موتورسیکلت بنلی کافه نرو ۱۵۰ ؛ مشخصات فنی + تجربه سواری
منتشر شده در 13 آذر 1404 ساعت 14:30 کافه نرو ۱۵۰ یکی از موتورهای کلاس اسکوتر شرکت بنلی است که در حجم ۱۵۰ سی سی عرضه میشود و ما در این مطلب به آن میپردازیم. بنلی یکی از با تجربهترین تولید کنندگان موتور سیکلت در سطح اروپا است که از سال ۱۹۱۱ شاهد فعالیت این
منتشر شده در 13 آذر 1404 ساعت 14:30

کافه نرو ۱۵۰ یکی از موتورهای کلاس اسکوتر شرکت بنلی است که در حجم ۱۵۰ سی سی عرضه میشود و ما در این مطلب به آن میپردازیم.
بنلی یکی از با تجربهترین تولید کنندگان موتور سیکلت در سطح اروپا است که از سال ۱۹۱۱ شاهد فعالیت این شرکت هستیم. بازه فعالیت بنلی تا حدودی گسترده محسوب میشود، چرا که محصولات متنوعی مثل دوچرخه، اسکوتر و موتور سیکلت را تولید میکند و علاوه بر آن در تولید اسلحههای شهری نیز فعالیت دارد. محصولات این شرکت ایتالیایی که تحت مالکیت چینی قرار دارد، به کشورهای مختلف صادر میشوند و حتی در ایران نیز شاهد حضور محصولات بنلی هستیم. یکی از محصولات تولید شده توسط این شرکت، موتور سیکلت بنلی کافه نرو ۱۵۰ نام دارد که موتوری در کلاس اسکوتر است. این موتور گزینه مناسبی برای رفت و آمد درون شهری است و در داخل ایران شاهد حضور آن با شرکت نیکران موتور پاسارگاد هستیم. در ادامه به بررسی طراحی ظاهری موتور سیکلت بنلی کافه نرو ۱۵۰ میپردازیم و اطلاعاتی را درباره مشخصات فنی و تجربه سواری آن در اختیار شما قرار میدهیم.
طراحی ظاهری موتور بنلی caffenero 150
به طور کلی میتوان گفت طراحی و ساختار اسکوترهای موجود در بازار تا حدودی یکسان محسوب میشود و موتورسیکلت بنلی کافه نرو ۱۵۰ نیز مانند سایر اسکوترهای بازار طراحی شده است. این اسکوتر معمولا در رنگهای سفید و مشکی عرضه میشود و تنوع رنگی چندان بالایی ندارد.

در نمای جلویی موتور سیکلت بنلی کافه نرو ۱۵۰ شاهد دو پنل نسبتا بزرگ در فلاپ سینه هستیم و چراغهای راهنما در طرفین این فلاپ سینه با ابعاد تقریبا بزرگی تعبیه شدهاند. کله چراغ اصلی این موتور سیکلت روی فلاپ فرمان تعبیه شده و در کنار طراحی جالب خود پرتاب نور مناسبی را ارائه میدهد. فرمان موتور سیکلت کافه نرو با استفاده از فلاپ دو رنگ پوشانده شده و در بالای کله چراغ جلو نیز شاهد فلاپ تزیینی هستیم که به جذابیت نمای جلویی افزوده است. روی این فرمان آینههایی با ابعاد مناسب قرار گرفتهاند که میتوانند در طول رانندگی دید مناسبی را در اختیار راکب قرار دهند. در فرمان این اسکوتر شاهد دکمه فلاشر، استارت و چراغ در سمت راست هستیم و در سمت چپ فرمان دکمههایی مثل دکمه راهنما، بوق و تغییر وضعیت نور پایین به نور بالا قرار گرفتهاند.
صفحه کیلومتر یا کیلومتر شمار موتورسیکلت کافه نرو ۱۵۰ از نوع آنالوگ است و در این صفحه کیلومتر شاهد دور موتور، میزان سرعت، مسافت طی شده و چراغهای هشدار هستیم و فلاپ قرار داده شده در بالای آن میتواند به خوانایی صفحه کیلومتر کمک کند.
فضای جاپایی در نظر گرفته شده برای پای راکب، یک پنل بزرگ است که راحتی را برای پای او فراهم میکند و نسبت به بسیاری از اسکوترها و موتورسیکلتها میتواند آسایش بیشتری را در اختیار راکب قرار دهد. زین موتور سیکلت بنلی کافه نرو ۱۵۰ یک زین یک تکه است که نرم و تا حدودی پهن به نظر میرسد و میتواند سواری راحتی را در اختیار راکب و ترک نشین قرار دهد. در انتهای زین شاهد ترکبند و دستگیره برای حفظ تعادل ترک نشین و حمل بار هستیم که طراحی جالبی دارد و علاوه بر آن میتواند کاربردی باشد.

در نمای جانبی این موتور سیکلت سبک طراحی زین، فلاپهای استفاده شده در اطراف موتور و منبع اگزوز جالب به نظر میرسند و تا حدودی یک طراحی ترکیبی مدرن و کلاسیک دارند. در نمای عقب شاهد یک چراغ خطر بزرگ هستیم و چراغهای راهنما درون همین چراغ خطر قرار داده شدهاند و گلگیر عقب تا حدودی ابعاد بزرگی دارد و میتواند از پاشش گل به سمت بالا جلوگیری کند. وزن موتور سیکلت بنلی کافه نرو، ۱۳۰ کیلوگرم گزارش شده است که با در نظر گرفتن شاسیهای فولادی تا حدودی منطقی به نظر میرسد.

