دیدگاه‌ها برای چری تیگو ۹ محصول آینده مدیران خودرو بسته هستند

چری تیگو ۹ محصول آینده مدیران خودرو

چری تیگو ۹ احتمالا در ایران عرضه خواهد شد ولی فعلا در برخی از بازارها از جمله استرالیا، عرضه شده و کارشناسان به بررسی آن پرداخته‌اند. چری، غول خودروسازی چینی، با معرفی جدیدترین عضو خانواده “سوپر هیبرید” خود، یعنی شاسی‌بلند بزرگ تیگو ۹، دوباره توجهات را به خود جلب کرده است. این خودرو، که در

کد خبر : 121192
تاریخ انتشار : شنبه 13 دسامبر 2025 - 22:40

چری تیگو ۹ احتمالا در ایران عرضه خواهد شد ولی فعلا در برخی از بازارها از جمله استرالیا، عرضه شده و کارشناسان به بررسی آن پرداخته‌اند. چری، غول خودروسازی چینی، با معرفی جدیدترین عضو خانواده “سوپر هیبرید” خود، یعنی شاسی‌بلند بزرگ تیگو ۹، دوباره توجهات را به خود جلب کرده است. این خودرو، که در رده شاسی‌بلندهای بزرگ (Large SUV) قرار می‌گیرد، ترکیبی جاه‌طلبانه از تکنولوژی پلاگین هیبرید (PHEV)، ظرفیت هفت نفره و انبوهی از امکانات را در قیمتی ارائه می‌دهد که شاید باورنکردنی به نظر برسد. بیایید سفری عمیق‌تر به دنیای این خودروی هیجان‌انگیز داشته باشیم و ببینیم آیا تیگو ۹ می‌تواند انتظارات خانواده‌های مدرن را برآورده کند یا خیر.

قیمت‌ چری تیگو 9

چری تیگو ۹تنها یک تیپ از چری تیگو ۹ سوپر هیبرید در زمان عرضه در دسترس است: مدل Ultimate AWD با قیمت ۵۹,۹۹۰ دلار استرالیا حدود 5 میلیارد و 100 میلیون تومان! (قبل از هزینه‌های جانبی). این قیمت‌گذاری، تیگو ۹ را حدود ۱۰ هزار دلار گران‌تر از برادر کوچک‌تر و همچنان توانمندش، یعنی تیگو ۸ سوپر هیبرید، قرار می‌دهد. تیگو ۸ نیز صندلی سه ردیفه و ارزش خرید بالایی دارد.

در مقایسه با رقبا، تیگو ۹ جایگاه جالبی پیدا می‌کند. میتسوبیشی اوتلندر PHEV یکی از این رقباست، اما انتظار می‌رود نسخه به‌روز شده آن به زودی با قیمت‌گذاری نامشخص عرضه شود. کیا سورنتو PHEV نیز در این رده قرار دارد، اما قیمت مدل‌های آن از حدود ۷۰ هزار دلار به بالا آغاز می‌شود.

نکته جالب اینجاست که BYD نیز در سال ۲۰۲۶ با مدل Sealion 8 PHEV وارد این میدان خواهد شد و گزینه‌هایی از دیفرانسیل جلو تا تمام چرخ محرک را ارائه خواهد داد. بنابراین، اگر به دنبال یک PHEV سه ردیفه هستید، شاید بد نباشد کمی صبر کنید و تمام گزینه‌های بازار را با دقت بسنجید.

داخل کابین؛ تلفیق لوکس‌گرایی و تکنولوژی پیشرفته

چری تیگو ۹اولین حسی که پس از ورود به تیگو ۹ به شما دست می‌دهد، حس کیفیت و دقت در جزئیات است. در حالی که شاید در برخی زوایا، حس یک خودروی ۱۰۰ هزار دلاری را القا نکند، اما در بخش تکنولوژی و امکانات رفاهی، این خودرو بسیاری از رقبای گران‌تر خود را پشت سر می‌گذارد.

