلند لوکس و کاربردی تبدیل کرده که هم برای شهرنشینی و هم آفرود مناسب است، درحالیکه طول ۵٬۳50 میلیمتر، عرض ۲٬۰۳0 میلیمتر و ارتفاع ۱٬۹4۵ میلیمتر، آن را به یکی از بزرگترین شاسیبلندهای بازار تبدیل کرده است.
داخل نیسان پاترول
داخل کابین پاترول Y63 تحول بزرگی نسبت به نسل قبلی داشته و حالا حس لوکستری را القا میکند. داشبورد با صفحهنمایش پیوسته 28.6 اینچی شامل صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی طراحی شده که از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی میکند.
در داخل از متریال لوکسی مثل چرم ناپا و آلومینیوم استفاده شده و صندلیهای جلو با گرمکن، سردکن و ماساژور، راحتی بینظیری ارائه میدهند. پاترول از سه ردیف صندلی برخوردار است که ظرفیت حمل هشت نفر را با فضای کافی دارد. صندوق بار در حالت عادی 473 لیتر ظرفیت دارد که با خواباندن صندلیهای دو ردیف عقب تا 2414 لیتر افزایش میابد.
امکانات نیسان پاترول
نیسان پاترول از امکانات فراوانی بهره میبرد که ازجمله مهمترین آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- دو نمایشگر 14.3 اینچی
- نمایشگر هدآپ
- ماساژور صندلیهای جلو
- شارژر بیسیم گوشی 15 واتی
- نورپردازی داخلی 64 رنگ
- نمای دید پانوراما و کاپوت نامرئی
- سیستم صوتی فراگیر Klipsch با 12 بلندگو
- دو نمایشگر 12.8 اینچی عقب
- سانروف پانورامیک
- سیستم سرمایش بیومتریک
- پدل شیفتر
- دوربین 360 درجه
- هفت ایربگ
- هشدار پیشبینی برخورد جلو
- دستیار جلوگیری از خروج از خط
- ترمز اضطراری خودکار
- ترمز اضطراری خودکار عقب
- استارت از راه دور
و…
مشخصات فنی نیسان پاترول
در نسل هفتم پاترول خبری از پیشرانه V8 نیست و فقط با موتورهای V6 عرضه میشود. موتور پایه یک نمونه 3.8 لیتری تنفس طبیعی است اما چیزی که در ایران خواهیم دید، موتور قویتر 3.5 لیتری توئین توربو است که 425 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک صورت میگیرد. سیستم تعلیق این شاسیبلند ژاپنی از نوع ا مستقل با فنرهای بادی است که قابلیت تنظیم ارتفاع دارد و در آفرود ارتفاع را افزایش میدهد. در این حالت، زاویه ورود، زاویه خروج و زاویه شکست به 27 درجه میرسد تا خودرو بتواند بهراحتی از مسیرهای ناهموار عبور کند.
در تستهای اولیه در صحرای امارات، پاترول Y63 توانست در شنهای نرم، تپههای ۴۵ درجه و مسیرهای سنگی، بدون هیچ مشکلی از پس رقبایی مثل لندکروزر ۳۰۰ و اینفینیتی QX80 برآید و حتی در برخی مسیرها، از تویوتا لندکروزر ۳۰۰ سریعتر بود.
قابلیت کاپوت نامرئی هم با استفاده از دوربینهای اطراف و پردازش تصویر، ناحیه جلوی خودرو را در نمایشگر مرکزی بهصورت زنده نشان میدهد به شکلی که گویی کاپوت نامرئی است. این سیستم امکان مشاهده مسیرهای پنهان در پشت شیبها و تپهها را فراهم میکند و در محیطهای شهری به جلوگیری از تماس با جدولها کمک میکند.
source
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.






ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0