ابعاد موتور بنلی کافه نرو ۱۵۰ به شرح زیر است:
| طول(میلیمتر) | عرض(میلیمتر) | ارتفاع(میلیمتر) |
| ۲۰۷۰ | ۷۳۰ | ۱۱۹۵ |
مشخصات فنی اسکوتر بنلی کافه نرو ۱۵۰
بنلی کافه نرو ۱۵۰ از یک انجین تک سیلندر، دو سوپاپ با سیستم آب خنک بهره میبرد و حجم انجین آن ۱۴۹ سی سی گزارش شده است. این موتور سیکلت قادر است ۱۳.۱ اسب بخار قدرت تولید کرده و به گشتاوری معادل ۱۳.۳ نیوتنمتر برسد. گیربکس موتور سیکلت بنلی کافه نرو ۱۵۰ یک گیربکس سی وی تی با انتقال قدرت تسمهای و کلاچ اتوماتیک بوده و نسبت تراکم آن ۱۱ به ۱ گزارش شده است. سیستم سوخت رسانی این موتور سیکلت از نوع انژکتوری الکترونیکی است و با استفاده از سیستم استارت الکتریکی شروع به کار میکند. در سیستم تعلیق موتور سیکلت بنلی کافه نرو ۱۵۰ شاهد کمک فنر تلسکوپی در بخش جلو هستیم و در بخش عقب نیز از کمک فنر تلسکوپی استفاده شده است. ترمزهای استفاده شده برای جلو و عقب این موتور سیکلت هر دو از نوع دیسکی بوده و به خوبی به توقف موتور سیکلت کمک میکنند. موتور سیکلت بنلی کافه نرو ۷ لیتر گزارش شده است و تا حدودی مصرف سوخت آن مقرون به صرفه محسوب میشود. سایز لاستیکهای جلو و عقب این موتور سیکلت هر دو ۱۱۰/۷۰ هستند که روی رینگهای ۱۶ اینچی پرهای سوار شدهاند.
تجربه سواری و رانندگی با اسکوتر بنلی caffenero 150
شتابگیری موتور سیکلت بنلی کافه نرو ۱۵۰ تا حدودی نمیتواند جالب باشد، چرا که شاسیها باعث افزایش وزن این موتور سیکلت شدهاند و در دورهای بالا شتاب قابل قبولی ارائه نمیشود. هندلینگ موتور سیکلت بنلی کافه نرو ۱۵۰ تقریبا راحت است و حتی افراد تازه کار نیز میتوانند از سواری آن لذت ببرند. سیستم تعلیق این موتور سیکلت میتواند تا حدودی ضربات وارده را دفع کرده و سواری نسبتا نرمی را ارائه دهد. زین چرمی موتور سیکلت بنلی کافه نرو ۱۵۰ تا حدودی نرم است و با همراهی سیستم تعلیق میتواند سواری راحت و نرمی را در اختیار راکب قرار دهد. در کنار این موارد مثبت، ممکن است در طول سواری شاهد لرزشهایی باشید که میتواند برای بسیاری از افراد آزاردهنده باشد. قدرت موتور در حالت کلی قابل قبول به نظر میرسد و متریالهای به کار رفته در آن نیز میتوانند مناسب محسوب شوند و در نهایت با توجه به آنچه گفته شد موتورسیکلت بنلی کافه نرو ۱۵۰ میتواند سواری نسبتا لذت بخشی را در اختیار راکب قرار دهد.

رقبای اسکوتر بنلی کافه نرو ۱۵۰
در حال حاضر در کلاس اسکوتر شاهد موتور سیکلتهای متنوع و مختلفی هستیم و برندهای مختلفی دست به تولید موتورهای اسکوتری زدهاند. به طور کلی اکثر اسکوترها امضای مشترکی دارند و تقریبا از نظر ظاهری تفاوت بارزی با یکدیگر ندارند. از رقبای موتور سیکلت بنلی کافه نرو ۱۵۰ میتوان به اسکوترهایی با حجم مشابه از جمله هوندا کلیک، هوندا 150adv و لیفان کی پی وی ۱۵۰ اشاره کرد. اسکوترهای دیگری از جمله یاماها ایروکس و پژو جانگو نیز میتوانند به عنوان رقبای این اسکوتر در نظر گرفته شوند.
مزایا و معایب اسکوتر بنلی کافه نرو ۱۵۰
مزایا: طراحی ظاهری نسبتا جذاب، انجین قابل قبول
معایب: لرزش در طول سواری، شتاب نسبتا ضعیف
در پایان باید بگوییم که موتور سیکلت بنلی کافه نرو ۱۵۰ که در ایران توسط شرکت نیکران موتور پاسارگاد عرضه میشود در اصل یک محصول چینی است. این موتور سیکلت موتوری در کلاس اسکوتر است و طراحی آن تا حدودی شبیه به سایر اسکوترهای بازار محسوب میشود، ولی در بخشهای جلویی شاهد تفاوتهایی از جمله پنل تهویه هستیم. از نظر بسیاری از افراد قدرت انجین موتور سیکلت بنلی کافه نرو قابل قبول است و میتواند قدرت مناسبی را ارائه دهد، ولی شتاب آن چندان چنگی به دل نمیزند. در حالت کلی سواری ارائه شده توسط این موتور سیکلت قابل قبول و نرم است، ولی در طول سواری ممکن است شاهد لرزشهای آزاردهندهای باشید. با وجود تمامی موارد ذکر شده همچنان اسکوتر بنلی کافه نرو ۱۵۰ میتواند گزینه مناسبی برای تردد در داخل شهر و همچنین مسیرهای کوتاه باشد و تجربه سواری راحتی را برای شما فراهم کند.
نظر شما درباره اسکوتر بنلی کافه نرو ۱۵۰ چیست؟ به نظر شما آیا این اسکوتر با این مشخصات ارزش خرید دارد؟
source
برچسب ها :ایران خودرو
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.





ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0