صفحه نمایش مرکزی ۱۵.۶ اینچی، بزرگتر از اولین مانیتور CRT خانگی برای کامپیوترهای ۳۸۶ ما!، با کیفیتی خیره‌کننده و پردازنده‌ای سریع، تجربه‌ای روان و بدون تاخیر را ارائه می‌دهد. این صفحه نمایش پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو بی‌سیم را فراهم می‌کند. اگرچه گرافیک شارپ و پاسخگویی خوبی دارد، اما در طول تست، برخی چالش‌ها با کارپلی، از جمله عدم موفقیت در وظایف تبدیل صدا به متن و سایر کنترل‌های صوتی، مشاهده شد.

با این حال، رابط کاربری داخلی خودرو بسیار کاربرپسند است. منوی اصلی و جعبه کشویی میانبر قابل تنظیم، امکان دسترسی سریع به عملکردهای پرکاربرد مانند دوربین نظارت راننده (DMS) و سیستم حفظ حرکت بین خطوط (LKA) را فراهم می‌کند؛ سیستم‌هایی که هر بار پس از روشن شدن خودرو، نیاز به غیرفعال‌سازی مجدد دارند.

چری تیگو ۹کنترل‌های تهویه مطبوع به صورت لمسی در صفحه نمایش تعبیه شده‌اند، اما طرح‌بندی آن‌ها منطقی است. حتی زمانی که کارپلی به صورت تمام صفحه فعال است، با کشیدن انگشت از پایین صفحه، می‌توان به منوی تهویه دسترسی پیدا کرد. امکانات کامل تهویه شامل: تنظیم دمای دوگانه، اسلایدر سرعت فن، کنترل جریان هوا، یخ‌زداهای جلو و عقب، دکمه گردش مجدد هوا و حتی یونیزاسیون هوا در این بخش گنجانده شده است. گاهی اوقات، عناصر لمسی کمی حساس هستند، اما با کمی عادت، استفاده از آن‌ها آسان می‌شود.

صندلی‌های جلو اوج راحتی را ارائه می‌دهند: گرمکن، تهویه و ماساژور. حتی صندلی‌های کناری ردیف دوم نیز از گرمکن و تهویه بهره‌مند شده‌اند تا سرنشینان این بخش نیز احساس راحتی کنند. ماساژورها با نام‌های خلاقانه (Wave, Catwalk Cross, Relieve and Jump) ارائه می‌شوند و کارایی موثری دارند.

صفحه نمایش بزرگ، همچنین نمایشگر دوربین دید ۳۶۰ درجه است که با دکمه‌های مخصوص پارک خودکار، قابلیت بازگشت به عقب (Reverse Tracking) برای خروج ایمن از فضاهای تنگ، و نمای سه‌بعدی خارجی، مانور دادن را آسان می‌کند. دفترچه راهنمای الکترونیکی نیز فضای داشبورد را اشغال نمی‌کند.

در مقابل راننده، کلاستر دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی قرار دارد که به طور جداگانه برد باقیمانده با برق و بنزین و حتی مسافت طی شده در هر مد را نمایش می‌دهد. هدآپ دیسپلی (HUD) نیز به صورت استاندارد ارائه می‌شود.

چری تیگو ۹فرمان با دکمه‌های لمسی مشکی براق، ظاهری premium دارد، اما اثر انگشت را به راحتی جذب می‌کند و نیاز به تمیزکاری منظم دارد. انتخابگر دنده در سمت راست ستون فرمان قابل تنظیم برقی قرار دارد (با فشردن انتهای آن، حالت پارک فعال می‌شود). دسته‌راهنماها در سمت چپ قرار دارند و کنترل چراغ‌ها نیز با یک پیچ چرخشی در نزدیکی زانوی راست راننده انجام می‌شود.

در جلو، یک شارژر بی‌سیم تلفن همراه تعبیه شده است. کیفیت مواد داشبورد و درب‌ها چشمگیر است، با دوخت‌های ظریف و روکش چرمی واقعی صندلی‌ها. اما برخی تزئینات براق و بازتابنده بین صندلی‌ها، ممکن است نور آفتاب را به چشم راننده منعکس کنند و حس لوکس بودن کمتری دارند.

فضای ذخیره‌سازی سخاوتمندانه است: محفظه‌های بزرگ در درب‌ها، کنسول مرکزی عمیق و دارای تهویه، سینی بزرگ زیر داشبورد با پورت‌های USB، و جا لیوانی‌های مناسب. سیستم صوتی ۱۴ اسپیکر سونی حتی اسپیکرهایی در پشت سری صندلی راننده برای مکالمات تلفنی خصوصی‌تر دارد.

سقف پانورامیک بزرگ با سایه‌بان برقی ضخیم، حس فضا را افزایش می‌دهد. اما آفتاب‌گیرها قابلیت کشیده شدن ندارند، که ممکن است در سفرهای طولانی با نور آفتاب مستقیم، آزاردهنده باشد. همچنین، آینه عقب دیجیتال، با توجه به پشت‌سری‌های بزرگ ردیف دوم که دید عقب را محدود می‌کنند، یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود.

چری تیگو ۹ردیف دوم یکی از نقاط قوت کابین تیگو ۹ است. با تنظیم صندلی راننده برای فردی با قد ۱۸۲ سانتی‌متر، فضای زانو و پا در ردیف دوم سخاوتمندانه است و فضای سر نیز، حتی با وجود سقف پانورامیک، قابل قبول است.

آفتاب‌گیر پنجره عقب، دستگیره‌های سقفی (به جز برای صندلی راننده)، جیب‌های نقشه، و دریچه‌های تهویه در ستون B و مرکزی، راحتی سرنشینان را تضمین می‌کنند. حتی کنترل سرعت فن اختصاصی نیز در این بخش گنجانده شده است. صندلی‌های این ردیف قابلیت کشویی و تنظیم شیب در نسبت ۶۰/۴۰ دارند و دارای سه نقطه اتصال صندلی کودک (ISOFIX و Top Tether) هستند.

اما ردیف سوم؛ نقطه ضعف قابل توجه! دسترسی به آن به دلیل مکانیزم شیب-کشویی نامناسب در سمت راننده، که فقط با تنظیم کامل صندلی ردیف دوم به سمت جلو به حالت اولیه برمی‌گردد، دشوار است. این مسئله می‌تواند برای رانندگانی که صندلی خود را برای قد کوتاه‌تر تنظیم کرده‌اند، آزاردهنده باشد. در سمت سرنشین، این مکانیزم وجود ندارد و سرنشینان باید از روی صندلی خم شوند تا به ردیف عقب برسند.

فضای ردیف سوم بسیار محدود است. بزرگسالان زانوهایشان به صندلی جلویی می‌چسبد، ران‌ها حمایت کافی ندارند و فضای سر نیز بسیار تنگ است. هیچ نقطه اتصال صندلی کودک و دریچه تهویه مجزایی در این بخش وجود ندارد. دید بیرون نیز به دلیل پشت‌سری‌های غول‌پیکر ردیف دوم و پنجره‌های کوچک، ضعیف است. جا لیوانی‌های ساده و جیب‌های کوچک ذخیره‌سازی تنها امکانات موجود هستند. این ردیف عملاً فقط برای استفاده موقت، کودکان در سفرهای کوتاه، و نه برای سرنشینان دائمی ۷ نفره، مناسب است.

چری تیگو ۹فضای صندوق عقب در حالت استفاده از هر سه ردیف صندلی، با ۱۴۸ لیتر تا سقف، کافی است، اما در مقایسه با برخی رقبا، کمتر است. با خواباندن صندلی‌های عقب، فضا به شکل چشمگیری افزایش می‌یابد: ۴۴۸ لیتر تا پوشش بار یا ۸۱۹ لیتر تا سقف، که آن را به یک فضای بار رقابتی برای خانواده‌ها تبدیل می‌کند. با خواباندن کامل صندلی‌های ردیف دوم و سوم، حجم بار به ۲۰۶۵ لیتر می‌رسد!

نکته قابل توجه: همانند بسیاری از خودروهای مدرن، چرخ زاپاس وجود ندارد و تنها یک کیت تعمیر پنچر ارائه می‌شود. این موضوع ممکن است برای خریداران مناطق دورافتاده یا کسانی که زیاد در جاده‌های ناهموار رانندگی می‌کنند، نگران‌کننده باشد.

ابعاد و مشخصات فیزیکی

  • طول: ۴۸۰۰ میلی‌متر
  • عرض: ۱۹۳۰ میلی‌متر
  • ارتفاع: ۱۷۳۰ میلی‌متر
  • فاصله بین دو محور: ۲۷۵۰ میلی‌متر
  • ظرفیت بار: ۱۴۸ لیتر (ردیف دوم و سوم بالا؛ تا سقف)
    • ۴۴۸ لیتر (ردیف سوم خوابیده؛ تا پوشش بار)
    • ۸۱۹ لیتر (ردیف سوم خوابیده؛ تا سقف)
    • ۲۰۶۵ لیتر (ردیف دوم و سوم خوابیده؛ تا سقف)

زیر کاپوت؛ قلب تپنده هیبریدی قدرتمند

چری تیگو ۹تکنولوژی “سوپر هیبرید” چری در تیگو ۹، یک شاهکار مهندسی است. این سیستم شامل یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ بنزینی چهار سیلندر است که با سه موتور الکتریکی همکاری می‌کند. نتیجه این هم‌افزایی، سیستمی است که می‌تواند ۳۱۵ کیلووات قدرت و ۵۸۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند؛ اعدادی که حتی برخی خودروهای عضلانی قدیمی را به چالش می‌کشند!

موتور الکتریکی اصلی در محور عقب با قدرت ۱۷۵ کیلووات و دو موتور دیگر در محور جلو (یکی ۷۵ کیلووات و دیگری ۹۰ کیلووات که با گیربکس ادغام شده) نیرو را به چرخ‌ها منتقل می‌کنند. این مجموعه قدرتمند از طریق یک گیربکس هیبریدی اختصاصی ۳-سرعته (3DHT) به سیستم چهار چرخ محرک (AWD) متصل است.

یک بسته باتری لیتیوم-یون NMC با ظرفیت ۳۴ کیلووات ساعت، انرژی لازم برای این سیستم را تامین می‌کند و برد تمام الکتریکی ادعا شده ۱۷۰ کیلومتر را ارائه می‌دهد. این باتری قابلیت شارژ سریع DC را نیز دارد (تا ۷۱ کیلووات).

مشخصات فنی کلیدی:

  • موتور: ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو بنزین/الکتریک
  • خروجی موتور بنزینی: ۱۰۵ کیلووات / ۲۱۵ نیوتن‌متر
  • خروجی موتورهای الکتریکی: جلو: ۷۵ کیلووات/۱۷۰ نیوتن‌متر + ۹۰ کیلووات/۲۲۰ نیوتن‌متر ؛ عقب: ۱۷۵ کیلووات/۳۱۰ نیوتن‌متر
  • خروجی سیستم: ۳۱۵ کیلووات یا 422 اسب بخار/ ۵۸۰ نیوتن‌متر
  • باتری: ۳۴ کیلووات ساعت لیتیوم-یون
  • گیربکس: Dedicated Hybrid Transmission (3DHT)
  • نوع درایو: All-wheel drive (AWD)
  • وزن: ۲۲۲۰ کیلوگرم (بدون سرنشین)
  • شتاب ۰-۱۰۰ کیلومتر بر ساعت (ادعا شده): اعلام نشده
  • مصرف سوخت (ادعا شده): ۱.۴ لیتر/۱۰۰ کیلومتر (NEDC)
  • برد رانندگی الکتریکی (PHEV): ۱۷۰ کیلومتر (NEDC)
  • حداکثر نرخ شارژ AC: ۶.۶ کیلووات (Type 2)
  • حداکثر نرخ شارژ DC: ۷۱ کیلووات (CCS2)
  • ظرفیت باک سوخت: ۷۰ لیتر
  • نوع سوخت: بنزین سوپر ۹۵ اکتان
  • انتشار CO₂: ۳۲ گرم/کیلومتر (NEDC)
  • ظرفیت بکسل: ۷۵۰ کیلوگرم (بدون ترمز) / ۱۵۰۰ کیلوگرم (با ترمز)

رانندگی؛ تجربه‌ای متعادل بین آسایش و قدرت

چری تیگو ۹تیگو ۹ PHEV، نمایشی واقعاً خوب از تکنولوژی پلاگین هیبرید است. سیستم “سوپر هیبرید” آن، به لطف باتری بزرگ و برد الکتریکی قوی، تجربه‌ای عالی در حد خودروهای EV commuter ارائه می‌دهد.

مصرف سوخت رسمی ادعا شده ۱.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، با توجه به برد الکتریکی عظیم، کاملاً قابل درک است. در طول تست، باتری توانست حدود ۱۴۰ تا ۱۵۰ کیلومتر رانندگی تمام الکتریکی را قبل از اینکه سیستم هیبریدی وارد مدار شود، فراهم کند. این عدد، در دمای هوای گرم تست شده، بسیار چشمگیر است و احتمالاً در شرایط آب و هوایی خنک‌تر، حتی بهبود خواهد یافت.

پس از اتمام شارژ باتری، رانندگی در حالت هیبریدی نیز بسیار کارآمد بود. مصرف سوخت واقعی در این حالت حدود ۶.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر ثبت شد که با سایر PHEVهای بزرگ رقابتی است. این بدان معناست که با یک برنامه رانندگی هوشمندانه، می‌توانید چندین روز بدون نیاز به بنزین، فقط با برق رانندگی کنید.

چری تیگو ۹نکته مثبت دیگر، بنزین سوپر ۹۵ اکتان است که خودرو نیاز دارد. باک بنزین پرفشار طراحی شده تا از کاهش کیفیت بنزین در صورت استفاده مداوم از حالت الکتریکی جلوگیری کند.

ترمز احیاکننده قابل تنظیم در سطوح مختلف، امکان کنترل خوبی را فراهم می‌کند. حتی در قوی‌ترین حالت، رانندگی “تک پدالی” کامل میسر نیست، اما خودرو را تا سرعت حدود ۵ کیلومتر بر ساعت کاهش می‌دهد. حس پدال ترمز نیز بهتر از بسیاری از PHEVهاست و شروعی محکم‌تر و پیشرفت تدریجی‌تری دارد، هرچند هنوز کاملاً شبیه پدال ترمز خودروهای احتراق داخلی نیست.

علیرغم قدرت و گشتاور بالا، تیگو ۹ تلاش نمی‌کند یک خودروی اسپرت باشد. هدف اصلی آن ارائه تجربه‌ای راحت، نرم و آسان است. با این حال، هنگامی که پدال گاز را فشار می‌دهید، شتاب‌گیری و فوریت قابل توجهی احساس می‌شود، به خصوص در حالت رانندگی اسپرت.

چری تیگو ۹سیستم تعلیق نرم و سازگار، رانندگی دلپذیری را در شهر و جاده فراهم می‌کند. چرخ‌های بزرگ و لاستیک‌های با فاق نسبتاً کوتاه، ممکن است لبه‌های تیز ناهمواری‌ها را کمی منتقل کنند، اما به طور کلی، کیفیت سواری دلپذیر است.

فرمان سبک اما قابل پیش‌بینی است، اما فاقد حس و بازخورد زیادی است. با این حال، مزیت آن، مانورپذیری بسیار آسان است. سیستم دوربین ۳۶۰ درجه و دستیار پارک، کار پارک کردن و مانور در فضاهای تنگ شهری را به طرز چشمگیری ساده می‌کند. برای خریدارانی که بیشتر وقت خود را در حومه شهر سپری می‌کنند و به دنبال یک SUV بزرگ، برقی و قابل زندگی هستند، این خودرو دقیقاً همان چیزی است که نیاز دارند.

امکانات استاندارد؛ هر آنچه که در چنته دارد!

چری تیگو ۹لیست تجهیزات استاندارد تیگو ۹ واقعاً “چیزی کم ندارد”! این خودرو برای قیمتش، انبوهی از امکانات را ارائه می‌دهد:

  • چرخ‌های آلیاژی ۲۰ اینچی
  • کیت تعمیر پنچر
  • سقف پانورامیک با قابلیت باز و بسته شدن برقی
  • درب صندوق عقب برقی
  • آینه‌های جانبی برقی تاشو با گرمکن
  • چراغ‌های LED اتوماتیک (پروژکتوری)
  • نوربالای اتوماتیک
  • چراغ‌های عقب LED
  • شیشه‌های آکوستیک (جلو و درب‌های جلو)
  • نورپردازی خوش‌آمدگویی زیر آینه‌ها (Puddle Lights)
  • ورود و استارت بدون کلید (Proximity Entry and Start)
  • کمک پارک خودکار (APA)
  • دوربین دید ۳۶۰ درجه (Surround View)
  • روکش چرمی صندلی‌ها
  • صندلی‌های جلوی برقی ۶ حالته: با قابلیت تنظیم طول نشیمنگاه، گرمکن، تهویه، ماساژور
  • صندلی‌های کناری ردیف دوم با گرمکن و تهویه
  • فرمان چرمی گرمکن‌دار و برقی با تنظیم ارتفاع و دسترسی
  • کلاستر دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی
  • صفحه نمایش لمسی ۱۵.۶ اینچی اطلاعات سرگرمی
  • سیستم صوتی ۱۴ اسپیکر سونی (شامل ۲ اسپیکر در پشت سری راننده)
  • سیستم ناوبری ماهواره‌ای
  • هدآپ دیسپلی (HUD)
  • Apple CarPlay و Android Auto (سیمی و بی‌سیم)
  • شارژر بی‌سیم تلفن همراه ۵۰ وات
  • سیستم کنترل صوتی هوشمند (Hello Chery)
  • نورپردازی داخلی قابل انتخاب (Ambient Lighting)
  • کنترل تهویه دوگانه با دریچه‌های مجزا برای ردیف دوم
  • شیشه‌های برقی با قابلیت بالا/پایین اتوماتیک

ایمنی؛ ستون فقرات خانواده

اگرچه هنوز رتبه رسمی ایمنی از سازمان‌های معتبر مانند ANCAP یا Euro NCAP برای تیگو ۹ منتشر نشده است، اما این خودرو با مجموعه‌ای جامع از فناوری‌های ایمنی، آمادگی لازم برای کسب بالاترین امتیاز را دارد.

تجهیزات ایمنی استاندارد شامل:

  • ترمز اضطراری خودکار (AEB)
  • کروز کنترل تطبیقی (ACC)
  • مانیتورینگ نقطه کور (BSM)
  • سیستم نظارت بر راننده (DMS)
  • سیستم حفظ حرکت بین خطوط (LKA)
  • سیستم حفظ حرکت اضطراری بین خطوط (ELKA)
  • هشدار ترافیک عقب (Rear Cross-Traffic Alert – RCTA)
  • هشدار خروج ایمن (Safe Exit Warning)
  • دستیار ترافیک راهبندان (Traffic Jam Assist)
  • دوربین دید ۳۶۰ درجه
  • سنسورهای پارک جلو، عقب و جانبی

کیسه هوا: تیگو ۹ مجهز به ۱۰ کیسه هوا است، شامل کیسه‌های راننده، سرنشین جلو، مرکز جلو، زانوی راننده، جانبی جلو، جانبی ردیف دوم و پرده‌ای. نکته مهم این است که کیسه‌های هوای پرده‌ای، سرنشینان ردیف سوم را پوشش نمی‌دهند. این موضوع، تاکید بیشتری بر ماهیت ۵+۲ نفره بودن این خودرو است.

هزینه‌های نگهداری؛ تعهد بلندمدت چری

چری با ارائه گارانتی ۷ ساله نامحدود کیلومتر برای کل خودرو و گارانتی ۸ ساله نامحدود کیلومتر برای باتری ولتاژ بالا، اطمینان خاطر قابل توجهی را برای خریداران فراهم می‌کند. برنامه سرویس دوره‌ای با قیمت مشخص (Capped-Price Servicing) نیز بخشی از این تعهد است.

هزینه سرویس‌ها در طول ۷ سال:

  • سرویس اول (۱۲ ماه / ۱۵,۰۰۰ کیلومتر): ۲۹۹ دلار
  • سرویس دوم (۲۴ ماه / ۳۰,۰۰۰ کیلومتر): ۳۴۹ دلار
  • سرویس سوم (۳۶ ماه / ۴۵,۰۰۰ کیلومتر): ۲۹۹ دلار
  • سرویس چهارم (۴۸ ماه / ۶۰,۰۰۰ کیلومتر): ۳۴۹ دلار
  • سرویس پنجم (۶۰ ماه / ۷۵,۰۰۰ کیلومتر): ۲۹۹ دلار
  • سرویس ششم (۷۲ ماه / ۹۰,۰۰۰ کیلومتر): ۱۲۹۱.۳۱ دلار (این سرویس گران‌تر به دلیل احتمال نیاز به تعویض قطعات مصرفی بیشتر یا چکاپ‌های خاص است)
  • سرویس هفتم (۸۴ ماه / ۱۰۵,۰۰۰ کیلومتر): ۲۸۷.۸۴ دلار

میانگین هزینه سالانه سرویس‌ها (بدون احتساب سرویس گران قیمت در سال ششم) حدود ۴۵۰ دلار است که در مقایسه با برخی رقبا که ممکن است نزدیک به ۳۰۰ دلار بیشتر در هر سرویس هزینه دریافت کنند، بسیار رقابتی محسوب می‌شود. همچنین، در صورت استفاده از شبکه نمایندگی‌ها، تا هفت سال خدمات امداد جاده‌ای نیز ارائه می‌شود.

نظر نهایی کارشناسان استرالیایی: غولی که باید جدی گرفت!

چری تیگو ۹چری تیگو ۹ سوپر هیبرید، خودرویی است که مرزهای ارزش خرید را جابجا می‌کند. اگر به دنبال یک شاسی‌بلند بزرگ، با برد الکتریکی چشمگیر، تکنولوژی فراوان، کیفیت ساخت خوب و قیمتی باورنکردنی هستید، تیگو ۹ گزینه‌ای است که نباید به راحتی از کنار آن گذشت.

نقاط قوت اصلی:

  • برد تمام الکتریکی بسیار طولانی (واقع‌بینانه ۱۴۰-۱۵۰ کیلومتر)
  • سیستم پلاگین هیبرید قدرتمند و کارآمد
  • کابین جادار (به جز ردیف سوم) با کیفیت بالا و امکانات رفاهی فراوان
  • لیست بلندبالای تجهیزات استاندارد
  • گارانتی بلندمدت و هزینه‌های نگهداری رقابتی
  • قیمت‌گذاری جسورانه

نقاط ضعف:

  • فضای محدود و دسترسی دشوار به ردیف سوم
  • عدم وجود چرخ زاپاس
  • برخی چالش‌های نرم‌افزاری در بخش کارپلی

source

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.